Авантаж: BMW 2 Active Tourer

| от |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от утре, а ексклузивно само за читателите на Chronicle.bg представяме водещата история в него. Още много интересна информация от света на автомобилите можете да намерите на www.ams.bg

Ван? С предно предаване? От BMW? Реалността често е по-вълнуваща и от най-смелите въпроси – първи впечатления от версията 218d на Active Tourerпо залятите от проливни дъждове и изпълнени с предизвикателни завои планински отсечки в Тирол.

Решителната стъпка на баварците към обещаващия сегмент на компактните еднообемни автомобили, където през следващите години се очаква значителен ръст в световен мащаб, несъмнено е плод на дълго и внимателно обмислена стратегия за завоюване на територии, недосегаеми за познатите представители на гамата на BMW. Разбира се, тя не е лишена от рискове, но независимо от това какви мисли и чувства терзаят железобетонните глави в средите на почитателите на марката, един от основните въпроси пред създателите на модела е бил не „как да се опазим от предното предаване”, а „как да оползотворим оптимално външните габарити”. Тук става дума не за желание, а за възможности, ограничени от простата, но безмилостна в своята обективност конструктивна логика. Ако искате да създадете автомобил с максимално просторен и практичен интериор при минимални външни размери на каросерията, трудно ще пренебрегнете предимствата на компактно разположените на предния мост двигател и трансмисия.

Естествено, Active Tourer би могъл да се конструира и със задно предаване. Нещо повече, моделът и сега разполага с достатъчно място за кардана и допълнителните механизми, необходими за бъдещите версии xDrive. Но нека не си затваряме очите пред реалностите – с Active Tourer баварците се насочват към предимно нова за тях публика, която не разполага с дълги традиции и тънки познания за предимствата, недостатъците и употребата на задното предаване, но за сметка на това има пълна яснота по отношение на своите изисквания и очаквания за продукт на марка като BMW. И не искат да я разочароват.

Баварско оригами

Инженерите в Мюнхен са направили всичко възможно, за да осигурят успешния дебют в тази непозната автомобилна категория и усилията им личат във всеки милиметър от интериора. Буквално. С което дават нагледен израз на целесъобразността в избора на предното предаване. При съизмерима (+2 см) с тази на „единицата” обща дължина, вътрешността на Active Tourer е несравнимо по-просторна и предоставя качествено по-добри условия за пътуване преди всичко на пътниците на втория ред. По желание се предлагат възможност за надлъжно изместване на задните седалки и регулиране на наклона на облегалките, което значително разширява комбинациите за постигане на фин баланс между пътническия и багажния обем. Наред с това позицията на седалките е с цели 11 сантиметра по-висока от тази при първата серия, което прави достъпа до купето много по-лек за подрастващи и възрастни хора. Каквито има във всяко семейство.

Почти във всяко модерно семейство се намират и почитатели на активния стил на живот – факт, отразен подобаващо във възможностите на багажното пространство на новия ван, чийто минимален обем в петместна конфигурация възлиза на 468 литра. Сгъването на разделената на три облегалка не изисква никакви усилия благодарение на използваната електромеханична система и освобождава пространство от 1510 литра, което може да бъде разширено допълнително чрез поръчка на сгъваема предна дясна седалка. Така трансформиран, Active Tourer е в състояние да поеме всякаква спортна екипировка с дължина до 2,40 метра. Достъпът до багажника, чийто максимален капацитет между другото надхвърля този на „тройката” Touring, се осигурява от голям заден капак с електрически механизъм, за чието управление има няколко различни, но еднакво удобни възможности – с крак под бронята, дистанционно с ключа или от мястото на водача, както и с класическата дръжка върху самия него.

Останалата част на интериора прави впечатление както с практичните решения за съхранение на дреболии във вратите и централната конзола, така и с оригиналната смес от типичния за BMW фокус върху водача в оформлението на арматурното табло и стремежа за създаване на достойна за марката динамично-изтънчена атмосфера с модерен дизайн и качествени материали, които да създадат усещането за управление на BMW във формата на ван, а не на ван с емблемата на BMW.

