Добра година за рекламния пазар и положителен ръст от 5% през 2015 г.

| от |

Carat – една от водещите глобални медия агенции – публикува прогноза за развитието на рекламния пазар в световен мащаб през 2015 г., заедно с най-актуалните тенденции за 2014 г. и реалните цифри за сектора през 2013 г.

Capture

Увеличение на приходите от реклама с 4,8% до 551 милиарда долара  през 2014 г. показва прогнозата получена на база на данни от 59 пазара в Северна и Южна Америка, Азиатско-тихоокеанския регион и Европа. Процентът е по-висок от предвидения в предишната прогноза, която Carat пусна през септември 2013 г. за ръст на сектора от 4,5%. Цифрата бележи и значително повишаване спрямо реалния ръст на пазара през 2013 г с 3,3%. Carat прогнозира още, че в световен мащаб през 2015 г. разходите, които рекламодателите правят за реклама, ще продължат същата възходяща тенденция и предвижда 5% ръст спрямо същия период на предходната година.

Агенцията очаква увеличение на разходите за реклама да има във всички региони, включително и в Западна Европа, чийто рекламен пазар претърпя две години на отрицателен спад. Данните на Carat подчертават, че ерата на двуцифрения спад, характерен за някои части на Западна Европа, се очаква да приключи, включително за пазари като Италия, чийто рекламни разходи паднаха с 10,3% през 2013 г. и да започне тяхното възстановяване с положителни показатели през 2015 г.

В Централна и Източна Европа прогнозата е за 5% увеличение на рекламните разходи за телевизия и дигитални медии през 2014 г. Телевизионните реклами се очаква да привлекат 6% повече приходи от рекламодатели, докато при дигиталните медии предвижданията сочат ръст от 20% на годишна база. За България прогнозата на Carat е заложила увеличение от 2,1% на рекламните разходи за 2014 г. У нас агенцията управлява медийния бюджет на клиенти като Mondelez, М-тел, General Motors, Adidas, Philips, Nokia, Софарма Трейдниг.

Проучването на Carat прогнозира 15.5% ръст на дигиталната реклама през 2014 г. в световен мащаб и тенденция този канал да надмине всички други медии по този показател. Предвижданията сочат дигиталните медии и като единствените, които имат потенциал да разширят пазарния си дял през 2014 и 2015 г. Този канал вече е номер едно по пазарен дял във Великобритания, Дания, Холандия, Норвегия и Швеция.

Годишен растеж в проценти на база текущи цени

2013

2014

2015

ГЛОБАЛНО

3.3 (3.0)

4.8 (4.5)

5.0

СЕВЕРНА АМЕРИКА

3.5 (3.1)

4.3 (3.0)

4.5

САЩ

3.5 (3.1)

4.3 (3.0)

4.6

КАНАДА

3.5 (3.4)

3.8 (3.3)

4.1

ЗАПАДНА ЕВРОПА

-1.7 (-2.3)

1.8 (1.4)

2.1

ВЕЛИКОБРИТАНИЯ

3.8 (3.6)

5.0 (5.0)

4.5

ГЕРМАНИЯ

-1.3 (-1.0)

1.0 (0.0)

1.5

ФРАНЦИЯ

-3.0 (-3.3)

0.8 (0.8)

1.0

ИТАЛИЯ

-10.3 (-11.7)

-1.3 (-1.3)

1.4

ИСПАНИЯ

-8.5 (-9.7)

2.3 (1.1)

3.4

ЦЕНТРАЛНА И ИЗТОЧНА ЕВРОПА

4.8 (5.9)

5.0 (7.4)

5.2

РУСИЯ

9.9 (11.2)

8.0 (11.0)

7.0

АЗИАТСКО-ТИХООКЕАНСКИ РЕГИОН

5.0 (4.7)

5.6 (5.2)

5.9

АВСТРАЛИЯ

0.8 (0.0)

2.1 (1.0)

1.9

КИТАЙ

7.4 (6.9)

 8.0 (7.9)

8.3

ИНДИЯ

8.1 (7.0)

8.7 (7.6)

9.8

ЯПОНИЯ

1.4 (1.3)

1.7 (1.0)

1.7

ЛАТИНСКА АМЕРИКА

9.9 (9.0)

12.8 (14.5)

12.9

БРАЗИЛИЯ

7.1 (4.6)

10.0 (12.3)

8.1

 

Данните в скоби показват предишните прогнозни данни на Carat от септември 2013 г.

