7 удивителни факта за тичането от #4040caratrun

| от |

Не е тайна, че българите не сме от най-големите фенове на тичането за здраве и обикновено практикуваме това занимание под формата на маратон след колите на градския транспорт. Това обаче трябва да се промени. Защото бягането е лесно, не изисква особена екипировка и… сам определяш темпото си. Бягането изгаря калории, изгражда мускулите, намалява стреса и увеличава живота на сърцето ви. Плюс това е супер удобен спорт – просто вземете един чифт маратонки и действате!

В чест на кампанията #4040caratrun, ето няколко интересни факта на тема бягане:

Бегачите изграждат приключенски дух и завършват доста… мръсни

Световна тенденция в бягането от миналата година е все повече хора да избират пресечени местности и кални писти, вместо добре изградени трасета за маратони. Тези нетрадиционни състезания са привлекли близо четири милиона бегачи през миналата година.

Гърдите ви се движат много повече, отколкото си мислите

Изследователи от Университета в Портсмут, Англия са открили, че женските гърди по време на бягане се движат не просто нагоре и надолу, но също така наляво-надясно и навътре-навън, създавайки сложна осморка. Това така наречено изместване на гърдите може да навреди трайно на сухожилията и да доведе до преждевременна увисване. Ето защо е супер важно бегачите от женски пол задължително да носят поддържащи спортни сутиени, които минимизират подскоците и са достатъчно удобни, за да ви е приятно да ги носите.

Най-бързи сте в късните си 20 години…

Поне това показва статистиката на маратоните. Испански изследователи са сравнявали възрастта и времето на финиширане на бегачите в големия Ню Йоркски Маратон през 2010 г. и 2011 г. и са установили, че най-бързите мъже са на средна възраст 27, а жените – 29 г. Измерените времена намаляват средно с по 4% за всяка една година под тази възраст и с 2% за всяка година над нея. Което значи, че един 18-годишен джогър бяга толкова бързо, колкото и един 60-годишен ветеран в този спорт.

…Хората бягат по-дълги разстояния след като навършат… 90 години

Най-старият човек, включил се в маратон е на 101 г. и завършил Лондонския маратон през 2012 г. за време 7 часа, 49 минути и 21 секунди. Най-старата жена маратонец завършва маратонът в Хонолулу на възраст 92 г. за 9 часа, 53 минути и 16 секунди.

Бягането изгаряния много калории

Старата мълва твърди, че бягането изгаря около 100 калории на километър, но горенето на калории реално зависят от теглото,  от темпото, с което бягате и фитнес формата с която влизате в играта. Една добра формула за да разберете точно колко калории горите е да умножите теглото си в килограми по 0.63, а след това да го умножите по броя избягани километри. Числото, което получите, е равно на количеството на калориите, които изгаряте над и свръх базовия метаболитен процент (това е броят калории, които изгаряте, просто докато седите). Една 70-килограмова жена, която бяга по 6 километра, ще изгори около 265 калории. Но колкото повече влизате във форма, толкова по-малко калории ще горите. Затова трябва или да ускорите темпото или да започнете да бягате по-дълго.

Бягането може да е част и от длъжностната ви характеристика

Базисният тест за физическа подготовка за професионалната армия има три части: лицеви опори, коремни преси и два мили пробег. В таблицата по-долу са дадени минималните времена за преминаване на изпита. Ако сте войник вие трябва да бягате дори по-бързо, за да отговорите на изискванията на теста, който се прави два пъти годишно, да не говорим ако трябва да преминавате теста за обучение на пехотинците.

Възрастова група            Пол                        2 км. Пробег     Темп

17 – 21                                   Мъж                      16:36                     08:18

17 – 21                                   Жена                    19:42                     09:51

22-26                                    Мъж                      17:30                     08:45

22-26                                    Жена                    20:36                     10:18

 Жените са господарките на пистите

Жените са 56% от всички 15 500 000 финиширали бегачи през 2013 г. в различни видове състезания по бягане. В действителност, големият щатски маратон е единственият, в който мъжете бият жените по брой записали се участници.

Социалната кампания #4040caratrun има за цел да популяризира ежедневното практикуване на спорт у нас. Преди седмица и кономистът Владимир Каролев, пианистката Мария Каракушева, журналистът Константин Вълков, водещите от Дарик радио – Михаил Дюзев и БНТ – Сибина Григорова, маркетинг мениджърът на Opel за България Владимир Тодоров, както и изпълнителният директор на Carat Bulgaria – агенцията инициатор на социалната кампания – Мария Грашнова, влязоха в 40-дневна надпревара с цел да пробягат поне 40 километра, събирайки привърженици чрез популяризиране на идеята в социалните мрежи, използвайки хаштаг #4040caratrun. Партньори на кампанията са Opel, Mtel и Дарик Радио.


