Запознайте се с Poppy – робот с отворен код, който ще вдъхнови иновациите в учебната среда

| от |

Poppy е първият хуманоиден робот, създаден чрез триизмерен печат и е изцяло с отворен код (@poppy_project). Той е робот, който всеки може да конструира и програмира. Това означава, че не е предназначен само за учени и инженери – неговите създатели искат да го включат в професионалното обучение и да дадат възможност на учащите да експериментират, съобщиха от Европейската комисия.

Poppy е създаден във Франция от екипа Flowers в Inria, който разработва компютърни модели и модели на роботи като инструменти за изучаване на процесите на развитие на човека. Д-р Пиер-Ив Удейе, получател на начални субсидии на Европейския научноизследователски съвет (ЕНС) в областта на компютърните науки и информатиката, обяснява: „Много малко са изследванията на ползите от триизмерния печат и неговото взаимодействие с компютърните науки в учебната среда. С нашата платформа Poppy предлагаме на учебните заведения и преподавателите начин да развиват творчеството на учащите в области като механика, компютърни науки, електроника и триизмерен печат“.

Тялото на Poppy е отпечатано с триизмерен принтер, а поведението му се контролира чрез свободно достъпен софтуер. Това означава, че потребителите могат бързо и лесно да проектират частите на тялото и сами да програмират как да се държи роботът. Д-р Удейе разяснява: „Хардуерът и софтуерът са свободно достъпни. Хуманоидният робот Poppy не е само един – има толкова роботи Poppy, колкото и потребители. Това го прави много привлекателен, защото той се превърна от чисто технологичен инструмент в истинска социална платформа“.

Свободно достъпният хардуер и софтуер за пръв път дават възможност на потребителите сами лесно да конструират свои роботи. Poppy вече е съвместим и с платформата Arduino, което позволява на робота да взаимодейства с други електронни устройства, включително „интелигентни“ облекла, светлинни устройства, сензори и музикални инструменти. Д-р Удейе планира да пренесе тази технология извън изследователската лаборатория, по-специално в образователния сектор. В своя коментар за инициативата Poppy европейският комисар по въпросите на изследванията, науката и иновациите Мойра-Гейгън Куин каза: „Това е чудесен съпътстващ ефект от проект, финансиран от ЕНС: евтина платформа, с която може да се насърчи създаването на по-интерактивна и по-вдъхновяваща учебна среда, приближаваща света на научните изследвания и проектирането до учащите“.

Платформата Poppy се появи благодарение на финансирания от ЕНС проект „Изследователи“, в чиито рамки д-р Удейе изучава механизмите на ученето и развитието с помощта на роботи. „Нашата хипотеза е, че тялото е съществена променлива при придобиването на двигателни и социални умения от хората. За да изследваме тази теория, се нуждаехме от платформа, която позволява бързото провеждане на експерименти с различни видове морфология на роботи. Така бе създадена платформата Poppy.“

Благодарение на финансирането от ЕНС д-р Удейе успя да разработи начини за решаване на проблеми и за критично мислене в областта на роботиката. Той се надява, че студентите по компютърни науки, програмиране и проектиране ще могат да се обучават с помощта на Poppy и, може би, по-късно да си намерят работа в сектора на роботиката. Проектът „Изследователи“ е на стойност 1,5 млн. евро и ще приключи през 2015 г.

Poppy също така ще даде възможност на потребителите да обменят идеи и резултати и да си сътрудничат по изключително открит начин чрез специална уеб платформа, обединяваща хора от областите на образованието, изкуството, науката и промишлеността. Екипът на д-р Удейе вече е използвал Poppy в други области, включително в областта на изкуството. В рамките на текущата програма за творчески престой екипът работи заедно с танцьор и визуален творец, за да изследва емоциите и възприятията на жестовете и движенията на тялото с помощта на робот. Те се надяват да извършат подобни експерименти в рамките и на други художествени представления.

Европейският научноизследователски съвет (ЕНС) е създаден от ЕС през 2007 г. Той е първата общоевропейска организация за финансиране на научни изследвания в граничните области на човешкото познание. ЕНС има за цел да стимулира високите научни постижения в Европа, като насърчава конкуренцията за финансиране сред най-добрите и най-талантливите изследователи от всички националности и възрасти. Той също така се стреми да привлича в Европа водещи учени от цял свят. В рамките на новата програма на ЕС за научни изследвания и иновации „Хоризонт 2020″ бюджетът на ЕНС нарасна значително – до над 13 млрд. евро.

С БТА

 
 

Този път „Оскар“-ите дискриминират актьорите по възраст

| от chronicle.bg, по БТА |

Американската киноакадемия, учредила „Оскар“-ите, беше обвинена за това, че дискриминира актьорите по възраст, като звездите над 60-годишна възраст рядко са удостоявани със златните статуетки.

Порталът се позовава на най-ново изследване на сътрудниците на университета в Южна Калифорния. Те установили, че от 25-те номинирани филма за „Оскар“-и през последните три години, главният актьор в тях е бил над 60-годишен само два пъти. И в двата случая номинации получил Майкъл Кийтън.

