Авантаж: BMW 2 Active Tourer

| от |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от утре, а ексклузивно само за читателите на Chronicle.bg представяме водещата история в него. Още много интересна информация от света на автомобилите можете да намерите на www.ams.bg

Ван? С предно предаване? От BMW? Реалността често е по-вълнуваща и от най-смелите въпроси – първи впечатления от версията 218d на Active Tourerпо залятите от проливни дъждове и изпълнени с предизвикателни завои планински отсечки в Тирол.

Решителната стъпка на баварците към обещаващия сегмент на компактните еднообемни автомобили, където през следващите години се очаква значителен ръст в световен мащаб, несъмнено е плод на дълго и внимателно обмислена стратегия за завоюване на територии, недосегаеми за познатите представители на гамата на BMW. Разбира се, тя не е лишена от рискове, но независимо от това какви мисли и чувства терзаят железобетонните глави в средите на почитателите на марката, един от основните въпроси пред създателите на модела е бил не „как да се опазим от предното предаване”, а „как да оползотворим оптимално външните габарити”. Тук става дума не за желание, а за възможности, ограничени от простата, но безмилостна в своята обективност конструктивна логика. Ако искате да създадете автомобил с максимално просторен и практичен интериор при минимални външни размери на каросерията, трудно ще пренебрегнете предимствата на компактно разположените на предния мост двигател и трансмисия.

Естествено, Active Tourer би могъл да се конструира и със задно предаване. Нещо повече, моделът и сега разполага с достатъчно място за кардана и допълнителните механизми, необходими за бъдещите версии xDrive. Но нека не си затваряме очите пред реалностите – с Active Tourer баварците се насочват към предимно нова за тях публика, която не разполага с дълги традиции и тънки познания за предимствата, недостатъците и употребата на задното предаване, но за сметка на това има пълна яснота по отношение на своите изисквания и очаквания за продукт на марка като BMW. И не искат да я разочароват.

Баварско оригами

Инженерите в Мюнхен са направили всичко възможно, за да осигурят успешния дебют в тази непозната автомобилна категория и усилията им личат във всеки милиметър от интериора. Буквално. С което дават нагледен израз на целесъобразността в избора на предното предаване. При съизмерима (+2 см) с тази на „единицата” обща дължина, вътрешността на Active Tourer е несравнимо по-просторна и предоставя качествено по-добри условия за пътуване преди всичко на пътниците на втория ред. По желание се предлагат възможност за надлъжно изместване на задните седалки и регулиране на наклона на облегалките, което значително разширява комбинациите за постигане на фин баланс между пътническия и багажния обем. Наред с това позицията на седалките е с цели 11 сантиметра по-висока от тази при първата серия, което прави достъпа до купето много по-лек за подрастващи и възрастни хора. Каквито има във всяко семейство.

Почти във всяко модерно семейство се намират и почитатели на активния стил на живот – факт, отразен подобаващо във възможностите на багажното пространство на новия ван, чийто минимален обем в петместна конфигурация възлиза на 468 литра. Сгъването на разделената на три облегалка не изисква никакви усилия благодарение на използваната електромеханична система и освобождава пространство от 1510 литра, което може да бъде разширено допълнително чрез поръчка на сгъваема предна дясна седалка. Така трансформиран, Active Tourer е в състояние да поеме всякаква спортна екипировка с дължина до 2,40 метра. Достъпът до багажника, чийто максимален капацитет между другото надхвърля този на „тройката” Touring, се осигурява от голям заден капак с електрически механизъм, за чието управление има няколко различни, но еднакво удобни възможности – с крак под бронята, дистанционно с ключа или от мястото на водача, както и с класическата дръжка върху самия него.

Останалата част на интериора прави впечатление както с практичните решения за съхранение на дреболии във вратите и централната конзола, така и с оригиналната смес от типичния за BMW фокус върху водача в оформлението на арматурното табло и стремежа за създаване на достойна за марката динамично-изтънчена атмосфера с модерен дизайн и качествени материали, които да създадат усещането за управление на BMW във формата на ван, а не на ван с емблемата на BMW.

Гените на Mini

Разбира се, най-автентичният източник на това усещанеси остава преживяното зад волана. Обусловената от анатомичните особености на новия модел висока позиция напомня донякъде тази при Х-моделите, така че не е съвсем чужда на BMW. Като цяло видимостта от мястото на водача е много добра за ван – особено за компания, която дебютира при този тип каросерии.

