Startup Weekend Sofia – Без много приказки, действайте!

| от | |

Предстои петият Startup Weekend Sofia и общо седми за страната ни след тези във Варна и Пловдив. Той се провежда в много специално време. В седмицата от 15 до 22 ноември по целия свят ще се случат общо 200 Startup Weekend-a. Това са една четвърт от общо 800-те събития за цялата 2013!

Тази натоварена седмица носи името “Global StartUP Battle”.

Първата и най-престижна битка е тази на “Шампионите” – първите два отбора от всяко местно събитие (общо 400 отбора) ще се борят за вниманието на компетентно жури от Google, AOL и други технологични гиганти. В процеса Google ще покрие събраната сума (до $20 000) от отбора победител в кампанията му в платформата за crowdfunding – Indiegogo. Така отборът ще има общо $40 000 да продължи с развитието на идеята си, което е и целта на Startup Weekend. Трима от отбора победител ще летят до San Francisco с полет и настаняване, поети от Google.

Утешителната награда за класиралите се на второ и трето място е финансиране до $10 000 – или общо $20 000 от Google и Indiegogo и отново полет за до трима от екипа до Сан Франциско и Googleplex-а.

Втората битка е за онлайн търговците. Всеки отбор, независимо дали е победител в уикенда или не, стига да има идея, която може да бъде реализирана посредством онлайн магазин – продажба на различни стоки, книги, услуги може да се бори в битката спонсорирана от BigCommerce.com

Победителите в тази битка получават полет, настаняване и храна, както и кола под наем в Остин, Тексас. Допълнително BigCommerce осигуряват и четири билета за интерактивния фестивал SWSW (South by SouthWest) както и едногодишен лиценз за платформата им, менторство и ценни съвети.

Последната битка, в която отново не е необходимо да си победител в местната надпревара е тази за жените. Ако отборът се е сформирал в следствие на идея предложена от жена или е съставен в поне 50% от жени, или пък ако лидерът е жена, то той се класира за надпреварата, спонсорирана от Кока Кола.

Производителят на напитки осигурява до $10 000 за полети до централата на Кока Кола в Атланта, както и менторство и дългосрочна помощ по инициативата #5by20 – подкрепа за 5 милиона предприемача по земното кълбо до 2020!

Startup weekend Logo big

Как протича състезанието:

След финала на уикенда отборите имат 24 часа да заснемат и изпратят едноминутно видео, в което да разкажат следните неща:

а) проблемът, който решават

б) реализираният прогрес по време на уикенда

в) информация за отбора

На 26-ти Ноември започва публичното гласуване. Всеки, който има e-mail адрес може да гласува за своя фаворит. На 6 Декември приключва публичното гласуване и 15-те отбора събрали най-много гласове във всяка категория преминават към гласуването на журито. Журито избира победителите и предоставя обратна връзка на всички финалисти.

Победителите ще бъдат обявени на 12 Декември.

За повече информация и регистрация – уебсайта на събитието :

http://sofia.startupweekend.org/

А първите петима от вас, които се регистрират с кода : chrtogo, получават 25% отстъпка.

Какво се случва обаче с идеите и екипите след StartUP Weekend?

Отговор на тези въпроси идват от три ключови лица в досегашните издания :

– Дарин Маджаров – основател на най-популярния образователен сайт в България Уча.се и лидер на екипа на MatheMania, днес вече популярно приложение в най-големия български Android AppStore – VIVA Apps.

- Николай Василев – лидерът на Talkie – и победител в StartUP Weekend Mobile.

- Атанас Райков – мениджър мобилни продукти и услуги с добавена стойност във VIVACOM. Атанас бе член на журито на StartUP Weekend Mobile и изигра ключова роля в превръщането и шлифоването на грубите идеи зад MatheMania и Talkie в завършени продукти.

Ето какво казаха те :

Атанас:

“Това, което ни впечатли и при двете приложения беше ясната идея, добрата й реализация и хубавия дизайн. Екипите, които стоят зад двата проекта също много ни харесаха от гледна точка на желание, организираност и амбиция да създадат добър краен продукт.”

Освен това важно за нашето решение беше, че приложенията са насочени изцяло към български потребители, както и че имат и социална насоченост с оглед на фокуса им към образованието.

Във VIVACOM силно вярваме, че образованието в България през следващите години би могло сериозно да бъде трансформирано с помощта на новите технологии и имаме желание да подпомагаме и други подобни проекти в областта.

И от двата екипа имаме много добри впечатления като веднага след Startup weekend-a, на който те бяха сред победителите, ние си организирахме срещи, на които обсъдихме как можем да ги подпомогнем. Всеки от екипите имаше нужда от различна подкрепа, като към нея предоставихме и допълнителна такава. По време на разработката и на двата екипа дадохме достъп до множество тестови устройства, за да могат те да са сигурни, че приложенията им ще работят отлично върху най-продаваните в момента телефони и таблети на пазара.

