Първите телевизори Philips с Android™ вече и на българския пазар

| от |

 Широката гама иновативни телевизори Philips с Android™ и Ambilight позволява на потребителите да изберат модел спрямо индивидуалните си нужди и възможности, и гарантира още по-вълнуващи Smart TV изживявания и висок клас Ultra HD качество на картината.

София, 12 ноември 2014г. – TP Vision започва предлагането на българския пазар на телевизори Philips с вградена операционна система Android™. Компанията представи днес разширеното си портфолио, обогатенo с първите по рода си 4K Ultra HD модели телевизори с Android™. Технологията на Google™ разшири значително Smart TV възможностите на моделите, осигурявайки още по-вълнуващи изживявания чрез широк спектър от приложения, достъпни в Google Play™.

Predstaviane na novite modeli Philips

С новите си попълнения, известната марка създава разнообразна гама телевизори, с цел да задоволи индивидуалните нужди на всеки потребител. Предоставяйки изключително мощни, високотехнологични телевизори, съвместяващи в себе си силните страни на Android™, качествата на големия телевизионен екран, уникалната технология Ambilight и наличните интерактивни Smart TV услуги, TP Vision прави важна стъпка към бъдещето. По този начин телевизионното изживяване става по-бързо, по-богато и по-лично.

Изключително бързите четириядрени и шестядрени процесори в гамата телевизори Philips с Android™ позволяват свръхвисока скорост при работа с менюта и сърфиране. Те превръщат телевизора в уникална геймърска платформа, разполагаща с голям екран и съвместимост с широк набор от игри, налични в Google Play™. Новости има и при управлението на няколко от представените модели. Изключително лесно е, благодарение на интуитивното управление с жестове или чрез дистанционното управление с гласово търсене, достъпно и през мобилни устройства.

В новите преимущества трябва да се добави и възможността смартфоните и таблетите да се използват като пълноценно дистанционно с приложението Philips TV Remote, докато с Multiroom TV се подава безжичен пряк или записан сигнал към други съвместими телевизори. Силно предимство на моделите на марката e и уникалната технология Ambilight, която създава мека заобикаляща светлина около екрана. Цветът и яркостта се настройват автоматично в зависимост от картината и така удоволствието от гледането става по-пленително, а усещането, че зрителят е част от действието е много по-силно.

Най-новите модели в усъвършенстваната серията 9800 гарантират най-доброто Ultra HD изображение с ненадминат контраст и 4-странен Ambilight, създавайки максимално кинематографско усещане. Благодарение на мощта на Android™ моделите от серията 8100 разполагат с изключително бърза обработка, която прави навигирането на Smart телевизорите лесно, като детска игра. С моделите от серията 7900 на Philips, високият клас Ultra HD качество на изображението и операционната система Android™ са достъпни за всички.

 

Всички модели 4K Ultra HD телевизори Philips с операционна система Android™ са сертифицирани от Google. Това означава, че предоставят достъп до всички приложения, услуги и съдържание на Google Play™, които са подходящи за ползване чрез телевизор. По този начин се обогатява съществуващото съдържание, което  Smart телевизорите на Philips предлагат.

За TPVision

TP Vision е една от водещите компании, предлагащи продукти и услуги в сферата на визуалните дигитални развлечения. Компанията се фокусира върху разработването, производството и търговия на телевизори Philips в Европа, Русия, Близкия Изток, Бразилия, Аржентина, Уругвай, Парагвай и определени страни в Тихоокеанска Азия и е изключителен лицензиант на марката в изброените по-горе държави. Постигнатите резултати са в следствие на обединяването на дългогодишната традиция и опит в дизайна и иновациите на Philips с безупречните оперативни процеси, гъвкавост и бързина на TPV технологията. Тази комбинация й позволява да предлага на пазара висококачествени Smart телевизори, лесни за употреба и със изискан дизайн. Компанията вярва в създаването на продукти, които осигуряват на потребителите пълноценно телевизионно изживяване. Компанията е 100% собственост на TPV, водещ производител на монитори и LCD телевизори. За TP Vision работят близо 2000 души в различни държави по света.

