Безяк: Лудогорец не може да ме задържи

| от |

Голмайсторът на Лудогорец Роман Безяк привлече вниманието със силното си представяне през този сезон.

безяк

 

Заради това той беше повикан в националния отбор на Словения за мача с Алжир (0:2) в сряда. Нападателят коментира възмоностите за продължаване на кариерата си пред словенския сайт siol.net, цитиран от „Фокус“

“Не знам нищо за интерес от Хетафе. Щастлив съм в Лудогорец, но едва ли ще остана още дълго. В медиите пишат, че струвам 10 милиона, но аз не мисля така. Президентът не може да ме задържи вечно тук. Радостен съм, че нещата се развиват добре и стигнахме до 1/8-финал в Лига Европа. Ще бъде тежко с Валенсия”, коментира Безяк.
“Иначе моят път ще се реши през лятото“. Той коментира, че е възможно да напусне, стига да има добри оферти и клубът да е удовлетворен. „Щом досега не съм бил информиран, значи няма сериозен интерес. В момента обаче не мисля за трансфер, а за представянето си с отбора. Надявам се пак да станем шампиони. Шансовете ни са големи“, допълни нападателят.
 
 

България и Русия си сътрудничат в областта на културата

| от chronicle.bg |

Професионалният синдикат на българските артисти и руската агенция „Съзвездия на културата“ сключиха договор за сътрудничество в областта на изкуството.

Документът ще даде шанс на родните артисти по-лесно да достигнат до руската публика, ще се финансират копродукции между двете страни в областта на киното и ще се осигури възможност на българските зрители да научат повече за съвременното руско изкуство.

Как този договор обаче ще повлияе на практика на нашите артисти?

Цветан Чобанов е собственик на голямо студио за дублаж у нас. Той вярва, че сключеното споразумение ще се отрази благоприятно върху неговата работа.

„Пряка полза ще има не само за нас, а и за цялата култура, тъй като се чу, че ще се работи в изключително много сфери. Очаквам да видя какви ще бъдат самите резултати.“, заяви Чобанов.

Режисьорът Гаро Ашикян също е доволен от подписването на договора.„Очаквам да се появят в България образци на по-авангардната руска култура.“ След подписването на договора, предстои българските представители да посетят Москва и Санкт Петербург за срещи с ръководството на „Мосфилм“ и Едуард Пичугин-генерален директор на „Ленфилм“. Там те ще обсъждат и договарят трайно сътрудничество на двете страни в областта на кинопроизводството

 
 

Kia, Renault, Dacia и Nissan показват най-новото от гамата си в София

| от chronicle.bg |

Kia, Nissan и Dacia залагат на най-новите си модели на Автомобилен салон София 2017. Посетителите изложението в столицата ще могат да видят модели, които през тази есен записаха своите световни премиери.

Един от тях е KIA Stinger – най-мощният автомобил в историята на корейския бранд. Това е автентичен грандтурер, спортен седан за вълнуващи пътувания на дълги разстояния.

В София KIA Stinger е показан в своята топ-версия с 3,3 литров twin-turbo V6 бензинов двигател с мощност от 370 к.с. и ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4,9 секунди, 8-степенна автоматична трансмисия и 4×4 задвижване.

KIA Stinger1

Само месец след Международния Автосалон във Франкфурт своя дебют у нас прави и KIA Stonic. Дизайнът на компактния кросоувър на Stonic моментално разкрива произхода на модела – асоциираната с КИА радиаторна решетка тип „тигров нос” е подчертана от хромирана обкантваща рамка, a „Targa“ стилът, който Stonic предлага, дава възможност на клиентите да избират между 20 двуцветни комбинации, загатнати още в прототипа на модела – Provo.

KIA Stonic

В Nissan на свой ред залагат на най-популярния електрически модел в света. Новият Leaf е първият автомобил на компанията в Европа, който ще въведе първи части от най-модерната технология за подпомагане на водача.

Eлектромобилът е оборудван с последните иновативни решения като e-Pedal, позволяващ да шофирате и натискате педала на спирачките по един напълно нов и безпроблемен начин. Пробегът на хечбека е 378 км, като това се дължи на по-мощния задвижващ агрегат – 110 кВт и 320 Нм въртящ момент.

Nissan LEAF

На софийския автосалон своя дебют направи и Dacia Duster.

Новият Duster е първият модел на Dacia, който предлага автоматична климатична система. С пет вентилационни отвора (три по средата и по един във всеки край на арматурното табло) студеният или топъл въздух се обдухва по оптимален начин в купето. Климатичната система е модернизирана за употреба в по-топли климатични условия.

