Защо Apple спира да се разраства?

| от | |

apple-logo-blue

Главният финансов фиректор на Apple Питър Опенхаймер прогнозира през януари, че компанията щe генерира същите приходи за изминалата четвъртина като преди година. Анализаторите са съгласни с него. Възможно е обаче фискалната 2014 година да се окаже първата, откакто Стив Джобс се завръща в Аpple и въздига компанията, в кяото приходите да не нарастнат.

Това е буквално краят на една епоха. Финансово погледнато, това е най-дългият маратон на технологична компания в историята, започвайки с 13,931 милиарда през 2005 и достигайки 170,910 милиарда през 2013. Apple все още е най-високо оценената публична компания в света – което показва доверието на инвеститорите. Всичко това беше вярно до този момент.

Интересното в случая не е, че Apple е достигнала тавана – оценката на компанията спадна с 45 милиарда, когато се обявиха прогнозите за приходите. Интересно е защо се случва това.

iPhone

Първо трябва да погледнем колко iPhone-a продават oт Apple, тий като те представляват 56% от приходите на компанията за първото тримесечие тази година. Сделката с China Mobile, най-големият мобилен оператор в Китай не успя да помогне за увеличаване на продажбите.

Ситуацията с iPhone е много проста: хората ги купуват, а след това спазват договора си и си купуват следващия модел през около 2 години. Това е фантастично за Apple – продават телефони на цена от около 637$ на всеки две години на потребителите си.

Важно е да се отбележи, че компанията прогнозира да загуби 8 милиарда долара през 2014, тъй като реши да направи операционната си система безплатна.

iPad

Някои анализатори предвиждат, че Apple ще продаде по-малко iPad-ове от изминалата година. Ако ставаше въпрос за установил се продукт със сигурни купувачи като автомобил, прахосмукачка или iphone, нямаше да има проблем. Но при положение, че iPad e най-скорошното изобретение на Apple, определя цяла пазарна категория и вдъновява десетки копирачи това е лоша новина.

iPad не е незначителен. Той докарва около 20% от приходите на компанията. Но би могло да е повече. Целта на iPad беше по някакъв начин да замени компютъра. Може би именно това ще се окаже и най-големият му проблем.

Един факт, пренебрегван от Apple е, че за разлика от компютрите и смартфоните, хората не се нуждаят особено от таблет. Смартфоните заменят всичко.

Как е възможно, при положение че таблетите са по-новият продукт?

Еиният възможен отговор е, че иновациите като че ли спряха, поне с новите модели на Apple. Очакваше се таблетите да са магически, а се оказа, че не са чак толков революционен продукт. Най-вече ги използваме за сърфиране в интернет и за гледане на видео. По-трудно е да ги счупим или изгубим, което означава, че ги купуваме по рядко. Това поставя цикъла на таблетите по близо то този на компютрите – около 5 години.

Хората купуват таблети. Просто не толкова, колкото смартфони.

Хората също така предпочитат да купуват евтини таблети. Свидетели бяхме на успеха на теблетите на хранителният гигант Tesco, от които бяха продадето 500 000 бройка за седем месеца.

В срок, значим за инвеститорите няма да се появи друг iPhone

Apple и iPhone са синоними. Това е продукта, издигнал компанията в небесата. Има слухове за нови продукти като iWatch, но едва ли точно това ще е печелившият. Сегмента на смартфоните отчита нарастване с 38% спрямо миналата година. За сравнение – пазара на смартфоните е на стойност милярди, а този с “умните” часовници милиони. Дори и да има iWatch и той да е страхотен продукт, успеха му в цифри би бил нищожен.

Ами iTunes и AppleTV? За разлика от Amazon, които продават хардуер, за да разпространяват софтуер, при Apple е обратното. Компанията печели 16 милиарда от iTunes за 2013, но приходите се свиват.

