В Танзания откриха най-древните фосили от отровни змии

| от |

Учени откриха най-древните фосили от отровни змии в Африка, които се срещат и днес, съобщи Сайънс дейли.

cobraoriginal

Новооткритите фосили свидетелстват, че отровни змии от семейство Аспидови (Elapidae), към което принадлежат кобри, крайтове и морски змии, са живели преди 25 милиона години в Африка.

Изследването е извършено от учени под ръководството на Джейкъб Маккартни от Колежа по остеопатична медицина към университета на Охайо. През последното десетилетие неговият екип изследвал района на езерото Руква в Танзания, за да опознае настъпващите с времето промени в околната среда в Източноафриканския рифт.

Змиите от семейство Аспидови принадлежат към по-голямата група Смокообразни. Открити са фосили от смокообразни на 50 милиона години. Не се очакваше обаче те да съставляват толкова голяма част от змиите в Африка преди 25 милиона години, тъй като по-късно стават доминантен вид в Европа и Северна Америка.

„През олигоцена преди 34 – 23 милиона години очаквахме да са доминиращи змиите от семейство Боидни, което включва бои и питони, поясни Маккартни. Те обикновено се крият, изчакват плячката си и я нападат от засада. На практика попаднахме на най-древните доказателства за съществуване на змии от това семейство в Африка.“ Новооткритият вид е кръстен Rukwanyoka holmani.

Учените обаче с изненада установили, че по онова време там е имало повече смокообразни, отколкото змии от семейство Боидни.

 
 

Apple Music вече има повече от 20 млн. абонати

| от chronicle.bg |

Няма и две години от дебюта на музикалната стрийминг услуга Apple Music, а тя вече има повече от 20 милиона абонати. За сравнение, достигането на същия брой абонати отнема на Spotify седем години.

Информацията е потвърдена пред Music Business Worldwide. През април абонатите бяха 13 млн., през юни – 15 млн., а през септември – 17 млн.

Най-големият конкурент на Apple Music – Spotify, обяви, че към септември тази година платените абонати на услугата са 40 млн. От компанията очакват броят им да нарасне до 50 млн. в началото на 2017.

Източник: Apple Insider

 
 

Появи се невероятен акустичен кавър на „Издислав“. Чуйте го

| от chronicle.bg |

Първият опит за песен на английски на поп-фолк изпълнителя Фики Стораро предизвика вълна от шеги. Песента му „Is This Love“ беше успешно прекръстена на Издислав и намери специално място дори в новинарския блок на БНТ. Въпреки типичните чалга извивки на парчето, оказва се, че то може и да звучи добре.

Автор на чудесния кавър е Нели, която от 17-годишна поддържа свой YouTube канал, в който публикува видеа на кавъри.

Чуйте я.

 
 

Най-вероятният ден да бъдете зарязани от партньора наближава

| от chronicle.bg, по БТА |

Най-вероятният ден, в който може да бъдете зарязани от партньора наближава и той е 11 декември.

Тази неделя е набедена за най-фатална от статистиците, които внимателно анализирали думата „раздяла“ в постовете и статусите във Фейсбук. Съществуват различни теории относно това на какво се дължат тези разлъки.

По-стиснатите люде си дават сметка, че не си заслужава да се хвърлят пари на вятъра за подаръци за човека, с когото не са сигурни, че ще продължат. Други пък предпочитат скъсването на отношенията пред това да представят човека до себе си на семейството. Но не трябва да изключваме и влиянието на стреса – периодът около коледните и новогодишните празници е особено напрегнат и на мнозина не им издържат нервите.

Много тлеещи конфликти излизат наяве и от това страда любовната връзка. Ако все пак двойките преодолеят фаталния 11 декември, да не мислят, че всичко им се е разминало. Разлъките на Коледа и на Нова година намаляват, но рязко скачат през пролетта, предупреждава таблоидът.

 
 

Turkish Airlines спечели награда за своя рекламна кампания

| от CHR Aero |

Turkish Airlines бе наградена с Gold Epica награда за своята кампания “Batman v. Superman”.

В блокбъстъра “Batman v. Superman” авиокомпанията прави поява със свой Boeing 777.

Идеята на рекламата е, че Turkish Airlines изпълнява полет между двата измислени града във филма- Готъм Сити и Метрополис.

Освен участие в самия филм, авиокомпанията предостави различни възможности на своите пътници да се запознаят с него, както и да надникнат в света на супергероите.

Авиокомпанията беше наградена в категория „Product & Brand Integration”, като тази кампания доведе до над 30 милиона гледания на рекламата в YouTube, както и над 125 милиона „media impressions”.

Epica Awards е основана през 1987 като това е единствената награда, която се определя от журналисти свързани с маркетинг и комуникационни заглавия.