Андрей Ковачев: Еврозоната е двигателят на европейската интеграция

| от |

Въпросите в това интервю са зададени от най-активните ни читатели и са публикувани напълно  БЕЗПЛАТНО, като част от борбата ни за истински европейски дебат по време на кампанията. Едни и същи въпроси бяха изпратени до водещите кандидати в листите на основните проевропейски партии. От днес в рамките на няколко дни ще публикуваме отговорите на тези, които имат какво да кажат. За нас мълчанието на останалите дава също толкова ясни отговори.

10322794_10152496043414560_4752188733826981220_n

 

Нашият въвеждащ въпрос: Представете себе си в две изречения и причината да се кандидатирате в едно.

Казвам се Андрей Ковачев. Кандидат съм за член на Европейския парламент от листата на ПП ГЕРБ. Включих се в политическия живот на България поради огромното си разочарование от т. нар. „преход“ в България. Участвам отново в тези избори, защото смятам, че европейската интеграция е шансът на България да навакса изоставането си, до което доведоха комунистическата диктатура и доминирания от нея и Държавна сигурност преход.

Божидар Божанов: Подкрепяте ли стандартизирана европейска електронна идентификация (т.е. стандартен електронен подпис в личните карти на всеки европеец) и какво бихте направили, за да се реализира.

Подкрепям я, защото улеснява гражданите в тяхното ежедневие. Освен че позволява на потребителите по-сигурно да пазаруват on-line, тя стимулира изграждането на „електронно управление“ в публичния сектор, като така се повишава ефективността и на държавните институции. Все още в редица сектори възможностите на информационните технологии не се използват достатъчно – да вземем за пример българското здравеопазване. Електронната идентификация е част от т.нар. „европейски дигитален пазар“. В момента европейските институции, в това число и Европейският парламент, разглеждат редица предложения, свързани със завършването на дигиталния пазар, който все още не функционира достатъчно добре, така че да подсилва Единния пазар на стоки, услуги, капитали и работна сила в Европейския съюз. „Дигитална Европа“ е основен приоритет за политическото семейството на Европейската народна партия, за чието реализиране ще работя.

Асен Ненов: Тъй като безкраен икономически растеж на физически ограничена планета е невъзможен, коментирайте защо стремежът към икономически ръст измества нуждата от социално развитие?

Това е най-голямото предизвикателство пред Европа – как да създава нови, но ефективни икономически предприятия с ограничените ресурси, с които разполага. На това настояват партиите от семейството на Европейската народна партия. Там са работните места и социалните придобивки. Ако сме конкурентоспособни, а това се постига чрез политиките на ЕС, европейските стоки и услуги ще имат пазар и на други континенти. Тогава Европа е силна и богата и носи на гражданите ползите, за които е създадена. Без европейската интеграция нашият континент ще бъде маргинализиран и действително ще изпита недоимъка и оскъдицата на ограничените икономически ресурси. Има обаче политически сили, които популистки спекулират с легитимните страхове на хората. Те проповядват повече бюджетни разходи, независимо че записват дълг на сметката на децата си. И пропускат да кажат, че висок жизнен стандарт и социални придобивки не могат да бъдат постигнати без инвестиции, водещи до икономически растеж.

Александър Найденов: Позиция по темата правораздавателни органи на наднационално ниво?

Няма справедливост без ефективно правосъдие. За да работят добре и да постигат целите си, изпълнението на политиките на ЕС трябва да може да бъде санкционирано от наднационални правораздавателни органи. Има предложение за създаването на такива институции – напр. Европейска прокуратура, – което подкрепям. Тя ще следи за злоупотреби с парите на европейските данъкоплатци. Корупцията е проблем във всички страни-членки на ЕС. Има изчисления, според които тя възлиза на 120 млрд евро на година. Това приблизително е бюджетът на ЕС за една година. Този проблем също трябва да търси решение на европейско ниво, без да се фокусира единствено върху България и Румъния. 

Ще се опитате ли да насърчавате политики за привличане на студенти от други ЕС-държави към България, дали под формата на Еразъм+ програми или в друг контекст?

Програма Еразъм е може би най-популярната сред младите хора политика на Европейския съюз, заедно със свободата да пътуват и учат в друга страна-членка. В България също идват студенти по програма Еразъм. Но трябва да сме реалисти – за да бъде привлекателна страната ни за чуждите студенти, тя трябва да им предлага това, което те търсят: нови знания, добра технологична база, програми, преподавани на чужди езици. Има български университети, които предлагат тези възможности, и виждаме, че те са атрактивни за чуждите студенти и имат добро сътрудничество с университети от други страни. Вземете Техническия университет в София. Тези добри примери трябва да станат повече – тогава българското образование ще е предпочитано както от българските, така и от чуждите студенти. Това, което българските евродепутати могат да направят е да ангажират информационните си центрове в служба на младите хора – да предоставят информация за политиките на ЕС, които им помагат да намерят път в живота си. Към мен са се обръщали много млади хора точно с такива въпроси.

