Rolls-Royce Wraith: Призрачен ездач

| от |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria ще бъде на пазара в понеделник, а ексклузивно само за читателите на Chronicle.bg представяме водещата история в него. Още много интересна информация от света на автомобилите можете да намерите на www.ams.bg 

Автомобилите на Rolls-Royce традиционно обитават самия връх на автомобилния Олимп. Моделът Wraith показва този връх от една неподозирана перспектива.

Няма нищо случайно във факта, че през годините една много голяма част от моделите на Rolls-Royce са били кръщавани с имена на духове. Phantom, Spirit и Ghost – това са все думи, идващи от мистичния свят на духовете. Напълно уместна метафора предвид факта, че пътуването с Rolls-Royce винаги е било по-близо до магическо реене върху летящо килимче, отколкото до обикновено пътуване с автомобил по твърда настилка.

Днес гамата на аристократичния британски производител се състои от два основни модела и техните различни каросерийни варианти. По-големият от тях – Phantom, е олицетворение на абсолютното постижимо съвършенство в областта на бутиковото производство на луксозни автомобили, изграден е на собствена платформа, и на практика има един-единствен реален конкурент на пазара в лицето наBentley Mulsanne. Другият член на семейството на Rolls е моделът Ghost, който е изграден на технологичната платформа на седмата серия на BMW и формира около три четвърти от продажбите на марката. В решението на компанията да избере точно името Wraith за динамичния дериват с две врати и задница в стил „Fastback”на базата Ghost може да се открие много специална  символика. В Шотландия думата „Wraith” има значението на „призрак”, само че не от тези, които просто се скитат между нас, а от онези, които притежават огромна сила и могат да я използват за разрушителни цели.

Именно безграничната сила е една от основните отличителни черти в характера на Wraith – всъщност това е най-мощният автомобил, който някога е бил създаван от Rolls-Royce. Под източеното торпедо на дългото 5,30 метра купе се крие 12-цилиндров двигател с работен обем от 6,6 литра и два турбокомпресора, чиято максимална мощност се равнява на смразяващите 632 к.с. Словом – шестстотин трийсет и две конски сили. Да не пропуснем да споменем и максималната тяга от 800 нютонметра при 1500 оборота в минута…

Явно е, че тук мощта няма как да се опише с любими на марката определения като „enough power”. Wraith е един от най-мощните автомобили на планетата и е способен на спринтове, които далеч излизат от нормите за джентълменски обноски и го изстрелват в сферата на расовите спортни машини. Благодарение на превъзходните настройки на ходовата част и кормилната уредба, „призракът” на Rolls-Royce дори е в състояние да преодолява завои с бързина, която може без преувеличение да се нарече изумителна за автомобил с маса близо два тона и половина.

Истински изумителното в този автомобил обаче е друго – без значение дали го пришпорвате безмилостно или просто се наслаждавате на безметежното пътуване, Wraith сякаш се носи над, а не по пътя, и прави всичко с лекота, създаваща усещане за пренасяне в негов собствен, различен от познатия ни свят. Отсъствието на каквито и да било шумове (било то механични или аеродинамични), граничещият със съвършенство комфорт при пътуване по всякаква настилка(дори при най-грубите неравности по пътя Wraith реагира само с леко, царствено поклащане на пищната си каросерия), фантастичната лекота на управлението – всичко това превръща пътуването с този автомобил в нещо много повече от придвижване между две точки.

Типично за марката, позицията на предните кресла напомня тази на трон – леко издигната над всички останали, осигуряваща превъзходна гледка във всички направления. А гледката определено си заслужава – водачът и спътниците му са обгърнати от атмосфера, която показва най-доброто от традициите на британците в ювелирната ръчна изработка, а перспективата към дългия преден капак, коронован от легендарната фигура на Лейди Емили е нещо, които трудно би могло да бъде описано само с думи. Възможността таванът на салона да бъде декориран като (състоящо се от огромен брой светодиодни елементи) обсипано със звезди нощно небе е само още един от много примери за омагьосващата харизма на Wraith. Все един призрак може безброй неща, за които простосмъртните могат само да мечтаят.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Мирослав Николов

 

Технически характеристики

Каросерия

Купе с две врати и четири места, дължина х широчина х височина 5269 х 1947 х 1507 мм, междуосие 3112 мм, собствено тегло 2360 кг, обем на багажника 470 литра.

Ходова част

Независимо окачване отпред и отзад, отпред с двойни напречни носачи, телескопични амортисьори и пневмоелементи, отзад многозвенно, с телескопични амортисьори и пневмоелементи; вътрешно вентилирани дискови спирачки отпред и отзад.

