Уроците на „Колумбия”

| от |

030201-F-9999G-001Астронавтите на НАСА не по-малко от седем пъти били на косъм от гибел в същата ситуация на старта, както в случая със совалката „Колумбия”, довела до трагедия. Но всеки път на тревожните сигнали не се отделяло необходимото внимание и екипажът по чудо се спасявал.

Така твърди изданието JournalofManagement. Статията в него е по случай 11-та годишнина от гибелта на совалката, която се разпадна на части на 1 февруари 2003 година. Всичките седем членове на екипажа загинаха.

Комисията по разследване на обстоятелствата на гибелта на совалката „Колумбия” установила: на старта по крилото на совалката ударило парче топлоизолираща пяна от резервоара за гориво. То попаднало под реактивна струя, получило огромна скорост(4 км. в секунда) и повредило покритието на крилото. И когато преди кацането, совалката навлязла в атмосферата, повреденото място се нажежило и изгоряло. Горящите газове проникнали в совалката, предизвикали нейната разхерметизация и тя се разпаднала на части.

Причина за катастрофата станали пропуски в сферата на сигурността, която се оказала по-малко значим приоритет пред две други: намаляване на разходите и ефективността на програмата за полети. Разказва академикът от Руската академия за космонавтика „Циолковски” Александър Железняков:

– За това, че парчета пяна по време на старт не веднъж са удряли крилото на совалката било известно едва ли не от първия полет в 1981 година. Но колко опасно е това разбрали едва след катастрофата на „Колумбия”. Преди това смятали, че корабът е здрав и може да издържа подобни удари.

Не става дума за укриване на тревожни факти. Това по-скоро е недомислие, предполага експертът Андрей Ионин:

– Без съмнение, на това обръщали внимание, но не мислели, че то може да доведе до такива последици. Искренно не разбирали, че е възможно такова развитие на събитията. Но без съмнение, след резонансни аварии се намират допълнителни ресурси за да може всичко отново да бъде изучено.
В руската космонавтика също имало трагедии. В 1967 година при кацане не се отворил напълно парашута на кораба „Союз” и загина космонавта Владимир Комаров. В 1971 година при приземяване се разхерметизирал кораба „Союз-11”, екипажът загина, напомня Александър Железняков:

– Оттогава в нашата страна на въпросите за осигуряване на безопасност на пилотираните космически полети се отделя повишено внимание. И от 1971 година ние летим без аварии. След трагедията с „Колумбия” допълнителни мерки не са били предприети, защото „Союз” и совалките са принципно различни кораби.

Космосът е чужда за човека среда. Тръгвайки за полет много рискуваше Юрий Гагарин. 50% вероятност да не се върне на Земята имаше за лунния екипаж на „Аполо”. Очевидно опасна ще бъде и първата експедиция на Марс. В същото време без рискове не е възможно усвояването на космоса. А задачата на конструкторите е да намалят тези рискове, повишавайки сигурността на корабите и използвайки опита, получен от трагедиите на миналото.

Гласът на Русия

 
 

9 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Иван Бондоков

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-то издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Днес продължаваме с Иван Бондоков: съ-основател на Limacon – първият център за развитие на социален капитал в България. Занимава се с маркетинг и PR, развиване на социален капитал на личностно и общностно ниво и е китарист и поет по душа.

Ето какво каза той за любимите си реклами, като предварително заяви, че не се притеснява, че повечето от тях са леко нецензурни:

За мен най-добрите реклами са тези, които не адресират директно продукта на фирмата. Тези реклами, които не навират в лицето на зрителя колко готин и нужен е дадения продукт за него. Обожавам интелигентните реклами и нереализирана мечта ми е да направя подобна реклама за култов бранд.

Bud Light „Cut The Cheese“

Феноменална реклама, която се заиграва с няколко жаргонни израза за различни физиологични процеси, които извършваме в ежедневието си! За повечето от вас, както и за мен, ще е нужно да прочетете коментарите под видеото, за да разберете гениалността на сценаристите. Велико!

Bud Light Swear Jar

Продължавам с „вулгарните“ реклами, които са били забранени за масово разпространение. Феноменалните Ab InBev, които произвеждат едни от най-известните марки бира в света, отново къртят с тази реклама и нейната сестра в третото видео! Мисля, че няма нужда от разяснение защо е феноменална.

Bud Light Clothing Drive

Пак да кажа – тези хора правят най-великите реклами! Насладете се на това заиграване с една вътрешно-фирмена кауза, а именно да се даряват дрехи за бедните в замяна на една биричка.