Елица Златева: Какво е отношението ви към идеите за Европа на различни скорости и ако не са съгласни, как в качеството на евродепутати как смятат да противодействат? По кои важни за България въпроси смятате, че е ключово да си сътрудничат с останалите български депутати в европарламента?

Като вице-президент на Съюза на европейските федералисти и част от Групата евродепутати „Спинели“ съм привърженик на изграждането на Европа във федерална посока. Преди няколко месеца заедно с колегите ми излязохме с предложение за нов Основен договор за Европейски съюз. В него донякъде е залегнала идеята за Европа на няколко, но доброволни скорости. Трябва да има механизми, които да позволяват на група държави да задълбочават интеграцията помежду си, а тези, които към момента не са готови  или не искат да участват, трябва да са свободни да го направят на по-късен етап. От друга страна, държави, които спъват интеграцията в редица политики, трябва да могат да преосмислят членството си, но да не пречат на останалите да вървят напред. Европа не може да става заложник на националния егоизъм и краткосрочните партийни интереси и проблеми на една или друга страна или партия.

С българските ми колеги винаги сме координирали позициите си по редица важни за България въпроси: защитата на правата на българските общности зад граница, Шенген и използването на европейските средства за България.

Пламен Станчев: Въпрос, предполагащ отговор само с „да“ или „не“. Ако бъдете избран, ще станете ли депутат в ЕП?

Да

Борис Луканов: Трябва ли хора да бъдат наказвани, затова че пушат марихуана или затова, че са свалили филм или музикален албум от интернет чрез торент сайт? И как разбирате понятието свободен и неутрален интернет?

Това е въпрос, който се решава от страните-членки. Практиката е различна. Дебат по този въпрос трябва да се води на национално ниво.

Правото на всеки на достъп до информация не бива да бъде ограничавано, но когато тази информация е обект на авторско право, то трябва да бъде гарантирано. Действащото законодателство трябва да бъде спазвано и да не бъде прилагано селективно.

10339659_10203124234760081_5099410432890115131_n

Емил А. Георгиев: Какво ще предприемете, за да изведете България от периферията на ЕС, съответно за да я въведете в неговия център? 

В периферията на ЕС са тези, на които не може да се вярва, тези, които злоупотребяват с доверието и солидарността. Точно в такова положение е България в момента с правителството, подкрепяно от БСП, ДПС и Атака. Авторитетът, който правителството на ГЕРБ върна на България, беше загубен. Както и досега ще работя за това несправедливостите на българския политически живот да достигат до европейските партньори на България, защото това е в интерес на българските граждани.

А пример за нещо положително, свързано с България, което ни връща в центъра на европейските политики, е инициативата, която аз подкрепих, за равен достъп до качествено здравеопазване. Създадохме Партньорство, което ще сложи на една маса пациентите, лекарите и сестрите, производителите на лекарства и медицинска техника и тези, които взимат решения. То ще бъде основният мотор на една политика на ЕС в областта на здравеопазването.

Ася Стоянова: ЕП активно изразява позиция по отношение на кризата в Украйна и действията на Русия. Като евентуален европейски депутат от България, каква би била вашата позиция, в това число относно бъдещето на Южен поток?

С колегите ми евродепутати от ГЕРБ защитаваме ясна позиция: ние сме „за“ Южен поток, ако този проект отговаря на българските интереси и не задълбочава енергийната зависимост на страната.

Но в България имаме огромен проблем. Промените, които БСП внесоха в Закона за енергетиката по повод строителството на Южен поток, нарушават европейското законодателство (т. нар. Трети Енергиен пакет). Страната ни е проводник на руски интереси в ЕС. Това бе заявено и от председателя на Европейската комисия Барозо. Германските медии изразяват същата оценка. България пречи на ЕС да диверсифицира енергийните си източници и да намали енергийната си зависимост от Русия. По този начин обричаме не само българските, но и всички европейски граждани на несигурност и високи цени на енергийните доставки. Затова европейските ни партньори оттеглят доверието си от България.

В българския национален интерес е да развиваме собствени енергийни ресурси, като например потенциала, който имаме в Черно море. 

Как бихте действали, ако в конкретна ситуация се окаже, че позицията на европейската партия, в която членувате, противоречи на интересите на българския народ, но действително заявените интереси, не онези, избирателно припознати от Вашата българска партия? Ще пренесете ли в ЕП порочната практика да се гласува единодушно партийно, а не по лично убеждение и съвест?