Както казва Рене Ричи в iMore:

“Истината е, че Apple правят два вида продукти. Такива, които поддържат бизнеса им и са главният източник на приходи – iPhone, iPad, Mac & iPod, и такива, които поддържат продуктите им. Apple TV е много добър продукт и ако слуховете за обновен хардуер и appstore се окажат верни може да се превърне в страхотен такъв. Но едва ли скоро ще се превърне в нещо, от което се продават милиони бройки.”

От Apple произвеждат премиум продукти, най-вече такива, каквито носим в джоба си и които са свързани с облака. Милиони хора са онлайн всеки ден и макар и да им се иска да имат iPhone, цените на конкуренцията са много по-ниски и достъпни.

Сравненията на пазарния дял на Apple срещу този на Android премълчават факта, че повечето телефони с операционната система на Google са доста по-евтини, на моменти даже двойно.

Най-новият модел телефон на Samsung обаче струва горе долу колкото iPhone. Перспективите за растеж на Apple са неясни не само по закона за големите числа, но може би и защото света се е наситил на компанията.

Аpple все още може да надгражда върху постигнатото

Втората половина на 2014 е момента, в които инвеститорите и феновете на компанията ще се развълнуват отново. Има слухове за по-голям iPad и iPhone, както и за дебют на iWatch. Ako приемем, че клиентите на компанията й останат лоялни има перспектива са прогресивно увеличаване на приходите. Това е.

От пазарна гледна точка изглежда Apple се превръща в компания, като тези, които отдавна се стреми да задмине – Intel, Microsoft, IBM. Изплащането на облигации и закупуването обратно на акции са все неща, които се правят за акционерите когато не може да им се обещае растеж.

 
 

Ford Mustang GT с кожа от истински мустанг и кобри

| от chronicle.bg |

Ford Mustang е легенда. Историята на този култов автомобил се припомня от време на време, но никога не е излишно да се спомене отново.

Или поне накратко, защото колата го заслужава.

Представен на изложението в Ню Йорк на 17 април 1964 г., два месеца и девет дни след като „Бийтълс“ за пръв път свирят в САЩ, Mustang буквално смайва публиката и всички искат да го имат.

кола, форд мустанг

Ford стартира официалните продажби още същия ден, като те са рекордни – до края на 64-та марката реализира 97 705 автомобила в изпълнение ‘Notchback’ купе и още 28 833 открити коли. На следващата година пуска Mustang Fastback с елегантно спускащ се към задницата покрив, форма която се запечатва завинаги в съзнанието на хората и с която повечето асоциират името Mustang.

кола, форд мустанг

Форма в която Ford предлага и най-новото шесто поколение на модела (макар, че наскоро излезе фейслифт), първият Mustang създаден и с мисъл за Европа, както и първият с наистина независимо задно окачване.

кола, форд мустанг

И първият с 2,3-литров 4-цилиндров двигател, чиито показатели са стабилни. Конкретната кола обаче е в изпълнение GT с масивния атмосферен 5-литров V8 и 422 коня, идващ с подобаващия за един ‘Stang’ тътен. И макар интериорът на Mustang MkVI да е огромен качествен скок, собственикът на този автомобил иска седалките му не само да са от истинска кожа, а въпросната кожа да е от съответната порода – мустанг. Заедно с косъма.

кола, форд мустанг

Представителството на Vilner в Пекин се заема с педантичното изпълнение на този донякъде противоречив проект.

Клиентът е категоричен: „Това е истински Mustang, искам и кожата да е от мустанг…“ . Vilner решават, че най-удачно е да използват естествения материал с косъм за страниците на седалките, останалата им площ обвиват в същия материал, но обработен и на ръка. Ателието борави с респект и влага огромно количество ръчен труд в изработката. Обърнете внимание на перфорациите, всички те са нанесени педантично на ръка. Конците са червени, в контраст с екстериора на колата. В същото бордо са изпълнени и предпазните колани, както и шевовете около лоста на ръчната спирачка, също облицована с конска кожа.

