Директорът на БНР закрива предаването си с „Let it be“, протестира срещу себе си

| от |

В понеделник генералният директор на БНР закри предаването си с песента „Let it be“. Когато по радиото зазвучи тази песен, това значи протест. Срещу кого протестира генералният директор на БНР? Оказа се, че срещу себе си.

В свой материал за КЛУБ Z колегата Иван Бедров разказва подробности.

„До чуване, уважаеми слушатели. Останете с програмата на „Хоризонт“ И зазвучава легендарната песен на The Beatles “Let It Be”. На другия ден друго предаване завършва по същия начин. След седмица отново. Така е в последните почти два месеца и някои слушатели вероятно си задават въпроса какво се случва в Българското национално радио. Защото „Let It Be” в България не е само известна песен, а символ на протест в обществените медии още от началото на демокрацията.

Напрежението е факт. Синдикатът „Свободно слово“ обвини ръководството на радиото, че управлява непрозрачно, че не спазва колективния трудов договор и че създава нови структури, които да отнемат редакционната независимост на екипите на съответните предавания. Става дума за продуцентски съвети, назначавани от директорите на програмите, които все още не е обявено какви точно правомощия ще имат по отношение на темите и гостите в предаванията.

„Досега в историята на БНР екипите са избирали темите и събеседниците в предаванията. Сега се случва да получаваме препоръки, обаждания в нюзрума, „творческо“ участие за монтиране на материали. Предвиждат също новосъздадените органи да определят темите и събеседниците в конкретните предавания. Това се е случвало и преди, но в резултат на стачки е имало корекции“, казва председателят на синдиката Ирен Филева, журналист от програма „Христо Ботев“.

„Свободно слово“ е изпратил две декларации до Управителния съвет. Наред с трудово-правните въпроси, журналистите посочват и примери на свалени от ефир предавания, на обявяване на конкурси за водещи без знанието на самия екип и очакването им редакционната свобода да бъде отнета от нови структури, назначени от ръководството. Оценката на „Свободно слово“ е, че промените застрашават точно свободата на словото.

„Каква свобода в една 24-часова програма?! Не може дясната ръка да не знае какво прави лявата. Не може да има някакъв вид свобода, добре – не свобода, Х да направи предаване с трима гости и две преки включвания и да не е обсъдено предварително, че в студиото ще бъдат този и този, а в следващото предаване при другия водещ ще бъдат други двама“, обяснява генералният директор на БНР Радослав Янкулов.

„Къде бяха „Свободно слово“, когато СЕМ три пъти ни вика, за да обясняваме защо в предаването на Волгин има само една гледна точка? Къде бяха, когато техни колеги нарушиха етичните правила по време на банковата криза?“, пита Анюта Качева от УС на БНР.

Тя обясни, че предаването „От петък до петък“ не било свалено, а спешно излязло в лятна отпуска, след като в студиото репортер споделил съвет от негов познат да си изтегли парите от конкретна банка.

„В резултат на което на директора му се обади Иван Искров и да не казвам кои други хора. Когато това нещо се каже в ефир, звънят премиерът или директорът на БНБ, звънят на генералния директор, а не звънят на водещия и питат какво прави общественият оператор“, казва Качева.

„За мен най-тревожна е липсата на прозрачност, еднолично управление с неясна цел. Откакто възстановихме „Свободно слово“, започна непрестанно убеждаване, че ние сме маргинална групичка, която няма право на мнение“, казва Таня Величкова, секретар на синдиката и водещ на „Неделя 150“.

Генералният директор изискал протоколи от събранията на синдиката и списъци на присъствалите. „Нямаме задължение да правим това. Ръководството знае кои сме“, казва Филева. Според нея голяма част от журналистите в „Хоризонт“ и „Христо Ботев“ подкрепят действията на синдиката, макар и не всички да застават с името си.

Радослав Янкулов определя програма „Хоризонт“ като „много добра, но може да бъде още по-добра“. Според него протестиращите са доволни от програмата и бранят статуквото.

Още по темата в материала на колегите ТУК.

 
 

Съдят Disney заради „Inside out“

| от chronicle.bg |

„Inside out“, история за петте основни чувства в главата на едно младо момиче, е един от най-големите успехи на Pixar. Филмът е спечелил над 857 милиона долара и любовта на критиците.

В момента обаче срещу Disney, който притежава Pixar, е заведено съдебно дело.

