Цяла София в ремонти. Виж къде

| от |

Въвеждат се промени в организацията на движение във връзка с ремонт на бул. „Ботевградско шосе” от ул. „Летоструй” до Софийския околовръстен път, включително прилежащите съоръжения – временна организация на движението за ремонт на южното пътно платно на бул. „Ботевградско шосе” от ул. „Батареята” до Околовръстен път – Етап ІІІ, съобщиха от пресцентъра на Столична община.  Възстановяват се постоянните маршрути на автобусни линии 78 и 119.
От 08.00 часа днес до 24.00 часа на 31 юли се забранява влизането на превозни средства по южното пътно платно на бул. „Ботевградско шосе” между ул. „Батареята” и Околовръстен път. Движението ще се извършва двупосочно в северното пътно платно на бул. „Ботевградско шосе” в същия участък.
Автобусна линия 14 в посока с. Кривина да се движи по маршрута си по бул. „Ботевградско шосе” до разклона за Кремиковци и надясно по изградената връзка към с. Кривина и по маршрута си до гара Искър. В посока Автостанция Изток маршрутът е без промяна. От 04.30 часа днес до 24.00 часа на 31 юли се измества съществуващата автобусна спирка „Кантона” с код 0788 в северното пътно платно на бул. „Ботевградско шосе” (срещу съществуващото положение).

poradi-remontni-deynosti-am-trakiya-e-zatvorena-okolo-oblast-pazardzhik-na-km-96-550-lyavo-platno

Въвежда се временна организация на движението във връзка с провеждане на италиански фестивал на храните и напитките
До 12.00 часа се забранява престоят и паркирането на пътни превозни средства на моста пред Национален стадион „Васил Левски”, с изключение на 2 броя товарни автомобила (TIR), обслужващи мероприятието. 
Организаторът трябва да осигури от Столична дирекция на вътрешните работи постове за контрол и регулиране на движението. 

Въвежда се организация на движението във връзка с основен ремонт на ул. „Любен Каравелов” между ул. „Г. С. Раковски” и ул. „Ген. Гурко”, съобщиха от пресцентъра на Столична община.

Забранява се влизането на пътни превозни средства в двете посоки, престоят и паркирането, както следва: до 24 юли 2014 г. – по ул. „Любен Каравелов” между ул. „Г. С. Раковски” и ул. „Хан Крум”; до 7 август 2014 г. – по ул. „Любен Каравелов” между ул. „Хан Крум” и ул. „Граф Игнатиев”; от 15 юли 2014 г. до 14 август 2014 г. по ул. „Любен Каравелов” между ул. „Граф Игнатиев” и ул. „Ген. Гурко”.
Забранява се влизането на превозни средства през кръстовищата, както следва: от 9 юли 2014 г. до 13 юли 2014 г. включително ул. „Любен Каравелов” – ул. „6-ти септември”; от 14 юли 2014 г. до 18 юли 2014 г.включително ул. „Любен Каравелов” – ул. „Хан Крум” и ул. „Любен Каравелов” – ул. „Проф. Никола Михайлов”; от 22 юли 2014 г. до 27 юли 2014 г. включително ул. „Любен Каравелов” – ул. „Венелин”. 

