Shell България търси „Революционни идеи за иновативни енергийни източници“

| от |

 Българските компании и изследователи, работещи в областта на енергийните източници, имат шанса да се присъединят към световната платформа за споделяне на революционни идеи и иновации – Shell GameChanger. Тази възможност беше представена днес по време на конференцията „Революционни идеи за иновативни енергийни източници“, организирана от Shell България в партньорство с Минно-геоложкия университет „Св. Иван Рилски“ в София.

Shell_Gamechanger_conference_27.05.2014

Инициативата е насочена към авторите на нетрадиционни и все още недоказани научни предложения, които смятат, че идеите им имат потенциал да променят драстично бъдещето на добива и оползотворяването на енергия. Те биха могли да представят своята идея в онлайн платформата на програмата – www.shell.com/gamechanger. В кратък срок експертите на Shell GameChanger ще се свържат с авторите с мнение за потенциала на тяхната идея за внедряване в практиката. В случай на позитивно първоначално становище, идеята ще премине през две последователни оценки от различни групи от експерти. Най-обещаващите идеи биха могли да получат известно финансиране за последващо разработване. В края на процеса, който може да отнеме две или три години, ще бъде взето решение дали и как конкретната идея може да бъде приложена в практиката.
По време на конференцията експертът на Shell GameChanger Майкъл Руджиър представи принципите на т. нар. отворени иновации и описа стъпките по оценка, разработване и внедряване в практиката на иновативни идеи. Той показа конкретни примери за нововъведения, реализирани от Shell, чрез идеи от платформата Shell GameChanger*.

„Светът е изправен пред сериозни предизвикателства като растящите нужди от енергия и опазването на околната среда. Не е по силите на никоя индустрия или компания да се справи сама с тези предизвикателства. Ние вярваме, че нетрадиционните идеи, които имат потенциал, могат да се родят навсякъде и затова търсим партньорства с иновативни и творчески компании и личности.“ – каза по време на събитието г-н Майкъл Руджиър, експерт в програмата Shell GameChanger. „Shell GameChanger създава благодатна почва, която позволява на иноваторите да се фокусират върху това, в което са най-добри – създаването на иновативни решения. Ние работим успешно с редица външни партньори, сред които има както малки и иновативни компании, така и изследователи и научни центрове. Надявам се, че скоро ще имаме успешни партньорства и с български иноватори.“ – заяви той.

Програмата Shell GameChanger е създадена през 1996 г. и е една от инициативите на компанията за насърчаване на иновациите и партньорствата с трети страни. До момента повече от 100 идеи, представени пред Shell GameChanger, са внедрени в практиката на Shell. Над 1 500 иноватори са сътрудничили на програмата през последните години.

Kamelia Slaveykova_Shell_Gamechanger_conference_27.05.2014

На представянето на програмата Shell GameChanger в София присъстваха представители на различни компании, работещи в сферата на енергийните източници и добива на енергия, институции, научни общности, инженери и практици, стартиращи компании и експерти в областта на иновациите.
„Shell е лидер в иновациите вече повече от 100 години и нововъведенията са част от ДНК-то на компанията.“ – каза г-жа Камелия Славейкова, изпълнителен директор на Shell България. „Радвам се, че програмата за насърчаване на иновациите Shell GameChanger се представя и пред българските компании и иноватори, така че техни идеи могат да получат шанс за евентуална реализация в практиката“.

Освен програмата Shell GameChanger, компанията има различни други инициативи, насочени към сформиране на нетрадиционни партньорства с компании и експерти извън енергийната промишленост, както и отворени платформи за идеи (crowdsourcing), партньорства с водещи световни университети и други. През 2013 г. и 2014 г. сп. „Fortune“ определи Shell като една от десетте световни компании, заслужаващи възхищение, заради иновациите си. Boston Consultancy Group включи Shell в списъка на 50-те най-иновативни компании в света през 2013 г., а през 2012 г. Технологичният институт на Масачузетс, САЩ, обяви Shell за една от най-иновативните компании. През 2011 г. Shell беше включена в класацията на 100-те най-иновативни компании на Thomson Reuters. В момента Shell има около 14 000 регистрирани патента и предстоящи заявки за патентоване. През 2013 г. компанията е инвестирала 1,3 милиарда щатски долара в научно-изследователска и развойна дейност.