Силово предаване

Задно предаване, осемстепенна автоматична трансмисия.

Двигател

Дванайсетцилиндров V-образен бензинов двигател с директно впръскване, с два турбокомпресор и междинен охладител на сгъстения въздух, работен обем 6592 см³, мощност 465 кВт (632 к.с.) при 5600 об./мин, максимален въртящ момент 800 Нм при 1500об./мин.

Динамични характеристики

0-100 км/ч     4,6 сек

Максимална скорост     250 км/ч

Среден разход на гориво по ЕСЕ 98Н 14,0 л/100 км

Базова цена(в Германия)

Rolls-Royce Wraith  279 531 eвро

С дължина от 5,30 метра и тегло 2,4 тона Wraith е истински мастодонт – и все пак е най-малкият като размери модел в гамата на Rolls-Royce.

„Wraith сякаш се носи над, а не по пътя, и прави всичко с лекота, създаваща усещане за пренасяне в негов собствен, различен от познатия ни свят”

Благородна дървесина, фина естествена кожа, истински метал и пианолак – това са материалите, които доминират в благородно обзаведения интериор. Големият и тънък волан би изглеждал отлично и в някоя изискана яхта.

Трудно е да се повярва, че този автомобил е базиран на (сравнително) едросерийната техника на „седмицата” на BMW: детайлите са отговарят на най-добрите традиции на Rolls-Royce.

Отварящите се обратно на посоката на движение врати са характерен отличителен елемент за всички съвременни модели на Rolls-Royce.

„Wraith е способен на спринтове, които далеч излизат от нормите за джентълменски обноски и го изстрелват в сферата на расовите спортни машини”

При подаване на пълна газ автомобилът се устремява по посока на хоризонта с неописуема бързина, но огромните стойности за надлъжно ускорение остават абсолютно незабележими за тези, които се намират на борда.

Всеки един от елементите в този автомобил заслужава да се окачестви като произведение на изкуството. Още по-впечатляващо обаче е да се види как всички тези детайли се обединяват в едно идеално хармонично цяло.

В актуалния брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще намерите също:

kor 07_2014.indd

• Първа среща с новия прагматичен модел на Citroën – C4 Cactus

• Зад волана на Rolls-Royce Wraith – най-мощният автомобил в историята на аристократичната британска марка

  • Тест на най-високотехнологичния суперспортен автомобил на нашето съвремие– Porsche 918 Spyder
  • Пътешествие със 750i – първият сериен автомобил на планетата, оборудван с вградена навигационна система – и неговия с 20 години по-млад наследник
    • Сравнение на три двойки еднакви модели със задвижване от механична трансмисия, DSG и класически автоматик
    • Сравнителен тест на пет модела от малкия клас – дали този път Ford Fiesta, Kia Rio, Peugeot 208 и Renault Clio ще успеят да притеснят серийния победител VW Polo?
    • Среща с двама изключителни класици на френската автомобилна индустрия в лицето на Peugeot 504 TI и Renault 16 TX
    • Opel Kadett City и Opel Adam:една малка история за това какво се случва, когато историята се повтаря
  • Тест на 14 модела детски столчета от всички възрастови категории
    • Равносметка от тазгодишното издание на митичната 24-часова надпревара на Льо Ман
 
 

Илон Мъск основа нова компания, която ще сближава човешкия мозък с компютрите

| от chronicle.bg |

Очевидно на Илон Мъск му остава твърде много време покрай Tesla, SpaceX и Hyperloop, защото основа още една компания.

Според информация на The Wall Street Journal (WSJ) новият проект на Мъск се казва Neuralink и целта му е да създаде технология, която може да направи пряка връзка между човешкия мозък и компютрите.

Neuralink цели създаването на чипове, които могат да се имплантират в мозъка. Идеята е да се лекуват заболявания, а може би и да се създаде  по-силна връзка между човек и компютър. Така може да се стигне до директна комуникация между нас и компютрите, а командите ще стават само чрез мисълта ни.

Neuralink е регистрирана в Калифорния като медицинска изследователска компания и според слухове вече е наела няколко академици с висок профил в областта на неврологията и гъвкави електроди, сред които експерта по нано технологии д-р Венеса Толоса, професора от UCSF Филип Сабес и професора от Бостънския университет Тимъти Гарднър, който изучава невронните пътеки и мозъците на пойните птици.