Що се отнася до поведението на пътя, „двойката” споделя най-съществените компоненти на ходовата си част с новото поколение на Mini, а там компетентността на баварците е извън всяко съмнение. Най-малкото заради 13-годишните тренировки с един от доайените на предното предаване. Разбира се, разлики има и те засягат преди всичко настройките – управлението на Active Tourer не е така остро като при малкия британец, но значително по-жизнерадостно от това, което сме свикнали да очакваме от компактните ванове. Поведението в завой е подчертано неутрално, за което помага и специалният режим на ESP, който започва да подава превантивни спирачни импулси преди гумите да прекрачат границата на сцепление. Комфортът определено определено няма амбиция за подобряване на върховите постижения в класа и се придържа към философията на отказ от излишна мекота, която BMW следват при всичките си модели.

Напълно модернизираният двулитров дизел с директно впръскване на гориво на версията 218d прави добра компания на окачването с неговото активно отношение към желанията на водача и не възразява дори при приближаване на границата от 5000 об./мин. Възможен е и доста по-лежерен стил на шофиране, защото приятно меката и тиха работа на агрегата е придружена пик на въртящия момент при едва 1750 об./мин.

 

Teкст: Мирослав Николов

Снимки: BMW

Заключение

Със своето динамично отношение към пътя и изключително добре обмислена и изпълнена концепция на вътрешното пространство, Active Tourer внася свеж и различен полъх в класа на компактните ванове. Модерните технологии и електронните системи за подпомагане на водача не отстъпват на тези при по-големите модели на марката, но за съжаление и ценовите равнища не са много далеч от техните.

Остра мисъл:

„Баварците се насочват към нова за тях публика, която няма традиции и тънки познания за предимствата, недостатъците и употребата на задното предаване.”

В актуалния септемврийски брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще откриете:

kor 09.indd

  • Бъдещето на BMW – Предно предаване, трицилиндрови

двигатели, компактен ван, спортен модел с рlug in-

хибридно задвижване…Накъде отиват BMW?

  • Volvo XC 90 – Повече за първия изцяло нов модел след

прекратяването на връзката с Ford

  • Тестове на Kia Optima Hybrid  иVW Sportsvan
  • Зад волана на BMW 2 Active Tourer
  • Повече за лекотоварната гама на Renault
  • Сравнение на компактни кросоувър модели – Citroen C4,

Cactus, Ford Ecosport, Peugeot 2008 и Renault Captur

  • Сравнение на електрически автомобили –  Доведохме няколко автомобила до границите на

възможностите им, търсейки отговор на въпроса как влияят на пробега им студеното време и високата скорост на магистрала

  • Тест на големите, но икономични Audi A6 2.0 TDI Ultra, Mercedes E 220 Bluetec
  • Тест на Lamborghini Huracán
  • 100 000 км тест на VW Polo 1.2 TSI
  • Повече за развитието на разширената реалност (Augmented Reality) в автомобила
  • Интервю с Карлос Таварес – шеф на концерна PSA
  • Стара и нова класика: Mercedes 300 SL и SLS AMG Black Series

 

Автомобилите в броя

 

Audi A6 2.0 TDI Ultra

BMW i3

BMW Серия 2 Active Tourer

BMW M4

BMW X1 20i sDrive

Citroen C4 Cactus Blue HDi 100

Ford Ecosport 1.5 TDCi

Kia Optima Hybrid

Mercedes E 220 Bluetec

Nissan Juke 1.2 DiG-T

Nissan Leaf

Peugeot 2008 e-HDi 92

Renault Captur dCi 90

Renault Trafic

Renault Twizy Cargo

Renault Master

Smart Coupe Fotwo Brabus ED

Volvo XC 90

VW E-Golf

VW Sportsvan 1.6 TDI BMT DSG

 
 

Оскар Уайлд: творецът, който продължава да ни се присмива

| от |

Да харесваш Оскар Уайлд в днешно време е направо задължително. Почти толкова, колкото и да признаваш приноса на Вазов към българската литература, въпреки, че си чел само „Под игото“ до десета глава в шести клас. Някак е почти невероятно да прочетеш на някого афоризмите на английския класик и да не чуеш: „Ох, толкова ми е любим!“

Да, ако знаете какво означава De Profundis, познавате Лейди Бракнъл, името Базил не го свързвате първо с босилек, ако щастливият принц ви кара да се възмутите от населението, на вас Оскар Уайлд може и да ви е любим. Всичко по-малко от това ви поставя точно в графата хора, на чието осмиване най-великият английски писател посвещава творчеството си.

„ – Английското висше общество се състои само от баби и елегантни горделивци.
   -Напълно сте права, мъжете наистина са баби, а жените елегантни горделивци.“

Не, това не е поредният афоризъм, който ще намерите в сборниците. Това са реплики от една от великите английски пиеси, „Идеалният мъж“.