Партньорства за иновации

• Shell работи по програми за съвместни проекти с водещи университети по света, като Massachusetts Institute of Technology в САЩ, Imperial College във Великобритания, Tsinghua University в Китай и Delft University в Холандия.
• Shell активно развива партньорства извън нефтената и газовата индустрия. Пример за това е сътрудничеството с партньори от авиоиндустрията, отбранителната индустрия, водещи световни ИТ компании. Сред тях са и популярни компании в областта на видео-игрите и дори Холивуд, които подпомагат подобряването на визуализиращите техники на сеизмични данни.
• Shell разширява границите на иновативните технологични решения като работи в тясно сътрудничество с автомобилни състезателни отбори, включително и Скудерия Ферари – сътрудничество, което и до сега се смята за едно от най-успешните партньорства в автомобилния спорт.
• Чрез подразделението ни за технологични партньорства Shell Technology Ventures (STV) Shell инвестира в компанията GlassPoint, която работи с Оманската петролна компания Petroleum Development Oman върху проект за възобновяема енергия, при който слънчевата енергия превръща вода в пара, която се използва вместо природен газ, за да раздвижи нефта във вече използвани кладенци и да увеличи добива.

Намаляване на отпечатъка

• Синтетичният дизел, произведен от природен газ (GTL), има високо цетаново число (показател за качеството на горивото) и по-чисто горене с по-малко прахови частици, по-ниски емисии азотен оксид и серен оксид от обикновения дизел.
• Заводът за производство на синтетичен дизел от природен газ Pearl GTL в Катар произвежда и вода, която след това се рециклира и използва отново, за да се избегне необходимостта от източник на течаща вода.
• Охлаждането на природния газ в завода за втечнен природен газ Сахалин 2 на Shell се извършва чрез специална въздушна охлаждаща смес, която превръща този процес в изключително ефективен. Така заводът има най-ниските въглеродни емисии от всички заводи за втечнен природен газ с въздушно охлаждане. Втечненият газ от Сахалин е първият руски втечнен природен газ, който се предлага на пазара.

Иновативни продукти и услуги

• Shell продължава да намира нови начини за производство на горива, извлечени от газ, като по този начин осигурява реални икономически и екологични ползи за камионите, корабите и влаковете.
• Синтетичният дизел на Shell, произведен от природен газ, беше въведен на пазара в Холандия и Германия чрез собствено депо за зареждане.
• За да бъде транспортиран, втечненият природен газ се нуждае от 600 пъти по-малък обем, спрямо еквивалента в газообразно състояние при стайна температура и налягане.
• Shell участва в дистрибуцията на биогорива вече повече от 30 години и е една от първите енергийни компании, които инвестират в съвременни биогорива, които използват продукти, които не са част от хранителната верига и които създават по-ниски въглеродни емисии.
• Shell е лидер в сферата на смазочните материали и компанията има патентовани повече от 150 серии масла, базови масла и греси. Поддържаме връзка с около 150 групи и академични институти в сферата на смазочните материали.
• Работата ни с Gordon Murray Design във Великобритания доведе до развитието на концептуално масло за двигател, което увеличава общата ефикасност на горивото на тестово превозно средство с 6,5% – около 3 пъти повече от спестяването, което осигуряват наличните в момента масла.