След като те бяха готови ние направихме маркетингова кампания, която включваше SMS съобщения до нашите клиенти, страница в няколко от нашите месечни каталози в тираж над половин милион копия, включихме ги в книжките, които раздаваме в нашите магазини на всички клиенти с Андроид телефони, както и направихме секции за тях в нашия корпоративен уебсайт.

За старта на MatheMania направихме събитие в Априловата Гимназия в Габрово, на което осигурихме екип за снимките, мобилен Интернет и тестови устройства, чрез които бе проведен първия онлайн турнир по математика в България. За наша радост, турнира и MatheManiа получиха широко отразяване от българските медии, а за Дарин, като възпитаник на гимназията, състезанието имаше и сантиментална стойност.

Като резултат от нашето партньорство до този момент и двете приложения се радват на голям интерес в нашия портал VIVA Apps и тяхната популярност продължава да расте. За няколко месеца MatheMania има повече от 60 000 изиграни игри и броят им продължава да расте и в момента.

Плановете ни са да разрастнем партньорството след нова година, когато ще можем да им предложим възможност за предлагане на платени функции директно чрез нашия билинг и ще се заемем с още по-сериозна рекламна кампания на всички приложения, които го използват.

 

Стартъп Уикенд от тази година се провежда не само в София. В началото на лятото се състоя първият Startup Weekend Varna. Победителят в състезанието, Wondermail, наскоро получи финансиране от Eleven и продължава успешно развитието на проекта. Magin, както в момента се казва проекта представлява приложение за iOS което обещава да разреши проблемите, които всички ние имаме с проверката и организацията на електронната поща. Прототипът за приложение, сътворен от 16 годишен дизайнер в рамките на 54 часа на Startup Weekend Varna впечатлява инвестиционния фонд и решават да подкрепят идеята.

Преди не повече от месец бе първия Startup Weekend Plovdiv. Изненада за журито беше невероятните идеи, силните екипи и отличните презентации на тимовете. Победителят във формата е FitSit – идея, която цели да помогне на хората, които прекарват ежедневието си на офис стол да запазят ергономична стойка. Това се постига със помощта на специален сензор, който се монтира в стола, и приложение за мобилен телефон, който прихваща сигнала от сензора, обработва информацията и предупреждава когато стойката е неправилна.

А приложенията? За какво служат те?

Николай :

Тalkie помага на децата да научат чужд език посредством картинки и систематично повтаряне на думата – първо от страна на телефона, после от детето.

Освен мен програмист е и Калин Цветков, а Мая Банкова е нашия дизайнер. Мая е и един от учредителите на първата и най-голяма организация за подпомагане на предприемачеството у нас – Фондация StartUP. В течение на времето Калин напусна екипа

Дарин :

MatheMania е първата в света игра по математика в реално време и с реални хора. MatheMania развива не само уменията ви по математика, но и как бързо и ефективно да решавате задачите и да вземате решения в ежедневието си, помага ви да се съсредоточавате по-лесно и да бъдете фокусирани.

Аз съм идеолога и бизнес човека в екипа,  Светлана Цонева – дизайнера (за нея това беше втори пореден уикенд), Николай Казмин и Веселина Радева – разработчици, а Катя Тодорова – маркетинг и бизнес развитие. Всички продължават с MatheMania и до днес.

 

А „родените“ в Пловдив и Варна приложения?

Magin е ново поколение мейл клиент за iOS което позволява бързо и лесно да организираш своите съобщения.

FitSit е приложение за iOS, което проследява положението на тялото в седнало състояние и алармира когато стойката е неергономична и би довела до трайни последици и проблеми.

 А ето как изглежда отблизо работната обстановка.

 
 

Снимат Peaky Blinders сезон 4

| от chronicle.bg |

Сезон 3 приключи преди 8 месеца. Сега сезон 4 вече се снима, а 5 се пише. Трейлъри, актьори и други детайли ще разгледаме тук.

Последното което знам: сезон 4 се очаква някъде през октомври. Том Харди се завръща. Сезон 5 се пише.

Записите започнаха съвсем скоро и затова все още няма трелър. За една нощ улиците на Ливърпул се състариха с 90 години. Имаме снимки на сета от няколко източника.

 

 

 

 

 

Ще има 6 епизода като във всеки сезон досега. Килиън Мърфи, разбира се, ще играе и в двата предстоящи сезона. Останалите основни герои също се очаква да се завърнат, но това предстои да бъде обявено. Създателят на сериала Стивън Найт потвърди завръшането на Том Харди, с когото работи през януари в „Табу“. „Не можем без Алфи (персонажът на Том). Том Харди е много желан актьор, но се постара да се освободи за снимките на сериала ни.“

 
 

Помните ли тези сериали? А бихте ли ги гледали пак?

| от chronicle.bg |

В последните години телевизията направи бум в създаването на сериали.

