Защо Apple спира да се разраства?

| от | |

apple-logo-blue

Главният финансов фиректор на Apple Питър Опенхаймер прогнозира през януари, че компанията щe генерира същите приходи за изминалата четвъртина като преди година. Анализаторите са съгласни с него. Възможно е обаче фискалната 2014 година да се окаже първата, откакто Стив Джобс се завръща в Аpple и въздига компанията, в кяото приходите да не нарастнат.

Това е буквално краят на една епоха. Финансово погледнато, това е най-дългият маратон на технологична компания в историята, започвайки с 13,931 милиарда през 2005 и достигайки 170,910 милиарда през 2013. Apple все още е най-високо оценената публична компания в света – което показва доверието на инвеститорите. Всичко това беше вярно до този момент.

Интересното в случая не е, че Apple е достигнала тавана – оценката на компанията спадна с 45 милиарда, когато се обявиха прогнозите за приходите. Интересно е защо се случва това.

iPhone

Първо трябва да погледнем колко iPhone-a продават oт Apple, тий като те представляват 56% от приходите на компанията за първото тримесечие тази година. Сделката с China Mobile, най-големият мобилен оператор в Китай не успя да помогне за увеличаване на продажбите.

Ситуацията с iPhone е много проста: хората ги купуват, а след това спазват договора си и си купуват следващия модел през около 2 години. Това е фантастично за Apple – продават телефони на цена от около 637$ на всеки две години на потребителите си.

Важно е да се отбележи, че компанията прогнозира да загуби 8 милиарда долара през 2014, тъй като реши да направи операционната си система безплатна.

iPad

Някои анализатори предвиждат, че Apple ще продаде по-малко iPad-ове от изминалата година. Ако ставаше въпрос за установил се продукт със сигурни купувачи като автомобил, прахосмукачка или iphone, нямаше да има проблем. Но при положение, че iPad e най-скорошното изобретение на Apple, определя цяла пазарна категория и вдъновява десетки копирачи това е лоша новина.

iPad не е незначителен. Той докарва около 20% от приходите на компанията. Но би могло да е повече. Целта на iPad беше по някакъв начин да замени компютъра. Може би именно това ще се окаже и най-големият му проблем.

Един факт, пренебрегван от Apple е, че за разлика от компютрите и смартфоните, хората не се нуждаят особено от таблет. Смартфоните заменят всичко.

Как е възможно, при положение че таблетите са по-новият продукт?

Еиният възможен отговор е, че иновациите като че ли спряха, поне с новите модели на Apple. Очакваше се таблетите да са магически, а се оказа, че не са чак толков революционен продукт. Най-вече ги използваме за сърфиране в интернет и за гледане на видео. По-трудно е да ги счупим или изгубим, което означава, че ги купуваме по рядко. Това поставя цикъла на таблетите по близо то този на компютрите – около 5 години.

Хората купуват таблети. Просто не толкова, колкото смартфони.

Хората също така предпочитат да купуват евтини таблети. Свидетели бяхме на успеха на теблетите на хранителният гигант Tesco, от които бяха продадето 500 000 бройка за седем месеца.

В срок, значим за инвеститорите няма да се появи друг iPhone

Apple и iPhone са синоними. Това е продукта, издигнал компанията в небесата. Има слухове за нови продукти като iWatch, но едва ли точно това ще е печелившият. Сегмента на смартфоните отчита нарастване с 38% спрямо миналата година. За сравнение – пазара на смартфоните е на стойност милярди, а този с “умните” часовници милиони. Дори и да има iWatch и той да е страхотен продукт, успеха му в цифри би бил нищожен.

Ами iTunes и AppleTV? За разлика от Amazon, които продават хардуер, за да разпространяват софтуер, при Apple е обратното. Компанията печели 16 милиарда от iTunes за 2013, но приходите се свиват.

Както казва Рене Ричи в iMore:

“Истината е, че Apple правят два вида продукти. Такива, които поддържат бизнеса им и са главният източник на приходи – iPhone, iPad, Mac & iPod, и такива, които поддържат продуктите им. Apple TV е много добър продукт и ако слуховете за обновен хардуер и appstore се окажат верни може да се превърне в страхотен такъв. Но едва ли скоро ще се превърне в нещо, от което се продават милиони бройки.”

