Telekom Austria Group обяви увеличение на капитала в размер на 1 милиард евро

| от |

Telekom Austria Group обяви увеличение на капитала в размер на 1 милиард евро

 

  • Офертата е за до 221,5 милиона акции на цена от 4.57 EUR към съществуващите акционери и нови инвеститори;
  • Периодът на записване ще започне на 10 ноември 2014 г. и приключва на 24 ноември 2014;
  • Търговията на Виенската фондова борса се очаква да започне на 27 ноември 2014 година;
  • América Movil и ÖIAG се ангажираха да участват в Предлагането, за да останат основни акционери;
  • Нетните приходи ще бъдат използвани, за да се укрепи капиталовата структура, да се ускорят инфраструктурните инвестиции с фокус върху австрийския пазар, както и за сливания и нови придобивания;

 

Днес управителният съвет на Telekom Austria Aktiengesellschaft, с одобрението на Надзорния съвет на Telekom Austria, реши да увеличи капитала на компанията с прогнозирани нетни постъпления в размер на до 1,0 милиард EUR, като предложи до 221 500 000 новоиздадени обикновени акции („Новите акции“). Новите акции ще бъдат емитирани след увеличението на основния капитал и ще бъдат с право на дивидент, считано от 1 януари 2014 година, включително предназначения дивидент в размер на 0.05 EUR на акция за финансовата 2014 година. Увеличението на капитала ще се състои от предлагане на съществуващите акционери („Предлагане на права“), и евентуално последвано от частното пласиране на Нови акции на квалифицирани инвеститори в Австрия и други избрани страни, включително в САЩ. Инвеститорите трябва да са квалифицирани институционални купувачи (QIBs), както е определено в член 144А от Закона за ценните книжа в САЩ. Нови акции ще бъдат предлагани и извън Съединените щати към някои други допустими институционални инвеститори, които отговарят на Регламент S по Закона за ценните книжа на САЩ („Вторично предлагане на неупражнени права “ и заедно с „Правата за записване“, „Предлагането“).

„Отличните резултати от дейността през третото тримесечие на 2014 вече показва промяна на тенденцията за нашата група. С увеличението на капитала ще бъдем в състояние да продължим да развиваме Telekom Austria Group. Средствата от увеличението на капитала ще бъдат използвани, за да укрепим баланса ни и да увеличим инвестициите в инфраструктура, особено в Австрия. Освен това ние ще продължим разширяването ни с фокус върху конвергентните услуги, включително и чрез  консолидацията на вътрешния пазар и развитие на нови дейности „, казва Ханес Аметсрайтер, главен изпълнителен директор на Telekom Austria Group.

„Предлагането на права“ ще започне на 10 ноември 2014 година и се очаква да приключи на 24 ноември 2014 година (през „Период на записване“). В „Предлагането на права“ съществуващите акционери на Telekom Austria ще получат по едно право за записване на всяка съществуващата акция, започвайки на 7 ноември 2014 година в 00:00 часа (полунощ), Централно европейско време. Те ще бъдат поканени да упражнят правото си за закупуване на акция на цена от 4,57 EUR на Нова акция. („Ценова оферта на Предлагане на права“). Правото на записване дава възможност за купуване на една нова акция за всеки 2 съществуващи акции (съотношение 2 към 1). Това означава, че акционери, които притежават абонаменти права имат право да се запишат за една Нова акция за всеки две съществуващи акции на Telekom Austria. Търговията на правата за записване на акции (ISIN AT0000A1AD41) на Виенската фондова борса се очаква да започне на 12 ноември 2014 година и да завърши на 19 ноември 2014 година. Правата за записване, неупражнени до края на периода за записване, изтичат без право на обезщетение.
Всеки от основните акционери на Телеком Австрия, América Móvil, S.A.B. de C.V. („América Móvil“), Carso Telecom B.V. („Carso“) и Österreichische Industrieholding Aktiengesellschaft („ÖIAG“), се ангажира да участва в увеличението на капитала както следва: América Móvil поема задължението да придобие 3,967,850 нови акции според неговите 7,935,700 права за абонамент на цена по „ценова оферта на Предлагане по право“. Carso Telecom поема задължението да придобие 128,267,215 нови акции според неговите 256,534,431 права за записване.  ÖIAG  поема задължението да придобие до 62,958,867 нови акции според неговите 125,917,735 права за записване, така че неговото участие в акционерния капитал на Телеком Австрия след приключване на увеличението на капитала да съответства възможно най-много на сегашното му участие в дружеството (приблизително 28.42%).

