Властелинът на компактния SUV клас

| от |

Тест-представяне Dacia Duster фейслифт.Duster_2569-1

Dacia Duster бе представен през 2010 година на автомобилния салон в Женева. Отзивите за първия SUV модел на румънското подразделение на Renault бяха повече от положителни, въпреки известния скептицизъм в началото, тъй като моделът предложи няколко огромни предимства – опростеност, модерни двигатели, оф-роуд способности и най-вече уникална за SUV сегмента цена. Тези качества определено донесоха сериозен пазарен успех на модела и за три години по цял свят бяха реализирани над 820 000 бройки. От тях 450 000 с емблемата на Dacia, а останалите с логото на компанията – майка Renault.

Duster_1618-1

Закономерно в автомобилния свят, три години след представянето си Duster бе подложен на фейслифт. Дебюта на така наречената „фаза 2” бе на салона във Франкфурт през септември 2013 година, а скоро след това всъдеходът стъпи и на българския пазар. Макар на пръв поглед промените в модела да не са генерални, оказа се, че новости и най-вече подобрения не липсват. Инженерите на Dacia са работили в няколко направления – освежаване на дизайна, подобряване на комфорта и обновяване на технологиите.

Duster2_1433-1

На външен вид, новият Duster е запазил огромна част от силуета и цялостния вид на предшественика си. Първата очевадна разлика е в предницата. При фейслифта виждаме нова решетка, украсена с хромирани ивици, характерна повече за концептуален, а не сериен модел, която в случая стои добре на румънския оф-роудър. Въздухозаборникът е разположен по-ниско, обновени са и фаровете. Освежени са и релсите на покрива, които вече носят логото на модела, а отзад е наблегнато повече на хромираните детайли. Към гамата лети джанти са добавени и нови 16-цолови колела Dark Metal с гуми Mud and Snow. Надписът 4WD на задния капак сега стои доста по-сериозно от шарения стикер в предходния модел.

Duster2_1593-1

Интериорът определено е огромен скок в развитието на Duster. Вече се предлага избор между 4 тапицерии, включително кожена. Седалките са с нов дизайн, като тези отзад са с подсилена облегалка, а от Dacia обещават повече възможности за персонализация. Една от генералните новости в купето е преместването на бутоните на електрическите стъкла на вратите. Единствено контролът на ел. огледалата е останал на нелепото си място под ръчната спирачка. Приятно впечатление правят повечето на брой системи и глезотии, които се предлагат серийно или като опция. За разлика от спартанския Duster 1, сега на разположение има круиз контрол с ограничител на скоростта, паркинг сензори отпред и отзад и новата аудио-навигационна система Media Nav с голям тъч скрийн монитор. Последният, по наши наблюдения, е разположен малко по-ниско от ергономичното, за сметка на високо вдигнатите клапи на климатика/отоплението.

Duster2_1618-1

В технологично отношение също има напредък – Electronic Stability Program (ESP) е монтирана стандартно на новия Duster. Стандарт са също ABS и спирачния асистент. Пасивната сигурност е поверена на 4 въздушни възглавници още в базовото ниво. Инженерите на Dacia са се постарали да намалят нивото на шум чрез поставяне на нови уплътнения на вратите и прозорците, както и на нова преграда между двигателния отсек и купето. Определено им се е получило, защото сега в Duster е една идея по-тихо, особено на висока скорост по магистралата. Не, че над 140 км/ч не е доста шумно в купето, но пък съгласете се, че това не е магистрална „резачка”, а машина с оф-роуд претенции.

Двигателната гама е обновена чрез добавянето на 1,2-литров бензинов турбо двигател TCe 125. За момента той ще се предлага само за 2WD модификациите и затова не ни е много интересен.

Duster_2077-1

Моторите при 4WD версиите са добре познатите от досегашния модел 1,6-литров бензинов и 1,5-литров дизел, като първият се предлага и с версия с газова уредба на пропан-бутан. Всички агрегати са с функция Eco Mode и индикатор за смяна на предавките. Eco Mode помага на водача да намали разхода на гориво като блокира в определени настройки, когато бъде активирана, които ограничават динамиката на двигателя и топлинния комфорт. Индикаторът за смяна на предавките (GSI) използва визуални сигнали, за да информира водачите за най-добрия момент за превключване на по-висока или по-ниска предавка.

