Цяла София в ремонти. Виж къде

| от |

Въвеждат се промени в организацията на движение във връзка с ремонт на бул. „Ботевградско шосе” от ул. „Летоструй” до Софийския околовръстен път, включително прилежащите съоръжения – временна организация на движението за ремонт на южното пътно платно на бул. „Ботевградско шосе” от ул. „Батареята” до Околовръстен път – Етап ІІІ, съобщиха от пресцентъра на Столична община.  Възстановяват се постоянните маршрути на автобусни линии 78 и 119.
От 08.00 часа днес до 24.00 часа на 31 юли се забранява влизането на превозни средства по южното пътно платно на бул. „Ботевградско шосе” между ул. „Батареята” и Околовръстен път. Движението ще се извършва двупосочно в северното пътно платно на бул. „Ботевградско шосе” в същия участък.
Автобусна линия 14 в посока с. Кривина да се движи по маршрута си по бул. „Ботевградско шосе” до разклона за Кремиковци и надясно по изградената връзка към с. Кривина и по маршрута си до гара Искър. В посока Автостанция Изток маршрутът е без промяна. От 04.30 часа днес до 24.00 часа на 31 юли се измества съществуващата автобусна спирка „Кантона” с код 0788 в северното пътно платно на бул. „Ботевградско шосе” (срещу съществуващото положение).

poradi-remontni-deynosti-am-trakiya-e-zatvorena-okolo-oblast-pazardzhik-na-km-96-550-lyavo-platno

Въвежда се временна организация на движението във връзка с провеждане на италиански фестивал на храните и напитките
До 12.00 часа се забранява престоят и паркирането на пътни превозни средства на моста пред Национален стадион „Васил Левски”, с изключение на 2 броя товарни автомобила (TIR), обслужващи мероприятието. 
Организаторът трябва да осигури от Столична дирекция на вътрешните работи постове за контрол и регулиране на движението. 

Въвежда се организация на движението във връзка с основен ремонт на ул. „Любен Каравелов” между ул. „Г. С. Раковски” и ул. „Ген. Гурко”, съобщиха от пресцентъра на Столична община.

Забранява се влизането на пътни превозни средства в двете посоки, престоят и паркирането, както следва: до 24 юли 2014 г. – по ул. „Любен Каравелов” между ул. „Г. С. Раковски” и ул. „Хан Крум”; до 7 август 2014 г. – по ул. „Любен Каравелов” между ул. „Хан Крум” и ул. „Граф Игнатиев”; от 15 юли 2014 г. до 14 август 2014 г. по ул. „Любен Каравелов” между ул. „Граф Игнатиев” и ул. „Ген. Гурко”.
Забранява се влизането на превозни средства през кръстовищата, както следва: от 9 юли 2014 г. до 13 юли 2014 г. включително ул. „Любен Каравелов” – ул. „6-ти септември”; от 14 юли 2014 г. до 18 юли 2014 г.включително ул. „Любен Каравелов” – ул. „Хан Крум” и ул. „Любен Каравелов” – ул. „Проф. Никола Михайлов”; от 22 юли 2014 г. до 27 юли 2014 г. включително ул. „Любен Каравелов” – ул. „Венелин”. 

