Десет години последици от шоуто на Джанет Джаксън на полувремето

| от |

Макар да изминаха 10 години от спорния гаф, издънка  на сценичния костюм на Джанет и Джъстин на Супер Боул, отзвукът му продължава и до днес.

20140129-nipplegate-x600-1391017335

Тази година се отбелязва 10 годишнината от „прочутия несполучлив костюм“ на Джанет Джаксън по време на шоуто в полувремето на Супер Боул. Тази скандална случка доживя много по-дълго от няколкото милисекунди, през които гръдта на Джанет бе разголена. Ето и график на най-спорното изпълнение на Супер Боул, от неговото планиране, самия момент, до продължаващата до момента  съдебна сага.

9-ти декември, 2003

За шоуто в полувремето на 38-мия по ред Супер Боул на стадион Релиъм в Хюстън, MTV продуцира второто полувреме на изпълненията и  уговори редица хора, сред които са Джъстин Тимбърлейк, Nelly и Джанет Джаксън. Комисарят на NFL Пол Таглиб казва в изявлението си тогава: „Поласкани сме, че звезда като Джанет Джаксън ще се присъедини към списъка на артистите, които са направили полувремето на Супер Боул толкова специално.“

1-ви февруари, 2004

Преди инцидента „Джанет“ Кид Рок подразни телевизионната публика като носеше пончо без ръкави, на ивици и звезди по време на изпълнението си. Много зрители се оплакали на FCC (Федералната комисия по комуникациите), че облеклото на Кид Рок е осквернило американския флаг. Сексуалните намеци по време на танца между приятелите и изпълнителите Nelly и Diddy също допринесоха да бъдат изправени на нокти всички моралисти сред зрителите преди „разкриването на зърното“.

20140129-kidrock-x600-1391020050

1-ви февруари, 2004 (Джанет превзема сцената)

Централната част на шоуто с Джанет Джаксън, върви гладко, докато певицата изпълнява „Rhythm Nation“ и „All for You.“ Продуцентите обаче решават да оставят Джаксън на сцената за финалния слот на шоуто с Джъстин Тимбърлейк. (Ако Бионсе, която е родом от Хюстън, беше помолена да пее в полувремето вместо да изпълнява националния химн, можеше да избегнем това, което предстоеше.)

Това видео може да бъде гледано, отново кадър по кадър, внимателно като филм на Запрудер. Нямаше много хореография до момента, Джаксън просто следва Тимбърлейк из сцената, докато той пее Rock Your Body. Те едва танцуват заедно, докато се отправят към централната сцена за големия финал. По време на изпълнението движенията на Тимбърлейк са плавни, сякаш са репетирани милион пъти. На финалната песен обаче „Bet I’ll have you naked. . .,“ виждаме как той неестествено и неуверено се насочва към бюстието на Джаксън. Макар да е десняк, се наблюдава как лявата му ръка сграбчва съдбоносно костюма на Джаксън и го съдира съвсем навреме за края на песента. За 9/16-ти от секундата милиони зрители виждат голата гръд на Джанет преди Джаксън да е осъзнала какво се е случило и да се покрие. Тимбърлейк с червена дантела в ръка изглежда отвратен като в това време продуцентите показват от далечен кадър зарята от фойерверки.

Никой не помни втората част на Супер Боул. (Сериозно, посочете някой даун по време на третото полувреме. Ню Инглънг Пейтриътс печелят. Том Бради е обявен за най-ценен играч. Вниманието отново бързо бива пренасочено към Джанет Джаксън.

20140129-tombrady-x600-1391020989

1-ви февруари, 2004 (след мача)

Светът очаква някаква реакция от страна на Джаксън след играта, ала певицата излита от Хюстън веднага след изпълнението си, дори още преди закриването на Супер Боул. Говорител на Джаксън  определя разкриването като „ неизправност“ на облеклото, т.е. като непредумишлено. „ … (Тимбърлейк) само трябваше да дръпне бюстието като остави сутиена от червена дантела“, който очевидно бе в ръката му след издърпването. Джаксън също призна, че нито MTV нито CBS са имали пръст в инцидента или  са знаели предварително за него, като указ, че „ съдирането на костюма от страна на Тимбърлейк е било по-късна иновация по време на последната им репетиция“.

8-ви февруари, 2004

Дни след Супер Боул, се съобщи, че над 200 хил. зрители да се свързали с FCC (Федералната комисия за комуникации), за да се оплачат от изпълнението на Джаксън. Съдебни документи по-късно разкриха, че 540, 000 души са регистрирали оплакванията си в FCC за случката, макар този брой  да беше основно представен от консервативни групи и маси тип „кучета-пазачи“. Председателят на FCC  Майкъл Поуел нарече изпълнението на Джаксън „ тъп и окаян номер под всякакво ниво“ и обеща да предприеме действия.

