Високи технологии от начало до край

| от chronicle.bg |

Новите Audi A4 и A4 Avant, които можем да видим на автосалон София, предлагат многобройни първокласни технологии, които поставят високи стандарти в своя клас. Eлегантният дизайн е съчетан с новаторска концепция за управление на функциите, а олекотената конструкция хармонира отлично с новите, високоефективни решения в областта на задвижването. Моделите A4 и A4 Avant са водещи в своя клас и по отношение на инфоразвлекателните системи и електронните функции за подпомагане на водача. В резултат на всичко това, бъдещите собственици на новите модели на Audi ще могат да се насладят на едно наистина високотехнологично изживяване.

По отношение на аеродинамичните характеристики двата нови модела изпреварват своите конкуренти. A4 седан се отличава с коефициент на въздушно съпротивление от едва 0.23, a при версията Avant той е само 0.26. Tези изключително ниски стойности са постигнати в резултат на широк спектър от фини настройки и прилагане на нови решения. Във външната част на предните въздухозаборници са добавени допълнителни отвори, които отвеждат част от насрещния въздушен поток около отворите на калниците, където той обтича външно колелата, чиято форма също е преминала през аеродинамична оптимизация.
Оформлението на задната част има ключово значение за аеродинамичните характеристики на всеки нов модел. При новия Audi A4 седан, формите на капака на багажника гарантират плавно протичане на въздушния поток, а при версията Avant тази функция се изпълнява от силно изтегления надолу спойлер на задния ръб на покрива.

Със своята богата гама електронни системи за подпомагане на водача, новите Audi A4 и A4 Avant поставят нови високи стандарти в своя клас. Някои от системите са част от серийното оборудване на новите модели, а допълнителните възможности могат да бъдат индивидуално подбрани или поръчани в пакетите Parking, City и Tour.

Всички версии на новите модели разполагат серийно със системата за безопасност Audi pre sense city. При скорост на движение до 85 км/ч, системата следи наличието на други автомобили и пешеходци на пътя с помощта на монтираната на челното стъкло видеокамера с ефективен обхват до 100 метра. При установяване на потенциална опасност от сблъсък, водачът получава поредица от предупреждения и при необходимост автомобилът започва да използва спирачната система с пълно усилие. При скорост на движение до 40 км/ч, системата може да избегне напълно настъпването на произшествие в рамките на своите възможности. При по-високи скорости до 85 км/ч, предупрежденията и използването на спирачките могат да спомогнат за намаляване на скоростта в момента на удара.

Друга включена в серийното оборудване на новите Audi A4 и A4 Avant система е функцията за следене на концентрацията, която е част от информационния комплекс на водача. Тя анализира поведението на човека зад волана и предупреждава в случай, че открие спад на концетрацията или невнимание у водача.

Асистентът за завиване е друго нововъведение на марката Audi, което следи движението отзад при извършване на маневри с ляв завой (при автомобили с ляв волан). Системата има работен диапазон между 2 и 10 км/ч и в опасни ситуации спира напълно автомобила. Функцията се задейства автоматично в момента, в който водачът подаде сигнал за завиване с ляв мигач.
Новите Audi-та  създават нови стандарти за висококачествен звук в средния клас. Опционалната аудио система Bang & Olufsen 3D Advanced Sound System предлага изключителни технологични решения – звук който включва пространствено измерение за височина. Той използва четири допълнителни високоговорителя, два във арматурното табло и два в предните колонки. Триизмерният звук позволява едно звуково преживяване което е напълно ново за автомобил: музиката създава усещане като в концертна зала.

 
 

„Историята на прислужницата“: какво трябва да знаете за сериала

| от chronicle.bg |

Когато през 1985 година канадската писателка Маргарет Атууд издава книгата си „Историята на прислужницата“ (The Handmaid’s Tale), светът е много различен. Романът е написан върху пожълтели листа и напечатан на германска пишеща машина, наета от Атууд, докато живее в Западен Берлин.

По това време Стената все още разделя обществото на две, а въздухът е наситен с усещането за Големия брат. Навсякъде цари чувство на недоверие.

В тази атмосфера се раждат светът на Гилаед и прислужницата Офред. В годините след създаването на романа, награждаван с редица престижни награди за литература,  Атууд винаги е казвала, че всичко, което се случва в нейната награждавана книга, е изградено по образ и подобие на неща от света около нас – от прислужниците на Яков в Библията до увеличаващите се нива на безплодие по света.

Това обаче не е спирало мнозина да се чудят дали Атууд всъщност не е пророк, особено като се има предвид как сериалът „Историята на прислужницата“ с участието на Елизабет Мос в ролята на Офред, се ситуира в 2017 година.

Действието в епизодите, създадени по романа, се развива в Гилаед – дистопично общество в близко бъдеще, в което темата за безплодието е водеща, а правата на жените са изпратени в миналото. За да гарантират приръста на населението си, властите в тоталитарната общност пращат млади и плодовити момичета в сексуално робство, за да помагат на заможните семейства да създават поколение.

Още преди премиерата на първия епизод от сериала, поддръжниците на Тръмп обвиниха шоуто в явен упрек към правителството му. Жени, облечени в костюми на прислужници, протестираха в Тексас срещу закон за абортите, а по време на женския марш през март имаше постери с известен цитат от книгата – „nolite te bastardes carborundorum“ („не позволявай на копелетата да те съсипят“).