Гените на Mini

Разбира се, най-автентичният източник на това усещанеси остава преживяното зад волана. Обусловената от анатомичните особености на новия модел висока позиция напомня донякъде тази при Х-моделите, така че не е съвсем чужда на BMW. Като цяло видимостта от мястото на водача е много добра за ван – особено за компания, която дебютира при този тип каросерии.

Що се отнася до поведението на пътя, „двойката” споделя най-съществените компоненти на ходовата си част с новото поколение на Mini, а там компетентността на баварците е извън всяко съмнение. Най-малкото заради 13-годишните тренировки с един от доайените на предното предаване. Разбира се, разлики има и те засягат преди всичко настройките – управлението на Active Tourer не е така остро като при малкия британец, но значително по-жизнерадостно от това, което сме свикнали да очакваме от компактните ванове. Поведението в завой е подчертано неутрално, за което помага и специалният режим на ESP, който започва да подава превантивни спирачни импулси преди гумите да прекрачат границата на сцепление. Комфортът определено определено няма амбиция за подобряване на върховите постижения в класа и се придържа към философията на отказ от излишна мекота, която BMW следват при всичките си модели.

Напълно модернизираният двулитров дизел с директно впръскване на гориво на версията 218d прави добра компания на окачването с неговото активно отношение към желанията на водача и не възразява дори при приближаване на границата от 5000 об./мин. Възможен е и доста по-лежерен стил на шофиране, защото приятно меката и тиха работа на агрегата е придружена пик на въртящия момент при едва 1750 об./мин.

 

Teкст: Мирослав Николов

Снимки: BMW

Заключение

Със своето динамично отношение към пътя и изключително добре обмислена и изпълнена концепция на вътрешното пространство, Active Tourer внася свеж и различен полъх в класа на компактните ванове. Модерните технологии и електронните системи за подпомагане на водача не отстъпват на тези при по-големите модели на марката, но за съжаление и ценовите равнища не са много далеч от техните.

Остра мисъл:

„Баварците се насочват към нова за тях публика, която няма традиции и тънки познания за предимствата, недостатъците и употребата на задното предаване.”

В актуалния септемврийски брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще откриете:

kor 09.indd

  • Бъдещето на BMW – Предно предаване, трицилиндрови

двигатели, компактен ван, спортен модел с рlug in-

хибридно задвижване…Накъде отиват BMW?

  • Volvo XC 90 – Повече за първия изцяло нов модел след

прекратяването на връзката с Ford

  • Тестове на Kia Optima Hybrid  иVW Sportsvan
  • Зад волана на BMW 2 Active Tourer
  • Повече за лекотоварната гама на Renault
  • Сравнение на компактни кросоувър модели – Citroen C4,

Cactus, Ford Ecosport, Peugeot 2008 и Renault Captur

  • Сравнение на електрически автомобили –  Доведохме няколко автомобила до границите на

възможностите им, търсейки отговор на въпроса как влияят на пробега им студеното време и високата скорост на магистрала

  • Тест на големите, но икономични Audi A6 2.0 TDI Ultra, Mercedes E 220 Bluetec
  • Тест на Lamborghini Huracán
  • 100 000 км тест на VW Polo 1.2 TSI
  • Повече за развитието на разширената реалност (Augmented Reality) в автомобила
  • Интервю с Карлос Таварес – шеф на концерна PSA
  • Стара и нова класика: Mercedes 300 SL и SLS AMG Black Series

 

Автомобилите в броя

 

