Discovery купи Eurosport за 902 млн. евро

| от |

Днес Discovery Communications обяви приключването на процеса по придобиване на контролния пакет акции в Eurosport International, водещата спортна медийна група в Европа. С тази стъпка Discovery увеличи дяла си в Eurosport до 51 процента и засили стратегическото си партньорство с TF1 Group, което датира от декември 2012 г.

5-25-08-eurosport_hd_3-small

Discovery е една от първите американски медийни компании, които стартират излъчването на телевизионни канали от своето портфолио в Европа. Това става през 1989 г. и в продължение на 25 години компанията постоянно инвестира значителни средства в международната си бизнес мрежа. С добавянето на 6 канала – Eurosport, Eurosport HD, Eurosport 2, Eurosport 2 HD, Eurosport Asia-Pacific и Eurosportnews – Discovery Communications вече предлага 270 канала, достигайки над 2.7 млрд зрители.
„Днес е вълнуващ ден за Discovery Communications и нашата лидерска позиция като медийна компания номер едно в света, оперираща в областта на платената телевизия. Eurosport стратегически допълва разрастването на пазарния ни дял, заздравянето на отношенията ни с рекламодателите, кабелните и сателитните оператори, както и предоставянето на безапелационно качествено съдържание за вярната ни публика по света”, каза Дейвид Заслав, президент и главен изпълнителен директор на Discovery Communications.
„Комбинацията от популярното спортно съдържание на Eurosport и световните марки и локална експертиза на Discovery ще продължи международния растеж на платената телевизия и ще създаде дългосрочна стойност за нашите акционери“.
Discovery възнамерява да вземе дългосрочни стратегически решения и да направи целенасочени инвестиции за укрепване и разширяване на спортните програми и услуги, предоставяни от Eurosport. Това ще задържи и увеличи аудиторията и обхвата на медийната мрежата. Като част от тези усилия Discovery ще работи в тясна връзка с ръководството и служителите на Eurosport върху дългосрочен бизнес план. Крайната цел на процеса ще бъде цялостната оптимизация на каналите на Eurosport като част от световната мрежа на Discovery.
„Discovery и Eurosport несъмнено са по-силни заедно. Discovery е компания, изградила най-успешния международен бизнес в областта на платената телевизия и се вълнуваме, че ще използваме опита си за бъдещото развитие на програмите и платформите на Eurosport”, допълва Жан-Бриак Перет, президент на Discovery Networks International. „Благодарни сме на TF1 за досегашното управление на Eurosport International и за чудесната възможност за разширяване на съвместното ни партньорство“, добави той.
„Eurosport е напълно готов за следващата си фаза на растеж и не мога да се сетя за по-добър партньор от Discovery, да реализира това“, каза Нонче Паолини, председател и главен изпълнителен директор на TF1. „Discovery има доказана репутация с дългосрочна инвестиционна стратегия, която създава стойност за рекламодателите, сателитните и кабелните опеартори и зрителите по целия свят”.
Крайната цена на Eurosport International е базирана на средната стойност на компанията Eurosport Group в размер на 902 млн. евро (приблизително 1.2 милиарда щатски долара). Отчасти тя съответства на първоначалната оценка и отчасти на по-висока оценка, свързана с прехвърляне на контролния пакет акции на дружеството.

Стойността на Eurosport Франция (85 млн. евро или приблизително 115 млн. щатски долара) е извадена от оценката за цялата група. TF1 очаква да запази контролния си пакет от 80 процента върху Eurosport Франция поне до 1 януари 2015 г.

Днешното приключване на преговорите не влияе върху другите два елемента, част от първоначалната сделка – 20-процентовия дял на Discovery, придобити над TV Breizh, Histoire, Ushuaia TV и Stylía,, както и партньорството с TF1 Group по отношение на медийните продукции. TF1 ще запази правото си на избор върху останалите 49% в Eurosport International, което потенциално би повишило собствеността на Discovery до 100%.

През 2014 г. Eurosport отпразнува 25-тата си годишнина на лидер в живите спортни предавания и дигиталните иновации. Eurosport Group е водещата спортна медийна група в Европа.
Еurosport e водещият телевизионен канал на стария континент, излъчван на 20 езика и достигащ до 135 милиона домакинства в 54 държави.
Eurosport HD е каналът еквивалент на Eurosport с висока резолюция.
Програмата на Eurosport 2 достига до 72 млн. домакинства на 18 езика в 51 държави.
Eurosport 2 HD започва излъчването си през август 2009 г.
Eurosport за Азиатско-тихоокеанския регион се излъчва в 16 страни от региона, а неговият HD еквивалент стартира излъчване през септември 2011г.
Eurosportnews е спортен новинарски канал предаван по целия свят.
Eurosport.com е спортният сайт номер едно в Европа с над 23 милиона уникални потребители на месец (ComScore) чрез международна мрежа от спортни сайтове на 11 езика, включително Yahoo! ко-брандирани сайтове в Германия, Испания, Италия и Великобритания. Безплатните мобилни приложения на Eurosport.com са достъпни на 10 езика.
Eurosport Player, телевизионната онлайн услуга на Eurosport, предоставя излъчване на живо и по заявка до феновете, директно на техния компютър в 53 страни, а апликацията Player е достъпна за мобилни устройства и таблети и може да бъде свързана с телевизор в 40 страни по света.
Eurosport Events е експертното подразделение на групата за управление и популяризиране на международни спортни събития.
 
 
Коментарите са изключени за Discovery купи Eurosport за 902 млн. евро