Въвежда се организация на движението на кръстовището бул. „Пейо Яворов” – ул. „Стоян Михайловски”. От 04.30 часа днес до 24.00 часа на 15 юли се забранява влизането на превозни средства, както следва: 
- по източното пътно платно на ул. „Стоян Михайловски” между бул. „Пейо Яворов” и ул. „Никола Габровски”. Движението на превозни средства да се извършва двупосочно в западното пътно платно в участъка на строителството;
- по западното пътно платно на ул. „Стоян Михайловски” между бул. „Пейо Яворов” и площад „Велчова завера”. Движението на превозни средства да се извършва двупосочно в източното пътно платно в участъка на строителството;
- по северното пътно платно на бул. „Пейо Яворов” между ул. „Златовръх” и входа на транспортния тунел в посока Телевизионната кула. Движението на превозни средства да се извършва двупосочно в южното пътно платно в участъка на строителството;
От 04.30 часа до 24.00 часа на 15 юли се променят маршрутите на автобусни линии № 67, 88 и 98, както следва:
- Автобусна линия № 67 – от кв. „Симеоново” по маршрута си да се скъси до кръговото на бул. „Пейо К. Яворов” и бул. „Драган Цанков” и обратно по маршрута си;
- Автобусна линия № 88 – от ж.к. „Дружба 2” по маршрута си до кръстовището на бул. „Пейо К. Яворов” и ул. „Стоян Михайловски”, направо до Семинарията, наляво по бул. „Джеймс Баучер”, наляво по бул. „Черни връх”, наляво по ул. „Сребърна” до Зоопарк София – двупосочно по маршрута. Водачите на автобусите от № 88 да спират на всички съществуващи трамвайни и автобусни спирки по временния маршрут;
- Автобусна линия № 98 – от с. Железница по маршрута си до кръстовището на бул. „Св. Наум” с бул. „Джеймс Баучер”, наляво по бул. „Свети Наум”, наляво по бул. „Черни връх” и обратно по маршрута си. Водачите на автобусите от Автобус № 98 да спират на всички съществуващи трамвайни и автобусни спирки по временния маршрут;
Разкриват се на временни спирки по маршрута на автобусни линии № 88, 98 и 120, както следва:
- временна автобусна спирка площад „Велчова завера” по маршрута на Автобус № 88 след пешеходната пътека на пл. „Велчова завера” от страната на трамвайното трасе в посока Зоопарк София;
- временна автобусна спирка „Ул. Стоян Михайловски” на бул. „П.К.Яворов” на 400 м след кръстовището с ул. „Стоян Михайловски” за автобусна линия № 120 в посока Зоопарк София.
- временна автобусна спирка „Ул. Стоян Михайловски” на бул. „П.К.Яворов” на 400 м преди кръстовището с ул. „Стоян Михайловски” за автобусна линия № 120 в посока ж.к. „Левски Г”.
- временна автобусна спирка „Хотел Хемус” на бул. „Черни връх” след бул. „Арсеналски” за автобусни линии № 98 в посока „Хладилника”. 

Възстановява се маршрутът на автобусна линия 67 от Телевизионната кула до крайната станция „Кв. „Симеоново” двупосочно. До 29 юли включително се измества съществуващата двупосочна спирка „64-то ОУ” на бул. „Симеоновско шосе” по маршрутите на автобусни линии 67 и 98, както следва: 
- в посока София – назад с 65.00 м след ул. „Витошко лале”;
- в посока с. Бистрица – напред с 65.00 м от съществуващата спирка.

9e54539bbbc879c7a6bcc951fb448d2d

Въвежда се организация на движението във връзка с реконструкцията на бул. „Копенхаген” („Универсиада”) в участъка от ул. „Обиколна” до ул. „Самоковско шосе” след пътен възел при бул. „Цариградско шосе” и основен ремонт на надлез по бул. „Цариградско шосе” при бул. „Копенхаген” – асфалтиране на югозападната двупосочна пътна връзка на бул. „Цариградско шосе” в участъка от южния локал на бул. „Цариградско шосе” (локала от страната на магазин „Метро”) и бул. „Копенхаген”, съобщиха от пресцентъра на Столична община.

83f7492dc29732b5cb5e2ce483491b5b
От 08.00 часа днес до 08.00 часа на 12 юли се въвежда еднопосочно движение по югозападната двупосочна пътна връзка на бул. „Цариградско шосе” в участъка от южния локал на бул. „Цариградско шосе” (локала от страната на магазин „Метро”) и бул. „Копенхаген” с посока на движение към бул. „Копенхаген”, като движението се извършва в половината от пътното платно, както следва:
- от 08.00 часа на днес до 08.00 часа на 10 юли се забранява движението на ППС в северната половина на пътното платно на пътната връзка;
- от 08.00 часа на 10 юли до 08.00 часа на 12 юли се забранява движението на превозни средства в южната половина на пътното платно на пътната връзка;
От 08.00 часа на 12 юли до 04.30 часа на 14 юли се забранява влизането на превозни средства в двете посоки по югозападната двупосочна пътна връзка на бул. „Цариградско шосе” в участъка от южния локал на бул. „Цариградско шосе” (локала от страната на магазин „Метро”) и бул. „Копенхаген”.
От 04.30 часа на 12 юли до 04.30 часа на 14 юли да се променят маршрутите на автобусни линии 1 и 3, както следва:
- автобусна линия No 1 – в посока автостанция „Гео Милев” линията запазва маршрута си, а в обратна посока към Кокалянско ханче от бул. „Цариградско шосе” (централно платно), надясно по ул. „Павел Красов” и по маршрута си до Кокалянско ханче.
- автобусна линия No 3 – в посока автостанция „Гео Милев” линията запазва маршрута си, а в обратна посока към село Долни пасарел от бул. „Цариградско шосе” (централно платно), надясно по ул. „Павел Красов” и по маршрута си до село Долни пасарел.
Автобусите от линии 1 и 3 ще спират на всички съществуващи спирки в променения участък на маршрутите. 