Dacia Duster 2

Новият Duster е достъпен и с безключов достъп – технология, която се използва и тества от няколко години в цялата група Renault. Тази ергономична система отваря автоматично всички врати, когато водачът се доближи до автомобила, и предлага дистанционно заключване (допълнено със звуково потвърждение) при отдалечаване автомобила. Не се налага водачът да изважда ключа от джоба си, за да стартира двигателя, тъй като това става чрез старт/стоп бутон.

Моделът стартира на цени от 21 990 лв. Технически той е запазил гамата двигатели от своя предшественик, като ще продължи да се предлага с 1,6-литров бензинов атмосферен мотор със 115 к.с., като и с 1,2-литров с турбо, развиващ 125 к.с. Дизелите си остават два – с обем 1,5 литра, които предлагат 90 и 110 к.с. При версиите с предно предаване се залага на полунезависимо окачване, а при тези със система 4х4 има независима електромагнитна муфа отзад.

На щанда на Renault голямата атракция е новият Megane RS. Хот-хечът е получил 1,8-литров турбо мотор, зает от възродения Alpine A110, завиващи задни колела и трансмисия с два съединителя. Megane RS запазва предното предаване, а моторът на хотхеча е с мощност 280 к.с. и има максимален въртящ момент 390 Нм.

Renault Megane RS

Колата ще може да се поръчва и с 6-степенна механична трансмисия, а не само с 6-степенна EDC кутия. Моделът получава и система за избиране на различни режими за управление на електрониката Multi-Sense – вариантите са Comfort, Normal, Sport, Race и Perso, при който водачът избира индивидуални за него настройки. На борда присъства и мултимедийната система R-Link 2, която осигурява високо ниво на свързаност с външни устройства, както и функцията R.S. Monitor. Тук е наличен и режим Expert, който дава възможност за включване и камера към системата – отлично решение за всеки трак дей.

 
 

“Гласът на България” Радко Петков с дебютен сингъл

| от chronicle.bg |

Дебютният видеоклип на Радко Петков, победител в четвъртия сезон на „Гласът на България”, прави своята премиера на официалния сайт на шоуто и каналите на bTV Media Group.

Парчето, озаглавено „Ябълката на раздора”, е продуцирано от bTV Media Group, съвместно с “Монте мюзик”. Видеото на Радко ще бъде завъртяно по родните музикални телевизии след неговата втора премиера в каналите на „Монте Мюзик” на 19 октомври.

Първата си самостоятелна песен „Ябълката на раздора” талантливото момче от Троян записва само няколко месеца след като грабна голямата награда от 50 000 лв. и титлата „Глас на България 2017”. Музиката, текстът и аранжиментът са на Владимир Ампов – Графа, треньор в музикалния формат и партньор в „Монте мюзик”.

Radko Petkov_videoclip

Видеоклипът към „Ябълката на раздора” е дело на известния музикален режисьор Павлин Иванов – Bashmotion. Заснет е на три различни места около София в един от най-студените дни на септември.

Любимецът на публиката Кристиан Грънчаров и момчето, което сбъдна мечтите си в „Гласът на България” – Мишо Мишев са другите двама участници от четвъртия сезон на най-успешното музикално риалити у нас, на които bTV и „Монте Мюзик” гласуват доверие, като продуцират за тях оригинален сингъл и видоклип към него. Феновете им ще могат да се насладят на парчетата до няколко седмици.

Radko_videoclip_1

Петият сезон на „Гласът на България” ще се завръне в ефира на bTV през пролетта на 2018 г. От трети до 11 ноември екипът на шоуто тръгва на път, за да търси даровити гласове, които да се състезават за престижната титла „Глас на България 2018”.

Дебютното видео на Радко Петков „Ябълката на раздора“ може да гледате ексклузивно тук.

 
 

Вижте как мина премиерата на Huawei Mate 10

| от chronicle.bg |

16:24 ч. – Mate 10 Pro ще се продава за 799 евро за 128-гигабайтовата версия, като продажбите ще започнат през ноември. Стандартният Mate 10 ще е със 100 евро по-евтин. България не присъства в първата вълна на проджаби, но най-вероятно скоро след това телефоните ще пристигнат и тук.

Премиум моделът Mate 10 Porsche Design ще струва 1395 евро (256 GB и 6 GB RAM), като ще с продава само на избрани пазари.

16:12 ч. EMUI поддържа вграден режим за декстоп, който позволява да движите прозорците на различни приложения. Екранът на телефона може да се превърне в допълнителен тъчпад, като клавиатурата може да се появи във всеки момент, когато ви потрябва.

С USB-C към HDMI кабел, телефонът може да се върже към външен монитор, като работи като десктоп-устройство.

