България и германските туристи

| от |

През лятото на 2013-та България е била посетена от над 450 000 германски туристи. Броят им обаче би могъл да бъде и много по-висок. На какво би трябвало да заложи България, се питат от Дойче веле.

През лятото на 2013-та година България е била посетена от 3,5 милиона чуждестранни туристи, от които над 450 000 са били германци, гласят данните на Дирекция „Маркетинг, реклама и информация в туризма“ към Министерството на икономиката и енергетиката. На пръв поглед тези цифри не изглеждат никак зле. Големи туроператори като ITS обаче забелязват отлив на германските туристи в България. „България е в групата на загубилите, защото страната отбеляза минус от 18%. Говорим обаче само за изминалия сезон“, подчертава Зьорен Хартман, президент на концерна DER Touristik и говорител на Управителния съвет. „През предишните три години страната спечели доста, особено заради кризата в Северна Африка. Тя накара много германци да изберат България като алтернатива заради добрия баланс между цена и качество. Със завръщането на Тунис като дестинация обаче броят на германските туристи в България намаля“, констатира той.

Strand-gegen-Altstadt-von-Sosopol-Suedliche-Schwarzmeerkueste-Bulgarien

За концерна DER Touristik обаче България си остава една от важните дестинации. Преди броени дни, в рамките на специално организирана туристическа борса в Дрезден, на която участваха 684 изложители от 31 страни, концернът представи новия си летен каталог. В него DER Touristik залага на класическите си дестинации Турция, Гърция, Майорка и България.

Ключът към успеха

Според Калин Сутев, управител на „Destination touristic services – България“, пазарът никога не се движи само във възходяща посока. „Спадът през изминалия сезон в никакъв случай не означава срив“, казва той и добавя, че концернът DER Touristik например сега е решил да повиши с 20% броя на гарантираните самолетни седалки за България за следващия летен сезон.

За да може България да бележи в бъдеще по-големи успехи в сферата на туризма, трябва да заложи на по-силна реклама, убеден е Калин Сутев. „Ако погледнем какви мерки вземат нашите конкуренти, бързо ни става ясно, че техните министерства за туризъм и държавните им туристически агенции са значително по-активни от българските“, изтъква той. Според експертите в бранша, за България е особено важно да умее да изтъква предимствата си пред други дестинации.

За сезон лято 2014 България предлага разнообразни туристически пакети. Туроператори като ITS и Tjaereborg залагат на страната като място за почивка на семейства с деца, а фирми като Young&Easy рекламират България като парти дестинация.

(He)желаният турист

Именно покрай нарастващия брой на младите чуждестранни туристи през последните години, за мнозина България се превърна в символ на eвтиния туризъм – с евтин алкохол, пияни младежи и парти до зори. На този фон няма как да не се запитаме дали младежите са желани туристи. „В никакъв случай не мога да кажа, че те са нежелани туристи. С тази тема доста се спекулира. Но всъщност през последните години германският пазар, а и останалите страни реализират една част от оборота си именно чрез тази младежка парти публика“, казва Калин Сутев.

146945.121013_international_bulgarien_15-576

Той добавя: „В Слънчев бряг и Златни пясъци се създадоха много добри условия за тази клиентела, но според мен е неправилно да се твърди, че има цялостна подмяна на публиката. Ние си имаме достатъчно сериозен брой семейни гости и семейства с деца.“ Калин Сутев отбелязва, че ако България е отстъпила някъде, то това е в графата „клиенти от третата възраст“. „Тях изгубихме не заради притока на повече младежи. Причините са свързани по-скоро с развитието на дестинацията и обновяването ѝ, със застрояването ѝ в периода 2000-2007 година“, изтъква Сутев.

„Младата публика не бива да бъде подценявана“, смята Зьорен Хартман. „Нaдяваме се сред младежите да спечелим нови фенове на България. Все пак те са бъдещите възрастни туристи, които биха могли след години отново да се върнат на почивка в тази страна, но този път със семействата си“, казва президентът на концерна DER Touristik. Впрочем германският концерн стартира наскоро свой пилотен проект в България. Става дума за изготвянето на съдържанието на българския каталог в България, а не в Германия, както се случва с други дестинации и както е прието в туристическия бранш изобщо. За втора поредна година туроператорът възлага подбора на информацията за каталога на ITS на свои сътрудници в България. Финалната изработка на каталога се извършва в Германия. „Причините за това решение нe са финансови. Ние искаме да се отличаваме на пазара с една особена компетентност. Искаме да сме по-близо до продуктите, които предлагаме. Точно затова съдържанието на каталога се подготвя от нашите колеги в България, които са изключително компетентни“, обяснява Анне Шмидт, говорителка на отдела на DER Touristik в Кьолн.