 

Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от който е и Carat, коментира прогнозата така: „Динамиката на дигиталните медии – това е истинската новина за рекламния пазар. Ръстът им се е увеличил тройно спрямо общия растеж на рекламни приходи и сеизмичния тренд при тях причинява медийни революции при останалите. Развитието на технологиите, достъпът до информация и повишаването на доверието на потребителите ще доведе до  поне 50% ръст през 2014 г. при социалните, мобилните и видео медиите. Докато плодовитите спортни събития като Зимните олимпийски игри в Сочи и световното първенство в Бразилия ще продължат да управлява ТВ-разходите за реклама през 2014 г., носителите на златен медали в крайна сметка ще останат дигиталните медии.“

 
 

2CELLOS с ново видео към песен от „Властелинът на пръстените“

| от chronicle.bg |

2CELLOS изненадаха феновете си с ново видео към песента „May It Be”. Парчето е кавър от саундтрака на „Властелинът на пръстените: Задругата на пръстена“ и част от последния им албум SCORE. Целият албум, посветен на филмова музика, ще чуем на живо на 4 декември в зала „Арена Армеец“.

За по-малко от месец видеото към “May It Be” събира 1 милион гледания в YouTube.

Това не е първото видео от албума “Score”, заснет в Хърватия. Миналата година, в Дубровник е заснет и клипът към нашумелия кавър на “Game of Thrones”, а през февруари тази година там снимат видеото към “Moon River” – саундтракът на класиката „Закуска в Тифани“. Месец по-късно, видеото към „Now We Are Free” от „Гладиатор“, което е частично снимано в Хърватия, беше представено в Pula Arena – единственият римски амфитеатър, който все още е непокътнат. Във всички видеа от новия албум двамата челисти са придружени от Лондонския симфоничен оркестър.

Чрез новия си албум „Score”, продуциран от Sony Music Masterworks, 2CELLOS представят нов стил, като включват най-обичаните хитове, както в класическата, така и в съвременната музика. Траклистът включва песни от саундтраци като този на „Титаник“, „Властелинът на пръстените“, Закуска в Тифани“, „Кръстникът“, Гладиатор“, „Списъкът на Шиндлер“ и много други.

Билети за концерта, част от световното турне на талантивите музканти, може да закупите в касите на EASYPAY, EPAYGO.BG, OMV, THE MALL и EVENTIM.BG на цена от 50 до 110 лв.

 
 

All work and no play makes Jack a dull boy: Защо „Сиянието“ е велик филм

| от |

През 1980 година на екран излиза един от най-добрите, тотално безобразни шедьоври на маестро Стенли Кубрик и това е „Сиянието“. Тъй като Кубрик е огромен режисьор много хора обичат да слагат филмите му под общ знаменател или да омаловажават някои за сметка на друго великолепие на седмото изкуство „Портокал с часовников механизъм“.

„Сиянието“ на Кубрик, Кинг, Никълсън и Дювал обаче си остава черешката на тортата във филмографията на лудия американец. Обагрен в червено, оранжево и златно, окъпан в сюрреалистично-насилствени нотки, монотонен и безобразно клаустрофобичен, „Сиянието“ е най-добрата адаптация по роман на Стивън Кинг до момента и е най-голямото изпитание в кариерата на Джак Никълсън и Шели Дювал. Както и в тази на малкия Дани Лойд, на който макар да принадлежи една от най-известните реплики от филма: „Redrum“, той – по онова време на възраст от 6 години – така и не разбира, че снима хорър. Наистина ли?

Стенли Кубрик лично се грижи за малкото момче, като за сметка на това почти съсипва останалите актьори в продукцията. А в „Сиянието“ те наистина са малко.

Джак Никълсън и Шели Дювал многократно обясняват, че онова, което им се е налагало да правят на снимачната площадка на хоръра си остава най-трудно в кариерата им. 30 години по-късно това не се е променило. Дювал отдавна не играе, а Никълсън е еййй толкова голям, а когато го гледате в „Сиянието“ разбирате защо, по дяволите, е гигантът на седмото изкуство дори и на 80 години.

Когато започва да работи с Кубрик по „Сиянието“ Джак Никълсън е в началото на 40-те и само преди няколко години е снимал с Милош Форман „Полет над кукувиче гнездо“ и впоследствие е провъзгласил режисьора за откачалка, с която не може да се разбере. Но Стенли Кубрик е големият залък, който малко хора успяват да преглътнат, макар това да не си личи в монтирания материал.

Шели Дювал, която играе главната женска роля, дълго нарича Кубрик „най-ужасния човек, с когото съм работила“, а години по-късно обяснява, че въпреки търканията, които двамата имат по време на снимките, е научила много от него. Та това е шибаният Кубрик, всеки би научил по нещо.

Сиянието“ е шедьовър, който хваща материалът на Стивън Кинг, само три години по-рано публикуван в роман, и му носи безсмъртие. Стивън Кинг също не успява да се оправи със Стенли Кубрик и до днес мрази тази адаптация по своя роман. „Сиянието“ обаче е толкова по-голям от всеки един от създателите си, че сам по себе си вече е вселена и материал, който вдъхновява множество хора и течения в различен тип комерсиално или не, изкуство. Кадри от филма са използвани в множество клипове. А дълбоките, геометрични и тягосни сцени окъпани в оранжево, странно напомнят на Червената стая от „Туин Пийкс“.