Признание от индустрията

• През 2011 г. Thompson Reuters включи Shell в своята класация за 100-те най-иновативни световни компании.
• The Massachusetts Institute of Technology определи Shell за една от най-иновативните компании на 2012 г. Shell беше единствената международна петролна компания, отличена в категорията „Енергетика“.
• Shell получи наградата Компания на годината на Platts Global Energy Award през 2012 г.
• През 2013 г. и 2014 г. Shell е единствената международна петролна компания, класирана в Топ 10 на компаниите, заслужаващи възхищение, заради иновациите си, според сп. „Fortune“.
• Boston Consultancy Group включи Shell в списъка си на 50-те най-иновативни компании в света през 2013 г.
• За втора поредна година Shell спечели Глобална награда за технологични иновации за проекта Greenstream – за задвижвания изцяло с втечнен природен газ шлеп за транспортиране на гориво. През 2012 г. Shell получи наградата за плаващата платформа за втечнен природен газ – един от най-мащабните и иновативни проекти на компанията.

Знаете ли че…

• Всяко нова енергийна технология се нуждае от около 30 години, за да се установи и утвърди на пазара и да достигне пазарен дял 1 %.
• Shell Eco-marathon е уникално инженерно предизвикателство за студенти, които проектират, създават и управляват автомобили, с цел да изминат възможно най-голямо разстояние само с 1 литър гориво или 1 кВтч енергия. Победителите успяват да изминат разстояние равно на разстоянието от най-северния нос на Норвегия до най-южната точка на Италия.
• Най-големият завод за производство на синтетичен дизел от природен газ Pearl беше изграден от Shell в Катар. Промишленото създаване на синтетичен дизел от природен газ отне около 40 години и се превърна в успешно пътешествие в света на технологичните и продуктови иновации. В основата на завода за синтетичен дизел е собствена разработка на Shell – процесът е наречен междинен дестилационен синтез – Shell Middle Distillate Synthesis (SMDS). Shell е инвестирала повече от 1 милиард щатски долара и е регистрирала повече от 3 500 патента в хода на създаването на синтетичения дизел GTL.
• В момента компанията има около 14 000 регистрирани патента и предстоящи заявки за патентоване.
• Shell разработва малки подводни роботи, които достигат предварително определени места на дъното на морето, за да запишат сеизмични сигнали. Те могат да работят самостоятелно и под повърхността на замръзнали океани или езера.
• Shell проучва разработването на техника, която да създава завеси от мехурчета, така че да се потиска шума от подводния добив. Това се прави с цел комуникацията на китовете да бъде предпазена от технологичния шум.
• Сгъваемата сламка стана вдъхновение за служител на Shell за разработването на змиевиден механизъм за добив, който позволява достигането на малки джобове от нефт в кладенците за добив.
• Добиваният в Оман нефт е силно примесен с вода. Преди да се изхвърли водата, тя се използва за напояване на тревисти хълмове. Корените на тези растения съдържат специални микроби, които се хранят с хидрокарбони и така пречистват водата.
• Shell инвестира повече от 21 000 часа годишно в изследвания и разработки за Ферари.
• Shell има назначен метеоролог, ангажиран и с прогнози за потреблението и търсенето на енергия, тъй като метеорологичните условия могат да имат значителен ефект върху потреблението на енергия.

 

 
 

Какво научихме от премиерата на новия Suzuki Swift

| от chronicle.bg |

Вчера в култовия клуб „Ялта” се състоя родната премиера на най-новото поколение на емблематичния SUZUKI SWIFT.

От компанията изтъкнаха, че че новият SWIFT е основна част от глобалната стратегия за увеличаване на пазарния дял на SUZUKI, като ръстът до 2019 г. се очаква да бъде над 29%. На модела ще се разчита и локално, за да се запази тенденция за стабилен и значителен ръст в пазарния дял на марката.

SWIFT е модел, който отразява по възможно най-добрия начин опита на SUZUKI в производството на компактни автомобили, но също така той подчертава и отдадеността на компанията в създаването на автомобили със спортен дух, които носят максимално удоволствие от шофирането.