 

Philips 9809:  Ултратънък 4K Ultra HD LED телевизор, работещ с Android

Philips 9809

Технологичният шедьовър на Philips предлага всичко, за което може да се мечтае, когато става въпрос за телевизор. Този 65-инчов модел пренася зрителското преживяване в друго измерение, предоставяйки фин и реалистичен образ, чрез четири пъти по-високата разделителна способност в сравнение с обикновен Full HD телевизор. Благодарение на 4-страния Ambilight, екранът става много по-широк като разпръсква разноцветни светлини от четирите страни на телевизора. Наситените цветове варират спрямо картината на екрана и постоянно се видоизменят, за да пресъздадат максимално излъчваната среда и в дома.

TP Vision надгради качествената картина и изведe високата разделителна способност до изцяло ново ниво. Алгоритмите за обработка на картината на система Perfect Pixel Ultra HD конвертират всеки входящ образ в 4K Ultra HD разделителна способносτ и така, независимо дали се възпроизвежда видео онлайн или съдържание, заснето с UHD, зрителите се наслаждават на съвършената рязкост, движение, яснота, цвят и контраст.

Micro Dimming Premium създава по-дълбоки черни тонове и по-ярки бели, благодарение на интелигентния алгоритъм, който анализира картината зона по зона и регулира LED светлината. Резултатът е невероятен контраст, рязкост и поразително качество на картината. Нищо не може да се сравни с притока на адреналин по време на игра, скоростни спортни събития или екшън филми на Ultra HD телевизор.

С Philips 9809 светът се намира на една ръка разстояние. Чрез него, асортиментът от приложения и игри, налични в магазина Google Play™ е на разположение за всеки потребител, а двойният тунер позволява гледането или записа на повече от една програма. Комуникацията с телевизора никога не е била по-лесна или по-забавна. Напълно интуитивното дистанционно управление при модела Philips 9809 има всички обичайни предимства, но това не е всичко. Чрез вградена камера моделът може да се управлява чрез движения или гласови команди.

От Philips са включили безжичен събуфър с ултрабаси и 50W мощност, за да внесат повече дълбочина в преживяването. Той е безжичен и достатъчно тънък, за да бъде поставен дискретно под дивана или до стената.

Philips 9809 е телевизор, който изглежда толкова добре, колкото и се представя.

 

Philips 8109:  Изключително тънък Full HD телевизор, работещ с Android

Philips 8109

Когато се заемат със създаването на нов телевизор, експертите от  Philips обмислят всеки аспект от технологията до дизайна. Моделът Philips 8109 впечатлява с изключителния си Razor Slim дизайн и разполага с най-тънкия, остър и изтънчен ръб от моделите на марката. Концепцията Edge foot създава въздушен и реещ се ефект. Дизайнът на новите крачета, които плавно излизат от ръба, са проектирани да създават допълнително пространство под телевизора, където обикновено е мястото на традиционната стойка, като така предлагат по-завладяващо зрителско изживяване.

С четиристрания Ambilight, екранът става много по-голям като проектира особено широко сияние около четирите страни на телевизора, а той сякаш се рее във въздуха. Цветовете, наситеността и вълнението се преместват отвъд екрана и влизат в пространството, като допринасят за по-възхитително, емоционално и завладяващо зрителско изживяване. Марката Philips надгради своето признато и получило множество награди наследство и извиси качеството на картината с висока разделителна способност до изцяло ново ниво. Philips Perfect Pixel HD представя несравнимо качество, oт по-богати и наситени цветове до по-дълбоки черни тонове и по-ярки бели. Моделът има 800Hz PMR за съвършени плавно движещи се изображения и двоен тунер, който позволява гледането или записа на повече от една програма.

Интуитивното дистанционно управление на Philips 8109 има всички обичайни предимства, но телевизора може да се управлява и чрез движения или гласови команди. За тези функции е налична вградена камера, която остава дискретно скрита в долната част на рамката, така че да не нарушава линиите на панела и се отваря с едно натискане на дистанционното управление.

