6 доказани стъпки за най-добрия сън, който някога ще имате

| от |

Най-големия ви враг сте може би самите вие

Спрете да се залъгвате. Не може да си спестявате някой друг час сън и да очаквате да не ви се отрази по някакъв начин.

… в края на втората седмица, хората, спящи по шест часа, били толкова отпаднали и изтощени, колкото хората, които са били лишени от сън за 24 часа – когнитивният еквивалент на това да бъдете пияни в границите на позволеното от закона.

Изтощеността всъщност прави щастието по-трудно достижимо. “Утрото е по-мъдро от вечерта” не е случайна поговорка. Отпочиналостта помага за вземането на по-правилни решения и може да ви помогне да постигнете по-лесно целите си.

sleepingBeauty-femmewise

Липсата на сън увеличава вероятността да се разболеете и да се държите неетично. Наистина съществува понятието “сън за красота”:

Изследвания показват, че когато хората са лишени от сън, са по-малко здрави, по-малко атрактивни и по-уморени.

Да, има хора, които не се нуждаят от много сън, но те са изключителна рядкост.

От 100 човека, които си мислят, че могат и без много сън, само 5 наистина могат.

Опознайте себе си, нощни сови и сутрешни ранобудници.

Сутрешните типове са по-конкретни, логични и самоконтролиращи се, докато вечерните са по-креативни, готови да поемат рискове, независими и импулсивни.

Нощните сови са по-умни. А мъжките се справят по-добре с дамите.

Но раннобудниците са по-инициативни и щастливи – а сутрешното настроение почти винаги определя целия ден.

Работейки извън предпочитаното от вас време, може да намалите продуктивността си, но нощните сови са способни да се научат да стават рано като създават ритуали, които по-лесно да ги изкарат от леглото.

Какво помага за добрия сън?

1) Упражненията през деня помагат за добър сън през нощта:

… тези, които са правили упражнения през деня, съобщават за по-добро качество на съня в сравнение с хората, които са стояли седнали цял ден.

2) Студеното е по-добре

Откритие на изследователи от Лил, североизточна Франция, показва, че обектите, взели си студен душ точно преди лягане, заспиват по-бързо и имат по-добър сън. Най-добрият показател за добър сън е поддържането на стайната температура между 16 и 19 градуса по Целзий.

3) Избягвайте светлината преди лягане, а това включва телевизори и компютри:

… ярки светлини – включително сините и белите светлини, идващи от екрана на компютъра или телевизора – могат да измамят мозъка и той да ги регистрира като дневни. Гледането на филм в леглото може да е релаксиращо, но постоянната ярка светлина на екрана често затруднява заспиването след това.

4) Избягвайте кафето и алкохола вечер:

Очевидно не е добра идея да пиете кафе вечер, ако знаете, че ви пречи да заспите. Алкохолът преди лягане също не е добър ход. Той може да помага при заспиването, но въздействието му се проявява през втората половина на нощта. Разграждайки се в тялото, алкохолът в кръвната система често води до увеличаване на броя на събужданията през нощта.

Също:

5) Матракът няма значение. Когато пътуват, хората спят по-добре само когато матракът е подобен на този, който имат вкъщи.

6) Постоянството и избирането на опреден час на събуждане са по-важни отколкото си мислите.

Проблеми със заспиването?

Често срещана и все още пренебрегвана причина за безсънието е полагането на твърде много усилия в опитите да заспите.

Кошмари? Опитайте да поиграете видео игри. И ако нещо ви изплаши, като филм на ужасите например, обсъдете го след това. Това може да намали шанса да сънувате кошмари.

Събуждането през нощта може да не е чак толкова лошо нещо – научно доказано е, че хората могат да спят на две фази.

Използвайте съня за подобряване на ученето и мисленето

Спането е важно за подобряване на способностите на човек. Искате да увеличите умението си да учите? Подремнете след като сте прегледали нещо.

В същия ред на мисли, един час по-малко сън може да намали точките на  IQ-то ви.

