Xiaomi 小米 – Малкият голям играч в Китай

| от | |

Най-вероятно повечето хора даже не са чували за Xiaomi, но това скоро ще се промени. Базираната в Пекин компания сякаш се появи от нищото и се превърна в най-голямата заплаха за Apple и Samsung на китайския пазар.

Xiaomi - Hongmi

Xiaomi предлага телефони с много добри спецификации, но ги продава на цени, които са значително по-ниски от тези на своите конкуренти. Качеството на телефоните не е на нивото на iPhone на Apple или Galaxy на Samsung, но компанията успява да бие и двете фирми що се отнася до цени. А цената е основен фактор при покупката на смарт телефон за китайския потребител. Най-популярният модел Mi3, който има NVIDIA Tegra 4 чип, 13-мегапикселова камера от Сони и 2 GB RAM, се продава за 1999 юана ($330). В сравнение, iPhone 5S без план е 5300 юана ($870), а Galaxy Note S3 е на цена от 5400 юана ($885).

Xiaomi - Phones

Компанията е основа през 2010 година и започва да продава телефони само година по-късно. Името ѝ, Xiaomi 小米, означава „просо“ на китайски, а повечето от създателите на фирмата преди това са работили за Google, Microsoft или Kingsoft.

Компанията е оценена на повече от 10 милиарда долара, което е два пъти повече от канадската Blackberry и малко по-малко от японската Sony. Миналата година Xiaomi продава над 7 милиона устройства, а в първата половина на тази година вече е задминала тази бройка и изчисленията на анализаторите показват, че за 2013 ще успее да продаде над 20 милиона телефона. За сравнение Apple продава 125 милиона през 2012. Но трябва да се отбележи фактът, че Xiaomi е изключително млада компания и малко start-up-и са постигали такива успехи.

През юли тази година пазарният дял на фирмата в Китай надхвърля този на Apple, която губи много от позицията си в страната. Именно заради това акциите на Apple падат с 5% за това тримесечие. Тогава Xiaomi пуска на пазара нов модел телефон, Hongmi 红米 (червен ориз), на цена от 800 юана ($130) и успява да продаде 100 000 устройства за по-малко от 90 секунди. Същото се случва и с най-популярният им модел, Mi3, 100 000 бройки биват продадени за 86 секунди през Октомври. Този месец Xiaomi подмина тайванската HTC и застана на пето място по продажби на телефони в доходоносния китайски пазар.

През Август компанията наема Хюго Бара от Google и влиза в световните новини. Хюго Бара, което е шеф на отдел „Развойна Дейност“ към Android, е изключително впечатлен как Xiaomi използва операционната система на Google. На новия си пост, той ще отговаря за разширяването на международните пазари.

Xiaomi - Mi3

Компанията има изключително близки взаимоотношения с China Mobile и това е един от факторите, които допринасят за нейния успех. В Китай има над 800 потребителя на мобилни услуги и над 50% от тях използват смарт телефони.

Фокусът на компанията е върху UX (user experience), но стратегията им се различава от тази на Apple. Докато силиконовият гигант предвижда какво искат потребителите и им казва как да го използват, инженерите на Xiaomi разговарят директно с тях и пускат нов ъпдейт на модифицирания Android, който телефоните им използват, всеки Петък. CEO-то на фирмата, Лей Дзюн, казва в интервю, „Apple не ги е грижа за нуждите на потребителите, те просто си мислят, че знаят какво хората искат.“ Друга разлика е в моделите на развитие на двете компании. iTunes на Apple работи дълги години без приходи и използва музиката и apps, за да движи продажбите на телефоните си от висок клас. Стратегията на Xiaomi напомня на тази на Amazon. Amazon продава Kindle устройствата си на ниски цени, за да завземе пазара, а печалбите идват от продажбите на филми, музика и книги.

Xiaomi продава телефоните си онлайн и по този начина намаля цената на телефоните си още повече. Но ако искат да се развиват в чуждите пазари, компанията трябва да промени този свой модел. Хюго Бара първо е насочил поглед към Хонг Конг и Тайван, а после и към Европа.

Xiaomi - Smart TV

Освен телефони Xiaomi има и смарт 47-инчов телевизор, MiTV, който има 3D функционалности и се продава само за 3000 юана (малко под $500). 3000 бройки от телевизора са продадени само за 58 секунди. А се носят и слухове, че компанията разработва смарт часовник.