С операционната система Android телевизорите Philips разширяват света на приложенията, предоставени до момента от портала Philips Smart TV. Потребителите могат да избират приложения за Android от каталозите на Google Play™, съвместими със съществуващите Smart TV услуги. По този начин програмите помагат при избора на съдържание от типа видео по поръчка, стрийминг на музика, catch-up TV, както и при работа с електронен програмен гид (EPG).

 

Philips 7909: Достъпен за всички с Philips Ultra HD TV и Android™

Philips 7909

Новия Smart LED телевизор Philips 7909 има изключително тънка рамка с изрязани с диамант краища и е добър избор за тези, който търсят Ultra HD качество, комбиниран с операционната система Android™, но не разполагат с голям бюджет. Уникалната функцията Ambilight от Philips, допринася за усещането, че гледането на телевизия е невероятно преживяване. Благодарение на нея, екранът става много по-широк като разпръсква разноцветни светлини от двете страни на телевизора. Наситените цветове варират спрямо картината на екрана и постоянно се видоизменят, за да пресъздадат максимално излъчваната среда и във вашия дом.

Смарт моделът впечатлява със софтуерни решения като Wi-Fi Miracast™ функция, която дава възможност за споделяне на екрана на смартфона или таблета с телевизионното устройство. Лесно и бързо за навигиране, може да се разглежда съдържание от телефона за секунди и да се споделя със семейството и приятелите. От Philips са помислили как да минимализират и неудобството от сериозното окабеляване в дома и множеството абонаментни планове чрез Multiroom TV, което позволява споделянето на екрана с други телевизионни приемници, посредством Wi-Fi мрежа.

В ерата на дигиталната комуникация, няма как да не обърнем внимание и на достъпа до социални мрежи и облачни услуги. Моделът предлага възможност за лесна връзка с Youtube, Skype, Dropbox, посредством приложението Cloud explorer, Cloud TV и други приложения. Дистанционното управление с клавиатура пък позволява още по-лесно писане и сърфиране.

Philips 7109 има 600 Hz PMR за безупречни движещи се изображения, а чрез Pixel Precise HD Engine гарантира висок контраст, благодарение на по-дълбоките черни тонове и по-светлото бяло. С пасивната 3D технология моделът осигурява висококачествено 3D съдържание и позволява конвертирането на всяко 2D съдържание в живо и безупречно 3D.

 
 

Българското представление „Паякът“ заминава на американско турне

| от chronicle.bg |

Ако не сте гледали представлението „Паякът“ на режисьорския тандем Йордан Славейков и Димитър Касабов, сте пропуснали едно от значимите събития в българския театър през последното десетилетие.

Историята на сиамските близнаци Марта и Мартин, така прецизно, пълнокръвно и въздействащо пресъздадена от Пенко Господинов и Анастасия Лютова, е от онези театрални представления, които стискат зрителя за гърлото и не отслабват безпощадната си хватка много след излизането от салона.

Ако сте от театралните фенове, които харесват „Комиците“ и обичат да ходят на театър „да се посмеят малко“, може да спрете да четете този текст веднага. „Паякът“ е метафорична илюстрация на най-черните човешки характеристики и разказ за начините, по които те изпълзяват навън и изменят реалността. Иначе казано – постановката едва ли ще ви разсмее и разсее.

„Паякът“ е едно от най-награждаваните български театрални представления и сега заминава на 20-дневно турне в Америка.

Презокеанската обиколка на „Паякът“ е по покана на няколко родни институции и организации в Америка – Българския културен център в Сиатъл със съдействието на Генералното Консулство на РБ в Лос Анджелис, BG Voice Chicago и BG Еvents NYC.

Както вече споменахме, пиесата е написана и режисирана от Йордан Славейков и Димитър Касабов, а актьорите Пенко Господинов и Анастасия Лютова, които са тандем и в живота, влизат в кожата на брат и сестра, сиамски близнаци, непосредствено преди операция по разделянето им.