 
 

България днес – плач, използван силикон и псевдоханове

| от Хрис Караиванова |

Напоследък се опитвам да избягам от всички новини, които ме заливат с хаоса в тази държава. Както се досещате, това изобщо не е лесно, защото абсурдите у нас са прекалено много.

Все пак, при положение че от години не гледам телевизия и умишлено избягвам всякакви политически статии онлайн, се предпазих донякъде. Разбира се, разбрах, че Слави стачкува пред парламента, докато Лиляна Павлова е силно прецакана и ще трябва да остави доходоносните магистрали за абсолютно измисления пост на министър на българското председателството на ЕС. Разбирайте, директор на водопад, но с прекрасна заплата и с 50 подчинени, които ще се занимават със същия този водопад.

Между другото, на политическата сцена се появи отново позабравения Каракачанов, за да ни каже, че иска да върне казармата.  Без да го желая, разбирам и за други абсурди, с които е блеснало новото ни правителство. Заместник-министърът на регионалното развитие Павел Тенев отривисто се снимал, поздравявайки восъчните фигури на Мадам Тюсо по нацистския начин с опъната напред ръка. Защо тази снимка се появява във Facebook не ми стана ясно, явно Тенев се е харесал на кадъра?

Нищо, важното е, че в същия момент той получил подкрепата на Валери Симеонов, който е почти убеден, че също има серия добри кадри в стил „Heil Hitler” и то не къде, а в концлагера „Бухенвалд“.

Това обаче са бели кахъри.

Тъй като съм потребител на Facebook, не можах да избягам и от точния до болка превод на вируса WannaCry. МВР и ГДБОП показаха уникални познания в областта на английския език и модерния свят като цяло, и кръстиха кибернашествието ИскаПлаче. То е ясно, че ни се плаче, но за какво по-напред?

Веднага ви давам идея за какво можете да поревете и то искрено. Това са днешните абитуриентки. Младите момичета, които тепърва се изправят пред живота и като попътен вятър получават какво – ами, чифт използвани силиконови цици. Да, това е днешната оферта на държавата ни за младите хора. Тя идва от плеймейтката Джулиана Гани, която ако сте видели по телевизията, сигурно още сте потресени.

Оставете настрана абсолютния факт, че Джулиана е неописуемо тъпа. Тя се опитва да пробута имплантите си втора употреба на момиче, което много, ама много ги иска. Още по-хубавото е това, че Джулито ще избере новата притежателка, като почувства със сърцето си за коя от завършващите е мечта да се натовари със стотици кубици силикон.

Сами разбирате, че в тази история има страшно много неща, които просто не са нормални.

Просто не искам да си представя как след няколко години това се превръща в доходоносен бизнес и обявите за цици втора употреба заливат OLX. През това време пък някакви миски ще правят реалити формат, в който избират най-плоската и мечтателна абитуриентка. Очарователно, нали?

И докато все още се забавляваме с едрогърдестата Джулиана, на родната ни сцена от абсурди се появи още един. Фондация „Въздигане“, чието име също подлежи на коментар, раздава 200 лв. на родители, кръстили децата си Аспарух, Алуек, Алцек, Вълчан, Тервел или Кубрат. На всички ни е ясно, че целокупното ромско население е първото, което ще се възползва от тази кампания. Но не само това е притеснителното. Цялата тази псевдо патриотична пропаганда се развива на територията на Facebook страница, на която за внимание се борят искрено желаещите да грабнат 200 лв., както и много тролове.

Много бързо в кампанията прави впечатление, че липсват женски имена. Явно инициаторите й не се интересуват от начина, по който великите ханове ще се появят на бял свят или пък смятат, че можеш да се наричаш Алцек, независимо от пола си.