Въвежда се организация на движението на кръстовището бул. „Пейо Яворов” – ул. „Стоян Михайловски”. От 04.30 часа днес до 24.00 часа на 15 юли се забранява влизането на превозни средства, както следва: 
- по източното пътно платно на ул. „Стоян Михайловски” между бул. „Пейо Яворов” и ул. „Никола Габровски”. Движението на превозни средства да се извършва двупосочно в западното пътно платно в участъка на строителството;
- по западното пътно платно на ул. „Стоян Михайловски” между бул. „Пейо Яворов” и площад „Велчова завера”. Движението на превозни средства да се извършва двупосочно в източното пътно платно в участъка на строителството;
- по северното пътно платно на бул. „Пейо Яворов” между ул. „Златовръх” и входа на транспортния тунел в посока Телевизионната кула. Движението на превозни средства да се извършва двупосочно в южното пътно платно в участъка на строителството;
От 04.30 часа до 24.00 часа на 15 юли се променят маршрутите на автобусни линии № 67, 88 и 98, както следва:
- Автобусна линия № 67 – от кв. „Симеоново” по маршрута си да се скъси до кръговото на бул. „Пейо К. Яворов” и бул. „Драган Цанков” и обратно по маршрута си;
- Автобусна линия № 88 – от ж.к. „Дружба 2” по маршрута си до кръстовището на бул. „Пейо К. Яворов” и ул. „Стоян Михайловски”, направо до Семинарията, наляво по бул. „Джеймс Баучер”, наляво по бул. „Черни връх”, наляво по ул. „Сребърна” до Зоопарк София – двупосочно по маршрута. Водачите на автобусите от № 88 да спират на всички съществуващи трамвайни и автобусни спирки по временния маршрут;
- Автобусна линия № 98 – от с. Железница по маршрута си до кръстовището на бул. „Св. Наум” с бул. „Джеймс Баучер”, наляво по бул. „Свети Наум”, наляво по бул. „Черни връх” и обратно по маршрута си. Водачите на автобусите от Автобус № 98 да спират на всички съществуващи трамвайни и автобусни спирки по временния маршрут;
Разкриват се на временни спирки по маршрута на автобусни линии № 88, 98 и 120, както следва:
- временна автобусна спирка площад „Велчова завера” по маршрута на Автобус № 88 след пешеходната пътека на пл. „Велчова завера” от страната на трамвайното трасе в посока Зоопарк София;
- временна автобусна спирка „Ул. Стоян Михайловски” на бул. „П.К.Яворов” на 400 м след кръстовището с ул. „Стоян Михайловски” за автобусна линия № 120 в посока Зоопарк София.
- временна автобусна спирка „Ул. Стоян Михайловски” на бул. „П.К.Яворов” на 400 м преди кръстовището с ул. „Стоян Михайловски” за автобусна линия № 120 в посока ж.к. „Левски Г”.
- временна автобусна спирка „Хотел Хемус” на бул. „Черни връх” след бул. „Арсеналски” за автобусни линии № 98 в посока „Хладилника”. 

Възстановява се маршрутът на автобусна линия 67 от Телевизионната кула до крайната станция „Кв. „Симеоново” двупосочно. До 29 юли включително се измества съществуващата двупосочна спирка „64-то ОУ” на бул. „Симеоновско шосе” по маршрутите на автобусни линии 67 и 98, както следва: 
- в посока София – назад с 65.00 м след ул. „Витошко лале”;
- в посока с. Бистрица – напред с 65.00 м от съществуващата спирка.

9e54539bbbc879c7a6bcc951fb448d2d

Въвежда се организация на движението във връзка с реконструкцията на бул. „Копенхаген” („Универсиада”) в участъка от ул. „Обиколна” до ул. „Самоковско шосе” след пътен възел при бул. „Цариградско шосе” и основен ремонт на надлез по бул. „Цариградско шосе” при бул. „Копенхаген” – асфалтиране на югозападната двупосочна пътна връзка на бул. „Цариградско шосе” в участъка от южния локал на бул. „Цариградско шосе” (локала от страната на магазин „Метро”) и бул. „Копенхаген”, съобщиха от пресцентъра на Столична община.

83f7492dc29732b5cb5e2ce483491b5b
От 08.00 часа днес до 08.00 часа на 12 юли се въвежда еднопосочно движение по югозападната двупосочна пътна връзка на бул. „Цариградско шосе” в участъка от южния локал на бул. „Цариградско шосе” (локала от страната на магазин „Метро”) и бул. „Копенхаген” с посока на движение към бул. „Копенхаген”, като движението се извършва в половината от пътното платно, както следва:
- от 08.00 часа на днес до 08.00 часа на 10 юли се забранява движението на ППС в северната половина на пътното платно на пътната връзка;
- от 08.00 часа на 10 юли до 08.00 часа на 12 юли се забранява движението на превозни средства в южната половина на пътното платно на пътната връзка;
От 08.00 часа на 12 юли до 04.30 часа на 14 юли се забранява влизането на превозни средства в двете посоки по югозападната двупосочна пътна връзка на бул. „Цариградско шосе” в участъка от южния локал на бул. „Цариградско шосе” (локала от страната на магазин „Метро”) и бул. „Копенхаген”.
От 04.30 часа на 12 юли до 04.30 часа на 14 юли да се променят маршрутите на автобусни линии 1 и 3, както следва:
- автобусна линия No 1 – в посока автостанция „Гео Милев” линията запазва маршрута си, а в обратна посока към Кокалянско ханче от бул. „Цариградско шосе” (централно платно), надясно по ул. „Павел Красов” и по маршрута си до Кокалянско ханче.
- автобусна линия No 3 – в посока автостанция „Гео Милев” линията запазва маршрута си, а в обратна посока към село Долни пасарел от бул. „Цариградско шосе” (централно платно), надясно по ул. „Павел Красов” и по маршрута си до село Долни пасарел.
Автобусите от линии 1 и 3 ще спират на всички съществуващи спирки в променения участък на маршрутите. 