 

С Агенция Фокус

 
 

Страх ни е повече от змии, отколкото от катастрофи

| от Спонсорирано съдържание |

Кампанията „Алкохолът е лош шофьор” е част от дългосрочната корпоративна политика на „Каменица” АД, която има за цел създаването на положителна промяна в поведението на пътя и безопасното шофиране. Деветото издание на кампанията протича под посланието „Петък вечер. Има само едно правило, което важи за всички – не карай пил!“, като призовава към разумно поведение и отговорност да не сядаме зад волана след употреба на алкохол.

Всяка година, като част от активностите по кампанията, „Каменица“ АД провежда национално представително проучване за навиците и нагласите на българските шофьори. Проучването тази година е реализирано през октомври с подкрепата на Gemius.

Основен фокус тазгодишната кампания „Алкохолът е лош шофьор“ поставя върху отношението на околните към водачите, които се качват в колата след употреба на алкохол. Близо 80% от българите приемат шофирането в нетрезво състояние за недопустимо, но въпреки това повечето участници в проучването биха запазили известен неутралитет, ако техен познат иска да кара, след като е консумирал алкохол.

Резултатите от проучването и нагласите на хората към употребата на алкохол и шофирането коментира Росен Йорданов, психолог и консултант на кампанията.

ABD2016_Poster

1. Всички знаем че не трябва да се качваме на колата след употреба на алкохол. Осъзнаваме рисковете, всеки ден слушаме за новите жертви на пътя и въпреки това много хора продължават да го правят. Резултатите са категорични. Защо според Вас се случва това?

Причините са много, ако щете дори еволюционни. Може да ви се стори странно, но ако направим анкетно проучване за най-силните страхове сред хора, които живеят в градовете, ще видите, убеден съм, че много повече от тях ще отговорят, че се страхуват повече от змии или паяци например, отколкото от катастрофи и пътни произшествия, а още по-малко от ПТП-та свързани с употреба на алкохол. Парадоксално, но факт е, че ние, въпреки вековете социализация и урбанизация, не сме развили достатъчно инстинктите си за градската „джунгла“. От друга страна осъзнатостта не е достатъчна, за съжаление. За да работи осъзнатостта, за да има онова необходимо възпиращо въздействие, тя трябва да се интегрира в психиката на човека в онези най-ранни години, които не помним, или да почерпим от личен горчив опит. Вие обаче виждате, че в днешни дни възрастните отделяме много повече време на образованието на децата ни и много по-малко на възпитанието им, включително и на културата на поведение на пътя.

2. Вие имате поглед върху кампанията „Алкохолът е лош шофьор“ и от предишни години. Може ли най-общо да споделите своите впечатления от тазгодишните резултати от проучването – наблюдавате ли някакви значими промени в нагласите към хората шофирането в нетрезво състояние? Какви са вашите ключови изводи?

Тазгодишното изследване дава някои поводи за оптимизъм, особено когато бъдат сравнени данните с данните от предходни кампании. Видно е, че в осезаемо по-висока степен хората показват по-добра осведоменост за законовите ограничения, свързани с шофиране след употреба на алкохол, както и за влиянието на алкохола върху преценките и реакциите на шофьорите. Също така нараства категоричността на нетърпимост към този проблем. Това показва безспорно, че кампаниите имат смисъл и си струват усилията. Въпреки че много от анкетираните вероятно имат „едно наум“ в провеждането на подобни кампании, отчитайки корпоративния елемент, бих казал, че промяната дори на 1 човек към това да бъде по-отговорен и като шофьор и като спътник, си струва.

3. Имайки предвид резултатите от проучването, според Вас коя е по-рисковата група шофьори – младите, които са безразсъдни и самоуверени или по-опитните, които се осланят на опита си зад волана и смятат, че могат да се справят с всяка ситуация на пътя? Коя от двете групи е по-склонна да шофира след употребата на алкохол?

