Новата Astra отблизо: Автомобилен салон София

| от chronicle.bg |

Новият Opel Astra отбеляза световната си премиера само преди месец на международното автомобилно изложение IAA във Франкфурт, а сега на Автомобилен салон София 2015 (от 17 дo 27 октомври) отбелязва отварянето на нова страница в историята на бестселъра и на българския пазар.

Щандът на Opel в 3-та зала на МИЦ ще акцентира на най-новите два модела на марката – новата Astra и новата Corsa, която, въпреки че е на пазара от началото на годината, за първи път се представя официално пред широката публика.

Създадена изцяло наново, на чист бял лист хартия, Astra се отличава с олекотена конструкция и се задвижва единствено и само от представители на последното поколение двигатели на марката. Моделът прави впечатление с многобройни нови електронни системи за безопасност и подпомагане на водача, които нямат конкуренция и дори отбелязват своята премиера в този автомобилен клас. Такава например е революционната матрична система на предните LED светлини без опасност от заслепяване IntelliLux LED®, каквато дори и премиум марките не предлагат за моделите си в този автомобилен сегмент.

По-лека, по-икономична и по-динамична – за своеобразен пример за подражание при създаването на единайсетото поколение компактен модел на марката Opel е послужила насочената към бъдещето концептуална разработка Monza, показана на автомобилното изложение IAA през 2013 година. Всеки един компонент и всеки детайл от дизайна на студията, разкриваща бъдещето на моделите на Opel, бе създаден така, че да отрази по най-добър начин идеята за постигане на максимална ефективност, а новото поколение на Astra превръща тази философия в реалност – в зависимост от версията и нивото на оборудване, новият модел е с до 200 килограма по-лек от своя предшественик, главно благодарение на изцяло новата конструктивна архитектура.

Гамата от задвижващи агрегати на новата Astra също играе голяма роля в подобреното представяне на новото поколение на пътя – под предния капак на всяка нова Astra може да се открие един от членовете на изцяло новата гама от двигатели с мощност в диапазона от 77 кВт/105 к.с. дo 110 кВт/150 к.с. Бензиновите и дизеловите агрегати с работен обем до 1.6 литра без изключение съчетават максимална икономичност с отлични динамични характеристики, мека и тиха работа. Изцяло новият двигател 1.4 ECOTEC Direct Injection Turbo отбелязва своята премиера в новото поколение на Astra.

Стилистиката на новото поколение на Astra излъчва усещане за чиста ефективност. Еволюционна стъпка в стилистичната философия на марката Opel, съчетаваща пластична артистичност и германска прецизност, осигурява на новата Astra по-лека и атлетична осанка. Предната част с ново оформление на решетката с двойна лайстна прелива плавно в прецизните очертания на предните матрични светлини. Най-яркият елемент в дизайна на новия модел обаче си остават „прекъснатите” задни странични колони, които създават впечатление за „плаващ” покрив.

По-компактна външност и по-просторен интериор. Пътниците на задните седалки се радват на впечатляващото допълнително пространство от 35 милиметра в сравнение с предишното поколение на модела. Оформлението на арматурното табло също е въплъщение на философията за постигане на максимална ефективност – броят на бутоните и превключвателите е сведен до минимум, а управлението на по-голямата част от функциите на инфоразвлекателната система е изведено на големия сензорен екран. Така ергономията на мястото на водача остава на отлично ниво, докато яснотата в управлението на функциите е повишена значително.