 
 

Италианската дизайнерка Лаура Биаджоти е в мозъчна смърт

| от chronicle.bg, по БТА |

Лекарите са започнали процедура по оценка на състоянието на мозъка на италианската дизайнерка Лаура Биаджоти с опасението, че тя е изпаднала в мозъчна смърт, предаде ТАСС.

74-годишната модна законодателка е била откарана в една от римските болници, след като получила пристъп. Според лекарите тя е претърпяла сърдечен удар, съпроводен със спиране на сърцето, което е могло да доведе до необратими процеси в главния мозък. В болничното заведение екипът е успял отново да задейства сърцето на Биаджоти, но при все това състоянието на пациентката е крайно тежко.

Дизайнерката се е почувствала зле в своята резиденция в Гуидония край Рим, където тя живее от началото на 80-те години в замък от ХI век. Родената в Рим Биаджоти започва кариерата си в модния бранш в началото на 60-те години. Туя бе първата западна дизайнерка, която представи свои колекции в Пекин /1988 г./ и в Москва /1996 г./.

 
 

Най-дългата НОЩ на Пловдив се завръща този септември

| от chronicle.bg |

Стартирало като „Нощ на музеите и галериите“ през 2005-а година по инициатива на Веселина и Катрин Сариеви (основатели на галерия SARIEV и фондация „Отворени изкуства“), днес НОЩ/ПЛОВДИВ е съвкупност от множество местни, национални и международни проекти, разширяващи културната карта на Пловдив.

В последните години фестивалът събира аудитория между 40 и 60 хиляди души, като артистичните проекти са над 120 разположени на 60 – 70 локации в града под тепетата.

Тази година ораганизаторите ще избират от над 70 проектни предложения от всички сфери на изкуството – съвременно и традиционно визуално изкуство, театър, кино, съвременен танц, пърформанс и др., които да включат в НОЩ/ПЛОВДИВ.

7.night.2017.lina.krivoshieva

Съдържанието през 2017-та ще бъде разпределено по традиция в тематични подпрограми: „Музеи, Галерии, Ателиета“ – като за първи път ателиетата са акцентирани като равностойна част от програмата, за да може публиката да надникне свободно в тези специфични работни пространства на изкуството; „Град и Култура” – представя културното съдържание на читалища, театри, библиотеки, общностни и религиозни центрове, културни домове, кинозали; „Клуб и Музика“ – представя алтернативните клубни пространства в града; „Публични пространства“ пък работи за развитието на културната карта на Пловдив като представя артистични проекти в открити публични пространства; в „Малката Нощ” по традиция ще бъдат включени събития за най-младата и будна аудитория.

3.night.2017.lina.k

Специален акцент в НОЩ/Пловдив, 2017 ще бъде програмата „Отворени изкуства“ с мотото ТУК НАВСЯКЪДЕ. В нея организаторите в партньорство с някои от най-активните международни културни институти и посолства ще представят специална селекция на артистични проекти от Австрия, Франция, Израел, САЩ, Финландия, Испания, Индонезия, Кореа и България. За първа година фондация „Отворен изкуства“ ще представи и артистичен проект част от международната мрежа за изкуство в публични пространства IN SITU, на която е член от есента на 2016 г.

6.night.2017.ALOS

По случай 10 годишнината на фондация „Отворени изкуства“ в програмата очаквайте и специална юбилейна изложба, в която чрез инсталации, произведения на изкуството, видеа, снимки и архиви ще бъдат представени някой от най-интересните проекти, артисти и дейности от България и чужбина, работили с „Отворени изкуства“ през последното десетилетие.

Повече подробности и детайли за цялата програма на НОЩ/Пловдив ще бъдат разкрити съвсем скоро. А дотогава „Запази Нощта за Пловдив – 15, 16, 17 септември“.

 
 

Хейли Болдуин е най-сексапилната жена според Maxim

| от chronicle.bg |

Манекенката Хейли Болдуин оглави класацията за най-сексапилите жени на 2017 г. на сп. „Максим“, съобщи Контактмюзик.

Тя прие несериозно титлата си на най-сексапилна красавица, но се похвали с нея в социалните медии и благодари на сп. „Максим“.

„Знам, неизумително е“, каза Хейли Болдуин, когато научи, че оглавява ежегодния списък. „Ако знаеха колко непохватна и шантава съм“, написа тя в Инстаграм.

hailey-baldwin-hot-100-3

Хейли Болдуин е на 20 години. Тя е дъщеря на актьора Стивън Болдуин и съпругата му Кения. Манекенка е от три години.

hailey-baldwin-hot-100-1

Сред най-сексапилните жени на 2017 г. са също актрисата Марго Роби, певицата Кейти Пери, Зоуи Кравиц, манекенките Бела и Джиджи Хадид, актрисата Алисия Викандер.