Изглежда така, сякаш книгата е мрачно предсказание, в което Hulu са разпознали днешна Америка и затова са купили правата за създаване на сериала. Историята обаче е по-различна. Телевизията се заема със сериала през април 2016 година, когато Доналд Тръмп е кандидат за президент с малки шансове, а предизборната кампания тепърва се разгръща. Снимките на първи сезон са приключени около деня, в който новият американски президент полага клетва.

Това превръща „Историята на прислужницата“ в един от най-непреднамерено релевантните сериали в последните години.

Създателят на шоуто Брус Милър посочва, че ако сериалът по книгата на Маргарет Атууд звучи като анти-Тръмп изпълнение, то тогава авторката би трябвало да има умения за пътуване във времето. По думите му Гилеад има своя собствена политическа структура и тя е установена много отдавна.

Самира Уайли, една от звездите на шоуто и известен ЛГБТ активист, прочела книгата едва след като й дали ролята на Мойра – най-добрата приятелка на Офред. „Не бях запозната с „Историята на прислужницата“ на Маргарет Атууд, преди да прочета сценария. Невежо си мислех: О, виж, те са написали тази история за това време…точно сега, това е невероятно. След това да разбера, че е писана преди повече от 30 години, за мен беше ненормално“.

За Елизабет Мос, която е и изпълнителен продуцент на сериала, той е станал още по-тежък след изборите през ноември, след които епизодите изглеждат малко по-близки до реалността.

Мос и Милър са категорични, че някои сюжетни линии могат да напомнят за САЩ днес, но всъщност сериалът се занимава с много по-универсален свят и разглежда оригиналните теми, заложени в книгата на Атууд.

Сериалът по книгата на Маргарет Атууд може да се гледа в България по HBO.  Вижте в галерията жените в основните роли. 

 
 

Бившите мениджъри на Джони Деп го нарекоха „закоравял лъжец“

| от chronicle.bg, по БТА |

Бившите мениджъри на Джони Деп го нарекоха „закоравял лъжец“, след като даде интервю, в което каза, че са го разочаровали.

Актьорът заведе дело срещу „Мениджмънт груп“ през януари за повече от 25 милиона щатски долара, като я обвинява в измама и небрежност. Фирмата подаде насрещен иск, в който изтъкна, че Деп е харчил разточително за имоти, частни самолети, произведения на изкуството, въпреки предупрежденията им.

В интервю пред в. „Уолстрийт джърнъл“ Джони Деп задава въпроса защо фирмата не се е отказала от него като клиент, ако е харчел толкова неразумно. Това накара говорителят й Дейвид Шейн да заяви през Асошиейтед прес, че Деп е „закоравял лъжец, който отказва да поеме отговорност за възмутителното си поведение и принуждава други да лъжат вместо него“.

В съдебните документи фирмата посочи, че разточителният начин на живот на Джони Деп струва 2 милиона долара месечно. Той е платил 75 милиона за да купи и поддържа 14 къщи, сред които френски замък и верига бахамски острови.
Джони Деп отговори, че парите са негови и ще ги харчи както иска.

 
 

10 мъже с по-възрастни половинки + 2 бонус

| от chronicle.bg |

В неделя изборите във Франция изведоха като фаворит в президентския вот Еманюел Макрон. Но онова, което впечатли по-силно от успеха на младия центрист, беше съпругата му – Брижит Макрон, по-голяма от него с 24 години.

Любовта между Еманюел Макрон и Бриджит пламва, когато тя е негова учителка по литература, женена, с три деца. Днес двамата продължават да са заедно, а отношенията им предизвикаха повдигане на вежда от страна на мнозина.

Затова ви предлагаме една галерия, която показва, че връзките между мъже и жени с драстична разлика във възрастта не са нещо ново, дори напротив.

 
 

Киа Моторс ще строи нов завод в Индия

| от chronicle.bg |

КИА Моторс подписа Меморандум за разбирателство с правителството на Андхра Прадеш, Индия за строителството на нова производствена база в Anantapur.

Споразумението бе подписано на официална церемония в град Виджаявада, част от Андхра Прадеш, югоизточна Индия. Инвестицията за първия завод на КИА в Индия, който се очаква да бъде въведен в експлоатация в края на 2017г., възлиза на 1.1 милиард щатски долара.

Стартът на производство е планиран за втората половина на 2019г., като капацитетът на базата ще бъде 300 000 автомобила годишно.

КИА планира производството на стратегически компактен седан и компактен SUV, специално насочени към индийските потребители. Заводът, разположен на площ от 2.16м2/536 акра, включва 4 основни цеха – щамповане, заваряване, боядисване и сглобяване.

Модерният завод ще предостави възможност на компанията да стартира продажбите си и в Индия, което ще спомогне за устойчивия ръст в продажбите, както на местно, така и на международно ниво. Индия е най-бързо развиващия се пазар на нови автомобили в света и 5-ти по големина в международен мащаб.

През изминалата 2016г. в страната са реализирани над 3.3 милиона автомобила. Експертите прогнозират, че до 2020г. Индия ще се превърне в третия най-голям пазар на автомобили в света.