 

С Агенция Фокус

 
 

Wizz air започва полети от Варна до Тел Авив

| от CHR Aero |

Нискотарифната авиокомпания Wizz air обяви нова линия между Варна и Тел Авив, Израел.

Полетите ще стартират на 21 юли и ще се изпълняват 3 пъти седмично.

Airbus A320 на компанията ще излита от Варна в 12:50 ч. и ще каца в Тел Авив в 15:10 ч. Обратният полет е в 16:00 ч и каца във Варна в 18:30 ч. Цените на билетите започват от 49,99 лв. в едната посока.

С този полет дестинациите на Wizz от Варна стават общо 8.

Преди месец компанията обяви 5 нови дестинации, до които ще започне да лети от 21 юли – Дортмунд, Мюнхен, Ларнака, Милано и Айднховен. Те допълват съществуващите полети от Варна до София и Лондон.

 
 

Брит Марлинг: Странното дете на Холивуд

| от |

Брит Марлинг е сценарист, режисьор, актриса и продуцент. Тя е странна, ръбата и доста различна от хората, които обичайно обитават привилигированата прослойка на един от най-богатите и известните райони в топлия Ел Ей.

Тя е неконвенционално изглеждаща. Има големи очи, рошава руса коса и крив нос. Тя не е холивудска красавица и същевременно е толкова запомняема, че видите ли странното й лице и разпиляната й руса коса на екран, трудно ги забравяте.

Доскоро позната на отбрана част от публиката на така нареченото фестивално кино, от края на 2016-а Брит успя да се намести по удобен начин и на по-комерсиалния пазар, след излизането на сериала на Netflix – The OA.

Покрай моменталния успех на Stranger Things, The OA някак остана в периферията на добрата телевизия, каквато всъщност той е. Освен сценарист и продуцент Брит Марлинг играе и главната роля в този свръхестествен трилър за незрящо момиче, което се завръща след изчезване от 7 години, с възстановено зрение и странна история зад гърба си, достойна за ушите само на 5 аутсайдера (побойник, бъдещо юпи-наркоман, дебела учителка, трансексуален младеж и дребно отритнато момче).

The OA беше подновен за втори сезон почти веднага след излизането си и е едно от вълнуващите, нови, доста различни и свръхинтересни неща, които може да видите по телевизията през тази година.

Брит Марлинг от друга страна пише и продуцира сериала, като на режисьорското място стои нейният приятел и партньор в правенето на кино – Зал Батманглидж.

След като завършва икономика в Джорджтаун, Брит отказва оферта за работа в офис, за да стане артист. Заминава за Холивуд и в продължение на 6 години работи всякакви неща във филмовата индустрия. В крайна сметка се изкачва до категорията „актриса“, но ролите които най-често й се предлагат за „на пищящи блондинки във филми на ужасите“, както казва самата тя. Затова Брит решава, че ще си напише роля, в която иска да се види и би участвала без да остане незабележима или с размазан писък на лицето, като от картината на Мунк, докато някой я коли в кадър.

Така, през 2011-а, след два филма – политическа история и късометражна sci-fi психария, се появява най-известното заглавие във филмографията на Марлинг – „Втората земя“.

„Втората земя“ е великолепен, фестивален, апокалиптичен филм за живота и изборите, които правим. Историята проследява появата на огледална Земя, която идва до нашата планета, и на която живеят същите нас, но направили всички онези избори, които ние не сме. Можеш да отидеш до другата Земя и да видиш другото си аз, ако пожелаеш разбира се. Марлинг е сценарист на проекта, режисьорът Майк Кахил прави дебюта си с него зад камера и разбира се, Брит играе двете главни роли – на аз и другото ми аз.

Докато работи по „Втората земя“ Марлинг пише и отново участва в друг свой независим проект, този път под режисурата на Зал Батманглидж. Филмът е Sound of My Voice и заедно с „Втората земя“ прави дебют на фестивала Сънданс. Sound of My Voice остава някак на заден план, но за сметка на това „Втората земя“ е номиниран за три награди и печели Alfred P. Sloan Feature Film Prize на Сънданс за Майк Кахил.