SUZUKI_SWIFT_GLX_02

Създаден на база на концепцията «SWIFT INNOVATION» изцяло новото поколение на модела притежава съвременен дизайн и е оборудвано с всички актуални технологии на японския производител. SWIFT се отличава с младежкия си и спортен дизайн, двигатели, които предлагат подобрена динамика и икономичност, богатата линия на модела – разнообразие от двигатели и скоростни кутии, конкурентно оборудване, надвишаващо средното за класа ниво, съвременни системи за активна и пасивна безопасност, система за задвижване на четирите колела ALLGRIP AUTO.

Speedy_Blue_Premium_Silver_CWC

Първото, което прави впечатление в новото поколение на SWIFT е тенденцията към положително намаляване на някои основни характеристики за автомобила – тегло (от 960 кг до 840 кг) и радиус на завиване (с 0,4 м по-малък), и постигане на много конкурентни нива на други показтели – 5% по-икономичен, 8 % по-аеродинамичен, 25% повече пространство в багажното отделение.

Ето и акцентите от представянето на новия SWIFT:

ДИЗАЙН

Успешният и непреходен дизайн на SWIFT отговаря напълно на нуждите на клиентите. Новият дизайн на SWIFT се фокусира върху еволюцията на база ДНК-то на своя предшественик. Запазвайки характеристиките на дизайна, е създаден един нов модел.

Компактната, ниска и широка каросерия, с нисък център на тежестта, въплъщава напълно спортния вид на новия SWIFT.

SUZUKI_SWIFT_interior_06

Агресивната предна маска с широк отвор, в съчетание с атлетичните линии, преминаващи през страничните части на автомобила, създават усещане за динамика, която отличава автомобила.

В същото време, за да се създаде по-голямо пространство в купето за пътниците, новият SWIFT разполага с
междуосие, което е 20 милиметра по-дълго от това на предишния модел. Височината на автомобила е 15 милиметра по-малка, а широчината на автомобила е по-голяма с 40 милиметра, подчертавайки ниската и широка форма на новия модел.

Новият SWIFT разполага с 265 литра пространство за багаж, което е с 54 литра повече от предишния модел.
Вътрешната част на новия SWIFT, която е със съвременен и младежки дизайн, който изразява спортните характеристики на модела. Централната конзола е обърната към водача, а купето за пътниците създава усещането за по-голям простор в сравнение с предшестващия модел.

Впечатляващо е арматурното табло, което в GLX версиите, посредством цветен TFT LCD 4,2 инчов екран, предоставя различна информация, свързана с управлението на автомобила, използвайки лесни за разбиране
графики.

SUZUKI_SWIFT_interior_11

ДВИГАТЕЛИ

Новият SWIFT е оборудван с два двигателя, атмосферен бензинов 1.2-литров двигател DUALJET с 90 к.с. / 6.000 об.мин. и 1.0-литров турбо бензинов двигател BOOSTERJET с 112 к.с. / 5.500 об.мин.

1.2 DUALJET балансира хармонично мощността и разхода на гориво. Посредством употребата на системата за многоточково впръскване и по-леките материали, които са използвани за неговото производство, е постигнат изключително нисък разход на гориво, който достига 4,3 литра/100 км. Двигателят е съчетан с ръчна 5-степенна скоростна кутия или безстепенна автоматична скоростна кутия (CVT).

Турбо двигателят 1.0 BOOSTERJET, благодарение на технологията за директно впръскване, с която разполага, съчетава висок въртящ момент с нисък разход. Този двигател е с максимален въртящ момент, който е на разположение при ниски обороти, което го прави съпоставим с характеристиките на дизелов двигател. Този двигател се съчетава с ръчна 5- степенна скоростна кутия или с автоматична 6-степенна скоростна кутия.