Защо толкова се превъзнасяме по Оскар Уайлд? Като изключим приятните „мисли“, които от време на време споделяме, има много повече неща от това. Той е творецът, който живее и твори в разгара на викторианска Англия. Времето на фалша. На висшето общество, което живее на гърба на народа, създава образци на подражание, които самото то потъпква, когато затвори вратите на дома си, но на публично място отстоява повече от пламенно.

Оскар Уайлд е човекът, който се присмива над времето, в което живее. И го прави повече от майсторски. Пиесите му са писани за хората, които ги гледат. Публиката ги гледа и се залива от смях. Дали е разбирала, че тя самата е прототип на случващото се на сцената? Може и да е, но да я е било срам да си признае. А може и да е гледала на себе си като толкова „морална“ , че да не е разбирала дори, че самата тя е в основата.

Да можеш да се присмееш по такъв деликатен начин над абсурда на цяла една епоха. Това е геният на Оскар Уайлд. Да можеш да откриеш любовта и красивото, когато си част от един свят, който е заслепен от химери. Да разбереш, че балансът е повече от необходим. Че след разгулният живот е нормално да дойдат дни на страдание. Но не просто да признаеш това на теория, а да го осъществиш на практика. Да се обърнеш към онзи, когото си обичал, но който те е предал и да продължиш да го обичаш. Това е повече от великодушие. В личен план това е гений.

„Животът е прекалено важен, за да говорим сериозно за него.“

Един фарс. Това виждаме, когато четем Оскар Уайлд. И този фарс, макар и малко преувеличен, отразява до голяма степен историческата истина на противоречия, на фалшиви норми. Това поражда смеха. Сериозността, с която е поднесено и възприето всичко, са онова, което прави Уайлд комикът на всички времена. А на другия полюс е детската невинност и наивност. Нежността, деликатността, която лъха от всяка буква в „Щастливия принц“. Всичко отразява реалността на едно друго ниво, в което е необходим дълбок прочит. Този дълбок прочит открива пред читателя неподозирани философски дебри, които са по-интересни и от милион афоризми на едно място.

Колкото и да е странно, Оскар Уайлд продължава да осмива обществото. Дори днешното, 117 години след смъртта си и 163 години след рождението си. Всеки фалш, всяка неподплатена превземка попада под острото му перо. Всяко превъзнасяне по нещо, което не е осъзнато. Всяко осъждане. Всичко нечисто.

Днес се навършват 163 години от рождението на английския писател, поет, драматург и журналист. Днес е роден единственият денди, който има право да е такъв. Няма лошо да си денди, лошо е когато го правиш самоцелно и няма нищо на заден план. Нека не помним Уайлд с хомосексуалните му връзки, смешните цитати и други лекомислени неща, които хващат окото и гъделичкат самочувствието. Той е цяла вселена. Той е цветна градина, която цъфти в безброй нюанси. В нея има и красиво и грозно. В нея има и един градинар, който се грижи за своите цветя, за да може другите да видят красотата. Това е геният. Това е Оскар Уайлд.

„Светът е сцена, но постановката е твърде слаба.“

 
 

Най-гиздавите SUV автомобили на Автосалон София

| от chronicle.bg |

SUV автомобилите отдавна излязоха от калните пътища и влязоха по тесните, софийските улички. В началото това ни дразнеше, но впоследствие чарът на вдигнатите, едри коли ни спечели.

На автосалон София SUV колите доминират категорично. В галерията може да видите най-атрактивните от тях.

 
 

Примата на Болшой театър и Ла Скала Светлана Захарова гостува в България

| от chronicle.bg, БТА |

Примабалерината на Болшой театър, Мариинския театър и Миланската Скала Светлана Захарова се представя с коронната си роля – на Жизел, при първото си гостуване в България. Примата и Денис Родкин ще танцуват в спектакъла на Софийската опера и балет „Жизел“ от Адам тази вечер от 20.00 ч. в зала 1 на НДК. Диригентът на Болшой театър Павел Клиничев ще дирижира оркестъра на първия ни оперен театър, съобщават организаторите от „Жокер медиа“.

Много се радвам, че при първото си идване в София ще покажа „Жизел“, един от най-любимите си балети. Той е сложен, с драматична история. Танцувала съм го по цял свят, в различни редакции, каза примата пред репортери. Тя припомни, че това е и една от първите й големи роли – още на 17 години, когато много неща не е знаела и не е разбирала. А с годините натрупаният жизнен опит обогатява изпълнението й, добавя нови нюанси и още по-ярки емоции в образа.

Денис Родкин я „спечелил“ преди три години със своята отдаденост на балета – за две седмици научил всички партии в „Кармен-сюита“, в която двамата си партнират за първи път в Мариинския театър.