Оттам нататък кариерата на Брит някак поема свой собствен път. Тя пише, продуцира и играе във всичките си филми. Може да сте я гледали в „Изтокът“, където си партнира с Александър Скарсгард и Елън Пейдж. Покрай тяхната така наречена „афера“, която се раздуха по време на снимките на филма, Брит остава някак настрана. Тя обаче играе една от главните роли и е сценарист и продуцент на проекта. Междувременно се появява във филма на Робърт Редфорд The Company You Keep с Шая Лебьоф, „Арбитраж“ с Ричард Гиър и Тим Рот и I Origins – вторият режисьорски проект на Майк Кахил.

Някъде там започва и работа й по сценария на The OA, докато паралелно снима британската драма Babylon, която е мини-сериал. Веднага след финала му The OA взима цялото й внимание и тя довършва внимателно осемте епизода на първи сезон.

Днес Брит Марлинг може да каже, че е една неконвенционална звезда в една иначе стандартна индустрия. Тя е различна в свят, който иначе предпочита еднаквости. А ние пък предпочитаме нея.

В галерията горе може да видите част от ролите й, а после спокойно си пуснете The OA. Няма да съжалявате и за двете.

 
 

Колко струва откраднатата ви самоличност в интернет

| от chronicle.bg |

Към 20 долара. Десетки милиони хора губят личната си информация през последните години. Но какво се случва след това? Голяма част от тази информация излиза за продан по тъмните кътчета на интернет, по-известни като dark web.

Според това дали към информацията за човека има и данни за кредитната му карта, цените могат да варират от под 1 долар до около 459 долара. Средната цена е 21,35 долара. Както и в стандартния легален интернет пазар, цената на стоката зависи от фактори като качество, надеждност и репутацията на продавача.

Един от продавачите, който предлага открадната информация за 454,05 долара, обяснява цената с думите: „Това са данни изключително на личности с добро кредитно досие (над 720 точки). Можете да ги ползвате, за да си купите кола, къща или каквото си искате. Профилите идват с пълно име, адрес, цялата информация за кредитната карта. Можете да ги ползвате за колкото си време искате.“ Друга скъпа информация (248, 22 долара) е на карта с 10 000 долара лимит.

Евтини карти (2 долара) се продават, когато информацията им може да е оскъдна или невалидна по някакъв начин. „Те са за хора, които имат допълнителен вътрешен достъп до банкова информация“, споделя един от продавачите.

Сайтовете за продажба на самоличности си имат система за навигация и опции като нормален сайт. Трудно е обаче да се прецени качеството на стоката. Понякога продавачите казват откъде са вземи акаунтите, на коя банка са и т.н. Това в никакъв случай не означава, че няма да ви измамят с невалидна или измислена информация.

„Бизнесът с откраднати самоличности може да е много печеливш“, казва Хю Мин Го от Виетнам, който беше осъден през 2015 година на 13 години затвор за подобна измама с 200 милиона открадната профила. Обвинението твърди, че така той е спечелил над 1 900 000 долара.

Дори когато сайтовете за продажба на подобна информация се закрият, на тяхно място се появяват нови.

 

 
 

Bookclub: Ин и Ян по пернишки

| от Мила Ламбовска |

Каква е вероятността да срещнеш любовта в град като Перник? В нетрадиционния роман „Моно“ на Антония Атанасова ще откриете отговор на този въпрос. Според творбата с експериментаторски дух и поетични нюанси, това може да се случи на по-малко от 1 човек сред всички жители на миньорския град.

„Моно“ е приказна творба със социален привкус, в който героинята среща хора, които я водят към собственото й „лекуване“.  Антония Атанасова се е отклонила от праведния път на литературата в дебютния си роман, за да разкаже как човек продължава живота си след края на едно обичане и колко важни за това са спомените и детството.

Отзив за книгата за Chronicle.bg написа поетесата Мила Ламбовска.

Двете ми души – черната и бялата – прочетоха тази книга.

Това е роман, който четох като поетичен том, по-близък до Рембо, отколкото до… Сен-Джон Перс. Или обратното. Може би е най-близък до Блез Сандрар („Проза за Транссибирския експрес и за малката французойка Жана“).

Защо си мислех за френските поети, докато четях „Моно“? Заради клишето, че французите разбират от любов, но и заради сюрреалистичната атмосфера на съзнанието, което движи „експреса“ на историята.

Четох този роман без прекъсване, но не на един дъх. Не търсех разбиране. Имах съпротива да схвана тази история, да видя фабулата зад думите. Стори ми се, че ще я нараня с проницателност и анализ.