И двата двигателя в GLX версията с ръчна 5-степенна скоростна кутия се предлагат само в комбинация с полу хибридната система на Suzuki SHVS (Smart Hybrid Vehicle by Suzuki). SHVS се състои от интегриран генератор, който съдейства на двигателя при стартиране и ускоряване на автомобила, и компактна високо-производителна литиево-йонна батерия. В допълнение, системата е отговорна и за производството на електрическа енергия по време на спиране на автомобила, която се използва за захранване на електронни компоненти, като например радио и светлини.

Средният разход за GLX версиите в комбинация със SHVS системата е едва 4,0 литра/100 км. за 1.2 и се явява най- ниският разход за класа на задвижваните с бензин атмосферни двигатели с ръчна скоростна кутия и 4,3 литра/100
км. за 1.0.

В подобни нива варират и емисиите на вредни газове CO2, които са изключително ниски. Емисиите на CO2 за версиите с двигател 1.2 с ръчна 5-степенна скоростна кутия са 98 гр/км, а с помощта на SHVS системата, вредните газове достигат едва 90 гр/км.

SUZUKI_SWIFT_interior_22

БЕЗОПАСНОСТ

Новият SWIFT е първенец и по отношение както на безопасността на пътниците, така и на безопасността на пешеходците. Сред най-добрите в своя клас, той разполага със съвременно предпазно оборудване за предвиждане и избягване на евентуални произшествия – Dual Sensor Brake Support – система за подпомагане на пътното поведение на автомобила и спирачната дейност на база на камера и лазер. Новият SWIFT е първият модел на SUZUKI, който е оборудват с тази технология. Той е снабден и с Radar Brake Support – система, която беше за първи път въведена с новото поколение на легендарната VITARA. Водачън на SWIFТ може да разчита и на системата за следене и предупреждение при смяна на линиите на пътното платно. Като стандарт в този компактен автомобил са заложение 6 въздушни възглавници. Системата Hill Hold – асистент при потегляне при наклон, е изключително удобна при по-интензивния трафик в града.

Новият SWIFT е достъпен и във версии със система за задвижване на четирите колела ALLGRIP AUTO. Тази система автоматично контролира поведението на автомобила и при нужда насочва въртящия момент към задния мост.

SUZUKI_SWIFT_interior_01

ОБОРУДВАНЕ

Новият SWIFT включва всички съвременни технологии и улеснения за водача: муулти-информационна система с тъч дисплей и възможност за свързване със смартфон, камера за заден ход, чийто образ се появява на дисплея на мулти- информационната система и подобрява видимостта, навигация, LED светлини, автоматични светлини, адаптивен круиз контрол, автоматична функция на дългите светлини и още много други технологии, които поставят нови стандарти за безопасност и комфорт при шофирането.

SWIFT се предлага в 7 основни цвята, от които само един не е металик и още 4 двуцветни комбинации, които
подчетрават младежкия дух на водела. На разположение на клиентите е и богат избор от аксесоари, с които
могат да персонализират своя автомобил.

SWIFT_PI_01_40_high

ЦЕНИ

Цената на новия SWIFT започва от 23 390 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версия 1,2 GL и от 28 990 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версия 1,0 GL+.

Цените за версиите с ALLGRIP AUTO започват от 29 590 лева с включен ДДС и ECO BONUS за версията 1,2 GL+.

 
 

Чанинг Тейтъм: 12 роли за чудо и приказ

| от chronicle.bg |

Днешният рожденик Чанинг Тейтъм първоначално става известен с външния си вид. Няма какво да се лъжем, човекът е секси, мускулест, с леко приматовиден, но безспорен сексапил, и разкошно, фотошопнато тяло.

Признаваме, че не го приемахме на сериозно като актьор. Може би заради глупавите продукции, в които се снимаше отначало, а може би заради клопката, в която попадат много красиви актьори, които биват подценявани заради външния си вид. Като Брад Пит, Леонардо ди Каприо, Джейк Джиленхол, Хийт Леджър др. Подобно на изброените, Тейтъм успя да се измъкне от този имидж и да докаже, че има актьорски качества. В последните няколко години.

