10-те най-засищащи храни, които да ядем, за да отслабнем

| от |

40-Mango-Smoothie.28714219_std

Ако трябва човек да опише „перфектната храна“ най-вероятно ще иска тя да е едновременно здравословна, вкусна, и да наяжда за часове наред. Дейвид Катц, основател на центъра за предотвратяване към университета Йеил е на мнение, че съществуват храни, които насърчават чувството за ситост, пише Time. Кое всъщност ни кара да ядем след като вече сме се заситили и как да избегнем това? Важно е да се ядат храни, богати на протеини и фибри. Продуктите, които са с ниска енергийна плътност могат да се ядат в големи количества, без това да се отразява на теглото. Ако ви звучи привлекателно хвърлете един поглед на следните примери.

Печени картофи

 

twice+baked+potatoes+2

На картофа несправедливо е поставен етикет на вредна храна – той е един от най- мощните средства за укротяване на глада. В изследване с 38 различни храни, включително ориз и пълнозърнест хляб участващите са попитани от след кое ядене се чустват най-сити след два часа. Най-разпространеният отговор – варените картофи. Аргументът , че съдържат високо ниво въглехидрати е грешен, напротив, картофите са пълни с витамини, фибри и други полезни вещества. Резултатът е дълготрайно наяждане и постоянен поток на енергия.

Яйца

Проучване на университета в Сейнт Луис установява, че хората, които ядат яйца на закуска приемат 330 калории по-малко през останалата част от деня в сравнение с други, закусвали геврек. Яйцата са един от малкото продукти с пълноценни протеини, съдържащи всички девет аминокиселини, нужни на тялото. След като тези аминокиселини се усвоят, те предизвикват отпускането на хормон в червата, който подтиска апетита. Ако искате да се наяждате за още по-дълго добавете малко зеленчуци към бърканите яйца.

Бобена чорба

bobena chorba

Супите и чорбите съдържат огромно количество вода. Точно затова са перфектни за засищане на глада, но без излишните калории. Бобът от своя страна е богат на фибри и на устойчиво нишесте, което забавя освобождаването на захар в кръвта. Когато достигне до стомаха ви тази комбинация активира рецепторите, който сигнализират на организма ви да не изпитва глад. За да усилите ефекта се въздържайте от хапването на хляб със супата.

Кисело мляко

Харвардски изследователи провеждат изследван, в което наблюдават хранителните навици на 120 000 обекта в продължение на 20 години. Оказва се, че киселото мляко, с течение на времето води до отслабване, без промяна във физическите дейности на изследваните. Паралелно проучване на Нестле пък показва, че консумирането на млечни протеини увеличава чуството за ситост, намалява приемането на храни и поддържа кръвната захар.

Ябълки

types_of_apples

Ябълките са едни от малкото плодове, съдържащи пектин, който естествено забавя храносмилането и подтиска глада. Хората, които ядат по ябълка на ден консумират по-малко храна. Също така ябълките се ядат сравнително бавно, което дава на мозъка ви възможност да сигнализира на тялото, че сте сити.

Пуканки

Пуканките са продукт с изключително ниска енергийна плътност, което ги прави много добър избор за бързо хапване. Те заемат много пространство в стомаха, а същевременно човек има чуството, че огромната купа, която е изял е пълна с калории. За да се засищате още повече може да поръсите пуканките с червн пипер, за който е доказано, че помага при битката с глада.

Смокини

Ако ви се яде сладко без излишни калории смокинитеса перфектния избор за вас. Те са с гъста консистенция и съдържат множество фибри, които забавят освобождаваенто на захарта в кръвта, за разлика от бисквитите или шоколада. Много е вкусно ако се комбинира с ядки.

Овесена каша

oatmeal-1

Засищащите свойства на овесената каша идват от това, че тя има способността да абсорбира течностите като гъба. Ако си сварите овесена каша с вода или мляко консистенцията се сгъстява, което спомага за забавено преминаване през храносмилателната система. Отново може да се комбинира с ядки, които сами по себе си също са богати на фибри и протеини.

Жито

Житото е богато на протеини, които пък задействат хормон в мозъка ви, който създава усещане за удовлетвореност. Също така подтиска апетита. Ако се смеси с ябълки или ядки се получава много вкусна смес.