Всеки евродепутат гласува по съвест. Това е правилото в Европейския парламент. Разбира се, ние принадлежим към различни европейски политически семейства и се стараем вътре в нашите партии да има консенсусно решение по съответните въпрос. Невинаги това е възможно, затова независимо, че сме в една политическа формация, ние гласуваме в съответствие с нашата съвест и национален интерес.

Иван Петров: Какво смятате да направите относно по-бързото присъединяване на България в US VWP, тъй като сме страна членка на ЕС, а всички страни трябва да бъдат с еднакви права. 

През целия си мандат, като единствен български евродепутат в Делегацията на Европейския парламент за връзки със САЩ, съм настоявал пред колегите от американския Конгрес за недискриминационно отношение към всички европейски граждани – радвам се, че европейските институции приеха промени в законодателството, които се базират на принципа на реципрочността и ако САЩ и Канада не свалят визите за българите, то ЕК може да наложи временни визови ограничения за техните граждани.Приетото законодателство е един много добър пример за европейска солидарност.

Радослав Радев: Какво е отношението Ви към идеята за създаване на институции на еврозоната, съответно по-интегрирана група в рамките на ЕС? Къде е БГ в тази конфигурация?

Смятам, че еврозоната е двигателят на европейската интеграция и тя остава отворена за присъединяване на всички останали страни от ЕС, когато те поискат и са готови за това.

Аз принадлежа към организация – Съюза на европейските федералисти, – която отстоява изграждането на Европейски федерален съюз.

Пак казвам – дали ще можем да използваме възможностите на членството ни в ЕС зависи само от България. Докато имаме „експертно“ правителство като това на Орешарски, Европа ще бъде далечна химера и пропуснат шанс за развитие. България е в много сериозна политическа и морална криза – криза на доверие, криза на справедливост.

Димитър Краев: Подобно на фокуса на България в рамките на СИВ върху развиване на ИТ, какъв е според Вас Value proposition-ът на България към Европейския съюз в 140 символа?

Работя за България, в която не съветската логика на СИВ, а предприемчивият дух, Единният европейски пазар и върховенството на закона, гарантиращо един добър инвестиционен климат, определят икономическото ни представяне и просперитет.

Какво е отношението Ви към бъдещото разширяване на Европейския съюз? И по-конкретно към казусите с евентуален прием на Турция и Украйна?

Отношенията между Европейския съюз и Украйна са тема, по която работих като евродепутат в предишния си мандат. В момента ЕС няма политическа воля, нито е готов да предложи членство на Украйна, но трябва да подкрепя украинското общество по пътя му към демокрация. Украйна се нуждае от европейска перспектива, защото именно тя ще гарантира, че промяната е необратима. Затова приветствам подписването на политическата част от Споразумението за асоцииране между ЕС и Украйна, по което бях докладчик за Европейската народна партия. То ще бъде от помощ за украйнските институции и обществото в адаптацията им към европейското законодателство и политики.

На сегашния етап пълноправно членство на Турция е немислимо, но с нея трябва да продължат да се водят преговори за приемане на европейското законодателство, спазване на човешките права и регулиране на конфликтите със съседни страни. За нас е важно да имаме надежден и прогнозируем партньор и съсед, който спазва европейските правила и норми и поетите международни ангажименти, като напр. реадмисионното споразумение между ЕС и Турция.

Одобрявате ли настоящата монетарна политика на Европейската Централна Банка /ЕЦБ/, характеризираща се с количествени улеснения и предоставяне на лесен достъп до капитал на отделните икономически субекти? Бихте ли подкрепили от тази гледна точка започването на процеса на присъединяване на България към Еврозоната, планирано за 2015 г.?

Формално ние изпълняваме критериите за участие в Икономическия и валутен съюз. Присъединяването към еврозоната обаче трябва да бъде прозрачно за гражданите и да е съобразено с макро-икономическите параметри на страната и оценките за икономическото й представяне в средно и дългосрочен план, за да избегнем обратен ефект. Важно е каква покупателна способност стои зад българския лев и еврото в момента. Българската икономика трябва да укрепне още и в следващите няколко години да постигне растеж и сериозно увеличение на БВП. А за тази цел трябва да използваме максимално средствата на европейската солидарност по еврофондовете. Това са инвестиции, които помагат на страната да участва в политиките на Европейския съюз и я подготвят за въвеждането на единната европейска валута „еврото“.

Къде виждате границата между солидарността на отделните страни-членки и получаването “на готово” на средства? Смятате ли, че ефектът от субсидиите (напр. земеделските) е положителен и какви промени смятате да инициирате?

