Няколко съвета как да намалите сметките си за ток и парно

| от | |

 Най-голям дял при формиране на общия разход на домакинствата у нас имат разходите за храна и жилище – 51,8 на сто от всички разходи, сочат последните актуални данни на Националния статистически институт.

Всеки човек харчи средно осем на сто от доходите за електроенергия, сочат данни на електроразпределителното дружество ЧЕЗ, публикувани в изданието на компанията „Енергиен
спестовник“.  Липса на енергийна ефективност в домовете ни и непрекъснатото повишаване на цените на тока и парното и тяхната увеличена консумация през идващите студени месеци на годината, налагат да се мисли за предприемането на мерки за понижаване на сметките.

Изкушаващо звучат рекламите на уреди за понижаване на сметките за ток, които са на пазара от няколко години и според търговците могат да занижат разходите за електроенергия с 30-40 процента и дори 75 на сто на сто. Цените на различните видове от тези уреди са между 25 и 40 лева.

Според обясненията на продавачите устройствата използват технология за наблюдение на електрическата мрежа и моментния разход на енергия, стабилизират напрежението и
намаляват реактивната мощност, която електроуредите обикновено консумират от мрежата. Това се постига чрез натрупване на реактивна мощност в специално проектирани кондензатори и връщане на тази мощност по веригата към електроуредите в определени моменти, избрани чрез системата за наблюдение.

„Тези уреди не пречат, но и не са толкова ефективни, колкото ги изкарват търговците“, коментира за БТА доц. Георги Милушев от Техническия университет в София, който е извършвал тестове за ефективността на подобни уреди. По думите му „те могат да компенсират не повече от 3-4 киловата от битовата консумация, но в никакъв случай нямат рекламираните възможности. При това компенсацията е само на реактивната енергия, която електромерите на битовите потребители не отчитат“, отбеляза специалистът.

Според Милушев по-голям ефект може да има при промишлените потребители, където консумацията се отчита по друг начин.

Как да пестим енергия?

Подмяната на електрическите крушки с енергоспестяващи или LED би имало бърз ефект за понижаване на сметката, тъй като денят намалява и осветление ще се ползва все
повече през предстоящите месеци, а на осветлението се пада 6 на сто от сметката за ток. В сравнение с класическите електрически крушки те пестят до 80 на сто от електроенергията при
сравнително същото ниво на осветление и по-дълъг „живот“, са изчислили специалистите.
Зарядните устройства за телефони, джобни компютри, камери и други персонални устройства са енергийни „вампири“. Дръжте ги изключени, докато ви потрябват, защото количеството електроенергия, което използват докато реално не вършат никаква работа, е неоправдано високо, смятат изследователи.

Пестене на енергия може да се осъществи, когато размразяваме продуктите от вечерта в хладилника, а не в микровълновата. Почистването на торбичката на прахосмукачката
преди използването на уреда, също би облекчило електромотора, а оттам и консумацията на ток.
По-ефективно е използването на тостер, електрическа кана или тенджера под налягане, вместо
електрическата печка, тъй като малките уреди използват по-малко ток. Поставянето на хладилника по-далеч от готварската печка, отоплителни уреди или пряка слънчева светлина, също би спестило от сметката, тъй като с всеки един градус над 20 градуса Целзий, потреблението му нараства с около 6 на сто, сочат експертни изчисления.

Използването на по-кратки програми на пералнята, сушилнята или миялната, и с по-ниски градуси, също пести от електроенергията, тъй като 85 на сто от консумирания ток отива за подгряване. За тези, които ползват бойлер, е важно да имат предвид часовете на нощната тарифа. Намаляване на разхода може да се постигне чрез оставяне на термостата на 60-65 градуса и източване на резервоара на всеки три месеца, посочват специалистите.

При купуването на нови електрически уреди, трябва да се обръща внимание на енергийните етикети и потреблението на ток при режим „stand-by“. Инвестицията в уреди клас „А“ си заслужава дългосрочно, макар да са малко по-скъпи, тъй като през годините ще консумират по-малко електроенергия. Добра инвестиция е и закупуването на разклонител с много гнезда и копче за изключване. По този начин с натискането само на един бутон, ще могат да се изключат много
електроуреди, включително и такива, които харчат доста ток при режим „stand-by“.

Въпреки всичките съвети, от ЧЕЗ предупреждава, че е възможно месечните фактури да бъдат по-високи. Ниските  температури през октомври могат да се отразят на сметките за електроенергия. Код оранжево за студено време е обявен в много от общините на територията, обслужвана от компанията. Данните на дружеството показват, че товарите по мрежата се покачват, което
означава, че консумацията на електроенергия нараства.

Коя е лошата новина за сметките за ток?

