BAPRA Bright Awards и Sofia PR Summit 2014

| от |

За първи път Българска асоциация на ПР агенциите (БАПРА) организира регионален ПР форум – Sofia PR Summit, в рамките на годишния ПР конкурс BAPRA Bright Awards.
Първото издание на Sofia PR Summit ще се проведе  днес – 13 май 2014, в столичния Кемпински хотел Зографски, зала КИОТО. Форумът ще събере на едно място комуникационни експерти от България, Сърбия, Австрия и Белгия, съобщават организаторите. В него специалистите ще споделят добри практики, идеи и актуални възгледи, както и ще обсъдят ключови тенденции в съвременните корпоративни комуникации.
Основният фокус на форума е темата “ПР в социалната ера: тенденции и възможности”. В рамките на събитието ще се проведат два дискусионни панела на тема „ПР и реклама – сътрудничество или разцепление“ и „ПР – бизнес, професия или манипулация“.
Sofia PR Summit се провежда със съдействието на Световния комуникационен форум – Давос.

BAPRA-logo-2014

С гостите в студиото на “Денят започва” по БНТ1, Николай Неделчев, председател на БАПРА, и Андрю Джонсън, изтъкнат специалист по ПР, разговаряха за тазгодишния фестивал за най-добрите PR кампании.

„Моето познание за българския пи ар се влияе до голяма степен от наградите. Голямо е развитието в уменията и в професионализма, както и в приложението на социалните медии“, така обобщи впечатленията си от българските пи ар специалисти Андрю Джонсън. Г-н Джонсън каза, че това, което журито ще търси е кампания, която комуникира и говори нещо на хората. Защо един човек би искал да чуе конкретното послание. Качеството на посланието е от съществено значение.

Николай Неделчев подчерта, че тази година участват 86 проекта. 20 ПР агенции и 6 фирми и неправителствени организации се включиха в тазгодишния фестивал. Всички предложения се журират от чуждестранни експерти, посочи той. Категориите, в които се състезават проектите са кампания за устойчиво развитие, комуникационна кампания на годината, специално събитие, иновативна кампания, кампания, реализирана от вътрешен пи ар отдел, и агенция на годината.

BAPRA Bright Awards 2014отличава най-успешните и иновативни ПР кампании, осъществени от ПР агенциите и корпоративните комуникационни отдели в България.

Целта на тази инициатива е да бъдат насърчени и популяризирани постижения в сферата на комуникациите у нас.

Критериите за оценка: са изключително насочени към иновативността на кампаниите, както и към ефективното достигане на първоначално заложените резултати.

История: учредени през 2010 г.; много бързо се утвърдиха като единственият форум у нас, който дава възможност на ПР професионалистите да сравнят своите постижения със световната ПР практика. Всяка година изцяло международно жури оценява най-успешните ПР кампании в България.

Участват: 86 кампании, подадени от 20 агенции и 6 компании и организации.

Отчита се повишен ръст в броя на подадените заявки в размер на 7% в сравнение с миналата година.

Победителите ще бъдат обявени на официална церемония на 13 май 2014 г. в Кемпински хотел Зографски София от 19:00 часа.

Тази година най-голяма конкуренция има в категориите „Кампания за устойчиво развитие“, „Комуникационна кампания на годината“, „Иновативна кампания“ и „Специално събитие“. Броят на съревноваващите се проекти по категории са:

  • Категория „Кампания за устойчиво развитие“ – 19 кампании;
  • Категория „Комуникационна кампания на годината“ – 19 кампании;
  • Категория „Специално събитие“ – 18 проекта;
  • Категория „Иновативна кампания“ – 13 кампании;
  • Категория „Кампания, реализирана от вътрешен ПР отдел“ – 6 кампании;
  • Категория „Кампания, реализирана в публичния сектор“ – 5 кампании;(миналата година са участвали само 3 кампании в тази категория)
  • Категория „Агенция на годината“ – 6 агенции;

Тази година 20-членно жури оценява най-успешните ПР кампании в България. Всички членове на журито са световно признати ПР и комуникационни експерти от цял свят. Председател на журито тази година е г-н Дейвид Галахър, президент на Световната ПР организация (ICCO) и миналогодишният председател на журито в PR Lions, в рамките на международния фестивал за креативност Cannes Lions. Сред другите членове – Андрю Джонсън. Журира категориите – „Кампания, реализирана от вътрешен ПР отдел“ и „Кампания, реализирана в публичния сектор“.