Селското стопанство е икономическа дейност, която е силно зависима от природните условия, от рязката промяна в цените на земеделските продукти. Системата на плащания има за цел да предпази земеделските производители от тези рискове, като гарантира производството. Тази политика се промени значително. С всяка реформа на Общата селскостопанска политика се създават възможности за въвеждане на пазарни елементи в нея, както и стимули за опазване на околната среда и повишаване на качеството на храните. Не мисля, че това са средства, които се дават „на готово“. Тази политика е необходима и получава помощ на европейско ниво – значителна част от бюджета на ЕС, – за да бъде гарантирана продоволствената независимост на Европа от останалия свят.

А що се отнася до солидарните средства, които България получава за развитие на своите региони, там нещата са съвсем различни. Водещ е проектният принцип и постигането на една цел: направената инвестиция да създава добавена стойност за много икономически агенти. Погледнете Пловдив – инвестициите в тази част от индустриалната зона на града, разположена в близост до магистрала „Тракия“, нарастват. След като правителството на ГЕРБ пусна в експлоатация липсващия участък от магистралата, който бе изграден с европейски средства, стоките стигат до пазарите  по-бързо, по-евтино и по-сигурно. Средствата на европейската солидарност са инвестиции, които помагат на страната да участва в Единния европейски пазар. Това е истинската полза от членството в ЕС. По време на мандата ми като евродепутат 2009-2014 настоявах България да получи повече средства по еврофондовете, както и за опростяване на правилата, така че те по-лесно да стигат до гражданите и бизнеса. Ще продължавам да предоставям информация за възможностите за използване на регионалните фондове.

Стратегия на постепенно уеднаквяване или такава на изграждане на конкурентни предимства трябва да следва Европейския съюз при определянето на секторните си политики, напр. данъчната си политика? 

ЕС е инфраструктура, която помага на пазара и пази конкуренцията в него. Световната търговска конюнктура се променя ежечасно и европейските производители трябва да са гъвкави. Следователно и европейските политики трябва да имат гъвкави инструменти – не да спъват, а да следват изискванията на пазара. Трябва ни „повече Европа“. Не уеднаквяване и самоцелни инвестиции, а изграждане на механизми там, където те не съществуват, или реформи – там, където не работят добре.

Кои биха били 3-те Ви първи стъпки, за да намали Европейския съюз енергийната си зависимост от трети страни (в т.ч. Русия, САЩ, ОАЕ)?

Изграждането на Европейски енергиен съюз ще е един от основните ми приоритети. Той ще се управлява от Европейски енергиен орган, който в бъдеще ще купува енергийни суровини на една цена за всички 28 страни-членки. В момента България купува газ от Русия на по-високи цени от много от страните-членки на ЕС, с което техните икономики получават конкуренти предимства пред нашата.

Вътрешният енергиен пазар в ЕС трябва да бъде завършен, а това означава да бъдат изградени двупосочни интерконекторни връзки между всички страни и да бъде надмогнат националният егоизъм при енергийните доставки, за да не сме подвластни на правилото „разделяй и владей“.

Смятате ли, че България трябва да се възползва от възможностите за миграция и преквалификация на жители на други страни-членки на Европейския съюз при решаването на демографския си проблем?

По този проблем трябва да мислим дългосрочно. Решаването му минава през това страната ни да стане привлекателно място за собствените си граждани. Тогава младите хора ще намират перспектива и щастие в Родината ни, ще са мотивирани да създават семейства и повече деца. А и част от българите, напуснали страната, ще се завърнат.

Разбира се, ако страната ни предлага привлекателна инвестиционна реда, сигурност, върховенство на закона и добър жизнен стандарт, то тя ще бъде притегателна и за гражданите страни-членки на ЕС.

Изисква ли интеграцията на малцинствата единна европейска стратегия или е локален проблем на България? Какво е мнението Ви за желанието за автономия на отделни групи в Италия /Венеция/, Испания /Каталуния/ и др.?

Интеграцията може да бъде успешна, само ако има добро взаимодействие на трите нива на управление – европейско, национално и местно. Страните-членки не могат да се справят сами. Що се отнася конкретно до интеграцията на ромите от 2012 г. ЕС има стратегия, която страните-членки изпълват, а Европейската комисия оценява напредъка им в няколко области: жилищни условия, заетост, здравеопазване, образование.

Относно сепаратистките настроения в някои страни, смятам, че те са функция както на икономически предпоставки, така и на нерешени от миналото исторически такива. Уреждането на тези въпроси трябва да става само в рамите на законово установения ред в съответната страна и при спазване на международното право. При евентуално излизане от състава на една страна-членка на ЕС съответното ново формирование излиза и от състава на самия Европейски съюз  и, ако желае да е част от него, трябва наново да кандидатства за членство.