От Apple произвеждат премиум продукти, най-вече такива, каквито носим в джоба си и които са свързани с облака. Милиони хора са онлайн всеки ден и макар и да им се иска да имат iPhone, цените на конкуренцията са много по-ниски и достъпни.

Сравненията на пазарния дял на Apple срещу този на Android премълчават факта, че повечето телефони с операционната система на Google са доста по-евтини, на моменти даже двойно.

Най-новият модел телефон на Samsung обаче струва горе долу колкото iPhone. Перспективите за растеж на Apple са неясни не само по закона за големите числа, но може би и защото света се е наситил на компанията.

Аpple все още може да надгражда върху постигнатото

Втората половина на 2014 е момента, в които инвеститорите и феновете на компанията ще се развълнуват отново. Има слухове за по-голям iPad и iPhone, както и за дебют на iWatch. Ako приемем, че клиентите на компанията й останат лоялни има перспектива са прогресивно увеличаване на приходите. Това е.

От пазарна гледна точка изглежда Apple се превръща в компания, като тези, които отдавна се стреми да задмине – Intel, Microsoft, IBM. Изплащането на облигации и закупуването обратно на акции са все неща, които се правят за акционерите когато не може да им се обещае растеж.

 
 

Джиджи Хадид стана модел на годината

| от chronicle.bg |

Джиджи Хадид бе коронясана като международен модел на годината, а „Александър Маккуин“ бе обявен за най-добър британски моден лейбъл на церемонията за Британските модни награди за 2016 г.

Топ дизайнери, модели и знаменитости не се уплашиха от студеното време в Лондон и минаха по червения килим пред „Ройъл Албърт хол“ за церемонията.

21-годишната Джиджи Хадид победи в надпревара с по-малката си сестра Бела, Кендъл Дженър, Адуа Абоа и Линейзи Монтеро за топ отличието за модел.

„Александър Маккуин“ спечели съревнованието за най-добър британски лейбъл, а „Гучи“ получи наградите за лидер в международния бизнес и за международен дизайнер на аксесоари.

 
 

Досиетата CHR: Четирите хомосексуални „вещици“ от Сан Антонио

| от chronicle.bg |

Ужасен от начина на живот на група местни жени, американски съд праща в затвора четири латиноамериканки заради престъпление, което не са извършили. 15 години по-късно те са оневинени, благодарение на филм, който извежда на преден план ужасяващите причини за задържането им – хомофобия и откровена глупост.

Четворката от Сан Антонио попада в затвора заради противоречиви свидетелски показания и неверни „доказателства“ за физическо посегателство. Всичко това звучи като история за лов на вещици от XVII век, но се случва в края на XX век, когато страхът от сатанизъм и различна сексуалност държи в плен американската нация. Основното доказателство за вината им пред съда е фактът, че са лесбийки.

четворката от сан антонио

През 1994 година идва краят на продължила с години истерия за съдебно дело за сатанистки култ и сексъално насилие над деца в детска градина. Собствениците на дневен център за деца са обвинени в сексуално насилие, свързано със сатанистки култ. Носят се градски легенди за включването на животински жертвоприношения, кръвопускане и ритуални изнасилвания. След години, прекарани в ареста, Елизабет Рамирес, Касандра Ривера, Анна Васкез и Кристи Мейхю биват признати за виновни през 1998 година. Те са обвинени в групово изнасилване на двете малки племеннички на Рамирес – едната е на седем, а другата – на девет години.

Години по-късно бивш журналист и режисьорка се срещат, за да започнат снимките на филма „Southwest of Salem“ – филм, който проследява делото и осветлява слабите доказателства, на база които 4-те жени са хвърлени в затвора. Филмът проследява живота на жените – видеозаписи, интервюта със семействата, албуми със снимки. Ривера и Васкес живеят заедно и се грижат за децата на Ривера.

Деби Нейтън – журналист и писател, се свързва с Дебора Ешкенази с надеждата да направят нещо за арестуваната четворка. Първоначално идеята е за радиопоредаване, но след няколко срещи с жените в затвора, се появява идеята за филм, който съпътства битката им за свобода.