Изборът на победителите е напълно конфиденциален, като всеки член на журито оценява самостоятелно постъпилите кандидатури в дадена категория.

Всички други членове на журито могат да бъдат видяни на сайта на БАПРА – www.bapra.bg;

Sofia PR Summit 2014 – Първият регинален ПР форум, който Българска асоциация организира в рамките на годишните ПР награди BAPRA Bright Awards Sofia

Фокус: „ПР-ът в социалната ера: тенденции и възможности“

Идеята: да съберем на едно място изтъкнати ПР и комуникационни специалисти от региона на Източна Европа и Балканите, които да споделят добри практики, идеи и актуални възгледи, както и ще обсъдят ключови тенденции в съвременните корпоративни комуникации.

Тази година имаме участници от България, Сърбия, Австрия и Белгия.

Целта: Sofia PR Summit да се утвърди като платформа, даваща възможност за дискусия и извеждане на ключови тенденции и нови стратегии в индустрията в Източна Европа и Балканите. Събитието предлага благоприятна среда за установяване и поддържане на ползотворни бизнес възможности за всички участници

Ключови лектори:

Жюстин Томс, експерт в областта на онлайн медиите, маркетинга и ПР. Тя ще направи въведение в темата за ПР в социалната ера;

Андрю Джонсън, управляващ директор и партньор в Havas Public Affairs, Брюксел. Той ще говори по темата:  “Пъблик афеърс – аспект на ПР дейността и практиката за използване на социалните медии в тази област в Брюксел”.

Панелни дикусии:

1-ви панел „ПР и реклама – синергия или строго разделение“, 15:15– 16:00;

Панелисти:

Юрген Ганголи (Jurgen Gangoly), член на Управителния съвет на Австрийската ПР асоциация (PRVA) и управляващ директор на австрийската ПР агенция The Skills Group, филиал на FleishmanHillard International Communications;

Мая Герасимова, Маркетинг директор, Девин АД;

Ваня Бабанин, Ръководител на отдел „ПР и Корпоративни комуникации“, Балкан Стар и Регионален координатор на Европейската асоциация на комуникационните директори (EACD);

Милин Джалалиев, управител в Saatchi&Saachti, България;

Мартин Милиев,мениджър „Проекти“ в Персептика, България;

Максим Бехар – модератор

 

2-ри панел „ПР – бизнес, професия или манипулация“, 16:30 – 17:10.

Панелисти:

Теодора Борисова, мениджър „Пъблик афеърс“ в Солвей България;

Велислава Попова, главен редактор, Dnevnik.bg

Срба Йованович (Srba Jovanovic), регионален мениджър на Action Global Communication, Сърбия;

Деница Сачевамодератор

 
 

Ще има ли промени в европейските турнета на звездите?

| от chronicle.bg с БТА |

Заради атентата на концерта на Ариана Гранде в Манчестър групата Blondie и бандата Take That анулираха вчера концертите си съответно в Лондон и Ливърпул, за да изразят съпричастност с жертвите, предаде Асошиейтед прес, цитирана от БТА.

Take That анулират и концертите си на 25 и 27 май в Манчестър.

Турнето на Ариана Гранде засега не е анулирано, нито отложено. Гранде и екипът й в момента са фокусирани предимно върху жертвите на атентата, а не върху турнето. Засега не е ясно какво ще стане с концерта в четвъртък в Лондон, пише АП.

Селин Дион обяви, че няма да промени датите на европейското си турне, обхващащо Копенхаген, Стокхолм, Лондон и Париж и включващо концерт на 25 юни в Манчестър Арена.

Фил Колинс няма да отменя концерта си в Ливърпул на 2 юни и петте си концерта в Лондон, започващи на 4 юни.

Iron Maiden също ще пеят, като е планирано, днес в Кардиф и на 27 и 28 май в Лондон.