Броят на сп. „Максим“ с Хейли Болдуин в оскъдно облекло на корицата ще излезе през юни.

 
 

Най-тъпите български рекламни кампании в историята на вселената

| от |

Едно от най-гадните неща на света е да имаш рехава брада. Хем на практика нямаш брада, хем трябва да я бръснеш. Горе-долу същото е и с рекламата – хем не е наука, хем е сложна. Това, разбира се, не е оправдание, поне не уважително, за някои неадекватно скъпи, но за сметка на това нелепи интелектуални бисери от бранша. Ако грешките, така изказани по-долу, ви се струват нормални или стандартни – искам да ви напомня, че са направени от група възрастни хора, начело на големи дългогодишни бизнеси – клиентите, както и от други хора специалисти в рекламата, отново – от дълги години. Те са обсъдили всеки елемент от кампанията и в крайна сметка са казали окей на всичко. За тях тези неща изглеждат окей. Тези неща:

 

„Pod igoto“ на шльокавица. Тази „скандална“ книга е набиване на ресурси, за да се изкаже нещо, което всички вече знаят и няма да постигне нищо освен PR за издателството. Проблемът е подходът, видите ли: ако въпросното издателство трябваше да направи кампания за безопасен секс, решението им щеше да е да хванат сифилис и да кажат „Ето. Не правете така“.

 

Песента на Фантастико. Знам, че вадя някакви неща от нафталина, но песента на Фантастико е иконична за авторските песни в рекламите. Текстописците традиционно са недооценени, така че спокойно можете да дадете 50 лева на някой, който няма да римува „пет“ с „двайсет и пет“ и знае какво е прозодия. Например, на човека измислил стихчето:

Аз такива бабо-сандвичи не ям,

между две филии – резенче салам.

Аз обичам сандвичи от тия,

между два салама – тъъъъъничка филия.

 

Еми, хубаво е! Ритъм, рима, идея – всичко. Браво!

 

Борола и Арт-93. Борола правят Имунобор, а Арт-93 – колани и портмонета. Двете фирми нямат нищо общо помежду си освен инфантилните реклами, които правят. Видеата на Борила са посмешище, съжалямвам. „Ама, Мартине, във всяка класация, където мрънкаш по реклами, ли ще се споменава тоя Имунобор“. Да, не ме интересува, дори Имунобор да е панацея и да те кара да живееш до 200 години.

Билбордовете на Арт-93 са мацка, колан и логото „Арт“. Прилича на прощъпулник на абитуриент. Не знам колко им върши работа, съмнявам се да им върши работа, но ако им върши работа – окей. Въпросът е, че може да стане пъти по-добра с нищожно малко усилия и неполагането на тези усилия е вулгарността, срещу която така страстно се газирам.

 

Бързи кредити. Ама от ония, които на бял лист пише „Бързи кредити“ и телефон. Не ме разбирайте погрешно – като реклама е окей. Предава посланието правилно и недвусмислено, информацията стига до хората, нищо не разсейва вниманието им – за кампания е добра кампания. Но… изглежда зле, цялото нещо просто изглежда сенчесто и незаконно. Скъпи родители, не плашете децата с това, че някой батко ще дойде и ще им даде наркотици безплатно. Никой не раздава наркотици безплатно! Плашете децата си, че някоя батка ще дойде и ще им даде „бърз кредит“, от който никога няма да се измъкнат със здрави колене.

 

Всички онези реклами, в които се случва нещо яко, но никой не помни бранда.

Това е тоооолкова типична грешка на рекламистите. Фирмата налива 100 000+ пари за спотове и там други неща, за да не знае никой накрая марката, но всички да повтарят „Ооо, Пепи…“. На какво е реклама „Ооо, Пепи“? На салами, да, ама на кои салами? Има 100 салама, на кои? „Човек 1: Аз го открих. Човек 2: Ама аз го купих.“ на кредитите на коя банка е реклама? „Какво му трябва на един мъж?“. Същото – на коя бира? Знаете ли какво му трябва на един мъж – трябва му рекламист, който ще напише в сценария за спота името на бранда преди слогана, за да знаем после всички години наред, че именно Ариана е „На една ръка разстояние“.

P.S. Всъщност след известно обсъждане в редакцията стигнахме до извода, че „На една ръка разстояние“ май беше слоган на Астика. Още едно доказателство в подкрепа на казаното по-горе.