Съблазнителен дизайн и луксозен интериор

| от chronicle.bg |

Range Rover Evoque впечатлява със своя дизайн – той е едновременно дързък, динамичен и изумително елегантен. Този модел на британския гигант е идеален за шофиране както в градски, така и в извънградски условия.

Отличителен белег на Evoque е привлекателният дизайн на този луксозен компактен SUV. Въвеждането на елегантните светодиодни фарове за мъгла и забележимо по-широкото капаче, покриващо куката за теглене, подобряват новия дизайн на предната броня. Уголемените въздухозаборници загатват за спортния характер на модела и създават по-стабилна стойка, с което още повече подчертават увереното присъствие на Evoque на пътя.

Двата нови дизайна на радиаторната решетка се предлагат в гама от премиум покрития. Стандартната радиаторна решетка на Evoque се отличава с две дръзки хоризонтални черти и нов десен от фина мрежа. Динамичните деривати са с шестоъгълен дизайн, а по-издадената им мрежа придава подходящо динамичен вид на тези спортни версии. Моделът Evoque е първият Land Rover, който се предлага с full-LED адаптивни предни фарове, осигуряващи превъзходна видимост нощем. Тази авангардна технология изигра ключова роля в създаването на дизайн на предните и задни фарове с ясно отличим стил, който да е в хармония с драматичния екстериор на Evoque.

Новите тапицерии на седалките и облицовки на вратите, в съчетание с преработения дизайн на панела с инструменти, придават изтънчена атмосфера на цялостния интериор. Новите меки премиум материали създават подобрени нива на качество с гама от характеристики, която е по-широка от всякога. Стандартните модели са оборудвани с текстилна тъкана тапицерия Ebony и шестстепенно регулиране на седалката, а флагманските модели са снабдени с нови, уникални за класа предни масажиращи седалки (допълнително оборудване) с 14-степенно електрическо регулиране.

Range Rover Evoque е първият автомобил в света с 9-степенна автоматина скоростна кутия. Разработена съвместно с концерна ZF, тя е една от най-модерните и технологични трансмисии, използвани някога в автомобилната индустрия.

Ще видим и дебюта на новите усъвършенствани дизелови двигатели на Land Rover. Новият 4-цилиндров агрегат Ingenium, отговарящ на изискванията на стандарта EU6, поднася водещо в класа съчетание от динамика, финес и икономичност. Последна дума на техниката, двигателят е проектиран, конструиран и произведен във Великобритания, развива мощност до 180 к.с., като има разход на гориво от 4.2 л/100 км и изключително ниски CO2 емисии от 109 г/км. Това прави водещият в класа Evoque най-икономичният Land Rover, произвеждан досега.

Гамата от подобрения в модела Range Rover Evoque включва поредица от нови функции за удобство, а изцяло новата информационно-развлекателна система, снабдена с 8-инчов InControlTM Touch сензорен екран, предоставя по-интуитивно изживяване. Сензорният екран InControlTM Touch е монтиран като стандартно оборудване в моделите Pure и SE Evoque. Той предлага лесни за обхождане менюта и дава възможност на потребителите да прелистват екраните също като на смартфон. В допълнение, стереоуредбата с шест високоговорителя може да бъде надстроена със сателитна навигация, използваща SD-карта, DAB, Sirius и HD Radio в регионите, където тези функции са налични.

Водещите в класа възможности на модела Range Rover Evoque бяха подобрени с въвеждането на иновативната система на Land Rover All-Terrain Progress Control (ATPC), която се появи за първи път в Range Rover и Range Rover Sport. Технологията за намаляване на стреса поддържа предварително определена скорост (избрана с помощта на автопилота) на предна или задна предавка от 1,8 км/ч до 30 км/ч, като дава възможност на водача да се съсредоточи върху управлението при труден терен. ATPC прави водещите в класа всъдеходни възможности на Evoque по-достъпни и приятни от всякога.

Набор от иновативни нови функции подобрява цялостната гама от функции за безопасност на Evoque. Lane-Keeping Assist използва стерео дигиталната камера, за да предотврати неволно навлизане в насрещнаталента, като следи пътната маркировка. Ако автомобилът започне да навлиза в насрещната лента без водачът да е подал преди това мигач, Lane-Keeping Assist прилага лека корекция на волана, за да остане автомобилът в неговото платно. Autonomous Emergency Braking (AEB) предотвратява или значително намалява тежестта на произшествията, в случай че водачът не успее да реагира, за да избегне сблъсък.