Новата Astra играе ролята на пионер и по отношение на комуникационната свързаност, комфорта и технологиите за безопасност – своя дебют в Astra отбелязват две нови версии на инфоразвлекателната система IntelliLink, които дават отлични възможности за лесна интеграция на функциите на смартфоните чрез Apple CarPlay and Android Auto. Интелигентната матрична система на светлините IntelliLux LED® в новата Astra, която осигурява автоматично максималното оползотворяване на ефективността на дългите светлини без опасност от заслепяване на останалите участници в движението, е друга абсолютна новост и ярък акцент по отношение на безопасността. Налице са и множество новаторски електронни системи за подпомагане на водача, използващи основата на последното поколение на фронталната видеокамера Opel Eye и оказващи допълнителна подкрепа на човека зад волана – по-пълна и прецизна функция за разпознаване на пътните знаци, функция за поддържане на лентата за движение, която вече предлага автоматични корекции с волана, както и система за предупреждение при опасност от сблъсък отпред с функция за самостоятелно аварийно задействане на спирачките. Новото поколение ергономични седалки от висша класа със сертификат за одобрение AGR (Инициатива за ортопедично здраве на гърба) предлага допълнителен комфорт с уникална комбинация от възможност за регулиране на страничните опори и функции за масаж, вентилация и запаметяване на индивидуалните настройки.

Изцяло новият Opel Astra е не само по-лек, по-аеродинамичен, по-активен в поведението си на пътя и по-икономичен отпреди – новият модел се отличава и с по-високо равнище на безопасността и комфорта и предлага множество свръхмодерни решения във всички области. Той е пътят към бъдещето на марката Opel.

 
 

Райна Косева: какво е да бъдеш жена-пилот

| от chronicle.bg |

Райна Косева е пилот в националния превзовач „България Ер“ и има 5 500 летателни часа. Тя управлява Embraer 190.

Описва професията си като изключително интересна и красива. „Малко професии могат да предложат такива гледки, каквито ние виждаме всеки ден. Особено красиво е когато полетът е рано сутрин и виждаме изгрева на слънцето –първо от ниско, а после, когато сме високо над облаците и всичко е огряно от слънчевите лъчи“, казва Райна.

Решението ѝ да се захване с пилотската професия е било напълно случайно и импулсивно. Детската й мечта била да стане хирург. Това обаче се променя в 11 клас, когато с нейни приятели се записали за парашутисти в аероклуб „Божурище“. Там имала възможност да лети и пилотира малки самолети.

Capture

Така тя се влюбва в небето и вместо в Медицинския университет, кандидатства в Техническия за специалност „Авиационна техника и технологии“ и завършва през 2003 година.

За разлика от много пилоти, които никога не са попадали в стресиращи ситуации, Райна има няколко. Преди да работи в „България Ер“, тя е била пилот в карго компания. Спукана гума на основния колесник при кацане и отказ на двигател при излитане са най-сериозните проблеми, с които тя и екипажът е трябвало да се справи, докато е пилотирала самолет в карго компанията. И в двата случая обаче е категорична, че е била подготвена.

„На повечето пилоти никога не се е случвало да им спре двигателят на самолета. На мен ми се случи – не беше страшно, защото бях подготвена. Това е една от ситуациите, в които всички трябва да знаем как действаме дори насън. С командира тогава действахме по процедурите и приземихме самолета без други щети. Освен основното обучение през което минаваме, на всеки 6 месеца се провеждат т.нар. тренажори – тренировки, където всички пилоти в изкуствени условия трябва да упражняваме уменията си в такива ситиации. Когато обаче ми се случи в реална среда, всички колеги и инструктури бяха много впечатлени и един през друг идваха да ме разпитват. Един командир дори се пошегува, че един гърмян заек е много по-скъп от други два негърмяни“, спомня си Райна.

17918753_1389105864484275_131290256_n

Откакто е пилот в „България Ер“ не се е сблъсквала с подобни аварии.

“Усещането при пилотиране на новите самолети Embraer (б.р марка самолет) e изключително! Никога не съм имала възможността да шофирам чисто нова кола, но съдбата ми подари емоцията да карам нов самолет. Всичко е много спокойно, издържано до краен предел от гледна точка на сигурност и безопасност“, категорична е тя.

За вълнуващи истории и хора, с които се е запознавала на борда на авиокомпанита, Райна може да разказва много.
Най-ярко си спомня, когато се срещнала с Боби Михайлов. Тогава тя е била втори пилот и старшата стюардеса с широка усмивка й казала, че той е на борда.