По данни на изследването едва в 22,3 процента от споменатите филми играели и в главни роли възрастни жени.

През месец януари тази година световноизвестният режисьор Джеймс Камерън разкритикува Американската киноакадемия заради нейното предубеждение към масовата култура, припомня сайтът Дедлайн.

 
 

Toyota вече има над 10 милиона продажби на хибридни автомобили

| от chronicle.bg |

Автомобилният гигант Toyota официално съобщи, че към 31 януари е продала над 10 милиона хибридни автомобила.

„Когато представихме Prius, никой нямаше представа какво е това хибрид”, каза Такеши Учимада, председател на Съвета на директорите на Toyota.

„Тези, които го караха, бяха наричани гийкове и как ли не още. Днес, благодарение онези, които дадоха шанс на Prius, хибридните автомобили имат все по-нарастваща популярност, яхнали са вълната на успеха и вървят към установяването им като стандартна технология.”

Припомняме, че Toyota Prius е първата масово произвеждана хибридна електрическа кола, която се появи през 1997 година. Хибридът вече е на цели 20 години.

 
 

„За тялото и душата“ е най-добър филм на кинофестивала в Берлин

| от chronicle.bg |

Унгарската лента „За тялото и душата“ на режисьорката Илдико Енеди получи наградата за най-добър филм „Златна мечка“ на международния кинофестивал в Берлин, предадоха Франс прес и ДПА.

Церемонията по обявяването на победителите на тазгодишното издание на Берлиналето – един от най-престижните кинофестивали в света – се състоя тази вечер.

„За тялото и душата“ не бе смятан предварително за един от фаворитите за „Златна мечка“. Унгарският филм разказва за любовната история на мъж и жена в кланица в Будапеща. Те се желаят, но не могат да общуват, освен в съня, който и двамата сънуват. В съня мъжът се превъплъщава в елен, а жената – в кошута.

Първата лента на Илдико Енеди, „Моят 20-и век“, печели наградата за най-добър дебютен филм „Златна камера“ на кинофестивала в Кан през 1989 г.

Финландецът Аки Каурисмеки получи наградата „Сребърна мечка“ за най-добър режисьор за своя филм „Другата страна на надеждата“. Лентата разказва за сирийския бежанец Халед, озовал се пряко волята си в „сивата“ Финландия, и местен собственик на ресторант, разделен със съпругата си алкохоличка, който му идва на помощ.

Това е повече от добра утеха за Каурисмеки, чийто филм в подкрепа на мигрантите бе приет много добре от критиката и бе смятана за основен претендент за „Златна мечка“ наред с чилийския „Фантастична жена“.

Лентата на режисьора Себастиан Лелио повдига въпроса за равноправието на хората с нетрадиционна сексуална ориентация, разказвайки за транссексуална жена, която трябва да се пребори със загубата на своя партньор.

Миналата година наградата за най-добър филм на Берлиналето спечели „Огън в морето“ на италианеца Джанфранко Рози, който е в подкрепа на мигрантите.

Австриецът Георг Фридрих и южнокорейката Ким Мин-хи бяха удостоени с награда „Сребърна мечка“ съответно за най-добър актьор и актриса.

Фридрих бе отличен за ролята си във филма „Светли нощи“ на германския режисьор от турски произход Томас Арслан. Той играе ролята на баща, който се опитва да възстанови връзката си със своя син тийнейджър. Двамата поемат на пътешествие в Северна Норвегия, за да се преоткрият, след като почти не са общували помежду си.

Ким Мин-хи спечели „Сребърна мечка“ за най-добра актриса за ролята си във филма „Нощем на брега сама“ на южнокорейския режисьор Хон Сан-су.

Лентата разказва за жена, решила да си „почине“ от връзка. Героинята на Ким Мин-хи, една от водещите актриси в Южна Корея, се скита из северния пристанищен германски град Хамбург, търсейки смисъла на любовта.

Наградата „Сребърна мечка“ за най-добър документален филм спечели „Лов на духове“ на палестинеца Раед Андони. Лентата показва бивши затворници, които правят възстановка на случки в главния център за разпити в Израел.

 
 

Излиза римейк на „Цар Лъв“

| от chronicle.bg |

Дисни реши – Доналд Глъвър ще играе Симба в римейка на великия „Цар Лъв“. Джеймс Ърл Джоунс пък се завръща в иконичната си роля на Муфаса.

Режисьор ще е Джон Фавро. Миналата година той направи римейка на „Книга за джунглата“. Решено е „Цар Лъв“ да бъде микс от жива игра и 3D анимация.

Доналд Глъвър има много нови проекти през тази година. Той трябва да разработи няколко телевизионни продукции за САЩ, както и да играе Ландо Калрисиан във филма за младия Хан Соло, който в момента се снима. През декември той издаде и третия си албум под псевдонима Чайлдиш Гамбино.

Повече информация за римейка на „Цар Лъв“ предстои.