Подкрепяте или отхвърляте възможността за продажба на недвижими имоти на жители на други страни-членки на Европейския съюз? В тази връзка, какво е отношението Ви към количеството на необработвани и пустеещи земи в България?

България е част от Европейския съюз и всички европейски граждани имат право да купуват недвижими имоти във всяка страна-членка, така както и българските граждани могат да купуват имоти във всички останали 27 страни-членки.

В България голяма част от собствениците и наследниците на земя живеят в града и малка част от тях искат да се върнат към обработване на земята. В една пазарна икономика обработването на земята зависи от предприемчивия дух на собствениците и инвеститорите, а държавата е длъжна да гарантира такива условия, които да мотивират печелившо селско стопанство.

На колко езика бихте могли убедително да аргументирате напр. казус по интеграцията на ромите в Европейския съюз с евентуални Ваши колеги от Европейския парламент?

На немски и английски език.

Кое свое лично качество смятате за най-голямата си слабост?

Вярата в доброто и предоверяването, което е и слабост, но и голяма сила.

Каква би била Вашата кауза в Европейския парламент? Постигането на коя конкретна цел би била обективен измерител за успеха на Вашия мандат като европейски депутат? /Моля за конкретен отговор, който да бъде ясно измерим/

Ще работя за повече ангажименти на ЕС в здравеопазването, за изграждането на Европейски енергиен съюз и защита правата на българските общности зад граница.

 
 

Сериалите, които гледаме, когато ни е топло

| от |

Лято е. Топло е. Потно е. Хубаво е.

Докато още не сме се насочили към безбрежните плажни висини, където ще пием коктейли, бири и други субстанции и ще се излежаваме на плажа, се забавляваме с малко телевизия.

Защото телевизията е киното, което може да си гледате вкъщи винаги и по всяко време.

Ние сме избрали пет готини сериала, които си пускаме стане ли топло. От задължителната cheesy класика „Спасители на плажа“ до новия сезон на Wet Hot American Summer – имаме всичко.

Вижте ги горе в галерията.

 
 

CHR Хороскоп: Време е за флиртове и нови запознанства

| от Селена Астро |

Седмичен астрологичен обзор (от 26.06. до 02.07.)

Седмицата започва с Луна преминаваща през знака Лъв, което дава предпоставка за отделяне на внимание на любимо хоби или спорт, забавления с приятели, флиртове и нови запознанства, игри или занимания с деца.

В понеделник и вторник огнените знаци Овен, Лъв и Стрелец ще са най-открояващи се и жънещи успехи, както в личната, така и в професионалната сфера. Голяма част от тях ще успеят да изпъкнат с оригиналността си и да впечатлят обект на своята страст.

От сряда до петък на обяд Луната ще преминава през знака Дева и това й разположение ще ни накара да обърнем сериозно внимание на практичната страна на нещата. Не е изключено на някои от нас да им се наложи да подават или попълват документи, да държат изпити или да се доказват пред авторитети.

Периодът е добър за обръщане внимание на здравето и тонуса, за започване на нов здравословен режим на хранене, преподреждане на гардероба и подобряване на визията.

Най-добре ще разгръщат потенциала си през тези два дни земните знаци Дева, Козирог и Телец, както и хората с лични планети или Асцендент в тези знаци. Възможно е те да постигнат голям напредък във важна за тях сфера и да пожънат значителен успех пред хора, на които държат.

От петък на обяд до неделя включително Луната ще транзитира през знака Везни, което й разположение ще направи този период идеален за любовни взаимоотношения и романтични срещи. Също така не е изключено хората, които развиват частен бизнес, да стигнат до важни прозрения във връзка с работата и доразвиването на дейността, в която са ангажирани.

Не е изключено въздушните знаци Везни, Близнаци и Водолей, както и хората с лични планети или Асценднет в тези знаци да подобрят отношенията с половинката си през периода, започвайки ново съвместно начинание.

През цялата седмица Марс, планетата, която отговаря за енергията, която влагаме и за старта на нещата ще съвпада с Меркурий, небесното тяло, което символизира мисълта и комуникациите в знака Рак. Двете планети ще се движат в опозиция с Плутон (трансформации, подсъзнание, манипулации), който се намира в Козирог.

Заради контакта на трите енергии се очаква голяма част от нас, най-вече кардиналните знаци Рак, Козирог, Везни и Овен, както и хората с лични планети или Асценднет в тези знаци да се откажат от нещо, което от известно време ги затормозява, в името на това да започнат нови начинания, нова връзка или нова работа.