Audi A6 2.0 TDI Ultra

BMW i3

BMW Серия 2 Active Tourer

BMW M4

BMW X1 20i sDrive

Citroen C4 Cactus Blue HDi 100

Ford Ecosport 1.5 TDCi

Kia Optima Hybrid

Mercedes E 220 Bluetec

Nissan Juke 1.2 DiG-T

Nissan Leaf

Peugeot 2008 e-HDi 92

Renault Captur dCi 90

Renault Trafic

Renault Twizy Cargo

Renault Master

Smart Coupe Fotwo Brabus ED

Volvo XC 90

VW E-Golf

VW Sportsvan 1.6 TDI BMT DSG

 
 

Елизабет Мос – актрисата с безброй лица

| от chronicle.bg |

Елизабет Мос е името на този сезон, а 2017-а определено е нейната година. Актрисата участва във филма „Площадът“, който беше отличен със „Златна палма“ на 70-ия годишен кинофестивал в Кан. Той осмива нетолерантността на хората на изкуството и буржоата в Европа към мигрантите, бежанците и бездомниците.

Мос е и в главната роля в хитовия сериал „Историята на прислужницата“ (Handmaid’s Tale) по романа на Маргарет Атууд. Предстои да я гледаме в един и същ сериал с Никол Кидман съвсем скоро.

Със сигурност обаче всички си я спомняме като Пеги от „Момчетата от Медисън авеню“ – роля, която изпълняваше от 2007 до 2015 година. Елизабет Мос обаче доказа, че е много повече от персонажа си и именно след финала на сериала тя започна да разкрива пълния си потенциал, хващайки се с цяла поредица интересни проекти.

Елизабет Сингълтън Мос е родена през 1982 година в Лос Анджелис в семейството на музиканти. Отгледана е в традицията на сциентологията – „учение“, според което всеки минал живот има неестествени преживявания, полепнали по телата ни като кърлежи и това е причината индивидът да е в конфликт с обществото и да не може да се приспособи към живота. За да се промени това, миналите преживявания, наречени енграми, трябва да бъдат открити и премахнати.

Първоначално си мечтае да стане професионална танцьорка, а в ранното си тийнейджърство заминава за Ню Йорк, за да учи балет. Учи танци и в следващите години, въпреки че започва да получава и роли като актриса. За да успее да балансира между образованието и кариерата си, започва да учи у дома и завършва гимназия през 1999 година, когато е само на 16.

Преди да е навършила 35 години, тя вече се е появявала в 76 продукции – филми и сериали, продуцирала е филм и сериал, появявала се е и на сцената.

Въпреки че има малки роли във филми и сериали още преди да навърши 16, големият й пробив идва с ролята на Зоуи Барлет в сериала „Западното крило“, в който играе дъщеря на персонажа на Мартин Шийн. Тя е Зоуи до 2006 година и се превръща в образ, неразделен от четвъртия сезон на шоуто с достоверната си игра.

Участва заедно с Уинона Райдър и Анджелина Джоли във филма „Луди години“ (1999). Въпреки че след това се снима в редица други филми, лудото приключение за нея започва с появата на сериала „Момчетата от Медисън авеню“. В периода получава пет номинации за Еми. Говорейки за кастинга, с който е избрана, Мос разказва: „Явих се на прослужване (за ролята). По това време имаше сценарии за два пилотни епизода, за които всички говореха по това време, че са наистина добри, и „Момчетата от Медисън авеню“ беше единият от тях“. Докато се снима в сериала Мос, прави и дебюта си на Бродуей в пиесата от Дейвид Мамет „Speed-the-Plow“. През 2012 година получава ролята на Галатея Дънкъл във филма по култовия роман на Джак Керуак „По пътя“.

Мос играе и ролята на детектив Робин Грифин в сериала от 2013 година „Top of the Lake”, в който през 2017-а ще я видим да си партнира с Никол Кидман. Най-забележителното е, че Елизабет Мос е различна във абсолютно всяка от ролите си – актьорската й игра се променя радикално спрямо ролята, тя се слива с персонажа си и всички, които са я гледали в ролята на Пеги, няма да повярат, че същата актриса играе и ролята на Офред в „Историята на прислужницата“ и със сигурност ще видят напълно различно лице в ролята на Робин Грифин.