Guns N’ Roses, които са на турне и ще пеят в Дъблин, Лисабон, Мадрид, Цюрих, Мюнхен, Лондон и Париж, не планират никаква промяна в програмата си, каза техен представител.

 
 

5 знака, че сте по-интелигентни от средното

| от chronicle.bg |

Знаете какво казват за глупавите хора: че да си тъп е като да си мъртъв: само другите страдат. Ако сте от онези, които страдат, прочете тези 6 признака, които вероятно значат, че сте по-умни от повечето хора. Ако е така, ви съчувстваме искрено.

Психични разстройства

Според нови проучвания психичните разстройства може да бъдат цената, която някои хора плащат за високата си интелигентност.  Психолозите са открили, че по-високото IQ в детска възраст корелира пряко с шанса за отключване на биполярно афективно разстройство в юношеските години. Новото проучване налива масло в дискусията за връзката между интелигентността, креативността и психичното здраве.

Тревожност

Хората с по-висок интелект са по-склонни да развият тревожност в някакъв момент от живота си. Най-вероятно тревожността се е развила заедно с интелигентността – като защитен механизъм в древните времена.

Нови идеи

Интелигентните хора обикновено са по-склонни да раждат нови идеи. В исторически план това включва например отхвърляне на суеверията и намиране на нови начини на организиране на обществото. Според едно изследване тази хипотеза се потвърждава от това, че по-интелигентните личности по-често са атеисти и либерални в политически план. Същото проучване показва, че млади хора, които описват себе си като „много консервативни“ имат средно IQ около 95, докато онези, които се определят като „либерални“ са с IQ 106.

Самотници

Колкото повече хората с интелект над средния общуват с други хора, толкова по-малко задоволени се чувстват те от живота. Проучване по темата възприема идеята, че социаизирането обичайно прави хората по-щастливи. Но не и за много умните: при тях то носи по-скоро отчаяние, чувство за отцепеност и може да доведе и до депресивни настроения.

Късно ставане

Стоенето в будност до късно и късното отлепване от леглото не са симптоми на обикновен мързел, а на висок интелект. Психолози изследват навиците, които се отнасят до режима сън-бодърстване на 20,745 подрастващи американци и установяват, че в работен ден от седмицата „тъпите“ си лягат към 11,41ч. и стават към 7,20.

Обратно на тях, онези с по-високо IQ си лягат средно в 12,29ч. и стават в 7,52ч. През уикенда различиките са дори още по-очевидни.

 
 

Италианската дизайнерка Лаура Биаджоти е в мозъчна смърт

| от chronicle.bg, по БТА |

Лекарите са започнали процедура по оценка на състоянието на мозъка на италианската дизайнерка Лаура Биаджоти с опасението, че тя е изпаднала в мозъчна смърт, предаде ТАСС.

74-годишната модна законодателка е била откарана в една от римските болници, след като получила пристъп. Според лекарите тя е претърпяла сърдечен удар, съпроводен със спиране на сърцето, което е могло да доведе до необратими процеси в главния мозък. В болничното заведение екипът е успял отново да задейства сърцето на Биаджоти, но при все това състоянието на пациентката е крайно тежко.

Дизайнерката се е почувствала зле в своята резиденция в Гуидония край Рим, където тя живее от началото на 80-те години в замък от ХI век. Родената в Рим Биаджоти започва кариерата си в модния бранш в началото на 60-те години. Туя бе първата западна дизайнерка, която представи свои колекции в Пекин /1988 г./ и в Москва /1996 г./.

 
 

Първият трейлър на седми сезон на Game of Thrones е тук

| от chronicle.bg |

Първият пълен трейлър на седмия сезон от култовия сериал на HBO – „Игра на тронове“ – е вече тук и всички фенове са развълнувани.

Няма да разваляме кефа ви със спойлери, макар че след като гледате трейлъра 2-3 пъти, някои неща, които предстоят, вероятно ще ви станат ясни. Трейлърът е чудесен, изпълнен с напрежение и подсказки за това какво ще вълнува героите през новия сезон.

Първият епизод от седми сезон на „Игра на тронове“ излиза в България на 17 юли. А дотогава очакваме поне още 2-3 трейлъра.