Резервоар с прясна вода, с размерите на Ирландия, е намерен под Гренландия

| от |

Учени откриха огромен резервоар с вода от разтопен лед с размерите на Ирландия, който през цялата година се съхранява незамръзнала под гренландската ледена шапка и може да даде важна информация за растежа на нивото на световните океани и морета, съобщи BBC.
1

Според проучването, публикувано в „Nature Geoscience“ учените посочват, че водата е се съхранява във въздушните джобове между части от леда по подобен начин, по който плодов сок може да остане течен в ледените напитки.

Те обаче имат много въпроси, които нямат отговор за това къде и с каква скорост тече водата, ако тя изобщо се движи.

Последното проучване установило, че значителни количества вода от разтопен лед се намират в частично солиден слой сняг, който се образува в горното ниво на ледниците и все още не е замръзнал.

През пролетта на 2011 г. изследователи прокопали дълбоко в снега дупка и за тяхна изненада, намерили вода, въпреки че температурата е била минус 15 градуса.
_71883117_greenland2

Като се има предвид , че това е било много преди началото на лятото, учените са заключили, че тази вода остава в течно състояние и по време на зимата в Гренландия. Според техни изчисления в резервоар под повърхността на леда с има 140 милиарда тона вода с  размер 70000 кв. км., което е колкото и годишното покачване на Световния океан от 0,4 мм, което означава, че половината вода от Гренландия изтича всяка година в морето.

Но учените не знаят къде отива тази вода.

Според Рик Фостър, професор от университета в Юта „е трудно да се определи дали водата е свързана с канали, които да я отвеждат във океана или е изолирана и е отделен резервоар“

Той добавя, че е необходимо много по-добре да се проучи цялата система, за да може да се предскаже дали и колко ще нарасне нивото на океана, за което най-много допринесе през последните 100 години топенето на грендландската ледена шапка.2

Според последния доклад за климатичните промени, ледената шапка на Гренландия между 1992 г. и 2001 г. е намалявала с 34 милиарда тона лед годишно, а това число се е увеличила на още 215 милиарда тона между 2002 г. и 2011 година.

 
 

Всички обичат Дакота

| от chronicle.bg |

Хана Дакота Фанинг е едно от златните деца на Холивуд, на чието израстване е станал свидетел целият кино свят.

Дакота, която навършва 23 днес, е родена в семейството на Стивън Фанинг – бивш бейзболист и Джой Фанинг, професионална тенинстка. Майка й искала да я кръстят Хана, а баща й държал на Дакота. Така на бял свят се появява Хана Дакота, наричана от приятелите си и известна в киното като Дакота.

Фанинг става актриса на петгодишна възраст, когато се появява в телевизионна реклама на лотарията в щата Джорджия, заедно със знаменития музикант Рей Чарлс. След това е избрана за реклама на прах за пране.

Следва участие в касови фирми като „Мъж под прицел“ с Дензъл Уошингтън, „Криеница“ с Робърт де Ниро, „Война на световете“ с Том Круз, тийн вамп сагата „Здрач“ др.

Фанинг е една от най-богатите тийнейджърки и една от най-добре облечените звезди на червения килим.

Черпим ви с ултра доза сладост и красота в галерията, показваща различни моменти от кариерата й.

 
 

Анимираната симфония на живота

| от chronicle.bg |

Кратката форма в киното е обект на внимание от хиляди режисьори и аниматори по света.

Днес пък е петък – ден като никой друг. Затова ще ви покажем „Symphony no. 42″ – една късометражка, която ни представя 47 нерационални сцени за връзката между човек и природа.

 

Symphony no. 42 from Reka Bucsi on Vimeo.

 
 

Повече плодове и зеленчуци – по-дълъг живот

| от chronicle.bg |

Хапването на повече плодове и зеленчуци може да удължи значително живота ви, сочи изследване, проведено от Imperial College в Лондон. Според тях промяната в хранителнитeлния режим може да предотврати преждевременната смърт на 7.8 милиона души годишно.

Екипът на университета е идентифицирал и конкретни плодове и зеленчуци, които могат да намалят риска от рак и сърдечни болести, съобщава Би Би Си.

Анализите показват, че дори и в малки количества, плодовете и зеленчуците имат положителен ефект върху здравето. Колкото повече, толкова по-добре. Малък банан, круша или три препълнени лъжици спанак например.

Изводите са направени от 95 отделни проучвания за хранителните навици на 2 млн. души.

С по-нисък риск от рак е свързана консумацията на зелени зеленчуци – като спанака, на жълти зеленчуци – като чушките и на кръстоцветни зеленчуци (например карфиол).

По-малък риск от удар и сърдечни заболявания носи хапването на ябълки, круши, цитрусови плодове, салати, кръстоцветни зеленчуци.

Резултатите от изследването, публикувани в Международния журнал по епидемиология, сочат, че повече плодове и зеленчуци в диетата предотвратяват и ранната смърт.

Ако всеки ден консумирате по 200 грама, намалявате риска от сърдечно-съдови заболявани с 13%, а ако изяждате по 800 грама – с 28%. Същите количества могат да намлят риска от рак с по съответно – 4% и 13%.

200 грама плодове или зеленчуци на ден намаляват риска от преждевременна смърт с 15%, а по 800 грама – с до 31%. Все още обаче няма доказателства, които да покажат по-големи ефекти при още по-голяма консумация на плодове и зеленчуци.

Ясно е обаче, че те намаляват нивата на холестерола, кръвното налягане и помагат на кръвоносните съдове и имунната система.

 
 

Имат ли значение килограмите за външния вид?

| от chronicle.bg |

Когато стане дума за отслабване, повече хора разчитат на кантара да измерва резултатите им. Но тази майка и фитнес блогър доказва в Instagram профила си, че килограмите са просто цифра.

Ейдриън Осун споделя с последователите си „преди и след“ снимки на нейната драматична трансформация, която се случва благодарение на вдигане на тежести и пост. Въпреки огромната разлика в тялото й, Ейдриън губи точно 1 килограм.

„Кантарът не мери мазнините и мускулите, а показва общото тегло“, пише тя.

Тя топи мазнини и трупа мускули, а резултатите, които постига са супер впечатляващи. Разлика в теглото: точно един килограм. Може да я следвате в Instagram профила й тук.

А в галерията погледнете за каква разлика става въпрос.