кола, форд мустанг

Почти всички останали повърхности са облагородени с фина алкантара: корите на вратите, корите при задните седалки, таблото, воланът, който е комбинация кожа от мустанг/алкантара и таванът на Mustang GT, изпълнен според изискванията на клиента. Алкантареното платно над главите на шофьора и пасажера е ръчно изрисувано с две кобри, препратка към по-мощните Shelby изпълнения на колата, но изпълнено в традиционен китайски стил. Детайл завършващ този изключително автентичен и персонализиран интериор е металната табелка срещу пътника, на която е гравирано изображение с първото поколение Mustang и номер 01, идентфициращ уникалността на проекта.

кола, форд мустанг

2015 Ford Mustang GT, 4951 куб. см, V8, 422 к.с., 524 Нм, 6 ст. автоматична, задно предаване, 1732 кг.

 
 

Синът на Мадона е новото рекламно лице на „Адидас“

| от chronicle.bg |

  Александър Уанг направи много изненади на своето ревю на Седмицата на модата в Ню Йорк.

Една от  тях  беше представянето на новата му  колекция, разработена съвместно със спорната марка „Адидас“.

Нейно основно  рекламно лице е синът на Мадона – тийнейджърът Роко Ричи. Колекцията е от т. нар. capsule collections, състоящи се от базисни видове дрехи, които  никога не излизат от мода и могат да бъдат носени целогодишно.

Роко е на 16 години и колекцията на Александър  Уанг и „Адидас“ е неговият първи опит като модел. Така той тръгва по-стъпките на по-голямата си сестра, която тази година дебютира в модния свят. Тя беше една от музите на Стела Маккартни.

Мадона беше заела мястото си на първи ред на ревюто на Уанг, пристигайки минути преди началото му.  Присъствието й на събитието предизвика голяма изненада.

Рекламната кампания на колекцията включва и стари членове от „отбора на Уанг“ като Хане Габи Одиел, Лекси  Болинг и Бинкс Уолтън.

Клиентите могат да закупуват дрехи от колекцията от поп-ъп камион на улицата, а за да бъдат нещата още по-близки до духа на  колекцията, хората ще получават своите покупки  в чували  за боклук,  вместо  в лъскави  кутии  с логото на дизайнера.

 

@scubasnacks #RoccoRitchie #AlexanderWangNY #AlexanderWang #adidasOriginals #adidasOriginalsxAW photo #JuergenTeller

Публикация, споделена от Backstage Bombshell (@backstagebombshell) на

Те могат  да избират  между три разновидности суитшърти, черни къси и дълги панталони, тениски и маратонки. Новата колекция включва 84 модела и ще бъде пусната в продажба през пролетта, така че тепърва предстои да виждаме повече от работата на младия Роко за Александър Уанг.  Кой знае? Може би бихме го видели като рекламно лице на друг дизайнер в бъдеще…

 
 

Apple не допуска „безплатни“ приложения

| от chronicle.bg |

Apple вече не дава одобрение за приложения, които се промотират чрез своята „безплатност“.

Компанията отказва приемане в магазина за приложения App Store на всички програми, които съдържат думата „free“ в заглавието си.

От Apple информират разработчиците, че e необходимо да премахнат всякакви референции към това дали едно приложение е безплатно или с намалена цена. Apple предлага, ако разработчиците държат да се рекламират с цената, да го правят в описанието на приложението.

И все пак, в магазина за приложения все още има хиляди приложения с думата „free“ в заглавието. Изглежда новото правило се прилага само за новодобавените програми.

Източник: Venture Beat

 
 

Няма да повярвате на колко години са!

| от chronicle.bg |

Холивуд винаги е 21 години! Или поне така изглежда – след операции, грим, тренировки и алхимия. Ето няколко звезди с постоянен брой свещи върху тортата.

Но на колко години са всъщност едни от най-големите актриси в света? Не е прилично да се питата такива неща, разбира се. Те обаче вкарват достатъчно усилия, за да не се притесняват, когато ги питат така.

И така – едни от най-младоликите на екрана. Или поне част от тях . Галерията ни съдържа само жени, които ще ви очароват и изненадат. Често това, което ни подмладява най-много, е щастието!