Радиото във войната с музикалните стрийминг платформи

| от | |

MK-CJ413_RADIO_G_20140116185723Автор: Hannah Karp, The Wall Street Journal

Изправени пред нарастващата конкуренция на дигиталните музикални услуги, традиционните радиа успяват да увеличават слушаемостта си с необичайна тактика – те предлагат по-малко разнообразно музикално съдържание от всякога. Стратегията се основава на множество проучвания, които показват, че слушателите са склонни да останат на дадена радиостанция, ако чуват познати песни, а непознатите мелодии ги карат да променят честотата.

Тази информация, както и растящия брой музикални източници, състезаващи се за вниманието на слушателите, правят радиостанциите по-склонни да се вкопчат в добре познатите хитове, отколкото да заложат на нови песни. По този начин те удължават периода, в който един сингъл трябва да изчака, за да дебютира в радиоефира.

MK-CJ407_RADIO_G_20140116174203Десетте топ песни през 2013 г. са пускани два пъти повече по радиото, отколкото хит синглите преди 10 години, твърдят от Mediabase, дивизя на Clear Channel Communications, собственик на най-голямата радио-компания в САЩ. Най-въртяната песен за миналата година е „Blurred Lines” на Робин Тик, която е пускана 749 633 по 180 радиа.

За сравнение хитът на 2003 г. „When I´m Gone” на 3 Doors Down е пускана 442 160 пъти през съответната година.

Причината за необичайния скок в броя ротации се дължи и на факта, че през последните десет години са се появили 70 нови радиостанции, които въртят хитовете от топ 40. Радиата, специализирани в рок и смуут джаз, са намалели като брой.

Задълбочаването на проблема с повторенията до голяма степен е отговор на начина, по който радиостанциите измерват слушаемостта в момента. Преди шест години индустрията започна да следи броя на слушателите, използвайки PPM устройства, подобни на пейджъри (с подобни устройства се измерва слушаемостта и в България, бел. на ред.).

Те засичат всички честоти, които слушателите в цял свят избират в домовете си, в автомобилите или която звучи на обществени места. В миналото слушателите споделяха сами за навиците си, но този вид измервания бяха далеч по-малко подробни и значително по-неточни от днешните.

Програматорите в радиата се съобразяват и с други изследвания, когато създават плейлистите за най-слушаното време. Статистиките обаче не могат да бъдат игнорирани от рекламодателите, защото все повече слушатели спират радиото, когато чуят непозната песен.

Преди години Clear Channel стартира програма, наречена „Artist Integration“, която пуска откъси от нови песни в рамките на рекламното време. Clear Channel реши да купува минутите за реклама, за да промотира нови сингли, с цел насърчаването на нови записи.

В допълнение към ограничените плейлисти, радиоиндустрията е предприела редица други мерки, за да задържи аудиторията си в дигиталната епоха. През август миналата година, под егидата на Emmis Communications Corporations (десетата по големина радио-компания в САЩ, до януари 2013г. собсвеник и на три български радиовериги, бел. на ред.), стартира апликейшън, наречен NextRadio

Приложението дава възможност на потребителите на смартфони да слушат радиото от мобилните си устройства, без това да изтощава бързо батериите на машините.

Композиторите, авторите на текстове и издателите на най-големите хитове се възползват от сегашната ситуация, тъй като получават отчисления от всяко пускане на песните им в радиоефира. На фона на това останалите автори не печелят, тъй като времето, в което новите сингли стигат до радиоефира се удължава значително.

От своя страна тези детайли са доста неприятни за самите звукозаписни компании, тъй като затрудняват продажбите на албуми. През 2013 г. продажбите са намалели с 8% до 289,4 млн., сочат данни на Nielsen SoundScan. Причината е, че дискове се продават много по-лесно, когато изпълнителят вече има няколко издадени сингъла.

Понякога обаче в програмата няма място за нови песни, въпреки желанието на програматорите да разнообразят музикалното съдържание. Поемането на рискове не се възнаграждава, така че радиата трябва да са по-внимателни от всякога в избора си.

 
 

Ще вземе ли „La La Land“ 11 награди „Оскар“?

| от chronicle.bg |

Мюзикълът „La La Land“ ще вземе 11 награди „Оскар“ на предстоящата церемония за най-престижните киноотличия, сочат прогнозите на специализирания сайт ГолдДерби, съобщава БТА.

Очаква се филмът на Деймиън Шазел да спечели почти всички призове, за които е номиниран. Мюзикълът е с 14 номинации за „Оскар“ в 13 категории – две от номинациите са в категорията за песен от филм. Според прогнозите на ГолдДерби филмът ще грабне 11 отличия.

Експертите и феновете очакват „La La Land“ да получи наградите за най-добър филм, режисьор (Деймиън Шазел), актриса (Eма Стоун), оригинален сценарий, сценография, операторско майсторство, костюми, монтаж, звуков мишунг, оригинална музика и песен от филм („City of Stars“).

Според прогнозите мюзикълът ще се размине с отличията за най-добър актьор (Райън Гослинг) и монтаж на звукови ефекти. В категорията за най-добър актьор ще бъде предпочетен Кейси Афлек за „Манчестър до морето“, а в тази за монтаж на звукови ефекти се очаква да надделее военната драма „Възражение по съвест“.