Преди американските дати постановката ще бъде показана на 20 януари, петък, на сцената на ТР „Сфумато“.

The-Spider-American-Poster-270872-500x0

Пътуването на „Паякът“ до Америка е своеобразно завръщане след като през лятото на 2013 г. проектът беше показана на престижната сцена на Бродуей в рамките на 17-тото издание на международния театрален фестивал New York International Fringe Festival.

Тогава актьорите Пенко Господинов и Анастасия Лютова изиграха общо 5 представления със субтитри изиграха пред американска публика.

Пиесата беше отличена от американските театроведи и журналисти, като получи блестящи рецензии в изданията на New York Times и The Village Voice. Популярният нюйорски безплатен седмичник за култура и изкуство The Village Voice излъчи българската пиеса „Паякът” като най-добра сред 10 топ спектакъла, показани на най-големия мултиартистичен фестивал в Сверна Америка – New York International Fringe Festival. Играта на българските актьори  Пенко Господинов и Анастасия Лютова беше аплодирана и от журналистът Scott Heller в неделно издание на New York Times, където в пространствена рецензия обсипа със суперлативи българската постановка.

Заглавието се играе вече 6 години на българската сцена с над 65 представления. Има в портфолиото си номинация А’Аскеер 2011 за съвременна българска драматургия, номинация за “Полет в изкуството” 2012 от Фондация Стоян Камбарев. Награди за ней-добър театрален експеримент и за най-добра актриса на Анастасия Лютова от фестивал „Артокраина“ Санкт Петербург 2013, приз за най-добър театрален дует от театрален фестивал „Славянский венец“ – Москва 2013.

Какво каза един от режисьорите, Йордан Славейков, за предстоящото турне:

Това пътуване стана възможно благодарение на енергията на една българка, която живее отдавна в Америка – г-жа Елка Русков. Още преди  три години и половина тя прочела в New York Times рецензия за нас и си казала, че иска да се срещнем. През 2015-та тя дойде в София и гледа „Паякът“. Около една година организира това турне – свърза българските общности и българските културни институции зад граница. Тя направи мрежа от контакти, за да се случи това пътуване. В Чикаго, където живее значителна част от българската общност зад океана, вероятно ще имаме две представления – едно след друго.

Едновременно ще вървят субтитри на английски на всички места, за да може и местна публика да има възможност да ни гледа. В Ню Йорк билетите вече  чудесно се продават сред англоговорящи. Може би това се дължи на факта, че по някакъв начин сме познати в този град и че имаме имаме професионални и бизнес отношения с хората, които представляват театралната общност. Те с голяма радост канят свои приятели англоговорящи. В Ню Йорк публиката ще бъде минимум 50 на 50 – наши сънародници и американци с отношение към театъра.

Преди всичко искам да подчертая, че не отиваме в Америка, за да  умиляваме родната българска публика.

Отиваме да покажем една различна гледна точка на темата за отношенията в двойка. Опитахме се много критично и честно да сложим на масата проблемите в едно партньорство – в случая са брат и сестра, могат да бъдат и син-баща, майка-дъщеря и т.н..  Подходихме към тях честно и безкомпромисно, говорим за неизричани, непомислени, премълчавани неща.  За неща, за които обикновено не се говори, тъй като хората обичат да замитат боклука под килима и да се правят, че боклук няма.

 
 

Варненска компания за изкуствени рифове се бори за 1 млн. долара

| от chronicle.bg |

Варненската компания Sea Harmony, която е разработила свой патент за изкуствени рифове, е българският финалист в надпреварата за част от наградния фонд от 1 млн. долара в конкурса Chivas The Venture.

Компанията започва работа по развиването на вертикални ферми за миди Pisa Reef. За разлика от съществуващите, тяхната разработка дава възможност за инсталиране и извън заливите. Pisa Reef е цяла подводна къща, която бързо се заселва с екологична система – миди, скариди и риби. Хранейки се със свръхпопулациите от зелени водорасли, развили се вследствие на битово замърсяване на водата, ерозия и използване на химикали, новите обитатели на вертикалните ферми пречистват водата. Освен това, създават и добър добив.