Както и преди, адмирациите си остават за 1,5-литровият дизел със 110 к.с, който работи по-рафинирано от бензиновия си събрат. От друга страна, блазни предложението за поставяне на газова уредба в бензиновия модел, което е особено практично, ако по-голяма част от времето колата се използва в града, където студеният старт и често късите разстояния като цяло унищожават дизеловата икономичност.

Duster_2452-1

Както и досега, румънският джип се предлага с 6-степенна механична трансмисия (за 1,6 бензин 2WD е 5-степенна), с къса първа предавка, която да играе ролята на понижаваща предавка при оф-роуд шофиране. И като заговорихме за оф-роуд, 4х4 системата е с електромагнитна муфа, включваща задния мост в зависимост от избрания режим – 2WD, Auto или Lock. В първия случай подаването на тяга към задния мост се изключва, във втория системата сама разпределя до 50% от въртящия момент назад, а в третия, подаването на мощност е заключено 50:50 между предните и задните колела. Интересно е да се отбележи, че оф-роуд режимът при Dacia Duster е активен при скорост до 60 км/ч, а при братовчедите му от Nissan е само до 40.

Duster_1903-1

Че Duster е може би най-подготвения за оф-роуд модерен „паркетник” сме заявявали многократно. И как не – клирънс като на Defender (210 мм), сериозни ъгли на атака, спускане и рампа (29,3 х 34,9 х 23 градуса) и комфортните за оф-роуд преден и заден надвес са си живо доказателство. Тестът ни в Габровския балкан – също. А и да припомним знаменитите участия на джипката в състезания като Aicha des Gazelles и Breslau (при това в екстремния клас и почти без модификации).

Duster_2145-1

Най-доброто при новия Duster, разбира се, си остава цената. А за радост на всички ни, тя не е повишена, въпреки новите глезотии. Най-евтиният 4х4 модел с бензинов двигател започва от 24 990 лв., а най-достъпният дизел – от 27 290. От миналия месец се предлага и версия с N1 хомологация, даваща право на данъчен кредит.

http://www.off-road.bg/

 

 
 

Ясна е причината за избухващите телефони на Samsung

| от chronicle.bg |

Фиаското с избухващите устройства Samsung Galaxy Note 7 се дължи на проблем с батерията. Това сочат резултатите от разследването по темата.

Galaxy Note 7 беше замислен като конкуренция на последния iPhone, но се наложи всички устройства да бъдат изтеглени заради безброй сигнали за подпалени телефони.

Изтеглянето струва на компанията около 5.3 милиарда долара и навреди на репутацията на южнокорейския технологичен гигант.

В понеделник компанията обяви, че проблемът с избухващите телефони е причинен единствено от батериите – няма проблем със софтуера или хардуера.

Причина са грешки в дизайна и производството, които са се отразили на батерията.

Докладът от разследването посочва, че проблемите са свързани с недостатъчно изолационен материал в батерията и дизайн, който не дава достатъчно пространство за безопасно разполагане на електродите на батерията.

Samsung обяви, че поема отговорност за провала.

Компанията не обяви името на доставчиците на батериите, но миналата година те бяха идентифицирани като филиала Samsung SDI и китайската Amperex Technology. Технологичният гигант не планира да предприема правни действия срещу тях, а приема отговорността за действията си.

Samsung’s Note 7 се появи на пазара през август 2016 година като устройство, конкуриращо iPhone на Apple.

През септември обаче се наложи да бъдат изтеглени 2.5 милиона устройства заради оплаквания с прегряване и избухващи батерии.

 
 

„The OA“ е sci-fi приказка. А вие гледате ли го?

| от |

На 16 декември, докато хората са в трескава подготовка на истерията покрай предстоящите коледни празници и само чакат, за да изпратят 2016-а година на майната й, Netfix – новатори в правенето и пускането на добре телевизия – бълват цял сезон на най-новото си шоу – The OA.

The OA минава някак незабелязано за много хора. Дали е от идването на Коледа, или от голямата истерия, която другото шоу на канала Stranger Things предизвика, не е ясно. Но The OA остава леко в сянка. По-умните телевизионни маниаци обаче надушват като хрътки, когато нещо ще бъде добро, не просто защото е гледаемо, а защото съдържа в себе си онези бисери на телевизионния разказ, които някои сериали и поредици могат да донесат, и съответно The OA започва да набира своята малка, но вярна аудитория.