Денис Даниелс е експерт по детско развитие, съосновател на National Grief Institue. Тя твърди, че от Disney са базирали „Inside out“ на детската му телевизионна програма „The Moodsters“. Част от концепцията за нея била книга, където емоциите били закодирани със символи в определен цвят – червено за гняв, синьо за тъга и жълто за щастие. По-късно по тази концепция бил направен пилотен епизод, който Даниелс предложила на Дисни няколко пъти между 2005 и 2009 година, но от студиото й отказали.

Това не е единствения случай, в който Didney са обвинявани в крадене на идея за някой от големите си филми… в последните 6 месеца. През март Гари Голдман, създателят на „Total Recall“, съди студиото за това, че базират „Zootopia“ на негови идеи без да го компенсират за това. Отговорът беше, че „в обвинението е пълно с неверни твърдения“, но към момента няма отговор по делото-тема на този текст.

Интересно е защо Денис съди чак 2 години след пускането на филма.

 

 
 

Френска фитнес блогърка загина при нелеп инцидент

| от chronicle.bg |

Ребека Бюргер, френска фитнес блогърка, загина при нелеп инцидент, след като диспенсър за бита сметана избухна в гърдите й.

Ребека има 160 000 последователи в Инстаграм и над 55 000 във Фейсбук. Тя е починала през уикенда. Местни издания посочват, че тя е получила инфаркт след инцидента, въпреки че при нея е имало лекари.

Семейството съобщи за смъртта й онлайн, определяйки я като „битов инцидент“. В профила й в Инстаграм се появи предупреждение за дефектните опаковки на битата сметана с обяснение, че именно това е предизвикало смъртта й.

Принципът, на който работят диспенсърите за бита сметана е следният – те изстрелват газ в метална капсула, която поддържа налягането високо. От години френска група за правата на потребителите предупреждава за дефект с връзките на газовите капсули и опасността да се счупят и изстрелят с висока скорост. Заради серия инциденти с такива диспенсъри френската служба за права на потребителите издаде предупреждение, в което посочва, че такива инциденти има от 2010 година насам. Властите предупреждават, че дори след години употреба, тези флакони могат да направят проблем.  

Collation du jour : shaker whey vanille glacé @womensbest.fr

Публикация, споделена от Rebecca Burger (@rebeccablikes) на

 
 

Viasat World с 8 награди за креативност

| от chronicle.bg |

 

Международната развлекателна компания Viasat World спечели общо 8 награди PromaxBDA и Mediabrand Awards, раздадени миналата седмица. Развлекателната индустрия награди като най-креативни няколко кампании на Viasat Explore, Viasat History, Viasat Nature и TV1000 Premium HD.

Най-голям беше успехът за поредицата „Империя на царете: Русия по време на династията Романови“. Тя взе първа награда Mediabrand за най-добро промо за кабелна телевизия  и най-добро промо за документална, аналитична или нова поредица. На наградите PromaxBDA поредицата взе сребро за ключовата визия на кампанията, която отразява автентично драматичните събития зад управлението на злополучната руска династия.

Mediabrand отличи с първа награда за най-добър дизайн на промо пресечка Penguins Idents и за най-добро промо за кабелна телевизия –  новогодишното видео New Year TV1000Premium HD. 3D видеото отразява извисеността, магичността и стила, чрез интерпретация на мита за северния елен, който пътува през нощното небе. Екипът на Viasat си тръгна и с второ място за най-добро ТВ промо за кабелна телевизия за „Войните на роботите: Възходът на машините“.

На наградите за майсторство PromaxBDA в Лос Анджелис екипът получи също така златно отличие в категорията „Най-добра нова творба“ за промото „Сър Дейвид Атънбъро, специално за 90-годишнината“, от поредицата на Viasat Nature.

Компаниите Mediabrand и PromaxBDA задават международните стандарти в медийната индустрия. Спечелените осем награди са признание за Viasat World в стремежа й да предлага интелигентно съдържание на аудиторията си по предизвикателен, свеж и иновативен начин.

 
 

Няколко неща, по които звездите се отличават от нас

| от chronicle.bg |

Да, и звездите са хора… но понякога правят нечовешки неща. За някои от тях ние можем само да си мечтаем.

От това да харчат невероятни суми за привидно дребни предмети до какви ли не други екстравагантности – звездите никак не са като нас. В галерията ни днес сме събрали няколко момента, в които най-малко можем да се идентифицираме с познатите ни до такава сладка болка лица.

Моменти като този, в който Дуейн Джонсън Скалата подари на човек чисто нова кола. Човекът е негова фенка, а колата е Форд Мустанг! Той също така я покани на премиерата на последния му филм „Baywatch“.