Резервите в ЕРП-тата за ново поевтиняване на тока вече са изчерпани. Това казва в интервю за „Сега“председателят на управителния съвет на ЕВН България Йорг Золфернер, помолен да коментира как ще се отрази на дружеството евентуално ново поевтиняване на тока с 5%, както намеква енергийният министър Драгомир Стойнев.

Золфернер напомня, че поевтиняването от 1 август ще струва на дружеството възможността да инвестира в в повишаване на качеството на услугата.

„Ефектите от поевтиняването на електроенергията няма да се проявят непосредствено след въвеждането на новите цени Ако сега имаме намаление на инвестициите за една, две или три години, ефектът ще се види след 5-6 години, когато мрежата се амортизира“, казва шефът на компанията, която снабдява с ток Югоизточна България, пише „Дневник“

Как да намалим сметките за парно?

Добрата топлоизолация на жилището може да доведе до значителни икономии от сметките, тъй като старата дограма и „изтичането“ на топлината през нея, могат да натоварят сметката с 10-25 на сто, сочат проучвания. Ефектът от подобна мярка би се усетил и през лятото, когато жилищата се охлаждат. Популярна и ефективна мярка е и изолирането на стената зад радиатора с фолио. Пред радиаторите не трябва да се поставят мебели, плътни завеси, не са желателни
и радиаторни решетки, тъй като те са препятствие пред достъпа на топлина към помещението. С тях се „затваря“ пространство около отоплителното тяло и термовентилът се затваря при затоплянето му. Така част от топлината отива към стената и навън, а според експерти това води до увеличение на консумацията на топлинна енергия с 10-20 на сто.

Поддържането на еднаква температура в цялото жилище не е икономично, отбелязват от „Топлофикация София“. С включването само на един радиатор и широко отворени
врати, останалите помещения няма да се стоплят и сметката няма да падне, посочват от дружеството някои от най-популярните заблуди. Работещият постоянно радиатор ще консумира големи количества енергия, за да поддържа зададената чрез термостатичния вентил температура в широкото пространство. Ако сутрин всички излизат от дома, не е добре напълно да се затварят вентилите на радиаторите. Вечерта ще е нужна много повече енергия, за да се стоплят изстиналите помещения. Най-добре е вентилите да се оставят на първа или втора степен.
Когато се налага по-дълго време да се отсъства от жилището, е хубаво вентилите да се оставят на
деление „звездичка“. Така в помещението ще се поддържа минимална температура /6-7 градуса/ и дори навън да е страшен студ, радиаторите няма да замръзнат и да стане авария.

Жилището не бива да се претопля. Европейски експерти са изчислили, че понижението на
температурата в дома с един градус е равно на около 6 на сто икономия на енергия.

Вижте още няколко полезни съвета във видеото.

 
 

Три източни красавици в името на Слънчевата жена

| от Спонсорирано съдържание |

Някак не е честно най-разпространяваният женски образ да е този на Фаталната жена. Дяволската, тъмна половина на магичното човешко същество, наречено Жена, е толкова използван и предъвкван от литературата, киното и модата характер, че от него вече отдавна нагарча. Да не говорим, че жените с поглед на освирепяла котка, седуктивно порлуотворени устни и вамп излъчване в цветния свят, в който живеем, са си направо остаряло, булевардно клише.

Интересната женска половина днес е друга – тази на слънчевите момичета. На усмихнатите, живеещи в радостта съвременни делнични красавици, за които удоволствието от живота изобщо не се припокрива с някаква мисия фатално да прелъстяват. Злодействането не е тяхна философия, защото личната им свобода им е присъща по природа и предпочитат да я посветят на добрите неща в живота – слънцето, смеха, телесните и душевни удоволствия, красивите вещи и средата, която предпочита да бъде насищана с бохемски дух и закачлива доза безразсъдство.

Единствената световна марка, която се осмелява да излезе от стандартния печеливш по определение образ на жената вамп и да го замени с този на слънчевите момичета, е Folli Follie – брандът, който стои зад вече безброй колекции дамски часовници, бижута и аксесоари. И естествено този сезон той търси своите обърнати към светлината, бляскави посланици там, където слънцето изгрява най-рано – на Изток. Затова и красавиците, които представят философията и новата колекция с марката Folli Follie са три зашеметяващи източни красавици – хонгконгската актриса и модел Дженифър Це Тинг-Тинг, южнокорейката манекенка и любимка на младите Миа Канг и китайският супермодел Аугуст Занг.

В България познаваме лицата им от билбордовете на бранда, виждали сме ги на рекламните страници в списанията, но все още нямаме представа кои всъщност са тези момичета. Смятам да поправя тази несправедливост по две причини – първо, защото наистина се радвам, че някой се осмелява да заложи на позитивното и светлото, за сметка на тъмното и депресивното в рекламните си кампании и второ, защото ако си мислите че Folli Follie просто са предпочели да окачат бижутата и аксесоарите си по изящните ръце на три деликатни, източни хубавици, дълбоко се лъжете. Става дума за три изключителни момичета, които тепърва има какво да покажат на света.