Животът на латиноамериканска лесбийка

Със сигурност това определение не е добро за жена, която живее в Тексас в средата на 90-те години. Оказва се много трудно за съда да намери съдебни заседатели, защото всички са пропити от хомофобия. Сред интервюираните за заседатели често се срещат реплики като: „Не се чувствам конфортно. Тя е лесбийка. Не се чувствам комфортно от това“.

“Би трябвало тези вещерски, ужасяващи жени да са правили онези неща с малките момиченца зад затворени врати, защото това правят лесбийките, нали?”, обобщава начина на мислене по темата Дебора Ешкенази. Прокурорът казва, че жените са си признали, че са хомосексуални – сякаш това признание е пряко доказателство за вината им. Инстиктивно хомосексуалността се приравнява на тормоз над деца и сатанистки ритуали.

Междувременно става ясно, че бащата на племенничките на Рамирес е бил обсебен от нея. Той й предложил брак, когато разбрал, че е бременна, но тя отказала. Следват обвиненията в сексуално насилие. От страх да не отнемат детето й, бременната в петия месец Рамирес оказва пълно съдействие на в;ластите. Тя отрича да е виновна за сексуалното насилие над деца и отказва споразумение с прокуратурата. Получава 37.5 години затвор.
Съдът разчита основно на показанията на децата, за да разпореди осъдителните присъди.

четворката от сан антонио

Една от племенничките на Рамирес вече е в своите 20 години и признава, че е излъгала. Разказва, че леля й и нейната сексуална ориентация са били голям проблем за семейството. Всичко това става ясно по време на снимките на филма „Southwest of Salem“. Момичето разказва, че е лъгало, защото родителите му не били съгласни с избора на Рамирес и начина й на живот. Така баща му спечелил и битката за попечителство, която водел. Медицинското лице, удостоверило насилието – д-р Нанси Келог, също признава, че доказателствата й за изнасилване били неверни. Въпреки че жените са на свобода от 2013 година, едва тази седмица Апелативният съд в тексас потвърди, че на фона на сегашните доказателства съдебните заседатели през 90-те години не биха дали осъдителна присъда на жените. И не само това – въпреки прекараните години в затвора, криминалното им досие ще бъде заличено, а четирите могат да получат милиони долари обезщетение от държавата, позволила животът им да бъде пропилян заради мизогиния и хомофобия.

 
 

Gipsy King: Кралският S-Class от Vilner

| от chronicle.bg |

Това, което виждате на снимките, е един от най-новите проекти на Art Studio Vilner. Автомобилът е топ изпълнението на Mercedes-Benz S-Class, като изключим S 65 AMG и Maybach, който реално е позициониран, като отделен модел.

Клиентът е избрал мощният 585 к.с. S-Class, с топ оборудване, но каталогът с опции на Mercedes-Benz така и не е успял да отговори напълно на желанията му за интериор, дори в секциите с AMG и Designo предложения. Това насочва ’The King’ – ще го наречем така, защото ни помоли да запазим името му в тайна -, към Art Studio Vilner.

мерцедес, кола

Фина черна кожа и алкантара, ромбоидно-квадратен десен, изразен чрез бели, контрастни шевове. Vilner изпълняват дори стелките от кожа с квадратна графика, като същият десен е повторен и от двете страници на таблото с алкантарата, които през повечето време остават скрити от затворените предни врати. Пресичащите се бели шевове вървят през централните области на седалките, отстрани на централния тунел, както и по тавана на автомобила. Кората на капака на багажника също е получила фино отношение, алкантара и бели шевове в квадратни графики.

мерцедес, кола

Секции от алкантара и фина кожа „Напа“ правят волана едновременно приятен за окото и на допир. Алкантара покрива гърба на вътрешното огледало, гърбовете на подглавниците и всички оригинално оставени голи пластмасови елементи в интериора. Тя присъства и на тавана, както покрива дори отварящото се „яйце“, което помещава бутоните за набиране на телефонни номера.

мерцедес, кола

2015 Mercedes-Benz S 63 AMG, 5461 куб. см, V8, 585 к.с., 900 Нм, 7 ст. автоматична, задно задвижване, 2045 кг.

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.