Пет от най-важните функции на бъдещите смартфони

| от |

Въпреки очакванията, че до няколко години смартфоните ще отстъпят мястото си на умните часовници, това няма да стане чак толкова скоро или пък лесно. Смартфоните все още не са показали всичките си потенциални възможности, пише „Дневник“.

Същевременно производителите вече започват да осъзнават, че трудно могат да спечелят потребителите само с тънък корпус и дизайн. Затова компаниите постепенно ще започнат да развиват доста по-съсредоточено други, по-важни възможности на умните телефони.

Интерес представляват няколко разработки. Очаквано сред тях попадат гъвкавите екрани. Технологията за тях е готова и в момента, но има някои сериозни пречки. Най-малката от тях е цената на производството им, която бързо може да бъде понижена с навлизане на новите производствени методи. Проблем обаче е създаването на гъвкави платки и батерии, които са задължителен елемент, ако бъдещите смартфони искат да могат да са наистина гъвкави.

Компаниите отделят голямо внимание и на гласовите асистенти. Според Google например е на мнение, че хората предпочитат да кажат с глас на телефона си какво искат от него, вместо да въвеждат текст за всяко нещо. Очакванията са, че асистенти като Google Now, Siri и алтернативни разработки ще станат много по-интелигентни и ефикасни.

През тази година Amazon направи опит да изпробва интереса на хората към телефон с 3D екран. Макар и триизмерното изображение да се постига без очила, Fire Phone нямаше особено голям успех. Въпреки това има компании като MasterImage3D, които разработват миниатюрни проектори за смартфони за вграждане в предния им панел. С помощта на дисплея, те биха могли да създават триизмерни холограмни изображения пред телефона.

И като стана дума за проектори, някои компании все още не са се отказали от идеята да вграждат тези устройства в смартфоните си. Чрез тях потребителите могат да гледат мултимедия на голям екран навсякъде, или поне такава е идеята. Тази година Lenovo се опитва отново да провери интереса на хората към тази идея чрез таблета си Yoha Tablet 2 Pro.

Петата ключова функция на бъдещите смартфони може да бъде и добавената реалност. Тя използва вградената камера на устройството, за да показва на неговия екран допълнителна информация за заобикалящия свят. Данните могат да са най-различни. От любопитни факти за забележителности до информация за ресторантите и магазините наоколо, програма на киносалона и какво ли още не. Основният проблем за момента е, че технологията трудно разпознава достатъчно ефективно обектите в реално време. С подобряване на прецизността й обаче добавената реалност може да увеличи значително своята популярност./money.bg

 
 

Тъмнокожа моделка имитира традиционни модни кадри

| от chronicle.bg |

Не само Холивуд има проблем с липсата на разнообразие за предлаганите роли, заради което лица с различни черти или по-напреднала възраст се оказват без работа. Оказва се, че подобен проблем има и в света на модата. По тази причина африканският модел Деде Хауърд пресъздава култови модни кадри на големи компании. Тя обаче поставя всички известни снимки пред „черното огледало“, което им дава различен прочит.

„Всеки ден сме бомбардирани с ярки реклами, билбордове и телевизионни реклами, които се опитват да ни вдъхновят да купим продуктите, които излизат на пазара. Нещо, което винаги ме е притеснявало, когато гледаме тези реклами е, че рядко на тях виждаме тъмнокожа жена. Когато бях момиче, винаги се чудех защо големи брандове като Gucci, Chanel, Luis Vuitton, Guess и много други рядко използват тъмнокожи модели? И ако го правят, много малък процент тъмнокожи модели успяват да пробият, но групата им остава до голяма степен без промяна в дълъг период от време“, пише тя в сайта си.

Според нея повече видимост на хората от „всички раси, независимо дали са бели, черни, азиатци, латиноси и др.“ ще помогне на всички да повярваме в потенциала си. Тя отбелязва още, че тъмнокожите рядко са представяни в добра светлина в медиите, но за сметка на това безброй пъти се съобщава за застрелването или ареста на поредния тъмнокож.

Вижте интерпретациите на Деде на модни кадри, в които се бори със стереотипите.