Категорично и двете групи, но с различни мотиви. При младите „обичайният заподозрян“ е надценяването на възможностите и безразсъдството, при опитните – надценяването на опита. Аз обаче бих бил по-критичен към групата на по-опитните водачи, защото освен лична отговорност, те носят и отговорността на стожери на културата на безопасно шофиране. В много случаи именно техните погрешни действия дават „заразния“ пример, който има по-широки последствия. Както и изследването показа децата са силен възпиращ фактор срещу безумието на пийналите водачи. Трябва ли обаче техните бащи, майки, батковци и т.н да прехвърлят тежестта на тази отговорност върху техните „рамене“?!

4.    Тази година кампанията на „Каменица“ АД поставя акцент върху солидарната отговорност на спътниците на шофьори употребили алкохол – склонни ли сме да се качим при такъв водач, защо, намесваме ли се да го спрем и т.н. Резултатите показват, че едва 24% твърдят, че биха направили всичко възможно да спрат шофьора, като по-голямата част от хората заявяват, че избягват да се намесват в личния му избор. Защо, според Вас, хората не са склонни да се намесват в такава ситуация?

Резултатите дават повод за тревога, защото, виждаме немалък процент на пасивност и неангажираност в поведението на хората, когато става дума за разубеждаване на шофьори, които са консумирали алкохол. Още повече водещите причини за пасивното поведение на хората в ситуациите с нетрезви водачи, независимо дали са прикрито или директно афиширани, в отговорите са свързани с личната воля. т.е дължащи се на себесъхранителни мотиви, а не толкова на незнание за проблемите и тежките последствия, които шофирането в нетрезво състояние може да причини. С други думи въпрос на отговорна солидарност към човека до теб, независимо от цената на личния дискомфорт, особено когато става дума за здравето и живота.

А иначе, половината анкетирани са убедени, че усилията да се разубеди водач, понечил да кара пил, биха спестили 2/3 от произшествията, свързани с употреба на алкохол. Простата аритметика показва, че ако хората са по-съпричастни към проблема, би могло всяка година да се спасяват около 100 човешки живота, да не говорим за физическите травми, ако съпоставим тези резултати със статистиката на КАТ.

5. Какво бихте посъветвали хората – как да реагираме, за да спрем наш близък, приятел познат, ако реши да шофира след употребата на алкохол?

Както се казва, човешкото поведение (вкл. и шофирането след употреба на алкохол) може и да е резултат от борбата на много и различни мотиви и преценки, но то винаги се разиграва на „шахматната дъска“ на възможностите и ограниченията, определени от действията на околните. Нека не пропускаме тези „шахматни“ партии, когато нашите близки и приятели искат да шофират нетрезви! Цената на нашето участие е живот! Не играйте хазарт с живота!

6. А какво можем да направим, ако е непознат? Вариант ли е директно да се обадим в полицията или по-добре да поговорим с него?

Според мен е силно препоръчително! Условности разбира се има и то главно да не се злоупотребява с тези сигнали. Да го правим от загриженост, а не от други користни мотиви. Въпросът е жизненоважен, защото ако допуснем един човек в нетрезво състояние да шофира, ние ставаме безмълвни съучастници в ситуация с възможни непоправими последствия.

7. С оглед на предстоящите празници, в които хората ще пътуват и определено ще употребяват алкохол, какво бихте посъветвали и шофьорите и техните близки и приятели?

За шофьорите мога да кажа простичко – не се качвайте зад волана, ако сте пили дори и по-малко. Накратко „Не карай пил“.
За спътниците посланието ми е следното: нека се замислят дали попадайки пред избора – да се намеся или не – когато видят техни близки да се качват в колата с намерение да шофират след като са консумирали алкохол, дали трябва ли да се дистанцират, измисляйки си лицемерни обяснения за личната отговорност, дали си струва да мълчат, „за да не си развалят кефа“ или обратно – да се ангажират, да положат усилие, да бъдат неотстъпчиви в разубеждаването на тези хора ако трябва, но да запазим здравето и/или живота на нашите приятели и близки?

 
 

Боб Дилън тръгва на турне през пролетта

| от chronicle.bg |

Музикантът Боб Дилън няма да присъства на церемония по връчване на Нобеловите награди, която се състои днес в Стоххолм. Той обаче ще се завърне в Европа през 2017-а година за турне.