По-късно през февруари, 2004

Разочаровани от факта, че техният Супер Боул е бил помрачен/засенчен от изпълнение в полувремето, от NFL реагират веднага. „ Ние бяхме крайно разочаровани от някои елементи на шоуто по време на полувремето, продуцирано от MTV“. Изпълнителният вицепрезидент на NFL Джо Браун заяви тогава: „Те бяха в пълен разрез с обещанията и уговорките, които нашият офис получи относно съдържанието на шоуто.  Малко вероятно е  MTV да продуцира друго шоу за полувремето на Супер Боул.“ Компанията –майка на CBS и MTV – Виаком, се разгневи, че неоповестеното добавяне в изпълнението за Супер Боул сега им струва всички бъдещи шоута в полувремето и отвърнаха на Джаксън като я включиха в черния си списък и свалиха музикалните ѝ клипове от MTV и VH1, които са нейна собственост, както и от всички радио ефири под нейния чадър. Черният списък се разшири и включи и медийни единици, които не са на Виаком.

20140129-viacom-x600-1391023470

Всяка телевизия има мнение по въпроса, но никой не го прави толкова забавно колкото Дейвид Летърман. Домакинът на Late Show се наслаждава на възможността да удължи момента на почервенялото лице на своя работодател като посвети цяла седмица на отворените монолози и списъци топ десет за „прочутите“ 9/16 ти от секундата. Джанет, облечена в разголена червена рокля, най-сетне се явява в шоуто на Летърман на 29 март 2004. Макар че му заявява, че не желае отново да говори за случката на Супер Боул, Летърман задава куп въпроси за „разкриването на зърното“ както и „Как е Тито?“

Америка Онлайн харчи около 10 милиона долара, за да спонсорира изпълнението в полувремето и за ексклузивно разпространение на онлайн видео от събитието. Следейки реакциите и негативната преса, която излезе, АОЛ бързо поиска възстановяване на средставата от NFL. „Докато АОЛ бе спонсора на шоуто в полувремето на Супер Боул, ние не сме го продуцирали.“ заяви говорител на АОЛ, „ Ние също като NFL бяхме изненадани и разочаровани от някои елементи на шоуто и от уважение към нашето участие и фенове, АОЛ и aol.com няма да представят шоуто онлайн както първоначално бе планирано.“ NFL тогава настоява за обезщетение от CBS или MTV. Междувременно, McDonald’s макар че сметнаха шоуто за „не подходящо“, решиха да запазят Тимбърлейк като рекламно лице.

За разлика от други години, когато по CBS предаването на наградите Грами предхожда Супер Боул, през 2004 телевизията беше запланувала Супер Боул преди  Наградите Грами, където Джаксън бе уговорена да представи трибюта на Лутер Вандрос. След шума, последвал Супер Боул обаче, CBS отмениха поканата си към Джаксън. Тимбърлейк, от друга страна, не само беше допуснат да присъства на церемонията, но и спечели няколко награди. Той използва своята реч, за да се извини отново за „непреднамерената“ случка.

Млад софтуерен програмист в PayPal на име Джавед Карим не успява да намери никакво онлайн видео на изпълнението на Джаксън на Супер Боул. Разочарован от неуспешните си опити да намери филм, Карим и няколко негови приятели създават място, където хората могат лесно качват и споделят видеоклипове. Благодарение на скандала, YouTube се ражда през 2005. Година по-късно, Гугъл купува сайта за 1.65 милиарда долара.

Докато Карим работил по кодирането на YouTube, останалата част от Америка търсела алтернативни методи  отново да гледа това, на което била свидетел.

22-ри март, 2004

Damita Jo, осмият албум на Джаксън, се появява около 5 седмици след изпълнението ѝ на Супер Боул. Благодарение на черния лист на телевизията и радиото, дискът се представя доста по-зле в сравнение с предишни албуми на Джанет. Макар и заобиколен от полемика, Damita Jo се продава в достатъчен брой първата седмица, за да  направи своя дебют на второ място в Billboard 200. Независимо от засечката, албумът в последствие става платинен няколко пъти.

10-ти април, 2004

Два месеца след като се показа на света в цялата си прелест, Джанет Джаксън участва като водещ и музикален гост на Saturday Night Live. По време на един скеч, Джаксън се подиграва на скандала, докато играе ролята на тогавашния секретар на щата, Кондолиза Райс. Америка най-накрая сякаш е готова да продължи напред и да прости на Джаксън. FCC обаче не…

20140129-janetsnl-x600-1391022923

За Федералната комисия по комуникациите, скандалът е възможност да възстановят реда и да покажат каквато сила им е останала. Изправяйки се срещу ниските стандарти на предаване на кабелната телевизия и сателитното радио, както и абсолютната беззаконност в интернет, Федералната комисия по комуникациите се настървява да запази общественото благоприличие в сферата на семейността и приятелствата в телевизионната мрежа.