При тези от тях, които не предприемат никаква промяна, има риск промяната да дойде от вън и да ги извади от нормалното за тях ежедневие, карайки ги да привикват към нови обстоятелства. Не е изключено да се чувстват потиснати или обезверени на моменти, да започнат да подозират, че хората около тях не им мислят доброто и да са доста черногледи по отношение на бъдещето си.

Препоръчва им се да си оставят време за творчески дейности, разчистване на дома, козметични или разкрасителни процедури и да избягват откритите конфронтации.

 
 

Екстремни тестове за KIA Stinger

| от chronicle.bg |

KIA Stinger навлиза във финалния етап от своя режим на абсолютно екстремни тестове и процеси за усъвършенстване. Програмата за изпитания, която се провежда в различни точки по целия свят както на пътна настилка, така и на писта, трябва да гарантира, че автомобилът притежава нужни качества.

Аеродинамика: как се оформя специфичния гран туризмо дизайн за Stinger:

При разработване екстериора на Stinger – фастбек, дизайнерите на КИА получават напътствия от експертите по аеродинамика в компанията. Развойният център на КИА във Франкфурт използва софтуер, който изчислява динамиката на флуидите (CFD). С него бързо може да се тестват и оценяват разнородни идеи за подобряване на аеродинамичния профил на автомобила, без това да е за сметка на неговия фастбек силует.

След четири седмици съвместна работа на екипите са осъществени леки корекции по екстериора на Stinger с цел подобряване обтекаемостта на автомобила.

Каросерията е леко заострена към задната част, а новите ‘хриле’ са разположени зад предните калници за да намалят завихрянето на въздуха по фланговете на автомобила. Задният аеродинамичен спойлер е с променена форма и изпълнява задачата да редуцира както вертикалните вибрации, така и да увеличи стабилността при високи скорости. В предната част са позиционирани по-големи хоризонтални канали за оптимизиране на охлаждането на спирачките, а специфичната форма на въздушните отвори допълнително спомага за намаляване на вертикални вибрации.

Управление и удоволствие от шофирането: гран туризмо за всякакви условия

Динамиката на Stinger изправя инженерния екип на КИА пред ново предизвикателство. Специализирани в разработката на шасита, инженерите на марката получават буквално бял лист хартия, на който да очертаят схемата със зададените характеристики на окачването и кормилното управление на автомобила. Тяхната задача е да създадат автентичен гран туризмо с динамика на шофирането, която отговаря на неговия фастбек дизайн. Формата на Stinger вдъхновява работата по постигане на оптимално динамично шофиране с максимално високо ниво на контрол над автомобила. В същото време приоритет остава и постигането на баланс между ежедневното шофиране и комфорта при пътуване с високи скорости на дълги разстояния.

Stinger_1_small

За да изпълнят заданието, инженерите на КИА разработват два вида окачване. Stinger е оборудван с предно окачване макферсон и напълно независимо задно окачване мултилинк. В същото време обаче липсата на предшественик на Stinger позволява на инженерите да изградят както традиционна пасивна настройка, така и съвсем нова адаптивна система за електронно регулиране на окачването (Dynamic Stability Damping Control, DSDC). Тя адаптира дължината на хода на амортисьорите в движение и се контролира от група сензори за ускорение, спиране и управление.

С помощта на селектора за избор на режима на шофиране (Drive Mode Selector System), водачът има възможност да променя характеристиките на амортисьорите като избира между два режима: нормален или спортен. И докато при нормалния режим окачването леко се втвърдява при остри завои, този ефект е доста по-слабо изразен при спортния режим. Изборът на спортен режим осигурява значително по-директно предаване на трептенията при всякакви условия на пътя и скъсява дължината на хода на амортисьорите за по-добър контрол и директно управление по време на по-емоционално шофиране. Селекторът DSDC ще бъде включен в пакета от стандартно оборудване на 3,3-литровите V6 версии на Stinger.

Stinger_3_small

Пасивното окачване – част от стандартното оборудване за моделите с 2,0-л бензинов турбодвигател и за всички 2,2-л дизелови модели – е конструирано по същото задание като системата DSDC. Пасивната настройка е подложена на изпитания по състезателната писта „Нюрбургринг Нордшлайфе“ и по конвенционални пътища. Тя предразполага към нужната стабилност при дълги пътувания и криволичещи пътища. Базирано на изключително прецизната концепция на КИА, окачването на Stinger е изцяло преработено за оптимална обратна връзка при управление на автомобила.

Като част от стандартното оборудване на всеки Stinger, R-MDPS позволява на водача да избира между два режима на шофиране – нормален или спортен.
При спортен режим по-късата предавка осигурява по-бърза реакция, намалявайки необходимостта от допълнителни действия. Нормалният режим редуцира усилието при кормуване, което е предпоставка за по-умерени реакции при пътуване. Също така този режим изисква повече усилие при завъртане на волана – чрез линейното натрупване на съпротивление, което дава на водача повече увереност при шофиране.