 

Вторичното предлагане на не упражнените права се очаква да започне на 24 ноември, след края на търгуването на Виенската фондова борса, и да приключи на 25 ноември 2014 година. Вторичното предлагане се състои от тези Нови акции, които не са били записани като част от правата за предлагане или закупени от основните акционери. Цената на новите акции, предложена на вторичното предлагане, е по-висока или равна на офертата за предлагане на правата за записване.

 

Търговията на Новите акции на Виенската фондова борса се очаква да започне на 27 ноември 2014 година. Всеки един от главните акционери – América Móvil, Carso и ÖIAG е поел ангажимент да не продава акциите си в рамките на шест месеца след първия ден на търговия на Новите акции на Виенската фондова борса.

 

Telekom Austria възнамерява да използва нетните приходи от увеличението на капитала, за да възстанови целевата си капиталовата структура и да поддържа кредитен рейтинг най-малко BBB (стабилна), според Standard & Poors. Това ще позволи на Telekom Austria Group да преследва стратегическите инвестиционни приоритети с цел да засили оперативните си резултати и същевременно да се върне към профила на устойчив растеж в рамките на заложената стабилна финансова рамка. По-специално, увеличението на капитала ще позволи на Telekom Austria Group да изпълни ускорен план за подобряването на оптичната инфраструктура през периода 2015 – 2018 година, в комбинация с най-новите налични технологии, за да се гарантира ефективността на инвестициите. По този начин Telekom Austria Group има за цел да отговори на увеличаващото се търсене на широколентови услуги и да запази водещата си позиция, по отношение на качеството на мрежата в Австрия.

Telekom Austria Group ще бъде в състояние да финансира придобивания или сливания, които увеличават стойността на компанията, както и засилват оперативната й стратегия, като по този начин поддържа следните приоритети: (i) пазарна консолидация, за да се укрепят съществуващите операции; (ii) по-нататъшното осъществяване на стратегията на Telekom Austria Group да предлага целия спектър от телекомуникационни услуги, да разшири позициите си на пазари, които в момента са само мобилни и да подобри съществуващите конвергентни операции; и (iii) разширяване чрез добавяне на нови операции.

Одобрението на предложението за увеличението на капитала от Комисията за надзор на финансовия пазар в Австрия се очаква днес. След това проспектът ще бъде на разположение, наред с останалата документация, за изтегляне на уебсайта на Telekom Austria (http://www.telekomaustria.com/en/ir/14887).

Citigroup Global Markets Limited и Deutsche Bank AG действат като съвместни глобални координатори и мениджъри за сделката. Erste Group Bank AG, Райфайзен Центробанк АГ и UniCredit Bank Austria AG действат като съвместни мениджъри.

За допълнителна информация, моля вижте следния линк: www.telekomaustria.com/en/ir/ir-news

 

 
 

Книга на седмицата: „Другият сън” от Владимир Полеганов

| от chronicle.bg |

Ученият Стивън Хокинг предупреди преди дни, че живеем в най-опасното време за планетата. Какво обаче ще се случи след това? В близкото бъдеще, когато технологиите са заели още по-голяма част от живота ни, работата се върши единствено на екрани, малки роботчета почистват домовете ни, а природата се е оттеглила от света наоколо?

Действието в „Другият сън” на Владимир Полеганов се развива именно в близкото бъдеще, когато все повече разчитаме на технологиите за всичко в живота си. След странен телефонен разговор млад мъж се озовава в непознат свят, в който постепенно се появяват странни предмети и хора. Непознатият свят не е приказен, той е чужд и различен. Героят се опитва да вкара в познатите форми всичко, което вижда, въпреки че то не напомня на някоя от тях.

