САЩ се страхуват от китайски космически туристи

| от |

Screenshot_1Космическите туристи от Китай са обявени от американската компания Virgin Galactic за потенциални шпиони. Те не могат да купуват билети за космическия й кораб SpaceShipTwo.

В компанията съобщават, че сред заможните китайци ще се намерят немалко желаещи да платят за пътешествие в космоса $260.000, но могат да шпионират в полза на родната си страна, да крадат технологии и да ги използват за свои цели.

Доколко са високи рисковете от изтичане на информация от американския кораб SpaceShipTwo в Китай? Ето мнението на експерта Владимир Евсеев:

– Тези тревоги все пак имат определено основание, защото един турист в космоса не може да бъде изолиран, и не мисля, че с него задължително ще се намира някой. Т.е. той може да получи дори косвена информация, която да се използва за шпиониране. По тази причина не съм склонен да изключвам възможността от такива опити.

Междувременно, явно предвзетото отношение на компания Virgin Galactic към космическите туристи от Китай се обясняват до голяма степен от стереотипите, възникнали още през 80-90-те години на миналия век, продължава Евсеев:

– В света Китай се възприема като държава, която се занимава с промишлен шпионаж. И от тази гледна точка са ясни и тревогите на някои бизнес структури за опазването на своята информация. Това му реноме ще създава определени пречки на Китай. С течение на времето тези пречки ще се увеличават, но в случая имам едно смесено чувство. Китай в космоса вече притежава толкова, че и сам е способен да изпраща космонавти в орбита. Той има своя космическа станция, лунна програма. Като цяло Китай е самостоятелен в тази сфера. Той няма нужда „да вози” някого с чужди космически кораби, ако възникне необходимост и сам може да изпраща на пътешествие там свои туристи.

Космическият кораб SpaceShipTwo има двигатели и други технологии, създадени в САЩ. Те могат да бъдат използвани и във военните програми на Пентагона, а значи, съгласно американските закони, достъпът до подобни обекти за граждани на Китай е затворен. Нормата беше въведена още през годините на „студената война“, а днес важи и за граждани на Иран и Северна Корея.

Междувременно, не е ясно, как в този случай САЩ разчитат да развиват сътрудничество с Китай в космическата сфера. Подобни инициативи американската страна прави редовно през последните две години. Но изглежда че американците „го извъртат”, протягайки ръка на китайците.

Гласът на Русия

 
 

Роби Уилямс е готов да представи Русия на „Евровизия 2017″

| от chronicle.bg, по БТА |

Известният британски певец и музикант Роби Уилямс заяви готовност да представи Русия на тазгодишния песенен конкурс „Евровизия 2017″.

„Евровизия 2017″ ще се проведе през месец май в столицата на Украйна Киев, предаде ТАСС.

Агенцията цитира изявление на Уилямс в руското телевизионно предаване „Нека говорят“. „Аз бих искал да представя Русия на „Евровизия“, заяви музикантът. Това ви го казвам чистосърдечно, а ето че моят мениджър сигурно вече се е хванал за главата! Бих искал да представя Русия на конкурса. Давай, Русия, ние можем да победим!“.

Уилямс добави, че харесва „Евровизия“ заради пищното и грандиозно шоу, което се предлага на зрителите.

 
 

Пускат Айфон в нов цвят с чудесна кауза

| от chronicle.bg |

Вече може, да си купим Айфон в червено. Той е факт и има много добра причина за това. Епъл и преди е пускал червени устройства със същата цел.

Средствата от червения айфон ще отидат за благотворителност. Конкретно, парите ще помогнат в борбата срещу болестта СПИН. Новината беше съобщена заедно с представянето на нов, по-малък Айпад Про. Таблетът е по-мощен, притежава по-ярък дисплей, както и нова по-ниска цена. Той има и нови апове, най-важният от които изглежда е „Apple Clips“. Той позволява комбинирането на снимки и видеа в клипче за споделяне.

Ще можем да поръчаме червеният Айфон от 24 март натам. Той ще се продава в нормален и голям размер.

„Откакто започнахме колаборацията си с (RED) (червено – от англ. ез.) преди 10 години, клиентите ни са допринесли значително в борбата срещу СПИН“, казва Тим Кук. „Настоящият телефон с разкошен червен цвят е най-големият ни (RED) продукт досега.“

Изпълнителният директор на (RED) Дебора Дугън споделя: „Емъл е най-големият корпоративен дарител на Global Fund със 130 милиона долара.“

 
 

На късмет от София до фестивала в Кан

| от Спонсорирано съдържание |

Вие сте на фестивала в Кан.

Разхождате се из хотела си и а! – пред Вас изскача режисьорът Педро Алмодовар. Тъкмо да му кажете „здрасти“ и усещате парфюма на номинираната за „Оскар“ Изабел Юпер, която Ви подминава с царствена усмивка. Селфи тук, селфи там. Преди да се събудите, оказва се, че това е истина. Вие реално се разхождате из хотела си в Кан, докато трае международният кинофестивал – едно от най-престижните филмови събития в света.

За втора поредна година Mastercard предоставя на двама души от България възможност да бъдат не пред компютъра си, а в Кан, докато тече фестивалът. Избраните ще отседнат в един от хотелите, в които са настанени хора от киноиндустрията. Това дава шанс да срещнете на живо любим режисьор или актьор. Освен това за вас ще се погрижат професионални гримьор, фризьор, стилист.

Предложението включва победителите да бъдат придружени от любим човек.

За да участвате в надпреварата за безценното преживяване, трябва да сте направили безконтактни плащания с карта Mastercard в магазини dm на минимална стойност от 35 лв. в промоционалния период от 9 март до 9 април 2017 г. и да регистрирате бележките от ПОС трансакциите на страницата на Mastercard. Така, от една страна, с безконтактната трансакция сте заплатили бързо, удобно и сигурно, а от друга – се включвате в играта за награда.

Освен двете големи награди, които предвиждат пътуване до Кан, има и още 100 награди. Те са ваучери за два билета за прожекция по избор в салоните на Кино „Арена“ в цялата страна.

кан фестивала в кан, mastercard

 
 

Продават въздух от концерт на Адел

| от chronicle.bg, по БТА |

Австралиец се опитва да продаде въздух от концерта на Адел в Аделаида. Въздухът е бил пакетиран в найлонови пликчета, съобщи в. „Уест Острелиън“.

„Грабнете къс история за вашата колекция за Адел“ – пише Шон Макдона към офертата си в Ибей. – Всеки истински фен трябва да притежава такъв въздух. Много изгодно предложение“.

Началната цена на пликче с въздух е 14,95 австралийски долара (около 20 лева).

Концертът на Адел в Аделаида беше на 13 март. Публиката й беше от 70 000 души. Една от фенките й преживя нещо незабравимо, когато певицата я изтегли на сцената, за да пеят заедно.