Спирачна система: как спира най-мощният автомобил в историята на КИА

Със своите 370 к.с., 3,3-литровият V6 двигател с турбокомпресор на КИА Stinger дава възможност на автомобила да постигне ускорение от 0 до 100 км/ч само за 4,9 секунди, което го поставя на първо място по бързина на ускорението в историята на КИА.

Stinger_4_small

С цел да постигнат максимална ефективност на спирачките, много по-добра от всички автомобили на КИА досега, инженерите подлагат Stinger на различни високоскоростни спирачни тестове. Създават набор от впечатляващи предизвикателства за проверка на възможностите им, а екипът от тест пилоти се отправя към известния планински път Гросглокнер в австрийските Алпи за изпитания на спирачната система при постоянно спускане. За тестовете са използвани и някои частни съоръжения в Северна Германия и Източна Испания, както и пистата „Нюрбургринг“.

Мощните 3,3-литрови конфигурации на Stinger са оборудвани със спирачна система, разработена съвместно с Brembo. 18-инчовите дискови спирачки Brembo са специално проектирани да отговорят на високата мощност на двигателя. С перфорация и оребряване те постигат не само по висок термичен капацитет, но и нивата на износване при тежка експлоатация значително намаляват. Спирачките са оборудвани и с най-мощните бутала в историята на КИА.

Качество и надеждност: тестът Грийн Хел

Като всеки автомобил , Stinger е подложен на пълен набор от изпитания, които доказват високата надеждност и стабилност на автомобила. Докато „Нюрбургринг Нордшлайфе“ изигра решаваща роля при изграждане динамичния характер на Stinger, то резултатите от тестовете в Грийн Хел затвърдиха високото качество и надеждност на изцяло новия модел.

Всеки тестови автомобил се подлага на поне 10 000 км шофиране, което се равнява на 480 обиколки на „Нордшлайфе“. Всепризната като перфектна тестова зона, пистата има 73 завоя, 300-метрова денивелация във височината между най-високата и най-ниската точка на трасето, както и максимален наклон от 17%. Комбинацията от рязко ускорение, бързо намаляване на скоростта, остри предизвикателни завои и променящи се повърхности и наклони, е безпрецедентен тест за мощност и динамичност. Разстоянието, изминато по време на разработката на Stinger, се равнява на повече от 160 000 км екстремни изпитания на пътя.

Всеки прототип на Stinger, тестван на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, се подлага на същия „наказателен“ режим на безкомпромисни изпитания на окачването, каросерията и задвижването. Процедурите за изпитване на КИА са предназначени за установяване на износването на задвижващия механизъм и по-специално евентуалното изтичане на течност, както и на характеристиките за топлинния контрол на предавателната кутия. Температурата на спирачките, ауспуха и скоростната кутия на автомобила са под постоянно наблюдение, за да се гарантира, че те работят оптимално през цялото време.

3,3-литровият Stinger към момента е в последната си тестова фаза на „Нюрбургринг Нордшлайфе“, но значителна част от разработката на 2,0л и 2,2-литровите модели – със задвижване на задните и на четирите колела – вече е приключила. Един дизелов прототип е изминал 20 000 км на „Нордшлайфе“. Преди това двигателят е покрил пълния задължителен тестови пробег от 10 000 км, но допълнителната работа по шасито изисква изпитанието на серия нови компоненти. Задвижващата система – двигателят и скоростната кутия – остават същите, но с нови компоненти, а тестването продължава с изминаването на допълнителни 10 000 км.

8-степенната автоматична скоростна кутия на Stinger, която ще се предлага с всеки от трите двигателя, е важен акцент при проверките на задвижването. Изпитанията на „Нордшлайфе“ откриват необходимостта от по-ефективен топлинен контрол в скоростната кутия – ранните тестове сочат, че температурата на маслото се покачва над стойностите, препоръчани от инженерния екип. За да коригират това, инженерите на КИА снабдяват скоростната кутия с охладител на маслото с по-голяма повърхност за да може охлаждането да бъде по-ефективно.

Освен на „Нюрбургринг“ изпитанията на Stinger се провеждат и в други точки по цял свят с над 1,1 милиона километра общ пробег за проверка на издръжливостта, което се равнява на 27 обиколки на Земята около екватора.