 
 

Първи кадър на Том Холанд като Спайдърмен

| от chronicle.bg |

Колкото и филми да сме гледали за Спайдърмен досега, напът сме да видим първия за Питър Паркър. В новия филм за супергероя с Том Холанд в главната роля ще проследим историята на Питър – момчето, което се превръща в Спайдърмен, докато живее обичайния си тийн живот.

За Холанд това не е екшън филм, а по-скоро история за момче, което се бори за това, да успее да заговори момиче, докато се опитва междувременно и да спаси града.

„Спайдърмен: Завръщане у дома“ ще се появи на екран през лятото на 2017-а.

 
 

Заслужават ли студентите да празнуват на 8 декември?

| от |

Осми декември е – денят, в който всеки уважаващ себе си студент празнува факта, че тройката по история/литература/химия му е осигурила 4 години празници.  

Заслужават ли обаче студентите да имат свой празник? Свети Георги уби цяла ламя, за да заслужи 6 май. Христос загина на кръста за своя. Е, студентите съчетават тези две геройства, като спят с ламята, пияни на талпа.

Все пак какво оправдава 8 декември? Всъщност няколко неща.

Били ли сте на лекция скоро? Имате ли представа какво безбожно изтезание е това! Вярно, студентите сами си избират специалностите, които са им интересни, но това далеч (много далеч) не означава, че материалът не се преподава с отегчение, монотонност, безразличие и неприязън. Допълнителна емоция влива моментът, в който самият ти знаеш, че материалът е стар и невалиден. Ти, който си дошъл да учиш.

Едновременно ти идва да питаш преподавателите как самите те са приложили тази информация и изпитваш срам да не изложиш някого. Един въпрос сега. Този въпрос за образователната система е дъвкан хиляди пъти, нали.? Бихте ли седели 2 часа да ме слушате да ви го говоря? Не?. Добре дошли на лекция…

Младите се забавляват, голяма работа. Нека празнуваме и ние, че те все още нямат практиката да усещат колко са пияни и мъдростта да видят колко нелепо се държат. Това всъщност е хубаво и кажи-речи безболезнено. Оставете ги да слушат гадна музика, да счупят нещо, да безобразничат. Сладко е. Оставете ги да не могат да пишат правилно. Като им дойде до главата, ще се научат. Един ден ще одъртеят емоционално и ще се кротнат. След това ще одъртеят и физически и ще започнат да хулят следващата „днешна младеж“.

Осми декември не е кой знае какво. Осми декември – когато четвъртък не е достатъчен повод за пиене.

 
 

Детският хор на БНР с концерт в Европарламента

| от chronicle.bg, по bnr.bg |

С концерта на Детския радиохор в Европейския парламент в Брюксел започна десетдневното коледно турне в Белгия. Събитието е силно начало на културния обмен преди българското председателство на Европейския съюз през 2018 година.

Секретарят на Федерацията на европейските хорове и член на Световния хоров съвет, Жан-Пиер ван Авермат, поздрави изпълнителите и гостите.

Световноизвестните певци от Детския радиохор на БНР откриха програмата си с Химна на обединена Европа – „Ода на радостта“ от Л. Бетовен. В концерта им прозвучаха църковнославянски песнопения, фолклорни и коледарски песни и емблематични произведения от българската хорова класика като „Хубава си, Татковино“ на Ем. Манолов, „Родино мила“ на Б. Тричков и чудесната обработка на Н. Кауфман на „Хубава си, моя горо“.

По време на турнето малките певци ще гастролират в 9 града, ще се срещнат с българската общност в Белгия и ще изнесат концерт заедно с децата от Българското училище в Брюксел.

 
 

Най-лошите филми на 2016

| от chronicle.bg, по businessinsider.com |

Холивуд отново е пред раздаване на награди на най-заслужилите.

Като контрапункт на това в галерията ще ви покажем най-лошите филми на годината. От  разбитата надежда „Алиса в Огледалния свят“ до разочарования като „Warcraft: Началото“.

Класацията ни е придружена с мнение на критици за всяка лента. Понякога, повечето пъти честно казано, тези реплики са по-оригинални от филма, който критикуват.