От Massive Attack до Slipknot, има цели музикални епопеи посветени на „Сиянието“.

„Сиянието“ носи безобразната подтиснатост на ужаса, който още не се е случил, но ти го чакаш във всеки един миг. Като подплашена котка, която усеща, че идва смъртоносна буря. Съспенсът опънат като ластик, който се къса рязко, се засилва от безкрайните празни коридори на огромния хотел, в който се развива действието, от малкото колело на Дани, което се върти ли върти по оранжевите краски на килима, от дразнещия писклив глас на Уенди, която иска да е перфектна домакиня, но по-скоро наподобява чувството на скомина у човека, и като Джак… Като лудия Джак, който във всеки един миг, сцена след сцена, изглежда като някой, който би те изял, но преди това би те пребил с бухалка. Просто за кеф.

Хичкок е казал, че ужасът не се създава от това просто да покажеш кръв и чудовища на екран, а да дадеш на зрителя съвсем малък поглед, като сянка, пръски, писъци и неговото въображение ще свърши останалото. Защото по-голям ужас от онзи, който някой може да създаде в главата си няма. Освен може би този в главата на Стенли Кубрик.

Използвайки похватите да създаде клаустрофобия в широко пространство, да усетиш чувство на ужас в място, окъпано в топли цветове, Стели Кубрик строи малка чуплива, страшна и истерична кула от карти, в която вкарва митологията на Кинг – за сиянието, което определени хора притежават и те имат специални способности – примесва я с на пръв поглед човешка драма и доукрасява с Джак Никълсън с брадва.

Репликата „Here’s Johnny“ произнесена от Никълсън на фона на полуизкорубената врата на една стая, в която Уенди крещи истерично, докато той се опитва да я убие, отнема 3 дни заснемане и най-малкото 30 броя нещастни врати в бяло. Днес това ни се струва незначително на фона на сцената, която имаме като финален вариант. Една от най-разпознаваемите сцени в модерното кино изобщо.

„Сиянието“ е от филмите, които може и да не сте гледали, но почти всеки човек може да познае поне по няколко детайла от него. От близначките в коридора, през оранжевия килим, до сцената с брадвата или моя личен фаворит – тази с бухалката, снимана точно 127 пъти, всеки си има своя фаворит. А финалният вариант е истеричен ужас и една луда потна жена, която не иска да бъде докосвана от Джак Никълсън, който изглежда по-страшен и от най-гнусната версия на Торбалан.

От „Уенди, прибрах се“, през „Ето го Джони“, „Червена стая, червена стая“ до известната стара поговорка „All work and no play makes Jack a dull boy“, всичко в „Сиянието“ е код, който, разбира се, ще бъде разкрит с финалния кадър. Защото филмът е шедьовър, дори 37 години по-късно. Мисля, че го казахме в началото, но да го повторим пак…       

 
 

Мастифът Марта е най-грозното куче в света

| от chronicle.bg, БТА |

Мастиф, който тежи 56 кг и е кръстен Марта, бе обявен за победител в 29-ия ежегоден конкурс за най-грозното куче в света, организиран в Петалума, Калифорния.

Неаполитанският мастиф Марта бе фаворит за спечелване на титлата още от началото на конкурса, като често се просваше на земята с клюмнала глава, когато се предполагаше, че е наблюдаван. „Марта бе спасена, когато бе почти ослепяла. След няколко хирургични интервенции тя възвърна зрението си“, заяви собственичката й Шърли Зиндлър.

Шърли и нейният домашен любимец получиха като награда 1500 долара и пътуване до Ню Йорк, за да се появят пред медиите.

16-годишният Моу, който е кръстоска между брюкселски грифон и мопс и бе най-възрастният участник в конкурса, зае второ място. Той е загубил зрението и слуха си, но има остро обоняние.

Миналата година победител стана 17-годишно женско чихуахуа.

 
 

Тейлър Суифт спечели 400 000 долара за две седмици

| от chronicle.bg |

Преди две седмици Тейлър Суифт сложи край на бойкота си на стрийминг услугите и оттогава е спечелила близо 400 000 долара.

Мнозина помислиха, че тя е върнала песните си на стрийминг платформата Спотифай, за да ядоса Кейти Пери, но се оказа, че е спечелила също солидна сума.

Суифт взе странното решение да прекрати бойкота си на стрийминг услугите точно преди излизането на новия албум на Кейти Пери „Witness“ на 9 юни.

Нови данни обаче сочат, че 27-годишната Тейлър е спечелила малко под 400 000 долара за двуседмичния период, през който отново започна да ползва стрийминг услуги, като тези на Спотифай, Амазон мюзик и Пандора.

Тейлър Суифт, която не е издавала нови песни от повече от две години, решила да преустанови бойкота си на стрийминг услугите в знак на благодарност към феновете, след като от мултиплатинения албум „1989“, излязъл през 2014 г., бяха продадени 10 милиона копия в целия свят.