Регулаторите одобриха покупката на Nokia от Microsoft за $7 млд.

| от |

Министерството на правосъдието одобри изкупуването от Microsoft на Nokia при сделка за 7 милиарда долара, премахвайки основната пречка за придобиването.
1

Сега сделката може да бъде приключена, след като и регулаторите на ЕС й дадат зелена светлина.
 Microsoft обяви през септември, че купува подразделението на Нокиа за производство на мобилни телефони и портфолиото й от патенти и услуги в опит да отправи по-сериозно предизвикателство към Apple и Google, тъй като все повече технологични операции се вършат чрез мобилни устройства, а не чрез персонални компютри.

Сделката за 5,44 милиарда евро или 7,2 милиарда долара бележи огромна стъпка в усилията на Майкрософт да се преобрази от производител на софтуер, съсредоточен върху създаването на
операционни системи и приложения за компютри, в по-разнородна и гъвкава компания, която предоставя услуги за всякакви устройства, свързани с интернет.
2

Nokia и Microsoft се опитват да пробият на пазара на смартфони чрез партньорство, договорено през 2011 година. Според това споразумение смартфоните Lumia 920 на Nokia работят със софтуера на Мицрософт Windows, но устройствата не успяха да станат популярна алтернатива на iPhone на Apple или на устройствата, работещи с Android на Google, начело със смартфоните и таблетите на Samsung.

Майкрософт е на мнение, че ще има по-добри шансове, ако получи пълния контрол върху това как мобилните устройства работят с неговия софтуерWindows.

Над 30 000 служители на Нокиа ще преминат към Microsoft. Централата на Нокиа ще остане във Финландия, а 32 000 души ще преминат на работа към Microsoft, включително 4700 от Финландия.

Изпълнителният директор на Нокиа Стивън Елоп ще напусне поста си, за да се избегне конфликт на интереси.След продажбата Нокиа ще се съсредоточи върху три основни направления – развитие на Нокиа сълушънс енд нетуъркс (Nokia Solutions and Networks), навигационната услуга HERE и Advanced Technologies, включително „облачни“ и сензорни технологии.

Очаква се сделката да бъде приключена през първото тримесечие на 2014 година и втората по големина през 38-годишната история на Microsoft след придобиването за 8,5 милиарда долара на услугата за телефонни и видеовръзки по интернет Skype.

 
 

Оскари 2017: Филм на Pixar – предпочетен пред „Сляпата Вайша“ на Тео Ушев

| от chronicle.bg |

Теодор Ушев не беше избран да получи „Оскар“ за късометражния си анимационен филм „Сляпата Вайша“.

Работещият в Канада български аниматор се състезаваше с още 4 заглавия за престижното отличие, но на церемонията тази нощ беше награден Piper на хитовото студио Pixar.

„Сляпата Вайша“, разказващ за момиче, което нe може да живее в настоящето, защото с едното си око гледа в миналото, а с другото в бъдещето, направи премиерата си на „Берлинале“ през миналата година и вече има над 20 награди – включително на възрастното и детското жури на международния фестивал за анимация в Анеси, „Сребърен Пегас“ от фестивала „Аниматор“ в полския град Познан, и голямата награда за анимация на най-стария щатски фестивал в Чикаго.

„Сляпата Вайша“ е базиран на разказ на Георги Господинов, а Теодор Ушев ще продължи сътрудничеството си с писателя, включително по пълнометражна анимация по романа „Физика на тъгата“.

Вижте и кои са другите победители. 

 
 

Елате в „Зловещата долина“ за 10 минути

| от chronicle.bg |

Един невероятен студентски филм!

Намираме се дълбоко във виртуалната реалност, дотолкова, че не правим разлика между истинско и компютърно. Федерико Хелер е съчинител на „Зловещата долина“, която разбужда въображението ни с документално интро и сайфай същност.

В крайна сметка ние решаваме какво е истинско и какво не е.

 

UNCANNY VALLEY from 3DAR on Vimeo.

 
 

Да се обличаш като The Weeknd

| от Спонсорирано съдържание |

Един от най-известните музиканти в момента – The Weeknd, представя своята представа за завършен мъжки гардероб с най-важните от сезона модели. Те са част от кампанията Spring Icons на H&M. 

В специално видео The Weeknd говори за това кои модели се превръщат в емблематични, като той изразява вижданията си и по отношение на нещата, които го вдъхновяват, креативния процес и Лос Анджелис като източник на вдъхновение.

Селекцията съчетава заемки от спортното и работно мъжко облекло с елегантните линии на класическия мъжки гардероб, за да изведе на преден план съвременен прочит на актуалните за пролетта модели. Колекцията ще бъде достъпна във всички магазини на H&M, които разполагат с мъжки асортимент, както и онлайн, от 2 март.

 

 
 

Ryanair използва гафа от „Оскар“-ите, за да си направи реклама

| от chronicle.bg |

Нискотарифният превозвач Ryanair използва грешката с обявяването на победителя на „Оскар“-ите в категорията за най-добър филм, за да си направи реклама.

Компанията пусна в Туитър снимка от церемонията с текст:  „Сгрешили сте името? Предлагаме 24-часови гратисни периоди да поправите малки грешки. Така няма да бъдете оставени в La La Land“.