Прототипът вероятно ще бъде под формата на мозъчен имплант, който ще може да лекува заболявания като епилепсия, Паркинсон или депресия.

 
 

Вижте трейлъра на продължението на култовия „Наистина любов“

| от chronicle.bg |

Наистина любов“ („Love Actually“) безспорно е една от най-добрите и най-обичани романтични комедии в британското кино, а и въобще, затова феновете вероятно ще се радват да чуят, че ще има продължение.

То ще представлява 10-минутна късометражна лента, заснета с благотворителна цел за Comic Relief.

Red Nose Day Actually unit stills

Повечето звезди от оригиналния филм ще се завърнат – Хю Грант, Колин Фърт, Лиъм Нийсън, Кира Найтли, Андрю Линкълн, Бил Най, Чуител Еджиофор, Мартин МакКътчън, Томас Броуди Сангстър, Лусия Монис и Роуън Аткинсън – те всички ще бъдат на линия. За съжаление, няма да видим Алън Рикман, който почина миналата година, а Ема Томпсън е отказала участие, защото с режисьорите са решили, че ще е твърде тъжно да играе (тя играеше съпругата на Рикман във филма).

Red Nose Day Actually unit stills

Краткото продължение на „Наистина любов“ („Love Actually“) ще бъде излъчено по ВВС на 24 май и по NBC на 25 май.

 
 

„Бягство от затвора“ се завръща. Скоро.

| от chronicle.bg |

Легендарният сериал „Бягство от затвора“ се завръща с нови епизоди, в които актьорите от оригиналната продукция пресичат граници в цял свят, за да спасят един от своите.

В новите девет епизода, частично заснети на терен в Мароко, Уентуърт Милър, Доминик Пърсел, Сара Уейн Келис, Амаури Ноласко, Робърт Кнепър, Рокмънд Дънбар и Пол Адълстийн отново влизат в ролите си. Завръща се и създателят на сериала Пол Т. Шойринг.

Премиерата за България на „Бягство от затвора“ е на 6 април (четвъртък) от 22:00 ч. по FOX.

бягство от затвора

Изминаха 8 години до момента, в който завладяващият сериал за измъкване от решетките „Бягство от затвора“ е готов да се завърне. Актьорският състав отново влиза в ролите си и се впуска в ново смело бягство, по-мащабно от досегашните. Предстои вълнуващо приключение, изпълнено с върховна лоялност, саможертва и култ към семейството, което ще уцели зрителите право в сърцето.

Докато се появяват доказателства, че смятаният за мъртъв Майкъл може би е жив, Линкълн и Сара (Сара Уейн Келис, „Colony“, „Живите мъртви“), която продължава да бъде съпруга на Майкъл докато той е смятан за мъртъв, се обединяват, за да планират най-голямото бягство досега.

Трима от най-известните бегълци от затвора Fox River State, Сукре (Ноласко, „Telenovela“), Тибег (Кнепър, „Heroes“) и Стотачката (Дънбар, „The Mentalist“) отново са в играта. Но с Майкъл зад решетките в печално известния затвор Огигия в Йемен, опасността е съвсем реална както в затвора, така и извън него.

„Бягство от затвора“ е номиниран за „Златен глобус“ и „Еми“. Създателят на оригиналната продукция Пол Т. Шойринг също работи и върху новите епизоди и като изпълнителен продуцент заедно с Вон Уилмот, Майкъл Хороуиц, Доун Олмстед, Нелсън МакКормик, Марти Адълстийн, Нийл Мориц и Брет Ратнър. Нелсън МакКормик е и режисьор на новите епизоди.бягство от затвора

 
 

Норвегия строи единствения в света корабен тунел

| от chronicle.bg |

През последните години десетки моряци са изгубили живота си във водите, където се срещат Норвежко и Северно море.

Заради това крайбрежната агенция на Норвегия е решила да изкопае „корабен тунел“ – за да  създаде едно по-сигурно преминаване на търговските плавателни съдове.

По план съоръжението ще струва 272 милиона щатски долара.

Тунелът ще бъде с височина от 46 метра, 36 метра широк и дълъг една миля (1,6км). Норвежкият парламент е отделил един милиард норвежки крона за проекта „Национален план за транспорта за 2014-2023″. Очаква се строителство да започне през 2018г.

Корабите ще осъществяват достъп до тунела от север в Селе, с южен достъп чрез Молдфйорд. Това е най-тясното място на полуостров Стад. Настоящото предложение за тунела включва и мост в близост до южния достъп, така че пешеходците да могат да виждат корабите, които преминават.

Източник: The Verge