Шейкове

Повечето напитки не помагат особено с глада. Изключения правят шейкоете, защото съдържат и голямо количество въздух, което пък ни кара да ядем по-малко. Трябва само да се внимава да не се добавят сладки калорични съставки вътре. Ако добавите ягоди, които сами по себе си са 92% вода в мляко и разбит лед получавате много насищаща напитка с малко калории.

 
 

„Туин Пийкс“ се завърна. Ето няколко неща, които ще видите

| от chronicle.bg |

„Туин Пийкс“ се завърна и ако никога не сте предполагали, че екранът отново ще ви потопи в Черната дупка, добре дошли в света на Линч! Вие никога не сте излизали от нея.

Вместо сериал, Линч предлага различен тип изживяване, който прилича по-скоро на насечен на части и дава на публиката онова, което иска – епизоди, които на теория могат да се преглътнат наведнъж. На практика обаче Линч ви казва – „преглътни ме, ако можеш“.

Визуално преживяване, което смесва кино, телевизия и театър, новият „Туин Пийкс“ не може да бъде описан. Той носи съвършения печат на създателите си Дейвид Линч и Марк Фрост, оставил следа и по лицата на героите си 26 години по-късно. Отново виждаме Кайл Маклоклан като агент Купър (или мистър С*), Шерил Лий като Лора Палмър (или не?), Рей Уайз като Лиланд Палмър, Катрин И. Коулсън като Дамата с дънера, Медхен Еймик в ролята си на Шели и много от другите познати лица.

Ако се страхувате от спойлери – трудно е да ви предоставим такива, защото верен на стила си, Линч оставя зрителя в недоумение какво се случва на екрана. Опитайте се да проследите и опитите за коментар по епизодите на западните медии – Vulture директно казва, че до голяма степен идеята е абсурдна.

Дейвид Линч обяви наскоро, че повече не смята да прави филми, но така или иначе е стигнал до момента, в който може да вложи своя специфичен стил във всяка медийна творба. 

Втори сезон на „Туин Пийкс“ беше последен през 1991 година заради нисък рейтинг. Днес Дейвид Линч не просто не е застрашен от спиране на епизодите – всички 18 части на творбата му са вече одобрени и ще бъдат излъчени без каквато и да е цензура или намеса от страна на Showtime – заедно с Марк Фрост могат да правят каквото си поискат на малкия екран в рамките на сериала.

Новият „Туин Пийкс“ предлага нефилтрирана версия на всичко линчовско, което сме свикнали да очакваме. Тук обаче имаме вече много информация от предходните епизоди – знаем какво се е случило с агент Купър (Кайл Маклоклан) и с Боб. В новия сезон Линч ни оставя да надникнем и към живота на познатите герои от Туин Пийкс, но ни потапя и в друга история.

Совите не са това, което са и онова, което ще видите на екрана, не е това, което очаквате. Независимо какви очаквания сте насъбирали в ума си 25 години. Ако не ви е страх от спойлери, вижте галерията.

 
 

Най-тъпите български рекламни кампании в историята на вселената

| от |

Едно от най-гадните неща на света е да имаш рехава брада. Хем на практика нямаш брада, хем трябва да я бръснеш. Горе-долу същото е и с рекламата – хем не е наука, хем е сложна. Това, разбира се, не е оправдание, поне не уважително, за някои неадекватно скъпи, но за сметка на това нелепи интелектуални бисери от бранша. Ако грешките, така изказани по-долу, ви се струват нормални или стандартни – искам да ви напомня, че са направени от група възрастни хора, начело на големи дългогодишни бизнеси – клиентите, както и от други хора специалисти в рекламата, отново – от дълги години. Те са обсъдили всеки елемент от кампанията и в крайна сметка са казали окей на всичко. За тях тези неща изглеждат окей. Тези неща:

 

„Pod igoto“ на шльокавица. Тази „скандална“ книга е набиване на ресурси, за да се изкаже нещо, което всички вече знаят и няма да постигне нищо освен PR за издателството. Проблемът е подходът, видите ли: ако въпросното издателство трябваше да направи кампания за безопасен секс, решението им щеше да е да хванат сифилис и да кажат „Ето. Не правете така“.

 

Песента на Фантастико. Знам, че вадя някакви неща от нафталина, но песента на Фантастико е иконична за авторските песни в рекламите. Текстописците традиционно са недооценени, така че спокойно можете да дадете 50 лева на някой, който няма да римува „пет“ с „двайсет и пет“ и знае какво е прозодия. Например, на човека измислил стихчето:

Аз такива бабо-сандвичи не ям,

между две филии – резенче салам.