Обещайте си награда, когато се събудите и дори може да повишите ученето, докато спите.

Ако искате да спестите време от анализирането на сложен проблем, просто заспете. Ако не можете да заспите, се доверете на вътрешното си чувство като взимате решението, докато сте изморени.

Дрямките са като супер сили

Използвайте дрямките, за да увеличите продуктивността в работата си, да повишите способността за учене и да прогоните негативните емоции.

Някои изследвания показват, че най-продуктивните дрямки са с продължителност от 10 минути.

Как може да направите дрямките си по-добри?

1. Ако сте раннобудни, най-доброто време за дрямка е около 13:00 и 13:30 часа. Ако сте нощна сова, дремнете по-късно, към 14:30/15:00 часа.
2. Най-добрите дрямки продължават по-малко от 45 минути или 90-120 минути. Всичко друго между тези интервали ви кара да се чувствате изморени.
3. Да подремвате не значи, че сте мързеливи.
4. За да сте сигурни, че ще бъдете продуктивни след дрямката, изпийте чаша кафе преди да заспите. На кофеина му трябват 20-30 минути, за да подейства.
5. Няма дрямка, която да е твърде кратка: изследване от 2008 показва, че дори няколко минути са от полза.
 
 

Първият трейлър на седми сезон на Game of Thrones е тук

| от chronicle.bg |

Първият пълен трейлър на седмия сезон от култовия сериал на HBO – „Игра на тронове“ – е вече тук и всички фенове са развълнувани.

Няма да разваляме кефа ви със спойлери, макар че след като гледате трейлъра 2-3 пъти, някои неща, които предстоят, вероятно ще ви станат ясни. Трейлърът е чудесен, изпълнен с напрежение и подсказки за това какво ще вълнува героите през новия сезон.

Първият епизод от седми сезон на „Игра на тронове“ излиза в България на 17 юли. А дотогава очакваме поне още 2-3 трейлъра.

 
 

Най-дългата НОЩ на Пловдив се завръща този септември

| от chronicle.bg |

Стартирало като „Нощ на музеите и галериите“ през 2005-а година по инициатива на Веселина и Катрин Сариеви (основатели на галерия SARIEV и фондация „Отворени изкуства“), днес НОЩ/ПЛОВДИВ е съвкупност от множество местни, национални и международни проекти, разширяващи културната карта на Пловдив.

В последните години фестивалът събира аудитория между 40 и 60 хиляди души, като артистичните проекти са над 120 разположени на 60 – 70 локации в града под тепетата.

Тази година ораганизаторите ще избират от над 70 проектни предложения от всички сфери на изкуството – съвременно и традиционно визуално изкуство, театър, кино, съвременен танц, пърформанс и др., които да включат в НОЩ/ПЛОВДИВ.

7.night.2017.lina.krivoshieva

Съдържанието през 2017-та ще бъде разпределено по традиция в тематични подпрограми: „Музеи, Галерии, Ателиета“ – като за първи път ателиетата са акцентирани като равностойна част от програмата, за да може публиката да надникне свободно в тези специфични работни пространства на изкуството; „Град и Култура” – представя културното съдържание на читалища, театри, библиотеки, общностни и религиозни центрове, културни домове, кинозали; „Клуб и Музика“ – представя алтернативните клубни пространства в града; „Публични пространства“ пък работи за развитието на културната карта на Пловдив като представя артистични проекти в открити публични пространства; в „Малката Нощ” по традиция ще бъдат включени събития за най-младата и будна аудитория.

3.night.2017.lina.k

Специален акцент в НОЩ/Пловдив, 2017 ще бъде програмата „Отворени изкуства“ с мотото ТУК НАВСЯКЪДЕ. В нея организаторите в партньорство с някои от най-активните международни културни институти и посолства ще представят специална селекция на артистични проекти от Австрия, Франция, Израел, САЩ, Финландия, Испания, Индонезия, Кореа и България. За първа година фондация „Отворен изкуства“ ще представи и артистичен проект част от международната мрежа за изкуство в публични пространства IN SITU, на която е член от есента на 2016 г.

