Пътят Владая – Перник става четирилентов

| от |
Вече се работи по проектирането на рехабилитацията и разширяването на пътя Перник – София през Владая, заяви министърът в оставка Десислава Терзиева.
Пътят е един от най-натоварените в региона и през него ежедневно пътуват хиляди хора.


Предвидено е той да стане четирилентов, като обектът е заложен да се финансира по Оперативна програма „Региони в растеж“, уточни Терзиева, цитирана от в. „Труд“. Очаква се до октомври да има проектна готовност и още следващата година да започнат строителните дейности.

В момента се изработва инвестиционния проект, като „Пътпроект“ трябва да предложи варианти за преминаването на тесните участъци в района на Владая и Драгичево, каза председателят на управителния съвет на агенция „Пътна инфраструктура“ (АПИ) Стефан Чайков пред Mediapool преди дни.

Вариантът с виадукт през Владая категорично отпада, защото проектът няма да може да се финансира по ОПРР, а и ще се оскъпи излишно, коментира Чайков. По думите му обсъжданият вариант е в отсечката между Александровския мост и Черния кос при Владая лентите за движение да са три с реверсивни светофари. Това означава, че ще има т.нар. интелигентни транспортни системи, които ще пропукат автомобилите в зависимост от трафика в момента. Сега това се опитват да правят полицаите ръчно през почивните дни, като ако ги мързи просто не слагат гумените конуси, в резултат на което се образуват километрични колони в петък вечер на изхода от София или в неделя вечер на входа, добави Чайков.

През 2015 г. трябва да започне и рехабилитацията на стената на язовир „Студена“ и на пречиствателната станция за питейни води.  Язовирът няма да се източва изцяло по време на рехабилитацията, защото Перник няма резервен източник на вода„, обясни Терзиева. Тя добави, че следващите правителства трябва да продължат политиката за намаляване на различията между регионите и да заделят средства за инвестиции в регионален туризъм. По нейна оценка проектите по Публичната инвестиционна програма на правителството са изпълнени над 70%, а политиката на кабинета „Орешарски“ за възстановяване на малките пътища вече дава резултати, и хората и бизнесът усещали ефекта.

Ремонтът на пътя през Владая беше заложен по програма „Транзитни пътища ІV“. Машините на „Агромах“ дори бяха излезли на терен през лятото на 2009 г., но тогавашният шеф на АПИ Димитър Иванов спря строителството с аргумента, че няма алтернативно трасе за преминаване. В момента този проблем е решен с пускането на магистрала „Люлин“.

При Драгичево се планира пътят да се разшири с четири ленти, като в момента вървят преговори със собствениците на имоти. Ако те обаче поискат прекалено високи цени за отчужденията най-вероятно и там пътят ще бъде с три ленти, за да не се бави строителството.

„Плановете са инвестиционният проект за цялостния ремонт на пътя София – Владая – Перник, който е абсолютно наложителен, да бъде готов през есента. Дотогава се очаква да бъде одобрена и новата ОПРР. Ако това се случи, веднага пускам търговете за строителство“, обеща Чайков, пред Mediapool.

 
 

Първи поглед към Game of Thrones 7

| от chronicle.bg |

Зимата дойде, но Game of Thrones 7 – не. Новият сезон на култовото шоу ще се появи на малкия екран отново едва през лятото на 2017 г,. Ако дотогава има половин година, то това не значи, че по сериала не се работи. Вече може да видите и първи кадри от онова, което ни очаква.

Те се появяват в кратко видео на HBO за онова, което да очакваме от канала през 2017 година. Въпреки че виждаме само няколко кадъра от сериала по книгите на Джордж Р.Р. Мартин, те ни дават яснота за едно – зимата идва и тя е сезонът на Старките.

Вижте видеото за сериалите, които ще гледаме през 2017 година, в галерията – кадри от GoT7. Кога последно сте виждали Аря на кон?

 
 

Изтекоха снимки на новия смартфон на Meizu

| от chronicle.bg |

Наскоро Meizu представи официално смартфоните Pro 6 Plus и M3X.

На 6 декември компанията ще даде пресконференция, на която вероятно ще представи още свои устройства. Слуховете твърдят, че Meizu ще покаже M5 Note, но на сцената ще се появи и друга джаджа с кодовото име Meizu Four (1206).

Днес в китайската социална мрежа се появи порция снимки на телефона.

Все още няма официална информация за спецификациите на смартфона, но според слухове, Meizu Four ще има извит 2K AMOLED Edge дисплей и Exynos 8890 чипсет.

Meizu-Four-leak_6

Източник: GSM Arena

 
 

Къде отиват мазнините, когато сваляме килограми

| от chronicle.bg, по iflscience.com |

Диетите и хранителните режими често са в устите на хората. Оказва се обаче, че има много митове за свалянето на килограми. Някои хора смятат, че мазнините се превръщат в енергия или топлина. Други пък твърдят, че се секретират или направо, че се превръщат в мускули.

Всъщност това съвсем не е така. Андрю Браун от Университетът на Ню Саут Уейлс и австралийският физик и тв водещ Рубен Мийрман откриват, че когато губим мазнини, всъщност ги издишваме.

„Царува стряскащо незнание около метаболичните процеси при отслабване“, казва Браун. Мийрман добавя: „Правилният отговор е, че по-голямата част от подкожната мазнина се издишва под формата на въглероден диоксид. Отива във въздуха.“

Те са изчислили, че за да загубим 10 килограма мазнини, ще ни трябват 29 килограма кислород, а ще произведем 28 килограма въглероден диоксид и 11 килограма вода.

Това, разбира се, не означава, че ако дишаме повече, ще отслабнем по-бързо. Означава само, че ще ни стане лошо и можем да загубим съзнание.

 

 
 

Air France приветства първия си Boeing 787

| от CHR Aero |

На 2 декември, в 9 часа сутринта, Air France приветства първия си Boeing 787. По този повод, и според обичая, пожарникарите на летище Париж-Шарл де Гол посрещнаха самолета с традиционен поздрав с вода.

Франк Тернер, изпълнителен директор на Air France, заяви: „Това е голяма гордост и чест за нас, днес да посрещнем в Air France първия Boeing 787 и 9-ти в групата Air France-KLM. Boeing 787 бележи нов етап в модернизацията на флота ни и ще предложим на нашите клиенти най-добрите продукти на Air France „.

Air France предлага най-доброто на борда на Boeing 787:

– Най-новите салони на борда Air France: лукс в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и в икономичната (225 места) класи;
– Wi-Fi връзка на борда, адаптирана към изискванията и навиците на клиентите (от 20MB до 200MB, на цени от 5 до 30 евро);
– Допълнителен комфорт и пространство с най-новите кресла в Premium икономичната класа;
– 30% по-големи люкове, в сравнение с подобни самолети;
– По-високи нива на влажност по време на полет за по-голям комфорт при пътуване.

Този самолет от ново поколение има и някои много важни преимущества:
– Разходът на гориво е намален с около 20% в сравнение с предходното поколение самолети, което намалява влиянието от поредно увеличение на цената на горивото;
– Значително намаляване на емисиите на CO2 (около 20%), както и емисиите на шум.

Boeing 787 на Air France ще направи първия си търговски полет до Кайро на 9 януари 2017.

Компанията ще посрещне втория си самолет през април 2017 г., който ще лети до Монреал от 1ви май, 2017.