Old Spice | The Man Your Man Could Smell Like

Не мога да пропусна великите реклами на Old Spice, които странно защо от скоро взеха да се въртят по българските телевизии, но и ние си знаем, че за много неща сме назад от всички други. Изключително работещо е да изграждаш рекламна стратегия около един човек/актьор, който да се превърне в лице на целия продук. Разгледайте и видеата, в които перфектно сложения мъж отговаря на коментари под неговите реклами в youtube – супер смарт!

Bud Light – „Candle Light“ Horse 

Разък завой отново към Bud Light и тази реклама, която е апогей на „вулгарността“. Нечовешки добре измислено.

Metallica – Hardwired….To Self-Destruct

Като върл фен на Metallica не мога да не ви споделя този душевен оргазъм. Страхотно измислено и няма как човек освен да иска да си купи тавата, да не тръгне да търси и такива ръкавици.

Mercedes Benz – Library 

За тази яка реклама говор просто слоганът накрая – красива отвън, умна отвътре.

Porsche 911 commercial

Рекламата на любимата ми марка коли, която много точно обрисува една човешка мечта. Завършвам с този майсторски миг на интелигентност, стил, страст и човечност. Настръхвам като я гледам просто. Велико!

Очаквайте следващите ни предложения след седмица, а ако имате своя любима реклама – посочете ни я в коментарите. На финала ще направим специална селекция от читателите на Chronicle.

 

 
 

Джони Деп и Амбър Хърд са на финалната фаза на развода си

| от chronicle.bg, по БТА |

Джони Деп и Амбър Хърд са на финалната фаза на развода си, като двамата уточняват как актьорът да изплати останалите 6,8 милиона от договорената сума.

Джони Деп се съгласи да даде на Амбър Хърд общо 7 милиона долара. Според източник на „И!Нюз“ той ще превежда неизплатените 6,8 милиона през следващите 15 месеца.

Амбър Хърд заяви, че ще дари цялата сума за благотворителност – на организации, борещи се с насилието над жените и на Детската болница в Лос Анджелис, където е работила като доброволка.

През лятото Джони Деп преведе 200 000 долара на две благотворителни организации от името на Амбър Хърд.
Актрисата подаде молба за развод през май след продължил 15 месеца брак и броени дни след това си издейства ограничителна заповед срещу Джони Деп.

 
 

6 лоши кино римейка

| от |

Този месец, преди точно 15 години, на голям екран излиза великолепната криминална комедия „Бандата на Оушън“. Джордж Клуни, Брад Пит, Мат Деймън, Кейси Афлек, Джулия Робъртс и Анди Гарсия, под режисурата на Стивън Содърбърг и майсторския сценарий на Тед Грифин, създават едно истинско удоволствие за гледане в този кино пъзел.

„Бандата на Оушън“ сам по себе си е римейк на известен филм от 1960-а година с Франк Синатра и Дийн Мартин. Но за разлика от нашата класация тук, е един от добрите примери в киното.

Петнайсет години след модерната си версия филмът вече е нещо като класика, която може да бъде гледана отново и отново, при това винаги да ви носи удовоствие и кеф, макар да знаете отговора на загадката в него. Може би, заради това или поради липсата на свежи идеи, но Холивуд вече прави повторен римейк на този филм, при това с жени.

След „Ловци на духове“ „Бандата на Оушън“ ще е следващия филм, който ще пострада от феминистичния удар, разстлал се като сив похлупак над меката на киното. Разбира се, това са само предположения, за които всеки гледал и двете версии на филма, се надява да не е прав.

Междувременно, докато чакаме женската версия на „Бандата на Оушън“ ние си припомняме шест ужасни римейка, с които киното е сбъркало. Много.

В галерията горе.

 
 

Общото между Бритни Спиърс, Нели Фуртадо и Луси Лиу

| от chronicle.bg |

Днес Бритни Спиърс, Нели Фуртадо и Луси Лиу имат рожден ден!

Известните девойки стават съответно на 35, 38 и 48. По този повод направихме галерия с техни снимки – да им се порадваме отстрани в случай, че не са ни поканили на купона довечера.

Родените на 2 декември са общителни, оригинални и спонтанни  хора с младежки дух, артистичен темпе­ра­мент и богато въображение. Те също така са възприемчиви, деликатни и амбициозни, с енергичен ха­рактер и темперамент.