 

 
 

Apple Music вече има повече от 20 млн. абонати

| от chronicle.bg |

Няма и две години от дебюта на музикалната стрийминг услуга Apple Music, а тя вече има повече от 20 милиона абонати. За сравнение, достигането на същия брой абонати отнема на Spotify седем години.

Информацията е потвърдена пред Music Business Worldwide. През април абонатите бяха 13 млн., през юни – 15 млн., а през септември – 17 млн.

Най-големият конкурент на Apple Music – Spotify, обяви, че към септември тази година платените абонати на услугата са 40 млн. От компанията очакват броят им да нарасне до 50 млн. в началото на 2017.

Източник: Apple Insider

 
 

Появи се невероятен акустичен кавър на „Издислав“. Чуйте го

| от chronicle.bg |

Първият опит за песен на английски на поп-фолк изпълнителя Фики Стораро предизвика вълна от шеги. Песента му „Is This Love“ беше успешно прекръстена на Издислав и намери специално място дори в новинарския блок на БНТ. Въпреки типичните чалга извивки на парчето, оказва се, че то може и да звучи добре.

Автор на чудесния кавър е Нели, която от 17-годишна поддържа свой YouTube канал, в който публикува видеа на кавъри.

Чуйте я.

 
 

„Смелата Ваяна“ продължава да е най-гледаният филм у нас

| от |

Анимацията „Смелата Ваяна“ е най-гледаният филм у нас, сочат обобщените данни от киносалоните. Приключението на дъщерята на вожда Туи в търсене на неоткритото в океана е гледано от вече 36 712 зрители и има 334 466 лева за десетте дни на екраните.

На втора позиция е първата премиера от миналата седмица – петият по ред „Подземен свят: Кървави войни“. Новите приключения на вампира Селин в търсенето на примирие с върколаците са гледани от 10 238 зрители и имат 107 433 лева приходи за първите три дни у нас.

Трети по ред сред най-гледаните филми е втората премиера от миналия петък – екшънът на Робърт Земекис с Брад Пит и Марион Котияр „Съюзени“. Шпионската афера, започнала през 1942 година в Казабланка и продължила в Лондон с изпитанията на размирното време, е гледана от вече 14 117 зрители и има 129 660 лева приходи от билетите им.

Четвърта позиция е за филма по книгата на Дж. К. Роулинг отпреди 15 години – „Фантастични животни и къде да ги намерим“. Приключението на героя на Еди Редмейн в общността на вещици и магьосници в Ню Йорк през 20-те години на миналия век е гледано от вече 61 105 зрители и има 634 898 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Пето място е за анимацията „Тролчета“. Историята за пътя към щастието и за готовността да стигнеш много далеч, за да го постигнеш, е гледана от 102 55 зрители и има 890 163 лева приходи за месец и половина на екраните у нас.
Шеста позиция е за третата премиера от миналия уикенд – комедията на Уди Алън „Cafe Society“. Случващото се през 30-те години на миналия век в Холивуд и Ню Йорк с Боби Дорфман е гледано от 2 879 зрители и има 28 044 лева приходи от тях за първите три дни на екран у нас.

Седма позиция е за комиксовия екшън „Доктор Стрейндж“. Филмът за неврохирурга д-р Стрейндж, който след автомобилна катастрофа става свръхмагьосник, е гледан вече от 91 869 зрители и има 968 004 лева приходи за месец на екраните у нас.

Осма позиция е за премиерната от миналия петък биографична драма „Флорънс“. Разказът за богатата нюйоркска светска дама Флорънс Дженкинс, която има желание да бъде оперна звезда, въпреки фалшивото си пеене, е гледан от 2 023 зрители и има 28 044 лева приходи за първите три дни на екраните у нас.

На девета позиция сред най-гледаните филми е „Първи контакт“, създаден по разказа на Тед Чианг от 1998 година. Срещата на д-р Луиз Банкс с извънземните екипи, за да се разбере дали идват с мир или са заплаха, е с 26 969 зрители и има 224 241 лева приходи за месец на екраните у нас.

Десета позиция е за петата премиера от миналия уикенд – филмът на Мел Гибсън „Възражение по съвест“. Нетипичната военна история на редник Дос, превърнал се в легенда сред другарите си, е гледана от 1 456 зрители и има 12 824 лева за трите дни на екраните у нас.