Висшият ръководен екип на Samsung получава по-малко заплащане от изпълнителните директори на Google и Apple поотделно

| от |

Висшият ръководен състав на Samsung, който се състои от трима изпълнителни директори и финансов директор получават заедно 30.6 милиона долара, пише Quarz.

samsung_logo

Данните са обявени от южнокорейския производител по време на годишна среща на акционерите. Тази сума е по-малка от индивидуалното заплащане на изпълнителните директори на американски компании като Google и Apple.

Председателят на Google Ерик Шмид наскоро получи еднократна премия под формата на акции в размер на 100 милиона долара. Финансовият директор на най-голямата търсачка Патрик Пичет – 38 741 106, а директорът на бизнес операциите Никеш Арора – 51 145 868 долара.

При най-заклетия конкурент на Samsung заплатите на мениджърите са по-ниски в последните години. През 2012 година обаче в Apple имаше прилични индивидуални бонуси. Финансовият директор Питър Опенхаймер получи 68 591 562 долара, а ръководителят на софтуерната дивизия Еди Кю – 50 420 415.

Подобни цифри могат да се открият навсякъде в технологичната индустрия в САЩ. Зад разликата с Корея стоят друг тип отношение към заплащането и корпоративна култура. Заплатите на изпълнителните директори в Япония и Европа са по-високи от тези в Южна Корея, но все още са доста по-ниски от това, което получават в Съединените щати.

Според данни на Института за икономическа политика заплащането на изпълнителните директори в Америка се е увеличило с 876 процента от 1978 до 2011 година. Така американските технологични компани имат притегателна сила за най-талантливите професионалисти по света.

 
 

Книга на седмицата: „Междупанелни войни“ на Никола Крумов

| от chronicle.bg |

Втората книга на Никола Крумов – „Междупанелни войни“, е сред най-продаваните книги в книжарници „Сиела“. 

Първата му книга – „Дневник от панелни блокове“, е една от най-продаваните книги на изминалата година. Никола Крумов е популярен във Facebook с хумористичните си истории. Издател е „Пощенска кутия за приказки“.

„Аз съм Никола Крумов на трийсет и няколко години. Пристигнах от моето село в града с над сто буркана и четири пръта суджуци. Имам домашна ракия за шест средно големи саватби (от по 300 човека) и пак ще ми остане. Получих висше (да се чуди човек на образователната ни система) в специалността „Отваряне-затваряне на празен хладилник с пълни ръце.“ Отдавна съм „тиган“ (човек, който не експлоатира зеленчуци и плодове за храна). Харесва ми да гледам телевизора, когато е изключен. Обичам мазна шкембе чорба с много ледена бира – следователно съм духовна личност. Мога да набия почти всеки, любимата – никой, но тя може да набие мен – загадката в моя живот. Президент съм на Българската Федерация по Алкохолни Спортове и Застоял Туризъм (БФАСЗТ). С втората си книга поздравявам всички мои поддръжници във Фейсбук“, пише в анотацията за книгата.

Повече за Никола Крумов прочетете тук.

 
 

Bulgaria Air превозва безплатно ски екипировка

| от chronicle.bg |

В разгара на зимния сезон авиокомпанията Bulgaria Air предлага безплатен превоз на ски и сноуборд екипировка по всички свои директни дестинации при пътуване до 31 март 2017 г.

Всеки пътник може да добави към багажа си безплатно един чифт ски, щеки и ски обувки или сноуборд и екипировка за него.

В цената на самолетните билети са включени всички летищни такси, ръчен багаж до 10 кг, чекиран багаж до 23 кг, чекин, кетъринг на борда.

Превозвачът предлага и допълнителна услуга – безплатен избор на място в самолета. По този начин всеки, който закупи билет на Bulgaria Air, може сам да избере къде да бъде настанен.

Лоялните клиенти на авиокомпанията, които са част от програмата Fly More и са натрупали достатъчен брой бонус точки, могат да се възползват и от редица отстъпки и преференции – допълнителен безплатен багаж до 10 кг, безплатен самолетен билет, пътуване в бизнес класа и много други.

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

Samsung ще представи следващо поколение Galaxy Note 7

| от chronicle.bg |

Много хора смятаха, че след злополучния Galaxy Note 7, Samsung ще се откаже да произвежда следващо поколение на модела. Както става ясно от интервю с шефа на Samsung Mobile Д.Дж.Кох обаче, това не е вярно.

Вчера Samsung обяви официално резултатите от вътрешното разследване, което целеше да разбере защо телефоните се сапозапалват.

Koh е заявил, че по време на разследването, са установили , че Note всъщност има много лоялни потребители. Президентът на Samsung US, Тим Бакстър, също е потвърдил, че много от потребителите на Galaxy Note все още са лоялни към модела и чакат нов ъпгрейд.

„Ще предложим по-добър, по-сигурен и много иновативен Note 8″, казва още в интервюто Кох.

Към момента няма информация кога може да се очаква наследника на Galaxy Note 7.

Източник: CNET