Чувствах я. Унасях се. Доставях си удоволствие да наблюдавам подреждането на думите.  Поезията.

Представях си авторката и изглаждането/изграждането, както и реализацията на концепцията.

Изпитах нежност към това интелектуално усилие, но и уважение към композирането на романтична, ала и безмилостна история за любовта, за остатъка, който сме след нея.

Грижата, проявена към мен като читател – да търся, да изследвам, да ровя, да препускам, да се надбягвам с бързотечащата емоционална еманация на сюблимираната настървена жажда за любов. Трогваше ме тази грижа. Тя хранеше двете ми души – черната и бялата –  и даваше мигач на отбивката за Перник по Е79.

„Статистически е изследвано и доказано, че шансовете да срещнеш своята половинка (soulmate) е 0.53 на 100. Доста обнадеждаващо.

По-малко от един човек. Както казват в Перник „Е, нема що“.

И когато си срещнал някого, когото „евентуално“ можеш да обичаш, се оказваш захвърлен в зимата. Превръщаш се в ревностен съставител на списъци какво се прави след раздялата, луташ се сред лабиринт от възможни стратегии за оцеляване, защото се чувстваш като „малко насекомо“, на което са причинили зло. Тези колекции са саркофази на невъзможната любов, където самопогребването е спасение.

В сърцето на поезията съм от първия до последния ред.

И съм въвлечена.

Ако книгата на Антония Атанасова беше сезон, бих избрала лятото – като жар, готова за нестинарите. Нужна е готова душа. Всяка душа е подходяща, но трябва да е готова, да е в транс, да познава мистерията.

Ако беше музика, бих избрала Хендел. По-точно „Музиката на водата“, Сюита №1, дирижирана от Херберт фон Караян. Това е музика, която Хендел създава по поръчка на Джордж I, за концерта по река Темза. Кралска прищявка за голям оркестър.

Асоциацията е произволна. Водата символизира несъзнаваното. Оркестрация на несъзнаваното, поръчана от болката.

Ангелите в тази книга слушат друга музика, например Second Love – Pain Of Salvation.

„Музиката те държи за ръка, скомлъчеш* и мъката бавно отпуска захвата си.“

Болката от всяка раздяла е болест, която не се лекува, макар че всички оздравяваме.

Това е моят утешителен парадокс, който подарявам на читателите, които ще се потопят в дълбините на романа (като роман, а не поетичен том) и може би ще недоволстват от финалните варианти – 3 на брой.

Умният читател ще прочете всеки край като край.

В заключение ще кажа, че обичам този миг на ирационално изригване с положителен или отрицателен знак в мига на срещата – с човек, животно, предмет, място, книга… Това безрасъдно мигновение, когато с кралска категоричност казваш да или не, и избираш или не любовта.

С „Моно“ на Антония Атанасова ми се случи за пореден път. Прочетох първото изречение и знаех – харесвам я тази книга и искам още.

И като читател, и като редактор на литературни текстове съм разбрала, че първото изречение е ключово. С него авторът взема – или не – верния тон. Както музикантите си настройват инструмента, а певците гласа. С времето се научаваме да разбираме кога авторът е взел верния тон. Когато това се случи, ние го следваме и придружаваме до края. Ако това не се случи, няма романс, любовта не идва, не и този път.

„Когато видях теб за първи път, погледнах себе си за последен.“

Тук избрах да чета този роман като поезия. И се съгласих, че тази любов е необикновена.

И едно напомняне ще си позволя – „моно“  е първа част от сложни думи, които означават един, сам, но и единен. Дали е случайно това, че двете ми души – черната и бялата – четоха този роман? Дали раздялата наистина ни разделя един от друг в привидно различие, но нещо по-голямо не ни свързва? Знакът ин и ян представя единство, в което всяка съставка съдържа и частица от другата. Всеки от нас след раздялата съдържа потенциално другия, и макар че приемаме това за край, имаме начало на процес, който се стреми да постигне хармония между полярностите – безпределната празнота, – където безкрайността и нищото са тъждествени.

Дали се опитвам да докажа, че „Моно“ означава любов след любовта?

Антония Атанасова, „Моно“, Университетско издателство „Св. Климент Охридски“, 2016. Цена: 10 лева. 

*Скомлъча (диал.) – плача тихо, при болка, безсилие, като дете, като кученце (е пояснил редакторът на книгата).