Друг куриозен момент в инициативата е фактът, че името Вълчан носи по-малко „точки“ за родителите – 100 лв., вместо обещаните за другите имена 200. Ето защо в онлайн пространството има протестиращи, че в такъв случай трябва да бъде добавен Авитохол и той да носи 500 лв.

Нека все пак споменем, че организаторите от „Въздигане“ поощряват семействата, които вече са се прецакали и са кръстили децата си другояче, като им подаряват комикси и книга за Хан Кубрат, така че всички да са наясно, че той в действителност не е Ханку, брат.

Сега ще ми кажете, че всички тези абсурди се случват навсякъде и сигурно ще сте прави. Светът си има Путин, Тръмп, Брекзит, Северна Корея, Ким Кардашиян. Само че, ако се успокояваме с това, остава само да се слеем с хаоса наоколо и да последваме примера на Джулиана или Джорджано. А това е повече от плашещо.

Така че, аз ще продължавам да бягам от политическите и лайфстайл безумия, защото и у нас, и по света има достатъчно добри новини, с които да ги заменя. И на вас ще се отрази добре, ще видите.

 
 

Другите роли на актрисите от Game of Thrones

| от chronicle.bg |

Има редица причини, поради които харесваме Game of Thrones – фантастичен свят, политически интриги, военни сблъсъци, кръв… Но нека си признаем – красивите жени са сред водещите ни мотиви.

Те изглеждат величествено в света на Вестерос, но със сигурност ще се изненадате да ги видите и в други роли, които са играли на малкия и големия екран.

Предлагаме ви някои от най-секси кадрите с тяхно участие, които ще ви накарат да изгледате филмите, за които става дума.

 
 

Комедия за закуска, драми на обяд, трилъри за вечеря

| от chronicle.bg |

Хората обичат да гледат комедии на закуска, драми в обедната почивка, трилъри на вечеря и документални филми късно вечер. Това сочи изследване на Netflix, цитирано от БТА. 

Телевизионната платформа е събрала данни за предпочитанията на потребителите в 22 държави. 34 процента от абонатите, които ползват платформата рано сутрин, търсят епизоди от класически комедии и ситкоми, например „Пълна къща“, „Как се запознах с майка ви“, „Приятели“.

Към обяд интересът се насочва към по-сериозни програми. По това време 47 процента от потребителите гледат драми, като „Анатомията на Грей“ и „Оранжевото е новото черно“. Обедният стрийминг е особено популярен в Бразилия – с 25 процента повече, отколкото в останалия свят .
Хората, които гледат телевизия, докато вечерят, предпочитат трилъри като „Живите мъртви“ и „В обувките на сатаната“. След 23 ч. обаче гледат предимно документални филми.

Верижното гледане на сериали започна, когато Netflix пусна целия сезон на „Къща от карти“ наведнъж през 2013 г. Сега хората вече не са ограничени от графика на телевизиите и могат да определят кога какви филми искат да гледат.

 
 

Скандинавски криминални сериали, от които ще настръхнете

| от chronicle,bg |

Скандинавците са добри в правенето на телевизия, а криминалните им истории са толкова страшни, че ще накарат всеки косъм по тялото ви да настръхне. Със сигурност познавате много от телевизията, създавана на север, в нейните американски версии.

Най-ярък е примерът със сериала „Мостът“, който тръгва като датско-шведска продукция, но по-късно получава своята британско-френска версия. В американо-мексиканската пък участва Даян Крюгер. Ако изгледате трите версии последователно обаче, ще се уверите, че никоя от тях не е толкова добра, колкото оригиналната скандинавска. София Хелин е толкова убедителна и запомняща се като Сага Норен, че всяка друга актриса в тази роля изглежда като бледо повторение на блестящата й игра.

Това обаче не е единственият скандинавски сериал, придобил световна популярност. Американският „Убийството“, който търси отговор на въпроса „Кой уби Роузи Ларсън“, стана известен в целия свят. Той обаче е само копие на скандинавския „Forbrydelsen“.

В галерията ви предлагаме няколко скандинавски сериала, на които задължително трябва да дадете шанс, ако обичате криминални сериали и добра телевизия. Никой не разказва страшни истории така, както го правят скандинавците.