БСП внесе предложение за отмяна на плоския данък

| от |

„БСП – лява България“ внесе в деловодството на Народното събрание промени в Закона за данъците върху доходите на физическите лица с идеята за въвеждане на прогресивно подоходно облагане и елемент на семейното подоходно подлагане.

Законопроектите бяха представени от лидера на партията Михаил Миков на брифинг в кулоарите на парламента, предаде репортер на БГНЕС.

Доходът до 340 лева на физическо лице на месец да не бъде облаган с данъци, получаваните пари от 340 до 1000 лева да имат 10 на сто за горницата над 300 лева; при доход на месец от 1000 до 2000 лева – 66 лева плюс 12 на сто за горницата над 1000 лева; при доход от 2000 лева до 5000 лева – 186 лева плюс 15 на сто за горницата над 2000 лева, а за доход над 5000 лева данък в размер на 636 лева плюс 20 на сто за горницата над 5000 лева.

„Това е една плавна скала, с която смятаме да въведем повече справедливост при облагане на доходите на физическите лица“, обясни Михаил Миков. Една от най-големите причини за чувството за неравенство сред българските граждани, по думите му, е именно неравенствата в при подоходното облагане.

В БСП искат и увеличаване на необлагаемия минимум за първо дете с 15%, а за второ дете с още 10%, което според Миков е „знак към семействата с деца с оглед на тежката демографска ситуация в страната“. По думите му, провеждането на такава политика е необходима за българското общество.

Михаил Миков разказа и подробности от разговорите му с председателя на Европейската народна партия (ЕНП) Жозеуф Дол. Двамата с Дол са разгледали проблемите и кризите у нас, както и възможностите за подкрепа от страна на ЕНП. „Обсъдихме ситуацията в България след последните парламентарни избори, която сама по себе си е предпоставка за нестабилност“, каза Миков. По отношение на това, че партията му е от различно европейско семейство с ЕНП Миков коментира, че било тук, или в Европа хората се срещат дори, когато са от различни семейства. „Аз не останах с впечатлението, че той се меси във вътрешнопартийния живот на България“, заключи Миков. /БГНЕС

 
 

Стинг идва за концерт в България

| от chronicle.bg |

Стинг ще пее в София на 16 септември. Концертът ще бъде в зала „Арена Армеец“, част от турнето 57th&9th, което представя последния албум на певеца.

Билетите ще бъдат в продажба от 2 юни на цени от 70 до 140 лева. Това е четвъртата изява на звездата у нас след 1996 и 2011 година в София и концерта в Несебър през 2006 година.

Стинг е един от най-популярните британски музиканти, продал над 100 милиона албума.

Настоящият му албум излиза след 10-годишна пауза. В него се отличават хита „I can’t stop thinking of you“, разтърсващата „Petrol Head“ и химнът „50 000″.

Източник: Webcafe

 
 

Кери Мълиган: нежното лице на Холивуд

| от chronicle.bg |

Кери Мълиган може да изглежда като сладко и невинно момиченце, но е играла на една снимачна площадка с Райън Гослинг, Леонардо ди Каприо и Майкъл Фасбендър. Освен това, е един от ярките таланти на Холивуд и участва във филми, които трябва да присъстват във видеотеката ви (имаме предвид тази в ума ви, явно е, че никой вече не събира касетки“.

Мълиган дебютира в света на филмовото изкуство заедно с Розамунд Пайк и Кийра Найтли в „Гордост и предразсъдъци“ през 2005 година.

Впоследствие тя ще участва в още един филм заедно с Найтли – излязлата през 2010 драма „Никога не ме оставяй“, която й носи отличие за главна женска роля от фестивала в Палм Спрингс и от церемонията на Британските независими награди. По това време престижните награди вече не са новост за Кери, която през 2009 спечели сърцата на зрителите и критиците с ролята на Джени Мелър – гимназиална ученичка, която е на път да получи първите си истински житейски уроци.

Нежната англичанка има рожден ден днес и в галерията може да видите 10 нейни роли, които просто не стават за изпускане.

