Добра година за рекламния пазар и положителен ръст от 5% през 2015 г.

| от |

Carat – една от водещите глобални медия агенции – публикува прогноза за развитието на рекламния пазар в световен мащаб през 2015 г., заедно с най-актуалните тенденции за 2014 г. и реалните цифри за сектора през 2013 г.

Capture

Увеличение на приходите от реклама с 4,8% до 551 милиарда долара през 2014 г. показва прогнозата получена на база на данни от 59 пазара в Северна и Южна Америка, Азиатско-тихоокеанския регион и Европа. Процентът е по-висок от предвидения в предишната прогноза, която Carat пусна през септември 2013 г. за ръст на сектора от 4,5%. Цифрата бележи и значително повишаване спрямо реалния ръст на пазара през 2013 г с 3,3%. Carat прогнозира още, че в световен мащаб през 2015 г. разходите, които рекламодателите правят за реклама, ще продължат същата възходяща тенденция и предвижда 5% ръст спрямо същия период на предходната година.

Агенцията очаква увеличение на разходите за реклама да има във всички региони, включително и в Западна Европа, чийто рекламен пазар претърпя две години на отрицателен спад. Данните на Carat подчертават, че ерата на двуцифрения спад, характерен за някои части на Западна Европа, се очаква да приключи, включително за пазари като Италия, чийто рекламни разходи паднаха с 10,3% през 2013 г. и да започне тяхното възстановяване с положителни показатели през 2015 г.

В Централна и Източна Европа прогнозата е за 5% увеличение на рекламните разходи за телевизия и дигитални медии през 2014 г. Телевизионните реклами се очаква да привлекат 6% повече приходи от рекламодатели, докато при дигиталните медии предвижданията сочат ръст от 20% на годишна база. За България прогнозата на Carat е заложила увеличение от 2,1% на рекламните разходи за 2014 г. У нас агенцията управлява медийния бюджет на клиенти като Mondelez, М-тел, General Motors, Adidas, Philips, Nokia, Софарма Трейдниг.

Проучването на Carat прогнозира 15.5% ръст на дигиталната реклама през 2014 г. в световен мащаб и тенденция този канал да надмине всички други медии по този показател. Предвижданията сочат дигиталните медии и като единствените, които имат потенциал да разширят пазарния си дял през 2014 и 2015 г. Този канал вече е номер едно по пазарен дял във Великобритания, Дания, Холандия, Норвегия и Швеция.

Годишен растеж в проценти на база текущи цени

2013

2014

2015

ГЛОБАЛНО

3.3 (3.0)

4.8 (4.5)

5.0

СЕВЕРНА АМЕРИКА

3.5 (3.1)

4.3 (3.0)

4.5

САЩ

3.5 (3.1)

4.3 (3.0)

4.6

КАНАДА

3.5 (3.4)

3.8 (3.3)

4.1

ЗАПАДНА ЕВРОПА

-1.7 (-2.3)

1.8 (1.4)

2.1

ВЕЛИКОБРИТАНИЯ

3.8 (3.6)

5.0 (5.0)

4.5

ГЕРМАНИЯ

-1.3 (-1.0)

1.0 (0.0)

1.5

ФРАНЦИЯ

-3.0 (-3.3)

0.8 (0.8)

1.0

ИТАЛИЯ

-10.3 (-11.7)

-1.3 (-1.3)

1.4

ИСПАНИЯ

-8.5 (-9.7)

2.3 (1.1)

3.4

ЦЕНТРАЛНА И ИЗТОЧНА ЕВРОПА

4.8 (5.9)

5.0 (7.4)

5.2

РУСИЯ

9.9 (11.2)

8.0 (11.0)

7.0

АЗИАТСКО-ТИХООКЕАНСКИ РЕГИОН

5.0 (4.7)

5.6 (5.2)

5.9

АВСТРАЛИЯ

0.8 (0.0)

2.1 (1.0)

1.9

КИТАЙ

7.4 (6.9)

8.0 (7.9)

8.3

ИНДИЯ

8.1 (7.0)

8.7 (7.6)

9.8

ЯПОНИЯ

1.4 (1.3)

1.7 (1.0)

1.7

ЛАТИНСКА АМЕРИКА

9.9 (9.0)

12.8 (14.5)

12.9

БРАЗИЛИЯ

7.1 (4.6)

10.0 (12.3)

8.1

Данните в скоби показват предишните прогнозни данни на Carat от септември 2013 г.

Джери Булман, главен изпълнителен директор на Dentsu Aegis Network, част от който е и Carat, коментира прогнозата така: „Динамиката на дигиталните медии – това е истинската новина за рекламния пазар. Ръстът им се е увеличил тройно спрямо общия растеж на рекламни приходи и сеизмичния тренд при тях причинява медийни революции при останалите. Развитието на технологиите, достъпът до информация и повишаването на доверието на потребителите ще доведе до поне 50% ръст през 2014 г. при социалните, мобилните и видео медиите. Докато плодовитите спортни събития като Зимните олимпийски игри в Сочи и световното първенство в Бразилия ще продължат да управлява ТВ-разходите за реклама през 2014 г., носителите на златен медали в крайна сметка ще останат дигиталните медии.“

 
 
Коментарите са изключени за Добра година за рекламния пазар и положителен ръст от 5% през 2015 г.