Разказът се води така, сякаш четящият е наясно с начина, по който се развива всекидневието в този нов свят и всичко се подрежда като пъзел – парче по парче, което читателят трябва да прецени къде да сложи.

Специфична характеристика на романа на Владимир Полеганов е липсата на абзаци – читателят потъва в потока от мислите на героя, като постепенно навлиза в неговия странен свят, проследява лутанията на паметта му и опитите да конструира от хаоса реалност.

„Другият сън” е определян като психологически роман, маскиран като фантастичен. Той предлага невероятно пътешествие навътре във въображението и си играе със способността на читателя да отговаря на въпроси, които никога не си е задавал.

Владимир Полеганов е завършил клинична психология и творческо писане в СУ „Св. Климент Охридски”. Носител е на наградата за къс разказ „Рашко Сугарев”. През 2015 година разказът му „Птиците” е включен в антологията Best European Fiction на издеателство Dalkey Archive Press. Негови творби са публикувани в престижни български и чуждестранни издания. Автор е на сборника с разкази „”Деконструкцията на Томас С.”

 
 

Хайде да идва новият „Шерлок“!

| от |

След няма и година и един месец, минали в тегаво чакане, на малкия екран ще се появи новият, четвърти поред сезон на, нека си признаем честно, един от най-добрите сериали за последните години – „Шерлок“.

Шоуто, което направи Бенедикт Къмбърбач мега звезда, при това за няма и месец, се завръща за четвърти и засега, последен път на екран.

„Кометата на ВВС“, както феновете иронично наричат най-смелия проект на канала, стартира през 2010 година. По онова време модерна версия на най-известния книжен детектив, създаван някога, звучи като лоша научна-фантастика. Та какво може да прави Шерлок Холмс в XXI век и да е все така уникален, като мъжа създаден преди близо два века от сър Артър Конан Дойл? Хората са скептични и по-скоро негативно настроени към проекта, но накрая се оказва, че не са прави.

„Шерлок“ е шоу, в което или се влюбваш веднага или започваш да не понасяш още от първия му епизод. „Study in Pink“, базиран на един от кратките разкази на Дойл, излиза официално на 25 юли 2010 година. Месец по-рано ВВС пускат първата версия на същия епизод онлайн. Гледанията и свалянията са в хиляди. Епизодът по-късно е леко редактиран, променен и премонтиран и излиза официално на екран.

Взависимост от това коя версия сте гледали, може и да не сте харесали сериала още от първите му минути. Неофициалната версия, каквато се води неизлъчения епизод, е по-дълга, по-бавна и да, една идея по-различна.

Ще се учудите, но има хора, които рязко намразват сериала именно заради този епизод и така и не му дават повече шанс. Тяхна грешка. „Шерлок“ е поп-културно явление за телевизионния бизнес и е новаторство във времето, в което зрителят трудно успява да бъде изненадан.

Модерният „Шерлок“ няма време за губене. Сериалът базира първите си два сезона, излезли в рамките на шест месеца един от друг, на най-известните произведения на Конан Дойл и набързо вкарва вътре най-известните персонажи от света на детектива – Айрийн Адлър, професор Мориарти, инспектор Лестрейд, Майкрофт Холмс и разбира се, доктор Уотсън. Ще се учудите, но дори и второстепенните персонажи в сериала са базирани на такива, измислени от британеца и присъстващи в оригиналните му истории.

„Шерлок“ е феномен. На пръв поглед в него няма нищо уникално – та той адаптира произведия написани през 1800 година, не измисля нито един нов случай или персонаж за своя герой – и същевременно е най-новаторското хрумване на модерния развлекателен бизнес. Пълен е със случки и неща, които телевизията сякаш открива чак сега. И най-важното, успява да запали искрата по известния детектив отново.

Всеки век има свой Шерлок, казват различни експерти. Толкова уникално е творението на Артър Конан Дойл. За XXI век този Шерлок се нарича Бенедикт Къмбърбач. Независимо доколко това се харесва на някои или не. Независимо колко пълнометражни филма се направят за този детектив. Независимо колко нови книги излязат, се напишат, адаптират и прочие.