Музикантът ще посети Великобритания заедно с групата си през пролетта на следващата година. Шестневното му турне през май ще започне в Кардиф и ще продължи в Борнемут, Нотингам, Глазгоу, Ливърпул и Лондон.

Дилън издаде 27-ия си албум „Fallen Angels“ през май тази година.  Публикувани бяха също книгата му „Утъпканата пътека“ и книга с негови текстове на песни, озаглавена „Текстове на песни: 1961 – 2012″.

 
 

Усмихнатата Денина Мартин

| от Спонсорирано съдържание |

Денина Мартин е сред известните модни блогърки у нас – усмивката е нейна запазена марка. Усмихва се искрено и постоянно. Говори кратко, точно и ясно и винаги изглежда добре.

Нейното малко, лично интернет пространство се казва Purely Me by Denina Martin – вече сме ви разказвали за него.

„Обичам модата и то много, но това, което ми доставя най-голямо удоволствие, са пътешествията. Те ме зареждат и правят щастлива, защото човек е човек, когато е на път. Ако имаше как, щях през седмица да съм на различно място!“, казва Денина.

20161116-DSC_2366

Имаме предизвикателство към нея – да избере няколко аксесоара от новата колекция на Folli Follie и да даде идеи за преобразяване на зимата. Денина посреща своите последователки тази събота в мол “Сердика” в магазина на Folli Follie от 12 до 15 часа, където всеки клиент ще получи отстъпка от 30%.
Folli Folli е единствената световна марка, която се осмелява да излезе от стандартния печеливш по определение образ на жената вамп и да го замени с този на слънчевите момичета.

„От колекцията на Folli Follie избрах бижута и аксесоари в два различни стила. Единият сет е подходящ за ежедневието и се състои от романтични модели в златисто и бежова чанта с характерната закопчалка-детелина, която ми е изключително любима“, казва тя.

Денина следва максимата “колкото по-малко, толкова по-добре”. Спира на бежова чанта за ежедневието и голям пръстен като акцент за средния пръстен на лявата си ръка.

20161116-DSC_2339

„Другият сет, който избрах, се състои от празнични и женствени бижута в сребро и камъни, особено подходящи за вечерно излизане. Последните допълних в класическа комбинация – с червена мини чанта, която носи силен женствен заряд.” Чантата е ярко червена и придава акцент на тоалета й решен в тъмно.

20161116-DSC_2322

Към нея добавя тъмни очила  и часовник.

20161116-DSC_2411

Денина умее да комбинира много пръстени – в нашия случай три броя, единият от тях доста смел. Съчетава ги с дълги обеци.
„Това, което прави едно бижу наистина уникално е жената, която го носи“, казва Денина.

20161116-DSC_2341

Питам я за любимата й модна тенденция за тази и предстоящата година. 2017-а чука на вратата и е добре хората, потънали в модни дилеми да бъдат подготвени. „Този сезон must-have за мен са малките структурирани чанти. Те са красив акцент, който не просто допълва визията, а и я прави много по-впечатляваща.

А как би разнообразила зимата? – „С цветове. Аз съм явлен привърженик на цветовете и вярвам, че те зареждат с добро настроение.“
Макар зимата, макар да е толкова неудобна за носене, няма как да не се съгласим.

20161116-DSC_2395
Снимките са с бижута и аксесоари на Folli Follie.

 
 

Мадона стана жена на годината според Billboard

| от chronicle.bg |

Поп-иконата Мадона спечели наградата за „Жена на годината“ на списание Billboard. Певицата определи като едно от най-големите предизвикателства пред себе си това да бъде добра майка.

„За мен винаги е било сериозно предизвикателство да бъда майка и същевременно певица“, каза тя, приемайки наградата.

58-годишната певица, която има четири деца, през март приключи световното си турне „Rebel Heart“, което включваше 82 концерта. Междувременно водеше съдебна битка с жившия си съпруг – режисьора Гай Ричи, за попечителството над 16-годишния им син Роко. Именно по време на турнето той пожела да живее при баща си в Лондон. По време на престоя си в британската столица синът на Мадона беше заловен с трева и прекара извстно време в ареста. Битката за попечителство приключи през септември.

Всяка година Billboard раздава наградите си на жени със значителен принос към музикалната индустрия, които са вдъхновение за други жени.