6.night.2017.ALOS

По случай 10 годишнината на фондация „Отворени изкуства“ в програмата очаквайте и специална юбилейна изложба, в която чрез инсталации, произведения на изкуството, видеа, снимки и архиви ще бъдат представени някой от най-интересните проекти, артисти и дейности от България и чужбина, работили с „Отворени изкуства“ през последното десетилетие.

Повече подробности и детайли за цялата програма на НОЩ/Пловдив ще бъдат разкрити съвсем скоро. А дотогава „Запази Нощта за Пловдив – 15, 16, 17 септември“.

 
 

Да беше само азбуката…

| от Александър Сергеевич Македонски |

Руският президент Владимир Путин предизвика микродипломатически скандал с България, казвайки, че славянската писменост идва от Македония. На фона на комуникацията между външния министър Екатерина Захариева и колегите й в Москва, срещата между премиера Бойко Борисов и руския посланик, добре е да си припомним, че като цяло сме държава сглобена от чуждоземни сплави. Не опира само до азбуката ни.

Туристите

Туристите са ни предимно руски, но внасяме и от Полша, Япония, Англия и въобще от цял свят.

Колите

Половината ни коли са немски, другата половина някакви други. По едно време всички бяха руски, но нещо руските се позагубиха, нямам обяснение защо. Какво да правиш!

Режимът

Понастоящем произхожда от Древна Гърция. За 45 години беше руски, но не ставаше за чеп за зеле. Основно – защото на моменти имаше само зеле по магазините, а в други моменти – и зеле нямаше. Освен това руската опозиция обикновено се „самоубива“ в някоя хотелска стая. При нас прави коалиция с управляващата партия.

Музиката

Най-„нашата“ е крадена от сръбете.

Телевизията

Телевизията ни – половината е купена, другата половина (или както всички я наричаме – по-добрата половина) е свалена от Замунда.

Храната

Доматите са ни турски. Ресторантите са ни китайски, италиански, гръцки, арабски, американски, абе въобще – от цял свят. Пиенето също – бири от цял свят, алкохол от цял свят.

И много други неща, разбира се – както казах, всичко, но не ни го натяквайте.

Иначе македонците са много добри хора. Всъщност, мисля, че самият Владимир Путин е от Прилеп.

 
 

Нова мода в Instagram: извънземен йога корем

| от chronicle.bg |

Instagram е странно място, в което всяка лудост намира своите последователи. Последната такава е свързана със здраве и благоденствие, което, предполага се, се постига чрез овладяването на сериял движения с корема.

Новият феномен се нарича „извънземна йога“ и много бързо превзе социалната мрежа. Видеа на хора, които практикуват Наули (както се нарича йога практиката), заляха Instagram.

Nauli dance party I’ve answered a few questions about nauli technique on the THE/THIRTY site (link in bio) and today I’m taking over @thethirty to explain a bit more!! See you there !! #nauli #naulikriya #naulibreathing #uddiyanabandha

Публикация, споделена от DANIELLE ACOFF (@yellabella) на

Движенията включват наистина пълно издишане, гълтане на корема и прибирането му под гръдния кош, последвано от последователни движения на свиване и отпускане на мускулите на корема, които изглеждат много особено отстрани. Предполага се, че движението подпомага храносмилането. Практиката не е нищо ново, но не е и нещо, познато на всички по света. Движенията могат да бъдат усвоени от хора на всякаква възраст и с всякакъв опит.

WOW!  Incredible #Nauli practice by @aubrymarie : @aloyoga

Публикация, споделена от Yoga Inspiration (@yogainspiration) на

Твърди се още, че тези движения подпомагат емоционалната стабилност, помагат за хормоналния баланс и пазят органите във форма.
Все пак експертите предупреждават, че тези упражнения трябва да се правят само в присъствието на йога инструктор, защото изпълнявани неправилно, могат да доведат до контузия.