„Шерлок“ изстрелва Къмбърбач и Фрийман в стратосферата на мега-звездите. До момента, близо 40-годишните британци, са играли в телевизията, киното, при това във висококласни продукции, театъра и грандиозният успех все някак им се изплъзва. „Шерлок“ е game changer за тях. Той дава ударен ход на кариерите им и влива свежа кръв в леко скучния пейзаж на новите имена и еднотипни актьори, които се появяват ежегодно в Холивуд.

След грандиозния успех на първите си два сезона „Шерлок“ си взима почивка от цели 2 години. В днешно време, пък и в което и да е време, няма телевизионна продукция, която може да си позволи такава пауза. Това е лукс. Но ето, че „Шерлок“ го прави и това по никакъв начин не намалява фен-базата му. На 24 декември 2013 година, когато Шерлок Холмс трябва да се завърне от мъртвите, Twitter прегрява от тагове, хаштагове и прочие модерни версии на онлайн ентусиазма, заради старта на шоуто. Страницата на ВВС блокира от фенове, решени да гледат новия епизод онлайн.

Сезон 3 минава точно като комета – веднъж на 100 години – и отново отива в почивка, за да се завърне на 1 януари 2015-а (времевите паузи в „Шерлок“ са толкова огромни и различни, че могат да се мерят само с начина, по който Градска мобилност отчита времето между отделните трамваи – тоест, то граничи от сега до плюс безкрайност).

Стивън Мофат и Марк Гатис – сценарист и актьор по професия и създатели на сериала, в едно свое интервю казват, че когато им хрумнала идеята за модерен Шерлок, просто се молели ВВС да кажат „да“ на проекта. Защото телевизията се дърпа в продължение на няколко години. А какво и как ще правят те, за да го осъществят, си е тяхна работа.

В момента екипът на „Шерлок“ – от актьорите през режисьорите и сценаристите – е толкова зает с ангажименти по други проекти, че нямат време да направят нови епизоди за продукта, който ги направи толкова известни и желани. И това е жалко. Защото „Шерлок“ заслужава много сезони.

Сезон 4 обаче е на път. Той вече е изсниман, под строги мерки за сигурност и зоркия поглед на телевизията, в студения Кардиф. „Шерлок“ отдавна не се снима в Лондон. Всъщност от първия си епизод насам, защото вероятността там нещо да остане в тайна и някой да не види някоя сцена, е абсолютно невъзможно.

Ето ви един любопитен факт: първи епизод е сниман на реалната „Бейкър Стрийт“ 221В. Това не се е случвало никога след това. По онова време улицата е затворена и снимките текат, начело с Бенедикт Къмбърбач и Мартин Фрийман на сета, и никой не забелязва или дори и да го прави, не го вълнува какво се случва. Днес този вариант е мираж.

Сезон 4 на „Шерлок“, след един тотално страничен епизод, тръгва на 1 януари 2017 година. След него, в три поредни седмици, следват още 3 епизода. The Six Thatchers, The Lying Detective и The Final Problem, чиято първа снимка показва завръщането на Мориарти, ще бъдат излъчени съответно на 1-ви, 8-ми и 15-ти януари. И оттам-нататък не се знае накъде.

Sherlock Шерлок

Засега „Шерлок“ е в пауза. Но пък е като оргазъм или комета… зависи от гледната точка. Случва се рядко, но пък как!        

 
 

Какво ли би написал Андерсен днес?

| от |

На днешната дата Ханс Кристиан е издал първата си книга с приказки. Той е роден през 1800 и някоя година, няма значение, никой не го интересува. Живял е в Дания преди времето на фейсбук и дори преди Дания да е в Европейския съюз, това също не е интересно. Интересно е обаче какво би написал днес Андерсен. И дали въобще би станал писател.

Някои хора биха казали, че да си писател е призвание и мисия. Това са същите хора, които започват текстове за историческа личност с дата на раждане и местожителство. Днес Андерсен сигурно би броил кликове. В днешно време кой не брои кликове. Също така може би би се занимавал с реклама – копирайтър или някакъв криейтив. Както всички знаем, какво ти пише в длъжностната характеристика в договора не е от някакво ангажиращо значение. По-важно е какъв е продуктът на работата ти, всъщност най-важно. Та какво би написал? Кой би посмял да предположи? Ми ние.