Телефонът може да се използва и като независимо устройство, докато е в режим декстоп, така че да можете да копирате текст от него и да го използвате в приложение на втория екран.

618x346

16:03 ч. Телефонът поддържа високо качество аудио сигнал с 384Kb/s и 32бита. Mate 10 Pro няма 3.5 mm жак за слушалки, само Mate 10.

Любопитно е, че телефонът може да разпознае гласът ви, докато водите разговори по него и да изчисти звука, така че да се акцентира на него.

618x346

15:56 ч. Благодарение на бързото изчисляване на процесим свързани с машинно обучение, камерата успява бързо да разпознае какъв обект стои пред нея и да се настрои така, че да оптимизира снимката за него.

15:48 ч. Очаквано телефоните пристигат с двойна камера. Камерите повтарят технологията на старите телефони на Huawei – един цветен сензор и един монохромен, този път двете са с отделен процесор за изображението и с f/1.6 бленда. Според презентацията, когато изображенията биват наложени едно върху друго се равнява на 1.1 бленда – тоест на теория камерата трябва да се представи доста добре при слаба осветеност.

Процесорът с изкуствен интелект позволява „хибриден зуум“ до 2х. Стабилизацията обаче е само на цветния сензор.

15:45 ч. Телефонът няма безжично зареждане, но Mate 10 поддържа Supercharge – технология, която дава възможност за 4 пъти по-бързо презареждане на батерията в сравнение с безжичното. Системата за зареждане е първата, сертифицирана за качество от TUV.

15:40 ч. Компанията демонстрира по-добър GPS от конкурентите си. Huawei твърдят, че чипът им се справя много по-добре в тунели, огромни кръстовища или натоварени места. Дори сигналът да се загуби, телефонът бързо успява да намери новия.

15:37 ч. Huawei Mate 10 идва с Kirin 970 – процесорът на Huawei оптимизиран за изчисляване на невронни схеми и процеси, свързани с изкуствен интелект. Невронният чип на Kirin 970 e 25 пъти по-бърз от CPU, но е 50 пъти по-ефективен от гледна точка на използваната мощност.

Демонстрацията показва колко време отнема разпознаването на обекти в 100 снимки – при Mate 10 този процес отнема 5 секунди, което е по-бързо от конкуренцията на Apple и Samsung.

Процесорът прави телефона до 60% по-реактивен. Технологията позволява запазване на нивото на производителност в течение на времето – дори след 18 месеца използване, телефонът остава по-добър от конкуренцията.

15:25 ч. Представят и Mate X Porsche Design

Mate 10 Porsche Desighn e с ръчно изработен екстериор, напомнящ на керамично покритие, но създадено от стъкло. Устройството ще дойде със специален интерфейс, разработен от дизайнерите на Порше, като ще се предлага с най-високата вградена памет от 256 GB. Телефонът ще има две устройства за бързо зареждане, два кожени калъфа и слушалки.
618x346

5:23 ч. – Mate 10 Pro ще идва в четири цвята – титаниево сиво, мока кафяво, нощно синьо, розово злато. Mate 10 идва в розово злато, златно шампанско, черно и мока кафяво.

620x231
15:20 ч. – Ричард Ю използва примери с iPhone X и Samsung, за да изтъкне лекотата, с която се отключва Mate 10 – само едно вместо три движения (както е при лицево разпознаване на Apple), докосване в предната част на корпуса, вместо да цапате лещата на камерата, докато нацелите къде се намира четецът за пръстови отпечатъци.

620x231

15:17 ч. – Huawei въвежда FullView дисплей, с изтъняване на рамките на екрана до постигане на съотношение екран/тяло от 81,79% при Mate 10 и 81,61% при Mate 10 pro.

15:15 ч. Батериите на двата модела са с 48% повече мощност в сравнение със старите модели. Зарядът на батерията при Mate 10 и Mate 10 pro е 4000 mAh.

15:06 ч. – Виждаме за първи път официално и потвърдено как ще изглеждат новите Mate 10 и Mate 10 pro, които ще бъдат захранвани от чипа Kirin 970.

Mate 10 Pro идва с 6-инчов екран, (разделителна способност 2160 х 1080) OLED HDR дисплей. Екранът ще бъде със съотношение от 18:9.

Mate 10 ще бъде с 5,9 инчов екран и съотношение 16:9, 2560 х 1440 FHD+.

618x346

15:04 ч. – На сцената излиза главният изпълнителен директор Ричард Ю, който разказва за промените, които смартфоните внасят в живота на потребителите през последните 10 години

14:59 Мелодията от Деспасито в изпълнениe на класически инструменти звучи преди началото.

****