29 изумителни сателитни снимки, които ще променят погледа ви за света

| от |

Daily Преглед е нов проект, който цели да промени начина, по който виждаме нашата планета Земя.

Проектът е вдъхновен от гледната точка и мироглед на астронавтите, гледайки планетата Земя от космоса. Гледайте с наслада.

Bourtange, Vlagtwedde, Netherlands

satellite-aerial-photos-of-earth-1

Central Park, New York City, New York, USA

satellite-aerial-photos-of-earth-2

Barcelona, Spain

satellite-aerial-photos-of-earth-3

Venice, Italy

satellite-aerial-photos-of-earth-4

Boca Raton, Florida, USA

satellite-aerial-photos-of-earth-5

Residential Development, Killeen, Texas, USA

satellite-aerial-photos-of-earth-6

Venture Out RV Resort, Mesa, Arizona, USA

satellite-aerial-photos-of-earth-7

Vineyards, Huelva, Spain

satellite-aerial-photos-of-earth-9

Desert Shores Community, Las Vegas, Nevada, USA

satellite-aerial-photos-of-earth-10

Plasticulture / Greenhouses, Almeria, Spain

satellite-aerial-photos-of-earth-11

Durrat Al Bahrain, Bahrain

satellite-aerial-photos-of-earth-12

Amazon Rainforest Deforestation, Para, Brazil

satellite-aerial-photos-of-earth-13

Port Newark-Elizabeth Marine Terminal, Newark, New Jersey, USA

satellite-aerial-photos-of-earth-14

Port of Los Angeles, Los Angeles, California, USA

satellite-aerial-photos-of-earth-16

Puente de Vallecas, Madrid, Spain

satellite-aerial-photos-of-earth-17

New Bullards Bar Reservoir, Yuba County, California

satellite-aerial-photos-of-earth-19

Our Lady of Almudena Cemetery, Madrid, Spain

satellite-aerial-photos-of-earth-20

Agricultural Development, Addis Ababa, Ethiopia

satellite-aerial-photos-of-earth-21

Palm Island / Hibiscus Island, Miami Beach, Florida, USA

satellite-aerial-photos-of-earth-22

Inman Yard, Atlanta, Georgia, USA

satellite-aerial-photos-of-earth-23

Spaghetti Junction (A-3 and M-50), Madrid, Spain

satellite-aerial-photos-of-earth-25

Agricultural Development, Loxahatchee, Florida, USA

satellite-aerial-photos-of-earth-26

Brøndby Haveby, Brønby Municipality, Denmark

satellite-aerial-photos-of-earth-27

Terraced Rice Paddies, Yuanyang County, Yunnan, China

satellite-aerial-photos-of-earth-28

Clearcutting in the El Dorado National Forest, Georgetown, California, USA

satellite-aerial-photos-of-earth-29

Central Pivot Irrigation Fields. Ha’il, Saudi Arabia

satellite-aerial-photos-of-earth-30

Great Wall of China, Northern China

satellite-aerial-photos-of-earth-31

Edson, Kansas, USA

satellite-aerial-photos-of-earth-35

309th Aerospace Maintenance and Regeneration Group Tucson, Arizona, USA

satellite-aerial-photos-of-earth-36

 

 
 

Най-доброто от киното на 2017 досега

| от chronicle.bg |

Първата половина на 2017-та мина и е време да направим равносметка какво хубаво ни поднесе киноиндустрията за този период.

Преди време ви показахме най-добрите сериали за първото полугодие на 2017-та, а сега ще направим подбор на най-доброто от широкия екран. Немалко от хитовете досега изненадаха аудиторията. Някои от тях са създадени от млади екип, а сюжетите им впечатляват със своята  зрялост.

Сред оглавяващите  класацията заглавия има както традиционните блокбъстъри, които са гарант за  възвращаемост на бюджета,  така и елитарни продукции,  засягащи типичните за европейското кино теми.

Най-добре сами вижте (в галерията горе) най-успешните филми на 2017-та досега.

 
 

Михаел Нюквист почина

| от chronicle.bg, по БТА |

Актьорът Михаел Нюквист, познат от филмите по трилогията „Милениум“, почина на 56 години от рак на белия дроб, съобщиха световните информационни агенции.

Нюквист стана известен с ролята на журналиста Микаел Блумквист от филма „Момичето с татуирания дракон“. След серията „Милениум“, той се снима и в холивудските екшъни „Мисията невъзможна: Режим Фантом“ и „Джон Уик“.

През 2010 г. Нюквист публикува автобиографичната си книга „Just after Dreaming“ („След мечтите“) , в която разказва как е търсил биологичните си родители 30 години след като бил осиновен.
В Швеция Нюквист е известен и като театрален актьор.