Експертите на сайта отчитат и минимална възможност мюзикълът да не получи наградата и за оригинален сценарий, която да бъде присъдена на „Манчестър до морето“.

Деймиън Шазел е фаворит за режисьорския приз, следван от Бари Дженкинс за „Лунна светлина“. Ема Стоун е основна претендентка за отличието за най-добра актриса, следвана от Изабел Юпер за „Тя“.

Сред вероятните победители на наградите „Оскар“ сайтът ГолдДерби откроява и номинираните в поддържащите актьорски категории Махершала Али за „Лунна светлина“ и Вайола Дейвис за „Огради“ („Fences).

 
 

Сексът и прегръдките могат да навредят на съня

| от chronicle.bg, по БТА |

Не можете да спите? Колкото и невероятно да Ви се струва, причина за проблемите със съня могат да се окажат сексът и прегръдките в късна доба, пише в. „Дейли експрес“, позовавайки се на резултатите от проучване, направено във Великобритания от Атомик рисърч.

Авторите му предупреждават, че интимните страсти и гушкането по вечерно време могат да предизвикат смущения в добрата нощна почивка. Причината е, че тренировките под каквато и да е форма в късните часове ускоряват сърдечния ритъм и водят до загряване на тялото, което на свой ред вреди на заспиването.

Въпреки че след секс се освобождават хормони с релаксиращ ефект, изтощителните креватни тренировки могат да разсънят практикуващите ги. Прегръдките след полов акт действат по същия начин.

Така че ако половинката Ви иска да се гушкате, мило му/й кажете да държи ръцете си настрана от Вашето тяло, търкулнете се към хладната част на леглото и се отпуснете в обятията единствено на бога на сънищата Морфей, препоръчват експертите.

 
 

Знаете ли какво прави Дженифър Лав Хюит?

| от chronicle.bg |

Предполагаме, че свързвате Дженифър Лав Хюит най-вече с тийн хоръра „Знам какво направи миналото лято“ и със сериала „Шепот от отвъдното“.

Това са най-известните продукции с нейно участие, макар че има и други, които ще ви покажем в галерията. Ще ви излъжем, ако кажем, че се възхищаваме на актьорските й качества и гледаме всички филми с нейно участие, но трябва да признаем едно: Лав Хюит има прекрасно лице и чифт невероятни, естествени гърди, които напълно си заслужават да й отдадем заслуженото с галерия по случай 38-мия й рожден ден.

Първо, малко за нея:

Хюит е родена в Тексас в семейството на Патриша Мей и Хърбърт Даниел Хюит. Израства в Ноланвил, Тексас. След развода на родителите й Дженифър и единственият й брат, Тод Хюит, са отгледани от майка им.

Като малко момиче, Хюит е привлечена от музиката, която е и първият й допир с шоу-бизнеса. На десет години, след като е забелязана от скаути, търсещи млади таланти, и след като спечелва състезание за млади таланти в Тексас, тя се премества в Лос Анджелис, заедно с майка си, за да преследва музикална и филмова кариера.

След пристигането си в Лос Анджелис, Хюит се появява в повече от двадесет телевизионни реклами.

Първата й роля е в детското вариете-шоу на Дисни  – „Детско обединение“ (1989 – 1991). През това време тя танцува и пее всички песни в предаването на живо, наречено „Танцувай! Тренировки с Барби“, продукция на Буена Виста. Следват няколко роли в телевизията.

В киното дебютира с филма „Мунчи“ (1992). Дженифър Лав Хюит става известна с главната си роля във филма „Знам какво направи миналото лято“ , като си партнира с Фреди Принц Джуниър, Райън Филип и Сара Мишел Гелар.

Може би много от вас не знаят, но Дженифър е и певица. Тя подписва с Атлантик рекърдс и Джайв рекърдс. До днес най-известният сингъл на Дженифър Лав Хюит е „BareNaked“  към едноименния й албум, реализиран през 2002 година. Изпълнява някои от саундтраците към филми, в които участва.

В галерията горе ще видите снимки на Лав Хюит от различни нейни моменти. Като във всеки един, тя е безупречно секси.

 
 

Емили Ратайковски беше похитена от хакери

| от chronicle.bg |

Твърди се, че моделът Емили Ратайковски е похитена от хакер отново и нейни голи снимки са предложени за продажба, съобщава БТА, цитирайки в. „Дейли мирър“.

Бившата победителка в шоуто „Биг Брадър“ Хелън Удс твърди, че са й изпратени над 200 снимки на модела в Туитър и е помолена да ги публикува в онлайн рубриката си в „Дейли стар“.

„Оказа се, че в съобщението имаше линк към фотосите на Емили Ратайковски в iCloud (Айклауд). Този клоун ми предложи да ги покажа в моята рубрика“, каза Хелън Удс.

За първи път Емили каза, че е станала жертва на хакерска атака през 2015 г. Тя защити хората, които са видели снимките в интернет и обвини онези, „които са ги откраднали“.

„Мисля, че веднъж излезли, те са достъпни и не съм сигурна, че е задължително всеки, който ги търси в Гугъл, да бъде определен като престъпник. Хората, които са откраднали снимките, са престъпниците“, каза тя.