3 маркетинг урока, които научихме от спортното лято

| от |

1. Можете да грабнете вниманието на хората дори и да не сте на терена

beats-640

Британката Лаура Робинсън бе контузена и не можеше да играе на Уимбълдън тази година, но въпреки това се радваше на много време в ефир като коментатор за BBC.

Компаниите, които не са спонсори на дадено събитие трябва да стоят на една ръка разстояние от действието в рекламите си. Но винаги има и други начини да се изявят. Може би на-впечатляваща бе кампанията на Beats by Dre. Тя перфектно обхвана предстартовото вълнение преди световното, показвайки как всички се подготвят, без дори да споменава ФИФА. Само звездният състав на рекламата бе достатъчно въздействащ.

Тур дьо Франс е малко по-кротко събитие. Хубавото е, че обиколката ни вдъхновява да караме колело повече. Halfords пуснаха брилянтен филм с участието на комикът Тони Хол.

2. Ако направите нещо неочаквано ще си спечелите внимание

ronaldo

Когато Луис Суарес ухапа нищо неподозиращият италианец и създаде най-голямате медийна сензация на лятото той ни напомни за силата на неочакваното.

Какво можем да очакваме от марка, която има достъп до всички звезди и бездънни джобове? Бездушен спектатъл?

Точно обратното. Късометражният филм “The Last Game” на Nike е анимация, която е брилянта и заинтригуваща. Продуктовото позициониране не пречи, даже можем да кажем , че е вдъхновяващо. Както и смешно.

Още по-впечатляващи са коментарите в YouTube под клипчето, които обикновено са на хора, разярени от продуктовото позициониране. Е, тази реклама/филм е доказателство за това, че ако нещо се направи като хората ще се хареса на всички. Ето няколко коментара за пример: “Защо не е по-дълго?”, “Харесвам Nike все повече и повече”, “Това е страхотно Nike, искаме двучасов филм!”.

coke7

Анди Мъри се отказа от популярният избор на “екс тенис звезда с характер” за треньор и по-рано тази година реши да наеме треньор жена. Някои коментатори дори казаха, че “Трябва да сме му благодарни, че направи нещо, което не е правено в тениса.”

За съжаление в спортният маркетинг ситуацията е подобна. Този филм на Карлсберг от миналото лято е пример за стандартният подход на компаниите при рекламите – адреналин, мачизъм и мъжко геройство.

За да спе честни спрямо марката, успях да намеря една (ужасена) жена в клипа, както и групичка натруфени момичета.

Кока-Кола използва рекламите си това лято с похвалната цел да покаже световното на колкото се може повече хора. Дори и възрастни. Дори и възрастни жени. Започвайки с очарователни баби, играещи футбол, които трябва да са вдъхновение за всички нас и да ни покажат, че не е нужно да отразяваш само целевата си аудитория, за да я привлечеш.

 

 
 

5 знака, че сте по-интелигентни от средното

| от chronicle.bg |

Знаете какво казват за глупавите хора: че да си тъп е като да си мъртъв: само другите страдат. Ако сте от онези, които страдат, прочете тези 6 признака, които вероятно значат, че сте по-умни от повечето хора. Ако е така, ви съчувстваме искрено.

Психични разстройства

Според нови проучвания психичните разстройства може да бъдат цената, която някои хора плащат за високата си интелигентност.  Психолозите са открили, че по-високото IQ в детска възраст корелира пряко с шанса за отключване на биполярно афективно разстройство в юношеските години. Новото проучване налива масло в дискусията за връзката между интелигентността, креативността и психичното здраве.

Тревожност

Хората с по-висок интелект са по-склонни да развият тревожност в някакъв момент от живота си. Най-вероятно тревожността се е развила заедно с интелигентността – като защитен механизъм в древните времена.

Нови идеи

Интелигентните хора обикновено са по-склонни да раждат нови идеи. В исторически план това включва например отхвърляне на суеверията и намиране на нови начини на организиране на обществото. Според едно изследване тази хипотеза се потвърждава от това, че по-интелигентните личности по-често са атеисти и либерални в политически план. Същото проучване показва, че млади хора, които описват себе си като „много консервативни“ имат средно IQ около 95, докато онези, които се определят като „либерални“ са с IQ 106.

Самотници

Колкото повече хората с интелект над средния общуват с други хора, толкова по-малко задоволени се чувстват те от живота. Проучване по темата възприема идеята, че социаизирането обичайно прави хората по-щастливи. Но не и за много умните: при тях то носи по-скоро отчаяние, чувство за отцепеност и може да доведе и до депресивни настроения.