Разработката на автомобила се осъществява в цяла Европа, Близкия Изток, Азия, Северна и Южна Америка с цел провеждане на екстремни климатични тестове и проверка на качеството за всички компоненти, използвани в Stinger. Подготвян за международна аудитория, Stinger е подложен на тестове при необичайни студове, горещини и на много висока надморска височина, изправен е пред императиви на пустинята, претоварени градски центрове, планинските проходи и райони с постоянно замръзнала земя.

Производство и продажби

КИА Stinger влиза в производство през втората половина на 2017 г. и ще се предлага на международните пазари от четвъртото тримесечие на годината. Ценообразуването на местните пазари и окончателните спецификации ще бъдат оповестени непосредствено преди пускането на Stinger на пазара.

 
 

Хари Потър навърши 20 години

| от chronicle.bg, по БТА |

Хари Потър навърши 20 години, тъй като първата книга от поредицата за детето магьосник „Хари Потър и Философския камък“ беше публикувана на 26 юни 1997 година, съобщи в. „Дейли мирър“.

За две десетилетия сиракът с белег на челото измина дълъг път от килера под стълбите на ул. „Привит драйв“ 4 до франчайза на стойност почти 24,5 милиарда щатски долара.

Освен в книгите, филмите и тематичните паркове, любимецът на Хогуортс размаха магическа пръчка и в Уест енд в Лондон. Пиесата „Хари Потър и Прокълнатото дете“ спечели безпрецедентните 9 награди „лорънс Оливие“. Има и успешен сайт „Потърмор“, търговски артикули и, разбира се, втори спин-оф на „Фантастични животни“ с Еди Редмейн в главната роля, който скоро ще излезе в кината.

„Смятам,че може да очаквате внуците Ви да се редят на опашка, за да гледат новите филмови адаптации след 50 години и повече“, каза Джон Грейнджър, който е автор на книга за поредицата и пише докторантура за героя.

„Когато хората говорят за популярна литература след 100 години, те ще наричат това века на Джоан К. Роулинг, както в наши дни говорим за епохата на Дикенс. Имайки предвид, че „Уорнър брадърс“ притежават правата на адаптациите, смятам, че ще виждаме такива, както и спин-офи, дори след като Роулинг не е сред нас“, добави той.

„Книгите са изпълнени с приключения и обрати. Наскоро направихме проучване и Хари Потър отново беше най-предпочитан при 16 до 24-годишните. Причините бяха забележителни. Една от основните беше, че книгите показват, че няма нищо лошо да бъдеш различен и да водиш вътрешна борба с чувствата си. Те съдържат онзи елемент за тийнейджърите, които воюват срещу злото, но след това се обръщат към проблеми от истинския живот. Книгите говорят директно на децата и младежите“, каза Сю Уилкинсън, директор на благотворителна читателска организация.

Самата история как е създаден Хари Потър, е почти магическа. Джоан К. Роулинг била самотна майка на помощи. Идеята за Хари й дошла, докато чакала закъсняващ влак през 1990 г. Тя започнала да пише всеки ден в две квартални кафенета в Единбург. През 1995 г. изпратила първия ръкопис на 12 издатели, но получила само откази. Година по-късно обаче, писателката имала късмет. Издателство „Блумсбъри“ харесало историята, следвайки съвета на Алис Нютън – 8-годишната дъщеря на един от шефовете. Те издали първите 1000 копия на 26 юни 1997 г. и бързо осъзнали, че трябват още. След 5 години Джоан К. Роулинг спечелила почти 306 милиона щатски долара, а днес състоянието й е над 772 милиона долара.

Умението й да надгражда възрастовата граница на поредицата заедно с това на читателите й, се оказа печелившо. Ако първата книга бе насочена основно към 8-годишните, последната прикова интереса на по-големи тийнейджъри. Темите ставаха по-мрачни, чувствата по-сложни, а насилието по-явно.

Вероятно също толкова важен е и умелият начин, по който 51-годишната Джоан К. Роулинг привлече и двата пола. Хари е от мъжки пол, защото писателката осъзнала, че малките момчета не четат за малки момичета.

След като историите станаха по-мрачни, „Блумсбъри“ публикуваха книгите с корици за възрастни, за да заяви, че вече адресатите са и от различно поколение, освен от различни полове.

Джоан К. Роулинг отказа да се обвърже с фирми, които според нея щяха да злоупотребят с Хари Потър или не се вписваха в собствените й убеждения, като „Макдоналдс“.

Според Джулиан Харисън, куратор на изложбата „Хари Потър: История на магията“ в Британската библиотека, има още един фактор за успеха на героя. Това е, че някои от историите в книгите, са заимствани от митове и легенди, които вече познаваме, като съществуването на еднорозите.

„Историите изглеждат свежи, но може да се каже, че ни е генетично заложено да ги харесваме. Това е гениално“, каза той