22-ри септември, 2004

Федералната комисия по комуникациите най-накрая издава глоба на стойност 550 000 долара срещу CBS, най-голямата глоба от този тип налагана някога. Освен това Федералната комисия по комуникациите твърди, че случката е била планирана от Тимбърлейк и Джаксън, които са действали „ самостоятелно и тайно“. Виаком незабавно оспорва глобата.

24-ти ноември, 2004

Два месеца по-късно Виаком се съгласява да изплати 3.5 милиона долара на Федералната комисия по комуникациите за хиляди неизплатени санкции. Глобата от 550 000 долара за скандала около оголената гръд на Джанет не е включена в тези 3.5 милиона долара.

6-ти февруари, 2005

В полувремената стила провокативен All-Star Pop е заменен от Класическия Рок, а продуцентите стават все по-консервативни като избират Пол Макартни да пее на 39-я по ред Супер Боул. Следващите години следва парад от доказали се звезди като Rolling Stones, Prince, Tom Petty , the Heartbreakers, Bruce Springsteen, the E Street Band и the Who. Супер Боул отново се насочва към съвременността през 2011 с Black Eyed Peas.

26-ти септември, 2006

Две години и половина след скандалната случка следващият албум на Джаксън 20 Y.O дебютира на второ място в топ 200 албуми на Billboard през септември 2006. Също така Джанет тръгва на на първото си турне след скандала.

8-ми август, 2006

Книгата на Гинес за световни рекорди определя скандала като „най-търсеното нещо в историята на интернет“.

Юли, 2008

Съдът на третия съдебен окръг отсъжда в полза на CBS, като заявява, че FCC е действала своеволно и капризно като е взела толкова голяма сума за това, което Съдът на третия съдебен окръг е счел за случайна секундна проява на голота. Федералната комисия по комуникациите заявява, че ще обжалва пред Върховния съд.

Септември, 2009

Върховният съд отказва да гледа делото между CBS и Федералната комисия по комуникациите и го пренасочва обратно към Съдът на третия съдебен окръг за преразглеждане. През това време Федералната комисия по комуникациите оспорва, че случая е бил предпазна мярка, защото CBS е имала на разположение запис със закъснение, но зачита, че технологията е била още в своето начало на развитие и те не са били способни да го предоставят навреме.

3-ти ноември, 2011

Тъй като случая „Джаксън“ е бил сметнат за „краткотрайно неприличие“ Съдът на третия съдебен окръг отново отсъжда в ползва на CBS и обявява глобата за невалидна.

5-ти февруари, 2012

Мадона, отдавана считаната за гръмоотвод за светкавиците на  полемиката, е уговорена от NFL да пее на 44-тия поред Супер Боул. Докато „Material Girl‘ е с много добри обноски, нейната гостенка M.I.A. бързо показва среден пръст на милионите, които гледат у дома.

20140129-mia1-x600-1391024857

Септември, 2013

Става ясно, че M.I.A. се бори в съдебен процес за 1.5 милиона долара, повдигнат от NFL след като показва среден пръст на Америка.

Януари, 2014

Изминаха 10 години от скандала с разголената гръд на Джанет Джаксън, официалният председател на Федералната комисия по комуникациите Майкъл Поуел призна, че комисията е действала „несправеднило“ срещу Джанет Джаксън след инцидента. Той заяви пред Entertainment and Sports Programming Network, че Федералната комисия по комуникациите е прекалила. „ Аз лично сметнах, че това е наистина несправедливо. Всичко се сведе до нея,“ казва Поуел. „ В действителност, ако се забави кадъра, Джъстин е този, който разкъса бюстието ѝ.“ Коментарът е абсолютно противоположен на думите на Поуел  10 години по-рано, когато той нарече скандала „ ново дъно в телевизията“.

 
 

„Бързи и яростни“ с възможен спиноф

| от chronicle.bg |

Universal празнува още един успех с „Бързи и яростни 8″. Франчайзът обаче е толкова налят с силни актьори, че става задушно. Усещайки възможност за печалба, студиото може би ще пусне Люк Хобс (Дуейн Джонсън) и Декард Шоу (Джейсън Стейтъм) по собствен филмов път. Героите на Скалата и Стейтъм станаха доста популярни, дори се конкурират с Дом (Вин Дизел) и останалите от семейството.

Феновете искат подобен спиноф още от „Бързи и яростни 5″, но след последния филм тази вероятност сякаш намаля. Очертаваше се Хобс да стане баща и да си остане вкъщи. Плановете обаче се чертаят в посока филм.

Всъщност, и трети доста изненадващ герой от поредица може да участва в спинофа: самата Сайфър, Шарлиз Терон.