Близо месец след премиерата си шоуто, дело на Netflix и американската кукувица Брит Марлинг, която е създател, продуцент и основна актриса в него, бива подновено за втори сезон. Продължение, което всеки, който веднъж е дал шанс на The OA очаква с леко нетърпение, равносилно на сърбеж там, където не можеш да се почешеш в момента.

Историята в шоуто проследява младата откачалка Прери, която се завръща като някакво ненормално чудо в родния си дом, от който е изчезнала преди точно 7 години. При завръщането й се променят две неща – от сляпо момиче, тя се е превърнала напълно зряща жена и ако преди е изглеждала просто затворена в себе си, то сега е леко луда девойка, бълваща небивалици и сентенеции, която няма търпение да се освободи от емоционалната и физическа обвързаност към семейството, което не е виждала отдавна, но което си я иска обратно.

Така започва историята на Прери, която малко след като се прибира на мястото, което чувства като чуждо тяло, удобно наместило се в нея, събира група от аутсайдери и откачалки, на които да разкаже историята си и съответно те да й помогнат да се върне там, откъдето е дошла, за да намери единственото нещо, което я интересува – нейният приятел Хоумър.

Епизод след епизод, подредени в строг, динамичен и ярък разказ, зрителят започва да се запознава с историята на Прери. Нейната вярна секта, изградена от счупени франкенщайнове, всеки със своите проблеми, и да потъва бавно, но сигурно в полу-фантазната вселена на The OA. Тя пък, от своя страна, е като лудост, пълна с капани и женска хистерия, каквито рядко се появяват по телевизията. Да не кажем никога.

Самата Брит Марлинг е известна с това, че конвенционалните неща не й пасват добре. При нея всяко нещо трябва да е обърнато наопаки, добре изтупано и превърнато в нещо друго. Такова е и киното, което прави – за справка вижте „Другата Земя“ – както и телевизията.

The OA е първият телевизионен проект на Марлинг в компанията на верния й приятел и партньор Зал Батманглидж, който режисира много голяма част от сценариите й. Музиката в сериала също е дело на член на тяхната малка група – братът на Зал – Ростам Батманглидж, който в ежедневието си е и част от бандата Vampire Weekend, пише мелодиите.

The OA е сериал, който напомня на сън. И подобно на сънуването е пълен с хиперболи, неща, които изглеждат нелогични, но намират своя път постепенно, с тъмни кътчета, задъхващи моменти и един Торбалан, който се крие в мрака.

Хубаво е, че и гледането му е подобно на сънуване, „бързо постепенно, а после изведнъж“, както пише Джон Грийн. Така и The OA те хваща за гушата и не те пуска. Цели 8 епизода.

Втория сезон, начело с Брит Марлинг и групата й от фрикове, може да очаквате в края на тази година. Netflix подновиха The OA в същата седмица, в която направиха същото и със Stranger Things, макар тогава малко хора да го разбраха.

Но е хубаво да го знаете, когато The OA завладее съзнанието ви с плътната си и ненормална атмосфера и се чудите какво ще стане после.

Към вкусната и различна Брит Марлинг и нейната циркова трупа, които са основното звено на сериала, добавяме и Риз Ахмет, Джейсън Айзък и Паз Вега, които участват. В случай, че някой има нужда от още причини, за да види сериала. На нас лично не ни трябваха.

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

НТС ще помага на планетата с виртуална реалност

| от chronicle.bg |

НТС основа фонд за виртуална реалност, чиято работа ще е създаването на съдържание и технологии.

Бюджетът е 10 милиона долара, които ще служат за стимулиране на устойчивото развитие по цял свят, предава Venture Beat.

Новият проект на компанията се казва VR for Impact и беше обявен на Световния икономически форум в Давос, Швейцария. Според HTC, VR бизнесът предстои да стане индустрия за 25 милиарда долара към 2021 г. и може да се използва за осигуряване на растеж и стабилност в сфери, които силно се нуждаят от това.

Фондът ще работи в партньорство с инициативата “Цели за устойчиво развитие” на ООН за разработването на идеи, които могат да доведат до промяна и трансформации в области, където такива са жизнено необходими.

Програмата на ООН работи за справяне с крайната бедност, опазване екологичното равновесие на планетата и осигуряване на мир и просперитет. НТС вече стартира кампания за най-добрите идеи за това, как виртуалната реалност може да се използва за постигане на тези цели и първият награден проект ще бъде съобщен в Деня на Земята (22 април).

Източник: Venture Beat