„Аз съм страшен футболен фен и когато разбрах, че той е на борда, поисках автограф. Подадаох летателната си книжка на стюардесата и я помолих да отиде при него и да му поиска автограф. Тя започна да ми се смее, хвана ме за ръката и ме заведе при него. И така, освен много печати, признания и удоствоверения, в книжката си вече имам и автограф от Боби Михайлов“, казва през смях тя.

Друга спортна легенда, с която се е срещала отново на борда, е Кубрат Пулев.

„Да си пилот е много динамично, разнообразно и отговорно. Може би и това ми харесва най-много“, категорична е Райна.
В свободното си време се отдава на децата си. Заедно ходят на ски, плуване. Запалени са и по туризма, като най-много обичат да пътуват заедно.

 
 

Всички говорят за: Двете „голи” рокли на Джей Ло

| от |

В последните няколко дни хората не спират да говорят за Дженифър Лопес. Разбрахте ли защо?

Латиноамериканската певица се появи на Billboard Latin Music Awards с две от т.нар. „голи” рокли и, разбира се, бе убийствено секси. Както само тя е способна.

По червения килим Джей Ло мина в изящна черна рокля на Жулиен Макдоналд, а за самата церемония певицата се преоблече в друга рокля на дизайнера, такава с метален цвят.

Можете ли да повярвате, че тази жена е на 47? Поне ние никога не бихме й ги дали…

Лопес получи две награди – тази на Telemundo и за най-социално ангажирана звезда. Певицата представи новия си сингъл от предстоящия, изцяло на испански, албум Mirate.

В галерията може да се убедите защо всички говорят за Джей Ло и нейните две „голи” рокли. Даже не знаем защо го слагаме в кавички…

 
 

Пол Верховен снима филм за монахиня лесбийка

| от chronicle.bg, по БТА |

Световноизвестният режисьор Пол Верховен снима в Париж лентата „Пресветата Дева“ за монахиня лесбийка, съобщава сайтът Лайф.

Порталът цитира информация на Саид бен Саид, президент на френската телевизионна копания SBS Productions, която реализира филмовия проект.

Бен Саид е френски продуцент от тунизийски произход, който основава споменатата компания през 2010 година. На страничката си в Туитър кинодеецът показа афиша на бъдещия филм, като уточни, че режисурата ще бъде поверена на Верховен, известен с със заглавия, като „Първичен инстинкт“ , „Робокоп“, „Зов за завръщане“ и др.

Главната роля ще бъде поверена на белгийската актриса Виржини Ефира. Сюжетът се основава на книгата на американската писателка Джудит Браун „Аморални постъпки: животът на монахиня лесбийка в Италия в епохата на Ренесанса“

 
 

Смешната история за голия Чанинг и началото на връзката с Джена

| от chronicle.bg |

Чанинг и Джена Тейтъм са една от най-готините светски двойки. Двамата винаги са с огромни усмивки на лицата си и са до болка откровени.

Благодарение на Джена, вече знаем и историята как е пламнала искрата между двамата.

Двамата се запознават на снимачната площадка на Step Up. И двамата тъкмо са приключили връзки и Джена предлага просто да се забавляват, без сериозно обвързване.

Чанинг е съгласен… докато не се напие.

„Беше излязъл в някакъв текила бар с другите танцьори от Step Up, имаше шанса „да бъде свободен”, но не можеш да спре да мисли за мен. И в два посред нощ идва и започва да блъска по вратата ми. Отварям и той е гол – само по сомбреро, бельо и ботуши – и ми каза: „Да го направим!”, каза Джена в шоуто на Елън Дедженерис.

„Но това не е най-интересната част от историята – продължава Джена. – На следващия ден отивам на снимачната площадка и около час ми оправят грима. Всички обаче започват да се притесняват, защото не могат да намерят Чанинг. Дръпнах една от асистентките и й казах: „Той е в стаята ми.” Тя само кимна и тръгна. След това се появи Чанинг и всички аплодираха.”

Няма как да не ги харесвате!