Тейтъм е роден на 26 април 1980 в Кълман, Алабама. Той има френски, ирландски и американски произход. Семейството му се премества на Мисисипи, когато той е на шест , макар че посещава Алабама всяко лято, където все още живеят баба му и дядо му.

Тейтъм израства по поречието на река Мисисипи, където той се наслаждава на дивия живот, включително на “всички алигатори и гърмящи змии, които едно момче може да преследва, риболов всеки ден, футболна лига Pop Warner и други подобни неща”. Тейтъм е атлетичен още докато расте, играе футбол, бейзбол и се подготвя за военно училище, макар, че той казва, че “девойките са неговото най-голямо увлечение в училище”.

Първият опит на Тейтъм е в модния бизнес, като фотомодел. Участва като танцьор, във видеоклипа на Рики Мартин за песента “She Bangs“, след прослушване в Орландо, Флорида. Впоследствие подписва с модна агенция от Майями, Страница 305 (кодекса на Модната Агенция) включва и появяване на корицата на Vogue. Той скоро се появява и в рекламите на Abercrombie & Fitch, Nautica, Dolce & Gabbana, American Eagle Outfitters. Тейтъм се снима също в рекламите на American Eagle Outfitters, Pepsi и Mountain Dew, и е избран за един от „50 най-красиви лица” за месец октомври 2001.

Неговата първа отличителна роля е през 2005 в училищната драма Coach Carter. В ролята на Джейсън Лайл – умно улично момче, което играе много добре баскетбол.

Чанинг също се появява и във видеото на туиста „HOPE”, чиято песен е саундтрак на филма „HOPE”. През същата година Чанинг играе незначителна роля във „Войната на световете“, както и един от топ мотокрос рейсърите в „SUPERCROSS” и поддържаща роля във „HAVOC”.

В галерията може да видите нашия подбор на роли на Чанинг Тейтъм, където може да се насладите на таланта му. И на тялото му, естествено.

 
 

Ал Пачино отпразнува рождения си ден с 38-годишната си половинка

| от chronicle.bg |

Възрастта е просто цифра за личности като Ал Пачино. Известният актьор навърши 77 години в началото на седмицата и отпразнува деня със своята половинка  – 28-годишната Лусила Сола.

Двамата бяха забелязани на плаж в Мексико.

Пачино, облечен с тъмна тениска и шорти, се навежда и страстно целува любимата си в един от кадрите, заснети от папараци.

Двамата се срещат от близо десетилетие.

Пачино никога не е сключвал брак. Той обаче има 27-годишна дъщеря от връзката си с Джан Тарант, 16-годишни близнаци – Оливия и Антон, от дългогодишната си партньорка Бевърли Д’анджело.

 

 
 

От ходене се поумнява

| от chronicle.bg, по БТА |

Учени от университета Ню Мексико Хайлендс в Лас Вегас откриха, че ходенето подобрява притока на кръв към главния мозък и засилва паметта и познавателните способности на хората, съобщи изданието „ЮрикАлърт!“.

Ефектът е по-слабо изразен в сравнение с бягането, но е значително по-голям, отколкото при карането на велосипед. До изводите си авторите на изследването стигнаха по време на наблюдения върху 12 младежи в добро здраве.

Доброволците се придвижваха с постоянна скорост около един метър в секунда. Кръвоснабдяването на главния мозък се измерваше с ултразвук.

През 2015 г. австралийски учени доказаха, че когато става дума за общото здравословно състояние, сърдечно-съдовата система и намаляването на риска от преждевременна смърт, ходенето е по-полезно от бягането, припомня в. „Дейли мейл“. Експертите установиха, че хората, които първоначално правели по 1000 крачки на ден, а постепенно стигнали до 10 000 дневно, намалили наполовина риска от преждевременна смърт. Дори тези, които увеличават крачките си от 1000 до 3000 на ден, намаляват риска с 12 %.