Плановете на компанията са наистина амбициозни, но дали ще успее да пробие на световния пазар, само времето ще покаже. Евентуална битка между Apple и Xiaomi за пазарен дял би облагодетелствала най-вече потребителите.

Xiaomi - TV Box

 
 

Bentley има различно виждане за електрическите коли

| от chronicle.bg |

Bentley официално представи амбициозните си планове за атака на луксозния електрически сегмент по време на автосалона в Женева.

Легендарната мрежеста предна решетка включва триизмерна геометрия и специален опушен завършек, които идентифицират EXP 12 Speed 6e като изцяло електрически автомобил. Нещо повече –докато роудстърът се движи, логото „6e“свети в бяло. Сред другите дизайнерски акценти е замяната на страничните огледала с камери. В интериора ще откриете централна конзола от заоблено стъкло, под което се намира OLED екран с висока резолюция. С негова помощ шофьорът управлява навигацията, инфоразвлекателната система и климатика. Дори пътникът си има собствен контролен панел, с помощта на който може да сърфира в интернет.

За разлика от тези подробности, Bentley не споделя нищо за задвижващата система.

Единственото, което разбрахме е, че ако индуктивното зареждане е напреднало достатъчно до момента на серийното производство, то EXP 12 Speed 6e ще го използва.

 
 

Краят на една ера: Аста ла виста, Терминатор

| от chronicle.bg |

 Една ера приключва.

Изглежда, че Paramount се отказва да прави повече филми за Терминатор – екшън героя от 90-те години.

От студиото няма да продължат продукциите след „Терминатор: Генисис“  с Арнолд Шварценегер и Емилия Кларк. Това твърди източник, близък до студиото, пред New York Daily News.

Това става ясно, малко след като студиото премахна от графика си заглавията на продълженията на поредицата. „Генисис” от 2015 година беше тотален провал с едва 90 млн. долара в боксофиса.

Има все пак възможност независима компания да се наеме с реализацията на проекта, но това Шварценегер да бъде убеден да се върне ще е по-скоро трудна задача.

„Терминатор: Генисис“ разочарова много от феновете си с неумелия опит да навърже събитията от първия и втория филм. В ролята на Сара Конър влиза Майката на драконите – Емилия Кларк. В лентата виждаме любимите герои от 90-те – Терминатор, Сара и Джон Конър, дори Кайл Рийс.

Въпреки това и мащабната реклама, филмът не успя да отговори на очакванията на почитателите си.

 
 

Emirates и Дженифър Анистън срещу забраната за лаптопи

| от chronicle.bg |

Американското правителство забрани преноса на лаптопи и друга електроника в ръчния багаж в самолет. Emirates отговарят на това с рекламен клип с Дженифър Анистън.

В рекламата, озаглавена „Let us Entertain You“ („Нека ви забавляваме“ – от англ. ез.), Дженифър Анистън пътува в икономична класа в Airbus A380. Със спота Emirates напомня за системата си за забавление, която включва над 2500 канала за филми, телевизия и музика. Тя е предостатъчна, за да не забележим липсата на лаптопи, заради забраната им.

Клипът всъщност е от реклама, която Анистън снима за авио компанията миналата година. Президентът на Emirates сър Тим Кларк уверява, че забраната ще се спази в срок. Освен Emirates забраната усещат и 8 други компании от Близкия Изток и северна Африка.

Клипът не разкрива нищо изненадващо, имайки предвид, че през 2016 компанията печели титлата „Най-добра авио компания на света“. Състемата им пък печели „Най-добрата система за забавление на пътници в света“.

Следва клипът:

 

 
 

Сиа без перука

| от chronicle.bg |

От Мадона до Лейди Гага, звездите са известни с всякакви екстравагантности.

Машината за хитове Сиа, която ни даде хитове като „Cheap Thrills“, е известна с това, че се появява на публични места с характерна перука.

сиа

 

Сиа обяснява перуката си така: „Нося я, за да мога да отида до магазина и да си купя маркуч, ако искам. Или ако ми се ходи до тоалетна, а не мога да намеря, мога просто да отбия от пътя, без хората да идват и да ме снимат.“

Певицата беше засечена на международното летище в Лос Анджелис без маскировката си. И разбира се, се случи точно това – дойдоха хора и я снимаха.