Започвам с謝婷婷

Така се изписва името на Дженифър Це Тинг-Тинг, дългокосата тридесет и четиригодишна азиатка, която можете да видите заедно с останалите две момичета тазгодишния рекламен клип на Foli Follie. Тя е родена на седми септември и като типична Дева умее да подрежда живота си по точно определен план, който следва неотлъчно. В семейството си има „светъл пример“, на който дължи началната си скорост за кариера на актриса и модел – по-голямата й сестра Никол. В източния свят миловидната Дженифър бързо завладява публиката, при това съвсем не с кинообрази на кротки момичета.

За първи път е забелязана в ролята й на любимата на джет куон до боеца Брус Лий Ааиф във филма за него „Моят брат Брус Лий“ Bruce Lee, My Brother (2010). Да разкажеш история, свързана с най-емблематичния образ на източните бойни изкуства е предизвикателство, в което Дженифър участва с истински талант. Две години по-късно се появява още един филм с нейно забележително участие, който я заковава като любимка на публиката – Naked Soldier (2012). Там тя вече е истински екшън герой – играе дъщеря на полицай, която е отвлечена и тренирана като супер комбат войник. Подобни сюжети за любими на азиатската публика, която моментално издига младата актриса на пиедестал и днес тя е нещо като Анджелина Джоли в азиатския свят.

Следват още филми, в които красавицата играе най-различни роли, а критиката ласкаво я обсипва със заслужени суперлативи. Междувременно кариерата й на модел продължава да се развива във възможно най-добра светлина. Ангажиментите й са свързани с представяния на най-големите световни брандове за мода и козметика, а работата й като посланик на Foli Follie лепва на имиджа й като фина кожена ръкавица.

Самата тя е известна с афинитета си към артистичните аксесоари, които носят радост и изненадват с въображение. Светът на символите и знаците, на скритите послания и дискретната красота за нея е естествена среда на виреене. Сигурно това я подтиква да стигне в личностното си развитие още по-далеч – днес тя е дипломиран бакалавър по психология от Университета в Бритиш Колумбия. Оттук нататък никой не знае каква ще е следващата стъпка на тази амбициозна млада дама, но със сигурност тя ще е в полза на красотата – като стилен аксесоар върху перфектното й тяло или като душевен порив, превъплътен в образа на някоя киногероиня.

Съдбата на другата хубавица, представяща този сезон слънчевата философия на Folli Follie Миа Канг, прилича на интернационална история за любовта, която побеждава всичко. Едната ДНК половина на това порцеланово момиче е южнокорейска, а другата – британска. Вероятно тази любовна комбинация е определяща за уникалното й източно излъчване, примесено с толкова кралски аристократизъм. Самата Миа започва да се занимава с моделство много рано – тя е една тринадесетгодишна, когато за първи път стъпва на подиума. От този момент нататък обаче би било грешка да говорим за нея като за изцяло корейска ценност, защото животът й се крепи в дзен равновесие между безкрайните пространства с граници Лондон и Токио, Хамбург и Сеул, Лос Анжелес и Милано, Дубай, Сингапур и Маями.

Днес манекенката живее и работи предимно в хонг Конг и Ню Йорк, където представя както колекции както на модни марки, така продукти, стоки и услуги на големи търговски корпорации. Амбициите й се простират и по-далеч – целта й е да представлява Хонг Конг и неговия моден свят в световен мащаб. Вероятността мечтата й да се сбъдне е огромна, тъй като самата Миа определено е взела най-доброто и от двете основни линии в рода си – нежното отношение към всеки детайл така присъщо на Изтока, и целеустремеността, чувството за хумор и космополитността на британската култура. С този бекграунд светът вече изглежда кротко полегнал и помъркващ в краката й…

Амбицията да откриеш светлата, блестяща страна на жената, като а потърсиш първо в Изтока би изглеждала само като недостижимо намерение, ако към тази красива двойка посланички на Folli Follie не се беше присъединила и китайската зашеметителна красавица Аугуст Занг. Нейната история прилича на някоя от онези притчи за изгубили пътя си талантливи хора, в чийто живот се случва нещо мъничко и уж незначително, което ги промена завинаги. Като дете танцувала балет и била сигурна, че вижда бъдещето си на сцената под звуците на Сен санс. С танца обаче се разделили, защото теглото й така не успяло да влезе в кокалестите норми за балерина. Така Аугуст се отдала на манекенството.

