Спечели изборите с Google

| от | | |

201d15840924db485a0eb43ccdf8566a

Google отдавна се е превърнал от интернет директория в създател на онлайн реалност, определящ какво и как виждаме, пишеWashington Post.

Психологът Робърт Епщайн проучва колко власт има най-голямата търсачка върху “истинския” свят и по-специално върху избори, в които кандидатите са с малка разлика. Наскоро проведен от него експеримент показва, че търсачките имат силата да въздействат на гласоподавателите, без те да забележат това. Епщайн е измислил термин за тази власт “Search Engine Manipulation Effect”(в превод “Манипулиращ ефект на търсещите машини”) с абревиатура SEME. 

Eпщайн, който е бивш главен редактор на Psychology Today и отявлен критик на Google, не е намерил доказателство, че една или друга търсачка разполага с тази сила в глобален мащаб. Новият му експеримент се базира на по-ранни негови проучвания и се провежда по време на националните избори в Индия, които приключват в понеделник.

В изследването участват 1800 доброволци, чийто нагласи за гласуване са променени със средно 12.5 процента в полза на определен кандидат чрез манипулация на подредбата на резултати от търсения. Епщайн и екипът му са установили, че е възможно да се увеличи желанието да се гласува и да се промени степента на доверие към предпочитаните кандидати, както и да се намали желанието за подкрепа на съперниците. По-малко от един процент от участниците в експеримента са забелязали манипулацията на резултатите. 

Скептично настроените към проучванията на Епщайн посочват, че гласоподавателите разполагат с информационни източници извън търсачките. Според тях компании като Microsoft и Yahoo имат мотив да избягват подобни действия, тъй като разкритието им би предизвикало яростен отклик. 

От Google посочват в отговор на последното изследване на Епщайн, че “предоставянето на уместни отговори е в основата на подхода на компанията към търсенето от самото начало”. Това би подкопало доверието на хората в резултатите и компанията, отбелязват от търсачката. 

 
 

Оскари 2017: Филм на Pixar – предпочетен пред „Сляпата Вайша“ на Тео Ушев

| от chronicle.bg |

Теодор Ушев не беше избран да получи „Оскар“ за късометражния си анимационен филм „Сляпата Вайша“.

Работещият в Канада български аниматор се състезаваше с още 4 заглавия за престижното отличие, но на церемонията тази нощ беше награден Piper на хитовото студио Pixar.

„Сляпата Вайша“, разказващ за момиче, което нe може да живее в настоящето, защото с едното си око гледа в миналото, а с другото в бъдещето, направи премиерата си на „Берлинале“ през миналата година и вече има над 20 награди – включително на възрастното и детското жури на международния фестивал за анимация в Анеси, „Сребърен Пегас“ от фестивала „Аниматор“ в полския град Познан, и голямата награда за анимация на най-стария щатски фестивал в Чикаго.

„Сляпата Вайша“ е базиран на разказ на Георги Господинов, а Теодор Ушев ще продължи сътрудничеството си с писателя, включително по пълнометражна анимация по романа „Физика на тъгата“.

Вижте и кои са другите победители. 

 
 

Какво прави Стефан Икога, когато си забрави телефона вкъщи?

| от chronicle.bg |

774

Стефан Икога е име, което трудно се разбира, но бързо се запомня. Той е онзи човек със солено чувство за хумор и смартфон в ръка, чиито статуси във Facebook често шервате в социалните медии.

Пише и поезия, която чете задължително от екрана на телефона си, задължително пред тълпи от верни фенове, докато създава нови такива.

Нямаше как да не проверим и какво друго крие в телефона си освен поезия. Той е новият гост в рубриката на Chronicle и Samsung.

Кой е последният набран номер в телефона ти?

0877 08 40 5*

Най-известният човек в телефонния ти указател?

Августин Господинов.

За какво най-често използваш мобилния си телефон?

Скролвам фийда във Facebook и гледам League of Legends клипчета в Youtube.

Как реагираш, когато го забравиш вкъщи?

Зависи от разстоянието, което съм изминал, преди да забележа.

Вариант 1: Ако съм близо до вкъщи, притичвам, повдигайки си падащия панталон, изпускайки тролея, псувам, местя котката от стая в стая, намирам телефона, будя Люба, тя ме мрази, но дори пожар да стане, когато съм в тролея и имам дисплей за зяпане – totally worth.

Вариант 2: Не съм близо до вкъщи. Викам си наум : Е*и му майката, животът да го духа.

Приложението, без което не можеш?

Една програмка, на която логото и е „W“ на черен фон. На нея пиша всякакви неща – пазарски списъци, рими, разкази, хрумки. Та, без него или без нек‘во подобно на него, не мога.

Коя е твоята социална медия?

facебог.

 
 

Кейти Пери и Орландо Блум си дават „почивка“

| от chronicle.bg |

Певицата Кейти Пери и актьорът Орландо Блум си дават „почивка“. Двамата бяха заедно в продължение на една година, но явно са решили да сложат временно връзката си на пауза.

Представители и на двете страни потвърждават, преди слуховете и изопачаването да излязат от контрол, че двамата си дават почивка, но отношенията им остават изпълнени с любов и уважение.

32-годишната певица и 40 годишният актьор бяха заснети за последен път заедно на партито на Vanity Fair за „Оскар“-ите.

В последно време двамата прекарват дълги периоди от време разделени – Блум снимаше в Китай през ноември, а след това замина за Африка с UNICEF.

Въпреки че двойката пристигна заедно на партито на Vanity Fair, според списание People те са прекарали по-голямата част от вечерта разделени.

 
 

Ryanair използва гафа от „Оскар“-ите, за да си направи реклама

| от chronicle.bg |

Нискотарифният превозвач Ryanair използва грешката с обявяването на победителя на „Оскар“-ите в категорията за най-добър филм, за да си направи реклама.

Компанията пусна в Туитър снимка от церемонията с текст:  „Сгрешили сте името? Предлагаме 24-часови гратисни периоди да поправите малки грешки. Така няма да бъдете оставени в La La Land“.