Чарлийз Терон, Шарлиз Терон

Химията между Джонсън и Стейтъм е невероятна. Голям плюс е, че двамата могат да преминат от екшън роля към комедия рязко, неочаквано и доста успешно. Тази комбинация, заедно със студената сериозност на Терон, може да донесе сериозно вълнение.

Има няколко неща, които трябва да се. Евентуалния филм ще отвори пространство за един милион въпроси. Ще участват ли в „Бързи и яростни 9″? Ще има ли нещо общо с действието на поредицата или ще си е отделен, самостоятелен филм? Сега ли ще бъде пуснат или когато серията свърши с „Бързи и яростни 10″? Сайфър ли ще е лошият герой или тримата заедно ще се борят срещу по-голямо зло? Ще видим.

Трйлър на „Бързи и яростни 8″:

 

 
 

Истинският Париж през погледа на гениите

| от Дилян Ценов |

 Париж – мястото, което не може да бъде сложено в никакви рамки. Не можеш да опишеш Париж. В този град всеки ще намери онова, от което се нуждае – така е било и така ще бъде винаги.

Магията там е навсякъде – в кварталите с тесните улички, познали падението и възхода, в големите булеварди, в спокойните води на Сена и под нейните мостове. Тя е в нощния мрак, който те изкушава да захвърлиш задръжките и страховете.  Париж е копнежът, който всички носим в себе си.

Но в последните три години обликът на града се промени под влиянието на тероризма. Атаките, на които все по-често става мишена, са удар по всички ценности, зад които той стои вече столетия наред. Страхът лесно измества фокуса на населението, и превръща Париж в опасно място, свързвано със заплахи за нови атентати. И се оказва много лесно  да забравим, че именно в Париж живеят и творят легенди като Едит Пиаф, Ив Сен Лоран, Жан Кокто, Оноре дьо Балзак, Виктор Юго, Хемингуей, Фицжералд и още стотици. Забравяме, че Париж е и винаги ще бъде град на творческата свобода и  вдъхновение за артистите, писателите, художниците на всяка епоха.

За него Фридрих Ницше казва: „Хората на изкуството имат един дом в Европа и това е Париж“.

Замисляли ли сте се защо атмосферата му не може да остави никого равнодушен? Кое е преходното и кое непреходното в този град? Как да продължим да гледаме на него като на люлка на изкуствата и културата?

Може би най-добрият подход в тази насока е ретроспекцията. Изкуството е онова, което запечатва истинския облик на града. Личностите, които едновременно черпят сили от града, но и създават образа му – те са Париж и той е тях. Французи или не, градът ги приема, както винаги ще приема всички хора на изкуството.

Нашата галерия ще ви припомни истинския Париж, защото един поглед назад във времето понякога върши учудващо добра работа.

 
 

13 сериала, които ще искате да изгледате на екс

| от chronicle.bg |

Някои сериали просто не те оставят на мира!

Сериалите са виновни за толкова много изпуснати пътувания, тежки работни дни и провалени сесии по света. Хората, независимо от възраст и пол, будуват до ранни зори само за да изгледат още един епизод.

И това е прекрасно! Сериалите са прекрасно забавление, което често ни отделя от ужасите на реални свят, показвайки ни доста по-ужасен. Затова в днешната ни галерия сме събрали 13 сериала, които ще искате да изгледате наведнъж. Приятна събота и неделя!

 
 

Рецепта за чипс от сладък картоф

| от chronicle.bg |

В днешната си рецепта Росица Гърджелийска предлага нещо здравословно като мезе за бирата.

Росица Гърджелийска работи във филмовата индустрия, но обича да готви и да пътува. Живее няколко години във Великобритания, преди да се завърне в България. Обича да посещава интересни места по света. В блога на Роси www.primalyum.co.uk може да намерите рецепти за интересна и здравословна храна, както и истории за пътешествия.

 

Нужни продукти:

3 сладки картофа
6-7 с.л. олио
1 с.л. сол
1/2 ч.л. черен пипер
1/2 ч.л. червен пипер

чипс от сладък картоф роси

Начин на приготвяне:

Загрейте фурната на 150 градуса с вентилатор.

Разбъркайте олиото със солта, черния и червен пипер.

В няколко по-големи тави сложете фолио и го намажете с малко мазнина.

Нарежете картофите на тънки филии и ги подредете в тавите.

Намажете ги с олио и ги хвърлете във фурната за около час.

Внимавайте да не изгорят, ако трябва малко намалете фурната.

Имайте предвид, че ще станат хрупкави, когато изстинат.

Извадете ги, преместете ги върху решетка да изстинат и ги поднесете с ваш любим сос. Аз бих се спряла върху сос барбекю или крема сирене.

И не забравяйте да охладите бирата преди да поднесете мезето.