 
 

Мързелът на мъжете

| от |

Мъжете това, мъжете онова, знам. Но мъжете наистина сме мързеливи дотолкова, че когато видиш някой всеотдайно работлив, си мислиш, че му има нещо. И най-вероятно действително му има нещо. Или получава неадекватно голяма доза самочувствие от това, че върши познато до болка действие много добре, или бяга от някакви кофти събития в живота си, или няма никакви други събития в живота си. Има, разбира се, и мъже, които намират приключение в работата си. Но сега ще говорим за мързеливото болшинство. Нека подчертаем, че мързелът не е  безотговорност, но за това – после.

Колеги ми разказаха за два поредни идентични случая в автомивка. Закарват колата си там в 3 следобед. Мъжът им казва, че, уви, приключва в 6 и няма време. „Можеш ли да останеш малко?“ – запитват, но „Не мога, много съм уморен“. На следващия ден – същото. От една страна човекът работи до 6 и да го попиташ дали не може да работи повече е все едно да питаш таксиметровия шофьор дали не може да кара над ограничението. Има си причини да откаже. От друга страна обаче – аре стига глупости! Таксиметровият шофьор може да кара над ограничението преспокойно! Автомивката също може да остане малко повече.

Мързелът е модерната чума, но си има причина за нея. Просто ни става скучно много бързо.

Дори да работиш с разнообразие, в един момент започваш да очакваш определено ниво на разнообразие. Така ти става скучно и губиш мотивация. Това се отнася до поне 80% от мързеливите мъже.

Мотивация.

Мързеливите не са безотговорни. Безотговорните хора са малко и те бързо са отблъснати от обществото, защото всички мразим да се грижим за несериозни пикльовци. Болшинството мързеливи мъже просто нямат мотивация. Нека пак вкараме двете страни: от една страна, човекът работи на автомивка и чисти коли. Този мъж чисти коли, всеки ден, по няколко и всичките са еднакви. Колко е интересно да чистиш коли. От друга страна обаче не е спечелил длъжността си от Супершоу Невада. Не е като да е изтъркал едно талонче „Златните пирамиди“ и бум – печелите миене на коли. Знае с какво се е захванал, което автоматично значи, че се се съгласил да го прави – тогава да заминава да го прави. Сори. Същото е и с някои полицаи (малко, но ги има). „Ама ние работим в опасни ситуации“. Човече, да… Ти си полицай, това правят полицаите. Радвай се, че има опасни ситуации, иначе ще трябва да разтърваваш пияни холандци по дискотеките.

Разбирам, че мотивацията е ниска, прекалено ниска. Но разваляш хорото, ако не го играеш.

Разсейване.

Мързелът е заешка дупка като в приказката за Алиса. Ако вършиш нещо познато за пореден път и не си набрал достатъчно инерция, за да го изкараш докрай, посредством волята си – YouTube е на два клика. (Разбира се, другите социалки са още по-близо, но моят фаворит е YouTube.) Разсейването е като да губиш на сварка – загубите се увеличават с геометрична прогресия. Ако загубиш 50% от стотинките си, с остатъка трябва да изкара 100% печалба, само за да излезеш на чисто. Мисълта ми е, че се изисква много по-малко воля, за да се дотътриш да си свършиш задълженията, за които си се съгласил, отколкото за да се изкараш от красивите, уютни прегръдки на бездънния YouTube.

 

 

*В текста се правят безпардонни обобщения, които, разбира се, имат своите изключения.

 
 

Пилар Абел не искала наследството на Салвадор Дали

| от chronicle.bg, по БТА |

Испанката Пилар Абел, която иска да бъде призната за дъщеря на прочутия художник сюрреалист Салвадор Дали, увери, че не иска да получи пари, а да разбере коя всъщност е тя, предаде Франс прес.

Мадридски съд постанови да бъдат ексхумирани тленните останки на художника 28 години след смъртта му, за да може чрез ДНК тестове да се установи дали е биологичен баща на Пилар Абел Мартинес, която живее в Жирона в Каталуния.

Фондацията „Салвадор Дали“ оповести, че ще представи иск срещу нареждането за ексхумация.

Пилар е сигурна, че нейната ДНК ще съвпадне с тази на починалия гений на сюрреализма. „Това ще ми донесе огромно облекчение – най-после ще знам коя всъщност съм аз и ще получа признание – каза тя. – Не се стремя да стана негова наследничка. Ако това се случи, толкова по-добре. Това обаче е последното, към което се стремя – на първо място е идентичността ми.“

Пилар от повече от десетилетие се опитва да докаже, че е дъщеря на Дали, починал през 1989 г. Според нея той е имал любовна връзка с майка й, която била икономка в дома на негови приятели в Кадакес. Дали често посещавал този дом. Майка й обаче се омъжила за друг мъж преди раждането й. „Когато бях 7-8-годишна, баба ми ми каза: ‘Знам, че не си дъщеря на сина ми, че баща ти е велик художник, но това не е причина да те обичам по-малко.’ Тогава тя ми спомена името му – Дали“, поясни Пилар.