Ники, който се грижи за намаляването на въглеродните емисии в Easyjet

| от |

През 2011 easyJet посрещна 17 висококвалифицирани висшисти от 6 европейски страни в своята европейска програма за студенти. Сред тях бе и българинът Николай Стойчев. Той е завършил магистратура по „Авиационен мениджмънт” в британския университет Cranfield. Ето какво разказа той специално за нас.

Nikolay Stoychev

Моят интерес в авиацията е откакто бях 9-годишен. Винаги съм искал да бъда в този бизнес, тъй като намирам нещо романтично в това да свързваш хора от различни култури, както правят авиокомпаниите.

Завърших „Авиационни технологии с обучение за професионален пилот“ в Лийдс (Англия) и след това продължих образованието си с магистърска програма по „Управление на въздушния транспорт” в университета Cranfield.

Кандидатствах за стажантската програма на еasyJet в началото на 2011 г. и бях избран сред стотици кандидати. Моят първи стаж в easyJet беше в отдела за планиране и изпълнение на летателната дейност. Бях част от 2 различни екипа – единият за далечно планиране, а другият – за близко планиране на полетната програма. Първият се занимава с преобразуване на търговското разписание на авиокомпанията в работни „блокове“, които могат да включват два или повече полета всеки. Вторият екип разпределя тези работни „блокове“ сред всички пилоти и кабинен състав. Също така трябва да се уверим, че разполагаме с правилния брой екипажи в правилната база в точното време.

По време на моята втора година се преместих в отдел „Полетни операции“, където съм и в момента на постоянна позиция. Отговорностите ми са да се грижа за Европейската схема за търговия с емисии и да гарантирам, че отчитаме правилно всички наши въглеродни емисии към Европейската комисия. Освен това се грижа за инициативи на компанията, свързани с намаляване разхода на гориво на самолетите, за да видя къде можем да подобрим още нашата горивна ефективност. Тогава предоставям своите открития на командирите на нашите бази.

Моята най-приятна задача бе да извършвам стратегически анализ на еasyJet спрямо нашите конкуренти, защото научих много от това. Беше едно предизвикателство, включващо анализ на данни, стратегическо мислене, а най-накрая и представяне пред ръководните кадри на „Полетни операции“. Намирам, че най-приятните задачи за мен са също и най-трудните, тъй като са предизвикателство за мен и ми помагат да се развивам в професионален план.

Понякога правя и други интересни неща, като интервюирам кандидат-пилоти или оказвам подкрепа на нашия наземен екип в Мадрид. Най-доброто изживяване за мен бе да летя на резервната седалка в кабината на един от нашите самолети от Станстед до София и обратно. Това беше най-краткото ми посещение в България – само 40 минути.

А за финал и кратка разходка из централата на Easyjet :

 
 

2 седмици до Super Bowl: Любимите реклами на Весислава Антонова

| от |

Лейди Гага ще пее на полувремето на най-важният мач по американски футбол – Super Bowl. Той ще се състои на 5 февруари 2017 година, но приготовленията започват още от сега.

И ако финалистите ще станат ясни след дълъг и оспорван редовен сезон в Националната футболна конференция и Американската футболна конференция, чиито шампиони се срещат в мач превърнал се почти в национален празник на САЩ, то присъствието на големите рекламодатели е 100% сигурно.

Super Bowl e американското спортно събитие, заради което големите компании зад океана плащат милиони за продукция и още толкова за излъчване на новите си рекламни спотове с надеждата да се превърнат във вирално видео. 30 секунди ефирно време струват около пет милиона долара.

Super Bowl е и моментът, в който всички брандове имат възможността да се покажат в най-добрата си светлина. Това ни накара да потърсим кои са любимите реклами на различни популярни (и не толкова популярни личности). С тяхна помощ ще отброим седмиците до 51-вото издание на Super Bowl, чиито реклами вероятно отново ще задминат по популярност самото събитие.

Тази седмица ви представяме любимите реклами на Весислава Антонова, журналист. Работила е 6 години в БНР. А от 13 години работи във вестник „Капитал”. Основните теми по които пише са медиен, рекламен пазар и култура.