Sea Harmony е избрана да продължи към световния финал след няколко етапа, като в последния се състезаваше с още три отличени стартиращи бизнеси с кауза. Компаниите-полуфиналисти в Chivas The Venture са три.

Stackport се класираха със системата за незрящи VAST, която използва очила с камера и приложение за смартфон, за да ориентира хората с нарушено зрение във всекидневни ситуации. Създателите на идеята очакват продуктът им да върне на работните места 15% от незрящите. VAST ще им дава възможност да се ориентират по-добре в непознати пространства, да подобрят възможностите си за четене, пазаруване, придвижване.

Cupffee е компания, създател на вафлена чашка за кафе – тя е вкусна, ядлива, биоразградима и не променя вкуса на кафето. Замърсяването с опаковки за еднократна употреба е огромен световен проблем. Cupffee е много добро решение както за любителите на бисквитката към кафето, така и за околната среда – дори и да изхвърлите чашката, тя се разгражда за няколко дни.

Изкуствената фотосинтеза е в основата на проекта на Wasabi Innovations – третият полуфиналист. Чрез специални сапунени молекули и сапунен мехур, се преработва въглероден двуокис във възобновима енергия с помощта на слънчевата светлина. В резултат на това бизнес начинание може да бъде революционизирана световната енергийна практика и предоставена възможност за обръщане на климатичните промени в света.

Sea Harmony, заедно с финалистите от другите 31 страни, ще участват и в едноседмично обучение за управление на бизнес в Оксфорд. През юли финалистът ни ще представи България на глобалния финал на Chivas The Venture в Лос Анжелис и ще се състезава за дял от милионния награден фонд. Sea Harmony ще презентира идеята си пред световни бизнес лидери и международното жури на Chivas The Venture.

Наградният фонд от 1 000 000 долара ще бъде разпределен на два етапа – 250 000 долара чрез 5-седмично онлайн гласуване, 750 000 долара – от глобално жури между един или повече екипи.

Състезанието за стартиращи компании с кауза Chivas The Venture вече трета година дава възможност на български участници да представят своя бизнес пред общност от инвеститори и да се състезават за част от наградния фонд от 1 млн долара. Тази година в The Venture се включват бизнеси с кауза от 32 държави на шест континента.

 
 

Григоре, не знаеш ли български?

| от Александър Николов |

През септември миналата година Григор Димитров достигна до осминафиналите на US open. За да се поздравят с този успех, родните „патриоти“ си намериха повод да са сърдити. След мача със Соуса, Григор говорил на английски на корта и не поздравил българите по трибуните на български. 

Няколко дни след първата му титла от 2014 насам (в Бризбейн) и също толкова преди началото на Australian Open, родната ракета номер 1 даде кратко интервю за сайта на турнира, в което за пореден път казва колко е доволен да вижда български знамена и да чува родна реч от трибуните. На английски. И „гордите Българи“ отново подскочиха като ужилени.

„Запазили сме си езика под турско робство и византийско иго и за един световноизвестен спортист трябва да е гордост да говори на родния си език, защото преди всичко е Българин“, така изглежда най-безобидната критика в социалните мрежи навсякъде, където видеото е споделено.

В определени ситуации е нужно и редно да се говори на английски и това няма нищо общо с патриотизма.

Какъв език се говори в дадена ситуация не е въпрос нито на каприз, нито на лична преценка, а на традиция, писани или неписани правила и въпрос на протокол или добро възпитание.

Международният език, харесва ли ни или не, е английският. По-рядко с такъв статут се ползва френският и донякъде – испанският. Без значение колко са велики, немският, руският, китайският или българският – не са.

В ЕС официални са всички езици на общността и при официални изказвания (в ЕП например) няма проблем да се използва български, чешки или гръцки. Въпреки това тези държавни ръководители, които могат, използват английски или друг по-разпространен език. В дипломацията говоренето на езика на домакините отключва по-лесно вратите. Затова Росен Плевнелиев се разбираше толкова добре с немския президент Йоаким Гаук, а Ирина Бокова е добре приета във Франция. По същата причина Борис Джонсън говори на френски при посещението си в Париж, а Владимир Путин се обърна на немски към Бундестага. Британските дипломати във всяка една страна пък прекарват между 3 и 6 месеца преди мандата си в изучаването на местните език и традиции. До степен, че Джонатан Алън говореше по-добър български от някои родни депутати.

Всички международни организации имат ясни правила за езиците. В УЕФА и ФИФА освен на английски се говори и на френски и това няма нищо общо с бившите генерални секретари Сеп Блатер и Мишел Платини.

Ако песните на Евровизия могат да бъдат на всеки един език на страните участнички, то официалната церемония и гласуването е на английски и френски. Френският е използван от Франция, Андора, Монако, Люксембург, Белгия, Швейцария и доста често от Великобритания. Използването на френски от британската телевизия определят като приятелско намигване към съседите и спазването на традициите, тъй като дълго време това е езика, използван от Кралския двор.

В авиацията всички международни полети използват английски за комуникация. Дори когато кулата и екипажа говорят един и същ език, английският е предпочитан, а изключение се прави само за вътрешни полети.

Във футбола владеенето на местния език също е почти задължително за най-добрите футболисти и треньори. На пресконференция и португалецът Моуриньо, и французинът Венгер, и италианците Конте и Раниери, и германецът Клоп, и испанецът Гуардиола говорят на английски. Защото такива са неписаните правила на Висшата лига на Англия.

Ако се върнем на тениса, и в ATP, и във WTA се използва предимно английски – и на пресконференции, и в интервютата на корта. Изключения са само играчите, които участват на турнир в страна, използваща родния им език. Или при желание да зарадват публиката. Надал говори на испански на турнирите в Испания, но в знак на уважение към любимия му турнир – Ролан Гарос, използва френски на кортовете му, както и в Монте Карло. Но на US open, Wimbledon или Australian Open всички говорят на английски – и Джокович, и Надал, и Федерер, и Григор. Дори Нишикори не говори на японски, без това да е повод за драми в родината му.

На турнира в София Григор ще поздрави публиката на български, но всички останали ще говорят на английски. Освен ако някой не реши да зарадва родните фенове на тениса с едно „Здравейте, как сте“.

За човек, който прекарва по 10 дни годишно в България, Григор говори чудесен български. Наскоро използва Facebook профила си, за да поздрави българските си фенове на родния си език. 

А тези, които не говорят английски, могат да се сърдят само на себе си, защото онази гордост „знам само един език – български“, ми е непонятна.

Истинският патриотизъм се крие точно в това, което прави Григор. Защото и в САЩ, и в Австралия разпознават българския флаг, а китайци изписват „Khaide Grigor“ в негова подкрепа. И предпочитам да каже, че е българин на английски, така че да го разберат хилядите по трибуните. Дано още такива като него станат посланици на България. От другите – горди, че не знаят нито думичка на чужд език, ме е леко срам.

 
 

Най-добрите корици на една легенда

| от chronicle.bg |

Тя не е просто модел, а същинска икона на тази професия. Тя е изпълзяла от провинциално градче до Лондон и е покорила най-грандиозните модни сцени в света. Тя е имала ниско самочувствие в училище.

Тя е известна и с дивия си начин на живот – алкохол, наркотици, партита. Тя получава 4 млн. долара за фотосесия с Calvin Klein. Тя влиза да се лекува от депресия в психиатрична клиника след раздялата си с Джони Деп. И все пак, продължава да обича лошите момчера, втурвайки се във връзка с Пийт Дохърти.

Тя е забъркана в един от най-шумните кокаинови скандали, които историята познава.

Тя е Кейт Мос и днес навършва 44 години.

Вижте в галерията най-добрите снимки от кариерата й.