Имало едно време, разбира се, една риба. Тя се казвала Малката руса. Малката руса много искала да отиде на земята и да стане човек. Върху коралите по тротоарите в морето често имало залепени обяви за бърз кредит. Обявите представлявали номер на телефон и надпис над него „Бърз кредит“. Тайно от баща си – царят на морето, тя взела такъв бърз кредит и си купила крака, защото искала да е себе си и да се развива. Краката били пластмасови, направени от пластмасата, която човеците изхвърляли в морето, макар че нямало нужда, защото човеците често изхвърляли и направо готови протези. Една вечер Малката руса се направила, че й е лошо и повръща, тайно се натокала, оваляла се в галета, сложила краката и отишла сред хората. Слязла до центъра на града, където били питейните заведения и локали. Там намерила особено примамливо място и влезнала да види тука как е. Заозъртала се и погледът й спрял на едно сепаре. Там седели храбрият напомпан войник и грозното бате. Тя отишла при тях, разбира се.

– Седай – казал й войникът, докато гасял цигарата у пластмасова чаша с вода.

– Оууу… – и седнала, няма да стои права – И сега? Какъв е планът, войниче?

Храбрият напомпан войник й начертал един план и тя се съгласила. После двамата какво да правят – заживели заедно.

Не щеш ли, а тя много не щяла, ония от морето тръгнали да си търсят парите. Семейството й се опитвало да върне каквото може, но те постоянно си измисляли някакви задължения. Накрая семейството й фалирало. Царят бил гол. Когато се научил на тази новина, войникът бързо инструктирал своите две леви ръце – грозното бате, да види да оправи нещата. Решението било фирмата да се срине и да спрат да се искат заеми от нея. Батето се обадило на малката хибридопродавачка там да уреди нещата, тя уредила нещата и нещата вече били уредени.

Междувременно, за да има хепи енд и за да укроти децибелените мъки от злощастието на другарката си, войникът реши да я заведе на хирург да я пооправят. И отишли на хирург.

– Докторе, имам трето зърно. Искам да ми го махнете.

– Дайте да видя, госпожа.

– Госпожица съм. Вижте.

– Ама, госпожице… Това зърно е грахово.

Резил за Малката руса. Както и да е, де. Докторът я разпорил като риба и махнал гарнитурата.  Накрая храбрият напомпан войник я зарязал и тръгнал с някаква Малечка Палечка. Малката руса нямало какво да прави без образование и работен стаж и се върнала се при техните в морето. Край.

Така, всякаква прилика с реални неща е абсолютно нарочна, разбира се. Използвани са най-клишираните образи от средата ни, именно защото са клиширани – а клишетата са клишета с причина.

 
 

6 лоши кино римейка

| от |

Този месец, преди точно 15 години, на голям екран излиза великолепната криминална комедия „Бандата на Оушън“. Джордж Клуни, Брад Пит, Мат Деймън, Кейси Афлек, Джулия Робъртс и Анди Гарсия, под режисурата на Стивън Содърбърг и майсторския сценарий на Тед Грифин, създават едно истинско удоволствие за гледане в този кино пъзел.

„Бандата на Оушън“ сам по себе си е римейк на известен филм от 1960-а година с Франк Синатра и Дийн Мартин. Но за разлика от нашата класация тук, е един от добрите примери в киното.

Петнайсет години след модерната си версия филмът вече е нещо като класика, която може да бъде гледана отново и отново, при това винаги да ви носи удовоствие и кеф, макар да знаете отговора на загадката в него. Може би, заради това или поради липсата на свежи идеи, но Холивуд вече прави повторен римейк на този филм, при това с жени.

След „Ловци на духове“ „Бандата на Оушън“ ще е следващия филм, който ще пострада от феминистичния удар, разстлал се като сив похлупак над меката на киното. Разбира се, това са само предположения, за които всеки гледал и двете версии на филма, се надява да не е прав.

Междувременно, докато чакаме женската версия на „Бандата на Оушън“ ние си припомняме шест ужасни римейка, с които киното е сбъркало. Много.

В галерията горе.