Късно ставане

Стоенето в будност до късно и късното отлепване от леглото не са симптоми на обикновен мързел, а на висок интелект. Психолози изследват навиците, които се отнасят до режима сън-бодърстване на 20,745 подрастващи американци и установяват, че в работен ден от седмицата „тъпите“ си лягат към 11,41ч. и стават към 7,20.

Обратно на тях, онези с по-високо IQ си лягат средно в 12,29ч. и стават в 7,52ч. През уикенда различиките са дори още по-очевидни.

 
 

#Bookclub: Ана Ана и нейните приятели

| от |

Ана Ана е малко момиче с рошава коса, което никога не спира на едно място. Тя има приятели, с които заедно учат важни уроци за живота, докато правят бели и щуротии. Това са плюшените й играчки  Зигзаг, Космато топче, Пингпонг, Лиско, Китчо и Гризу. Ана Ана винаги е готова за ново приключение.

Тя е малката сестричка на Пико Бог – червенокосо момче от комиксите на Алекси Дормал и Доминик Рок. Сама по себе си тя е толкова очарователна, че създателите на историята за по-големия й брат решават да посветят поредица само на нея.

Комиксите неслучайно изглеждат толкова искрени и забавни. Те са своеобразна семейна история, създадена от майка и син. Домоник Рок е сценарист. Тя е родена в Мароко през 1948 година. В Брюксел се раждат двамата й синове, които споделят нейната страст към рисуваните книги. След като по-големия от тях – Алекси Дормал, завършва филмово изкуство, той посвещава времето си на рисуване и писане. Героите, които създава, са толкова живи и истински, че Доминик измисля цял свят около тях. Така се появяват и Пико Бог, и Ана Ана.

ана ана сладки сънища

Комиксите са ръчно рисувани, а историите са забавни дори и за възрастните.

На български две от книжките за Ана Ана излизат благодарение на издателство „Пурко“

„Сладки сънища!“ разказва за един труден опит за заспиване, в който играчките дават на Ана Ана важен урок. „Шоколадовата експлозия“ разказва за един гладен пингвин и цяла група помощници, готови да му направят торта, за да си хапне. Резултатът… е, не е точно тортата, от която Пингпонг има нужда.

На теория, книгите са подходящи за деца между 3 и 7-годишна възраст. На практика, може да излъжете, че ги купувате за племенниците си например, за да ги четете с удоволствие. Повече за историите с Ана Ана – тук.

 
 

Сюзън Сарандън – неустоимо секси и на 70

| от chronicle.bg |

Ето ви още едно доказателство, че възрастта е нищо друго освен число.

Сюзън Сарандън го доказва, появявайки се на червения килим на филмовия фестивал в Кан в тъмнозелена кадифена рокля с предълбоко деколте.

Ако не знаете, че носителката на награда „Оскар“ ще навърши 71 години през октомври, тази снимка с нищо няма да ви наведе на тази мисъл.

Със слънчеви очила и цепка почти до кръста, Сарандън сложи в малкия си джоб по-младите си колежки, и отново показа, че и възрастните жени могат да бъдат сексапилни.

„Да, облякох тази рокля и изобщо не ме интересува какво би казал някой за мен“, коментира облеклото си актрисата.

Ние нямаме какво да кажем, освен да одобрим както избора, така и липсата на обяснение за него!

В галерията пък може да видите още няколко жени, които продължават да изглеждат неустоимо и след като преминаха 50-ата си годишнина.

 
 

Филми от целия свят, оказали се в основата на холивудски хитове

| от chronicle.bg |

Европа е мястото, на което се ражда седмото изкуство. Въпреки това част от най-големите шедьоври в киното са създадени в САЩ.

Това не е изненада, предвид движението на таланти от Европа към Америка покрай Първата и Втората световна война.

Днес САЩ има традиция в създаването на касови филми, които печелят популярност по целия свят. Макар че Европа има своите образци на бавното, красиво кино, Америка създава продукции с ярки ефекти и известни актьори, които покоряват цялата планета.

Затова може би ще е любопитно да надникнем към някои от тях – онези, почерпили вдъхновението си сред киното от други страни и континенти.

Филми като „Дванадесет маймуни“ и „Предизвестена смърт“ са само копие на оригиналите, създавани на други места по света.

След като преди време ви показахме сериали, които не говорят английски (но част от тях имат и американската си версия), сега ще ви запознаем с чуждоезичните филми, залегнали в основата на някои от най-известните американски киноленти. Вижте ги в галерията.