По повод успешната 2017 г. за Елизабет Мос, предлагаме ви да видите някои от най-знаковите й роли + бонус (нейна снимка от 2003 година).

 
 

Днес е най-дългият ден в годината

| от chronicle.bg |

Точно в 07:24 часа тази сутрин настъпи астрономическото лято. Лятното слънцестоене бележи началото на лятото в Северното полукълбо, около 21 юни и около 22 декември, за Южното полукълбо.

То завършва с есенното равноденствие, около 23 септември в Северното полукълбо и около 22 март, в Южното полукълбо. Днес е и най-дългия ден – 15 часа и 19 минути.

Според повечето метеорологични прогнози това е и денят, в който дъждовете започват да спират. Лятото в България започва с нормални за сезона температури – около и над 26 градуса. През целия ден ще бъде предимно слънчево и топло. До края на седмицата се очаква температурите още да се повишат и да бъдат около и над 30 градуса.

 
 

Watchmen ли ще бъде новият хит на HBO?

| от chronicle.bg |

Още преди няколко години, HBO заяви намеренията си да направи сериал по комис, но сега става ясно, че проектът Watchmen е доста амбициозен и има шанс да се превърне в един от култовите сериали на HBO.

Начело на новия тв проект застава Деймън Линделоф, чиято работа познаваме от The Leftovers, Lost, Prometeus, Tomorrowland и др.

Според източниците сериалът ще има оригинална история и няма да е свързан с филма на Зак Снайдер от 2009 г.

Именно името на Снайдер бе спрягано преди време като главен кандидат да режисира и сериала, но засега не е ясно дали той е постигнал споразумение за участие. Какъв ще бъде прочитът на Линделоф на комикс историята, също не е ясно. При всички положения ще мине още известно време, преди да видим Watchmen по телевизията, но перспективата е вълнуваща за феновете на рисуваната история.

 
 

Дете закла костенурка в бизнес парка и я изяде. Майката: „Не пише, че е забранено“*

| от chronicle.bg |

Нов неприятен инцидент на територията на Бизнес парк – София не позволява на духовете на скандала да утихнат.

Четиригодишното Ангел-че на мама е извадило една от костенурките, които обитават езерцето в средата на парка, намушкало я е с ножа, който тати му е подарил, и я е изяло сурова пред погледите на обядващите служители.

„Не разбрах какво е направил Ангелчо, докато не видях, че новата му дрешка е изцапана с кръв. Изкарах си акъла, но после разбрах, че е от костенурката. Не виждам защо това трябва да е драма. Никъде няма табела, на която да пише, че е забранено яденето на костенурки в Бизнес парка. Баща му му подари касапския нож, за да се предпазва в училище. А и децата трябва да се учат да се оправят сред природата“, коментира майката пред Chronicle.bg

В същото време милиони потребители отделиха по час и половина от работния си ден, за да коментират случката.

„Майките в бизнес парка на клада!“, скандира Az Obicham Meso, на 24 години.

„Ей, не спряха значи да ограничават правата на децата. Било е гладно милото, нахранило се е“, контрира жена с профилна и кавър снимка на детето си.

Днес във Facebook се организира протест на будни майки, които искат управата на бизнес парка да подаде оставка и да вземат нещата в свои ръце.

„Вън работещите от парка! Парковете са на децата“, апелират те.

Главният прокурор Сотир Цацаров каза, че жандармерията е в готовност, ако протестът на майките излезе извън контрол. Полицаите са се въоръжили с електрошокови палки и сълзотворен газ, в случай че майките се барикадират с детски колички и започнат да замерят офисите в бизнес парка с използвани памперси.

Скандалът продължава.

*Текстът, разбира се, е плод на въображението, но битовите скандали, които ни заливат, оставят все по-малко пространство за фантазията на човешкия ум.