 
 

Как да си направим самолет?

| от |

Един Boeing 737-800 тежи 41,145 килограма. При това празен. Как нещо, тежащо 41 тона, успява да излети във въздуха и то по 6 пъти на ден?А нашите хартиени самолетчета падат почти веднага. Авиационната техника е изключително комплексно съчетание от математика, физика, химия, механика и куп други науки. Затова се срещаме с Ейлийн. Тя ще ни открехне по темата как човекът успя да полети в небето.

 

Ейлийн Бакалова е на 21 години, родом от град Неделино. Завършва езикова гимназия СОУ „Отец Паисий“ в град Мадан. В момента е трети курс в Техническия университет със специалност „Авиационна техника и технилогии“.  Мечтата й е един ден да стане пилот. В свободното си време обича да прекарва с приятелите си и да чете книги.

 

 

Мартин: Разкажи ни за специалността си – „Авиационна техника и технологии“?

Ейлийн: Целият курс е от 45 човека и сме разпределени в две специализации – „Експлоатация и ремонт на въздухоплавателни средства“ и „Експлоатация на електронно-приборната авиационна техника“. Разделението по специализации става в трети курс. Аз специализирам в „Експлоатация на електронно-приборната авиационна техника“. Основните предмети, които изучаваме са – „Аеродинамика на летателни апарати“; „Навигация“; „Динамика на полета“; „Летателни апарати и авиационни двигатели“; „Обслужване на въздушното движение“.

Как да си направим самолет?

По принцип става много лесно. Нужни са около 430 млн. щатски долара, няколко ролки изолирбан и много свински опашки. Шегата настрана. Необходими са специализирани екипи, които отговарят за всеки един компонент от конструкцията, двигателните системи, електронно-приборната техника. Процесът е сложен и преминава през множество проверки, преди самолетът да бъде готов за експлоатация.

Как, за бога, самолетите успяват летят?!

За да може един самолет да полети е необходимо постоянно да има съперничество между подемната сила и силата на тежеста, както и между тягата и силата на челното съпротивление.  Подемната сила трява да е достатъчно голяма, за да се противопостави на теглото, а тягата е необходимо да бъде достатъчно силна, за да се противопостави на челното съпротивление.

Знаеш ли нещо за авиокомпаниите, което ние не знам?

Може би не знаете защо например нискотарифните компании са толкова евтини? Основното правило на нискотарифните компании е да правят максимален брой полети на ден. Това обикновено означава по 6 излитания и кацания на ден. Ето защо нискотарифните компании по прицнип не извършват дълги полети. Друго нещо, което намалява цената на билетите ни, е правилото „не повече от 30 минути на земя“. От престоя на земя не се печели и за да може да се осъществят 6-7 излитания и кацания на ден, след всеки полет самолетът е максимално бързо разтоварван и натоварван отново. Друго важно нещо е самолетите да са само от един тип, за да може да са взаимнозаменяеми. Ryanair например използват само Boeing 737-800.

Можеш ли да ни обясниш как да направим най-доброто хартиено самолетче?

Когато бях малка много обичах да правя хартиени самолети, но след това се увлякох по истинските. Колкото и техники да ви кажа, хартиените ви самолети няма да полетят по-бързо от Airbus А380.

Какво трябва да знаят хората за самолетите? И има ли нещо, което масово разбираме по грешен начин?

Всеобща заблуда е, че летенето със самолет е опасно. Всъщност това е най-сигурният транспорт. В днешно време на пътя умират в пъти повече хора. Проблемът при самолетите е само, че хората на борда при всеки полет са от 100 – 300 човека и при злощастен случай загубата е наистина голяма. Но, съвременните самолети са изключително добре проектирани и оборудвани, за да може броят на катастрофите да намалава с всяка изминала година. Екипажите вече са достатъчно добре обучени, за да приземят самолет дори когато двигателят откаже.

 
 

British Airways планира днес да възобнови обслужването на полетите

| от chronicle.bg |

Британският авиопревозвач British Airways се готви днес да обслужва „почти нормално“ полетите си на летище „Гетуик“ и „повечето“ полети от „Хийтроу“ след тежкия компютърен срив, който предизвика хаос в трафика през уикенда.

Ще има някои нарушения в разписанието ни за неделя, тъй като самолетите и екипажите ни по света не са на място, съобщи компанията в ранните часове на днешния ден в Twitter, извинявайки се сериозните нарушения вчера. British Airways призовава пътниците да не се отправят към летищата, освен ако полетът им не е потвърден.