През 2011-та година младото момиче е отново на път да се откаже от мечтите си – този път от тези да бъде световен модел. Кастингите й не вървят добре – никой не отрича красотата и качествата й, но и няма кой знае какви суперлативи и обещаващи прогнози за напред. Дори явяването й в X Factor остава незабелязано и животът й в перспектива започва да изглежда като това на „хубавичкото и чисто момиченце, което живее в съседната врата“, както казва самата Аугуст. И точно тогава един от най-добрите световни коафьори и стилисти Ким Робинсън, ей така, в приятески разговор зад сцената, й препоръчва да направи съвсем малка промяна със себе си – просто да си отреже косата.

За азиатската жена косата не е просто красив аксесоар – тя е средство за съблазняване, женска сила, затова и на Аугуст идеята й се вижда почти невъзможна. Въпреки това седмица по-късно нежните й рамена са открити, а високо й метър и седемдесет и осем сантиметра тяло изведнъж изгрява под подкъсената й в права черта прическа. И успехът пламва като искра. Почти веднага след това китайката подписва договор с марката за грижа за кожата и козметика Vichy, която е един от многобройните световни брандове в портфолиото на конгломерата L’Oreal.

Работните й ангажименти в Хонг Конг, Париж и Лондон заваляват един през друг, а в момента е модел към една от най-известните агенции за модели Wilhelmina Models of New York City. Представяла е на подиума колекции на Vivienne Westwood, Jarret, Novis, Oscar Carvallo Избрана е за едно от лицата в кампанията Pop Up Your Lips на Yves Saint Lauren. Като посланик на Folli Follie Аугуст Занг е дръзкото, свободолюбиво и свежо момиче, на чието тяло бижутата и аксесоарите стоят със самочувствие. Точно те довършват елегантно образа на едно дълго незабелязвано съкровище, чиято неповторима красота трябва да бъде споделена и оценена.

Да извади на показ и подчертае уникалната красота на всяка жена е мисията на марката Folli Follie. Историите на нейните три източни посланички – Дженифър, Мия и Аугуст – наистина я изпълват със смисъл

 
 

Първи поглед към Game of Thrones 7

| от chronicle.bg |

Зимата дойде, но Game of Thrones 7 – не. Новият сезон на култовото шоу ще се появи на малкия екран отново едва през лятото на 2017 г,. Ако дотогава има половин година, то това не значи, че по сериала не се работи. Вече може да видите и първи кадри от онова, което ни очаква.

Те се появяват в кратко видео на HBO за онова, което да очакваме от канала през 2017 година. Въпреки че виждаме само няколко кадъра от сериала по книгите на Джордж Р.Р. Мартин, те ни дават яснота за едно – зимата идва и тя е сезонът на Старките.

Вижте видеото за сериалите, които ще гледаме през 2017 година, в галерията – кадри от GoT7. Кога последно сте виждали Аря на кон?

 
 

И ние можем да пеем на английски… и не само!

| от |

#ЗТП е популярен хаштаг в Twitter и означава ‘Земи тоя превод. В случая можем да добавим и ‘Земи това изпълнение! Предлагаме ви избрана селекция песни, в която български изпълнители пеят на чужд език! Резултатът е разтърсващ… от смях.

Започваме, разбира се, с песента, която „подлуди социалните мрежи“. Макар Издислав да се появи едва миналата седмица, със сигурност заслужава първото място.

Когато Екстра Нина пееше на френски, Фики и ръце нямаше, не само крака :)

Шоуто на Слави обаче държи рекорда по брой „шедьоври“ от времето, когато реши да интернационализира патриотичния фолклор. Резултатът е изключителен.

Камон, камон шаутед

дъ Туркиш дженерал

фром дъ таун оф Панагюрище.

Айм дъ мейкър оф дъ флаг,
дъ продюсър оф дъ знак
деф ор либъртииииии….

И ако вече сте с отворена уста само чуйте “Get back, get back, maiden Kalino”!

Има и вариант на “Sitting down is Djore dos”

И нашият фаворит… засега…
Иф ай дай ор иф дей кил ми,
дончу край тунайт фор ми,
Гоу ту дринк уиски енд биър,
рокендрол фореевър!

Но ако си мислите, че Слави се е сетил единствен бъркате! Поп фолка отдавна е „Danger zone“ за езика на ШекспирТ!

Дори Лили Иванова владее този език още от времето на първите английски крале…

А поп-фолка помни полиглота Коста Марков, който пееше песните си на два езика едновременно… (От 01:50 за английски превод)
Оунли ю кен чуз хус дъ уан ху уил люз!

А кака ви Сашка поздрави немскоговорящите с Камъните падат на… швейцарски както сама каза. Няма да казваме какво чуваме…

Tук се затруднихме, но Уна пасиооооон е може би песен, на може би испански…

Дори Луна пропя на английски… или на нещо, което прилича…

Ако се сетите за някоя пропусната песен, заслужаваща място тук, пишете!

Ние завършваме с Бейби юр он май майнд на Преслава…

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира