Онлайн отзивите променят потребителските решения

| от |

online-shopping

Изобилието от онлайн информация за продуктите е причина за фундаментална промяна в начина на взимане на решения за покупки, сочи изследване на Stanford Graduate School of Business, цитирано от New York Times.

Потребителите започват да разчитат все повече един на друг, което подкопава силата на маркетинга, казва Итамар Симонсън, професор по маркетинг в Stanford и ръководител на изследването. В рамките на проучването участниците са били попитани кой от три модела на фотоапарат Canon биха закупили. Анкетираните са имали на разположение няколко минути, за да четат отзиви, както и друга информация за устройствата на сайта на Amazon, преди да вземат решение.

Проф. Симонсън е провел подобен експеримент преди десет години в Duke University. Тогава участниците са избирали от три модела фотоапарати на Minolta: евтин, на средна цена и скъп. Друга група е можела да избира само между продуктите на средна и ниска цена. Учените установили, че когато анкетираните има само две възможности за избор, повечето се спират на евтиния фотоапарат. Но при наличието на три възможности, повечето са избрали устройството в средния ценови сегмент. Симонсън нарича това „ефектът на компромиса” – идеята, че потребителите гравитират около средната от предоставените им възможности.

Изследването е показало как марктинговите специалисти могат да манипулират клиентите. Представяйки им три възможни цени, те могат да насочат потребителите към средната, а не към най-ниската. Преди десет години научният екип е описал това като „ирационално” поведение на потребителите, които взимат решения не на основата на истинските качества на продукта, а на основата на съотношението между различните продукти.

Новият експеримент е подобен на предишния, с разликата, че участниците имат достъп до Amazon.com. Това довело да съвсем различни резултати. Анкетираните, които е трябвало да избират между три фотоапарата не са гравитирали около този със средна цена. Най-евтиният запазил дела си, а средният по цена загубил за сметка на най-скъпия. „Ефектът на компромиса вече го няма”, посочва Симонсън. Той добавя, че днес продуктите се оценяват според „абсолютната им стойност и качеството им”. Марките значат по-малко. Резултатите показват, че компаниите могат да харчат по-малко пари , опитвайки се да формират мнението на потребителите с традиционни реклами. Вместо това те могат да се опитат да разберат какво определя тези мнения.

Професорът по маркетинг от Columbia University Дан Кивец смята, че резултатите са с „изключително значение”, но вижда и уловка. Дигиталните инструменти могат да променят ефекта на компромиса, но в същото време да дадат предимства на компаниите с възможността да събират потребителски данни и отзиви. На теория, поред Кивец, това може да доведе до по-мощна и неуловима манипулация.

 
 

Бременната Ирина Шейк в сцената с грънчарство от филма „Призрак“

| от chronicle.bg, по boredomtherapy.com |

Един от най-лесните начини да направиш една реклама гледаема е да включиш малко плът. Никой няма против малко плът. Във видеото на Шейк има много.

То е реклама на списание Love. Всеки декември списанието прави секси видеа като рекламен подход. На 1 декември те показаха видео с модела на Victoria’s Secret Бела Хадид, която играе фитнес инструктор.

 

На 2 декември е ред на друго ангелче на фирмата за бельо – бременната Ирина Шейк. Тя преви римейк на сцената от филма „Призрак“, Деми Мур върти грънчарско колело заедно с духа на покойният си приятел Патрик Суейзи.

 

 
 

Общото между Бритни Спиърс, Нели Фуртадо и Луси Лиу

| от chronicle.bg |

Днес Бритни Спиърс, Нели Фуртадо и Луси Лиу имат рожден ден!

Известните девойки стават съответно на 35, 38 и 48. По този повод направихме галерия с техни снимки – да им се порадваме отстрани в случай, че не са ни поканили на купона довечера.

Родените на 2 декември са общителни, оригинални и спонтанни  хора с младежки дух, артистичен темпе­ра­мент и богато въображение. Те също така са възприемчиви, деликатни и амбициозни, с енергичен ха­рактер и темперамент.

 
 

Книга на седмицата: „Другият сън” от Владимир Полеганов

| от chronicle.bg |

Ученият Стивън Хокинг предупреди преди дни, че живеем в най-опасното време за планетата. Какво обаче ще се случи след това? В близкото бъдеще, когато технологиите са заели още по-голяма част от живота ни, работата се върши единствено на екрани, малки роботчета почистват домовете ни, а природата се е оттеглила от света наоколо?

Действието в „Другият сън” на Владимир Полеганов се развива именно в близкото бъдеще, когато все повече разчитаме на технологиите за всичко в живота си. След странен телефонен разговор млад мъж се озовава в непознат свят, в който постепенно се появяват странни предмети и хора. Непознатият свят не е приказен, той е чужд и различен. Героят се опитва да вкара в познатите форми всичко, което вижда, въпреки че то не напомня на някоя от тях.

Разказът се води така, сякаш четящият е наясно с начина, по който се развива всекидневието в този нов свят и всичко се подрежда като пъзел – парче по парче, което читателят трябва да прецени къде да сложи.

Специфична характеристика на романа на Владимир Полеганов е липсата на абзаци – читателят потъва в потока от мислите на героя, като постепенно навлиза в неговия странен свят, проследява лутанията на паметта му и опитите да конструира от хаоса реалност.

„Другият сън” е определян като психологически роман, маскиран като фантастичен. Той предлага невероятно пътешествие навътре във въображението и си играе със способността на читателя да отговаря на въпроси, които никога не си е задавал.

Владимир Полеганов е завършил клинична психология и творческо писане в СУ „Св. Климент Охридски”. Носител е на наградата за къс разказ „Рашко Сугарев”. През 2015 година разказът му „Птиците” е включен в антологията Best European Fiction на издеателство Dalkey Archive Press. Негови творби са публикувани в престижни български и чуждестранни издания. Автор е на сборника с разкази „”Деконструкцията на Томас С.”

 
 

6 лоши кино римейка

| от |

Този месец, преди точно 15 години, на голям екран излиза великолепната криминална комедия „Бандата на Оушън“. Джордж Клуни, Брад Пит, Мат Деймън, Кейси Афлек, Джулия Робъртс и Анди Гарсия, под режисурата на Стивън Содърбърг и майсторския сценарий на Тед Грифин, създават едно истинско удоволствие за гледане в този кино пъзел.

„Бандата на Оушън“ сам по себе си е римейк на известен филм от 1960-а година с Франк Синатра и Дийн Мартин. Но за разлика от нашата класация тук, е един от добрите примери в киното.

Петнайсет години след модерната си версия филмът вече е нещо като класика, която може да бъде гледана отново и отново, при това винаги да ви носи удовоствие и кеф, макар да знаете отговора на загадката в него. Може би, заради това или поради липсата на свежи идеи, но Холивуд вече прави повторен римейк на този филм, при това с жени.

След „Ловци на духове“ „Бандата на Оушън“ ще е следващия филм, който ще пострада от феминистичния удар, разстлал се като сив похлупак над меката на киното. Разбира се, това са само предположения, за които всеки гледал и двете версии на филма, се надява да не е прав.

Междувременно, докато чакаме женската версия на „Бандата на Оушън“ ние си припомняме шест ужасни римейка, с които киното е сбъркало. Много.

В галерията горе.