Японско-американският климатичен спътник предаде първите си изображения

| от |

Японската агенция за космически изследвания (ДЖАКСА) и нейният американски омолог НАСА публикуваха първите изображения, предоставени от спътника GPM (Global Precipitation Measurement- Глобално измерване на валежите), изведен в орбита на 28 февруари тази година, предаде Франс прес.

li-620-core-596578main-gpm

Първата публикувана снимка е в резултат на измервания от 10 март в 22. 39 ч местно време (13 39 ч по Гринуич) над Японско море и изобразява в 3Д формат силата на валежите, предизвикани от значителна депресия.

Спътникът GPM продължава да е във фаза на проверка и тестове. Той е в центъра на обширен международен проект, в който участват НАСА, ДЖАКСА и няколко индийски и европейски научни
организации.

GPM беше изстрелян на 28 февруари от космическия център „Танегашима“ в южната част на Япония. 6,5-метровият сателит с тегло 4 тона, който е съвместен проект на американската и японската космически агенции, ще картографира от 407 км височина глобалното количество на валежите на всеки три часа.

„С изстрелването на спътника правим огромна крачка напред към подсигуряването на света с безпрецедентна картина на валежите от дъжд и сняг на планетата. Сателитът GPM ще ни помогне да разберем по-добре постоянно променящия се климат на Земята, да прогнозираме по-успешно екстремни климатични прояви като наводнения и за по-доброто управление на водните ресурси“, заяви по повод на изстрелването му директорът на НАСА Чарлз Болдън.

Япония е похарчила 25,6 милиарда йени (25 милиона долара) за проекта. Приносът на НАСА е на стойност 93 милиарда йени.

 
 

Причината жените да напускат мъжете

| от chronicle.bg, по БТА |

Първата причина, поради която жените напускат мъжете си, са политическите различия, незадоволителният секс идва едва на второ място, разкри проучване.

Изследването е проведено през 2016 година сред потребители на апликация за запознанства и е обхванало 6 842 души. Жените от Великобритания най-често зарязват любимия заради споровете, свързани с Брекзита, а американките – заради бъдещия тогава президент Тръмп.

Третата причина, поради която дамите показват червен картон на партньора, са финансовата му несъстоятелност. На четвърто и пето място идват съответно ревността и липсата на доверие в половинката.

Мъжете изтъкват от своя страна по-земни неща за напускане на избраницата. На първо място те поставят нейното затлъстяване. Едва по-нататък те посочват като причини ревността й, лошия секс и изневярата.

 
 

Ето го първия трейлър на „Churchill“ с Брайън Кокс

| от chronicle.bg |

Новият Чърчил ще бъде Брайън Кокс във филма„Churchill” на Джонатан Теплицки.

Действието на филма се развива непосредствено преди D-Day през 1944 година, когато едно от най-големите предизвикателства пред силите на Съюзниците е самият Чърчил, който се страхува, че катастрофалните събития от Галиполи през 1915-та, когато загиват над 500 хил. войници, могат да се случат отново.

Лентата е по сценарий на британската историчка Алекс фон Тънзелман, която прави своя дебют в киното.

Премиерата е на 2 юни в Съединените щати и на 6 юни във Великобритания.

А ето го и трейлъра:

 
 

Пускат Айфон в нов цвят с чудесна кауза

| от chronicle.bg |

Вече може, да си купим Айфон в червено. Той е факт и има много добра причина за това. Епъл и преди е пускал червени устройства със същата цел.

Средствата от червения айфон ще отидат за благотворителност. Конкретно, парите ще помогнат в борбата срещу болестта СПИН. Новината беше съобщена заедно с представянето на нов, по-малък Айпад Про. Таблетът е по-мощен, притежава по-ярък дисплей, както и нова по-ниска цена. Той има и нови апове, най-важният от които изглежда е „Apple Clips“. Той позволява комбинирането на снимки и видеа в клипче за споделяне.

Ще можем да поръчаме червеният Айфон от 24 март натам. Той ще се продава в нормален и голям размер.

„Откакто започнахме колаборацията си с (RED) (червено – от англ. ез.) преди 10 години, клиентите ни са допринесли значително в борбата срещу СПИН“, казва Тим Кук. „Настоящият телефон с разкошен червен цвят е най-големият ни (RED) продукт досега.“

Изпълнителният директор на (RED) Дебора Дугън споделя: „Емъл е най-големият корпоративен дарител на Global Fund със 130 милиона долара.“

 
 

Когато звездите бомбят снимки

| от chronicle.bg |

Фотобомбите представляват накратко следното – когато човек влезе в кадъра при снимката на друг.

Винаги се получава смешно, но е най-забавно, когато фотобомби правят звездите.

Предлагаме ви в галерията списък със снимки на знаменитости, които „случайно“ се приплъзват в кадъра на друг.

Сред тях можете да видите бивш президент, британската кралица и много актьори и актриси.