Времето не е много, но понеже често танцуваме, ми се струва, че отдавна сме заедно, казва Захарова.

Никога не съм имал трудности в работата си със Светлана – разбира се, вълнувах се много преди първата ни репетиция, от срещата с такава звезда. Тя ме научи на много неща – вече съм съвсем различен човек. Трябва да съм не само сигурен партньор, а и в соловите си вариации да съм на нейното ниво, коментира Родкин.

Светлана Захарова ще е в ролите на две свои знаменити предшественички – Наталия Макарова и Алла Осипенко, в нов спектакъл в Болшой театър, посветен на Рудолф Нуреев. Премиерните представления са на 9 и 10 декември.

Двете прими са писали писмо на Нуреев. Докато актьор чете текста на писмото, техните портрети се появяват на видео, а аз изпълнявам шестминутно соло, с музикален съпровод – своеобразен монолог. Това е много красив, откровен момент в спектакъла, който е доста необичаен и за Болшой театър, а мисля, и за целия свят, отбелязва Захарова.

Тя мечтае шестгодишната й дъщеря, първокласничка, да поеме по нейния път.

Българската публика ще види през май нейната авторска хореография „Аморе“ с участието и на Денис Родкин, в която Захарова изпълнява три съвсем различни образа. Спектакълът е създаден преди година и половина, с премиера в Италия. Има интерес от много страни. Сега артистите се връщат от гастрол в Токио, където е посрещнат много добре. По думите на Светлана Захарова, „Аморе“ е в най-добрите традиции на съвременната хореография.

 
 

adidas представи новите си обувки AM4LDN и AM4PAR

| от chronicle.bg |

Херцогенаурах, Германия, сряда, 18 октомври 2017. Утре (четвъртък, 19 октомври) adidas ще представи обувката adidas Made For London (AM4LDN), първата от поредица обувки за бягане, които марката създаде за ключови градове по света в собственото си съоръжение SPEEDFACTORY. AM4LDN ще бъде последван следващата седмица (четвъртък, 26 октомври) от лансирането на обувката adidas Made For Paris (AM4PAR).

Използвайки база данни за атлетите, AM4LDN е проектирана да се грижи за културата на градските бегачи в Лондон. Прозрения от атлети и инфлуенсъри са били използвани, за да се създаде обувка, идеална за различни дистанции и трасета, по които бегачите преминават до и от работните си места.

Отличавайки се с възвръщаща енергията технология на adidas BOOST, подвижна Torsion лента за олекотена стабилност, SPEEDFACTORY подложка, подсилваща стабилността и подобрено сцепление на подметките, AM4LDN е проектирана да отговори на уникалните условия за бягане, пред които са изправени различните бегачи в Лондон – от градските улици до атмосферните условия.

AM4LDN е с основен сив цвят, вдъхновен от улиците на Лондон и предпочитан от общността на бегачите в града. Сините стабилизиращи ленти и слънчевочервената подплата отразяват градските светлини и залези. Цветовете са били специално избрани, за да увеличат видимостта в условия със слабо осветление.

AM4PAR е създадена да пасне на различните жени бегачи в Париж, които са склонни да бъдат по-социални в спортните си занимания, като да тичат заедно в група е една от най-големите им мотивации.

FW17_Speedfactory_AM4_PR_London_Product_hero_RGB

Имайки същите технологични преимущества като AM4LDN, нейният олекотен дизайн я прави подходяща за къси разстояния, както и за различните условия на града – от асфалт то павета, от бетон до трева. Обувката е с открояващ се мраморен десен в приглушени розови нюанси, отдавайки почит на величествения характер на Париж. Частично светлоотразителните връзки, осигуряват по-добра видимост при здрач, докато слънчевочервената подплата символизира градския блясък при изгрев и залез.

 

Ben Herath, Вицепрезидент по дизайна на adidas Running, каза:

“AM4LDN и AM4PAR демонстрират потенциала на adidas SPEEDFACTORY да създава продукти, които са приспособени чрез процеси, използващи бази данни. И двата модела бяха проектирани със съдействието на местните общности на бегачите в Лондон и Париж – предлагайки им това, което искат, когато и където го поискат.

„И двата модела отговарят напълно на уникалните условия на градовете, в които ще бъдат носени, предоставяйки предимствата на прецизните технологии, които очаквате от adidas, и са произведени със завидна скорост.“

AM4LDN и AM4PAR ще бъдат последвани от нови модели в Лос Анджелис (AM4LA), Ню Йорк (AM4NYC), Токио (AM4TKY) и Шанхай (AM4SH).

FW17_Speedfactory_AM4_PR_London_Product_Detail_1_RGB