Епизодите не отстъпват по качество на многомилиардни холивудски продукции, а зрителите им се умножават.

Имаше обаче и друго време в телевизионната история – времето на ситкомите.

Не че сега няма комедийни сериали като The Big Bang Theory („Теория за Големия взрив“). Преди 10-20 години обаче всички теми можеха да бъдат поставени на малкия екран през епизоди.

Повечето от тях днес изглеждат архаични и малко странни. Макар че наскоро стана ясно, че ще има нови епизоди от „Уил и Грейс“, колко от вас биха седнали да гледат сериала днес и то – след „Как се запознах с майка ви“ и „Модерно семейство“, които по съвсем различен начин гледат и на странните семейства, и на приятелствата.

Предлагаме ви в галерията списък със ситкоми, които може би не бихте гледали днес. Все пак обаче се надяваме, че помните поне най-знаковите от тях.

 
 

Apple не допуска „безплатни“ приложения

| от chronicle.bg |

Apple вече не дава одобрение за приложения, които се промотират чрез своята „безплатност“.

Компанията отказва приемане в магазина за приложения App Store на всички програми, които съдържат думата „free“ в заглавието си.

От Apple информират разработчиците, че e необходимо да премахнат всякакви референции към това дали едно приложение е безплатно или с намалена цена. Apple предлага, ако разработчиците държат да се рекламират с цената, да го правят в описанието на приложението.

И все пак, в магазина за приложения все още има хиляди приложения с думата „free“ в заглавието. Изглежда новото правило се прилага само за новодобавените програми.

Източник: Venture Beat

 
 

Opel OnStar с над 21 000 спешни обаждания

| от chronicle.bg |

Автомобилите на Opel със система OnStar на борда се движат по пътищата вече от около 18 месеца.

В момента всеки втори нов Opel в Европа е оборудван с тази новост. Системата за персонална комуникация и мобилни услуги предлага функции като автоматично повикване при катастрофа, автомобилна диагностика, помощ при откраднат автомобил и Wi-Fi точка за достъп, осигуряваща великолепна свързаност. През последните 18 месеца Opel OnStar вече регистрира над девет милиона осъществени контакти и взаимодействия, около половината от които чрез смартфони или с приложението myOpel.
Сега абонатите на системата Opel OnStar могат да очакват и допълнителни услуги като хотелски резервации1 или търсене на свободни места за паркиране2 с помощта на служител на OnStar.

Към края на годината, Opel планира да предлага услугите на системата OnStar в 33 държави в Европа и на 23 езика. Двама потребители на системата, които са изпитали предимствата на ангела-хранител OnStar и могат да споделят своите впечатления от първа ръка са Пола и Джон от Англия.

opel
Нещо, което започва като най-нормално пътуване за Пола и Джон изведнъж се превръща в кошмар. На връщане от екскурзия до Корнуол, Пола разбира, че всички главни пътища са затворени и тя не успява да открие алтернативен маршрут. В същото време Пола и Джон трябва да се върнат вкъщи бързо, тъй като Джон трябва да вземе лекарството си. Когато Джон получава епилептична криза, Пола натиска бутона за спешно повикване и служителят на OnStar Кевин Борбидж веднага уведомява службите за спешна помощ. “Никога не съм получавала толкова добро обслужване от някого на другия край на телефонната линия. Личното им отношение беше блестящо, просто фантастично,” споделя Пола.
От лятото на 2015 година, централата на Opel OnStar е получила над 21 000 спешни обаждания като направеното от Пола.
Но реакцията при спешни случаи е само една от многобройните новаторски функции, които правят шофирането по-безопасно и комфортно. Сега служителите на OnStar вече могат да помогнат и с намирането и резервацията на хотел или с откриването на най-подходящото място за паркиране на автомобила. И двете услуги, които бяха стартирани с премиерата на новия Opel Insignia, ще се предлагат и за всички останали модели на марката – от ADAM дo Zafira и ще разширят богатата гама от услуги на системата за персонална комуникация и мобилни услуги с високоскоростна точка за Wi-Fi достъп до интернет с 4G/LTE връзка3.

В допълнение към това OnStar ще предложи и още една нова услуга за ограничаване на стреса, свързан често с търсенето на подходящо място за паркиране.

Потребителите на OnStar имат възможност да се свържат със служител на системата, който да ги насочи към най-подходящото за тях място за паркиране, като точното му разположение ще бъде изпратено директно в навигационната система. Tази услуга се извършва чрез Parkopedia – един от основните доставчици на услуги за паркиране.