Аз обичам сандвичи от тия,

между два салама – тъъъъъничка филия.

 

Еми, хубаво е! Ритъм, рима, идея – всичко. Браво!

 

Борола и Арт-93. Борола правят Имунобор, а Арт-93 – колани и портмонета. Двете фирми нямат нищо общо помежду си освен инфантилните реклами, които правят. Видеата на Борила са посмешище, съжалямвам. „Ама, Мартине, във всяка класация, където мрънкаш по реклами, ли ще се споменава тоя Имунобор“. Да, не ме интересува, дори Имунобор да е панацея и да те кара да живееш до 200 години.

Билбордовете на Арт-93 са мацка, колан и логото „Арт“. Прилича на прощъпулник на абитуриент. Не знам колко им върши работа, съмнявам се да им върши работа, но ако им върши работа – окей. Въпросът е, че може да стане пъти по-добра с нищожно малко усилия и неполагането на тези усилия е вулгарността, срещу която така страстно се газирам.

 

Бързи кредити. Ама от ония, които на бял лист пише „Бързи кредити“ и телефон. Не ме разбирайте погрешно – като реклама е окей. Предава посланието правилно и недвусмислено, информацията стига до хората, нищо не разсейва вниманието им – за кампания е добра кампания. Но… изглежда зле, цялото нещо просто изглежда сенчесто и незаконно. Скъпи родители, не плашете децата с това, че някой батко ще дойде и ще им даде наркотици безплатно. Никой не раздава наркотици безплатно! Плашете децата си, че някоя батка ще дойде и ще им даде „бърз кредит“, от който никога няма да се измъкнат със здрави колене.

 

Всички онези реклами, в които се случва нещо яко, но никой не помни бранда.

Това е тоооолкова типична грешка на рекламистите. Фирмата налива 100 000+ пари за спотове и там други неща, за да не знае никой накрая марката, но всички да повтарят „Ооо, Пепи…“. На какво е реклама „Ооо, Пепи“? На салами, да, ама на кои салами? Има 100 салама, на кои? „Човек 1: Аз го открих. Човек 2: Ама аз го купих.“ на кредитите на коя банка е реклама? „Какво му трябва на един мъж?“. Същото – на коя бира? Знаете ли какво му трябва на един мъж – трябва му рекламист, който ще напише в сценария за спота името на бранда преди слогана, за да знаем после всички години наред, че именно Ариана е „На една ръка разстояние“.

P.S. Всъщност след известно обсъждане в редакцията стигнахме до извода, че „На една ръка разстояние“ май беше слоган на Астика. Още едно доказателство в подкрепа на казаното по-горе.

 
 

Хари Стайлс оглави класацията на „Билборд“

| от chronicle.bg, по БТА |

Хари Стайлс оглави класацията Топ 200 на „Билборд“ с първия си самостоятелен албум, съобщи Контактмюзик.

Едноименният албум на бившия фронтмен на групата „Уан дайрекшън“ излезе на 12 май. Оттогава от него в САЩ са продадени 230 000 албумни единици. От тях 193 000 са традиционни дискове. Така Хари Стайлс измести Сам Смит по най-големи продажби през първата седмица за британски изпълнител в САЩ. Рекордът на Сам Смит беше от 2014 г. – 166 000 за албума „In The Lonely Hour“, който тогава дебютира на второ място.

Хари Стайлс стана и вторият британски изпълнител, дебютирал на първо място в класацията, след колегата си Зейн Малик от „Уан дайрекшън“.

Албумът на Хари Стайлс оглави и британската класация с 57 000 продадени копия.

 
 

Първият трейлър на седмия сезон на Game of Thrones е тук

| от chronicle.bg |

Първият пълен трейлър на седмия сезон от култовия сериал на HBO – „Игра на тронове“ – е вече тук и всички фенове са развълнувани.

Няма да разваляме кефа ви със спойлери, макар че след като гледате трейлъра 2-3 пъти, някои неща, които предстоят, вероятно ще ви станат ясни. Трейлърът е чудесен, изпълнен с напрежение и подсказки за това какво ще вълнува героите през новия сезон.

Първият епизод от седми сезон на „Игра на тронове“ излиза в България на 17 юли. А дотогава очакваме поне още 2-3 трейлъра.