„За мен най-добрите реклами са тези на парфюмите на Chanel, дори и заради факта, че са снимани като бляскава и леко сладникава холивудска продукция. Харесвам ги заради естетизма, посланието и заради факта, че също като киното попадаш в различен хармоничен свят абсолютен контрапункт на реалността. Носят ми естетическа наслада и вдъхновение. И в този конкретен случай, за мен няма значение какво пише в букварите за реклама и рекламни послания. Те са от тези реклами, заради които не бих превключила телевизора на друг канал. Като филм във филма. Антракт, който не те дразни”, каза Антонова.

„Рекламата, която приятно ме впечатли заради съдържащото се в нея послание, е тази на Coca Cola Light – Аплодисменти за… – Защото издига като висши цености смелостта за промяна и свободата. Защото акцентът не е върху качествата на продукта, а именно върху ценностните модели, които споделя и развива самия бранд.”

И за финал: Reebok: 25,915 Days

 
 

7 холивудски мита за любовта и връзките

| от chronicle.bg |

На Холивуд не трябва да се вярва за нищо, особено за романтичните връзки между двама човека.

Любовта по филмите е силно идеализирана и драматизирана, за да отива на сюжета, както и за да ни накара да се чувстваме по определен начин. Това е всъщност целта на киното. Когато тези отношения се превръщат в стереотипи и се прилагат в истинският живот, тогава става трудно.

И понеже филмите показват само каквото им е нужно за действието, семейният консултант Арабела Ръсел разбива няколко холивудски мита, за да подобри любовния живот на хората „в полеви условия“.

 

 

 

 

 
 

„Сляпата Вайша“ с номинация за „Оскар“

| от chronicle.bg |

Анимацията на Теодор Ушев по разказа на Георги Господинов „Сляпата Вайша“ е номинирана за „Оскар“ в категорията за най-добра късометражна анимация.

Филмът следва сюжета на разказа на Георги Господинов за Вайша – момиче, обречено да вижда с едното си око само миналото, а с другото – бъдещето. Работата по него започна в началото на миналата година.

„Сляпата Вайша“ е част от книгата „И други истории“ (2001), която е преведена на немски, френски, английски, италиански и др. Това е първият общ проект на Георги Господинов и Теодор Ушев. Филмът е заснет с продуцентството на Националния филмов борд на Канада, за който българският режисьор работи от години.

Музиката към филма е създадена от Котарашки, чийто клип „Демони“ беше заснет от Теодор Ушев през 2012 г.

Конкуренцията в категорията „Късометражен анимационен филм“ е доста сериозна – в късия списък влизат двете мегастудия Disney и Pixar.

Другите номинации за „Оскар“ може да видите тук.

 
 

И…номинираните за „Оскар“ са…

| от chronicle.bg |

През февруари наградите „Оскар“ ще бъдат раздадени за 89-и път в историята. Номинациите бяха обявени с лайфстрийминг през Youtube.

Черил Бун Исаакс, президент на Американската филмова академия за кино изкуство, заедно с Бри Ларсън, Дженифър Хъдсън, оператора Еманюел Любецки, Джейсън Райтман и Кен Уатанабе, представиха номинациите тази година.

Обикновено предшественик на номинациите за „Оскар“ са Златните глобуси, които се раздават по-рано през годината. Ако вярваме на резултата от тях, то със сигурност тази година статуетките ще оберат членовете на екипа на „Ла Ла Ленд“.

Церемонията по награждаването ще се състои в Лос Анджелис на 28 февруари, а водещ ще бъде Джими Кимъл.

Вижте номинираните в различните категории:

Най-добър филм:

618x346

Най-добър актьор:

618x346

Най-добра актриса:

618x346

Най-добър поддържащ актьор:

618x346

Най-добра поддържаща актриса:

kym

Най-добър документален филм:

618x345

Най-добър документален късометражен филм:

618x346

Най-добър игрален късометражен филм:

618x346

Най-добър сценарий:

618x346

Най-добри визуални ефекти:

618x346

Най-добър монтаж на звуковите ефекти:

618x345

Най-добър звуков микс:

618x346

Най-добри костюми:

618x346

За най-добра анимация:

618x346

За най-добра късометражна анимация:

618x346