НАСА изстреля успешно към Марс сондата „Мейвън“

| от |

Сондата на НАСА „Мейвън“, предназначена за изучаване на сегашното състояние и еволюцията на атмосферата на Марс, беше изстреляна успешно с ракетата-ноител „Атлас-5″ от космодрума в Кейп Канаверал, щата Флорида.

Планирано е „Мейвън“ да достигне до орбитата на Червената планета десет месеца след старта й – през септември 2014 г. През това време тя трябва да измине 440 милиона мили или 700
милиона километра. Основната мисия на космическия апарат е разчетена за една година. След това „Мейвън“ ще продължи да изследва атмосферата на Марс и ще може да работи около 6 години, след което орбитата й ще започне да пада и накрая сондата ще се разбие върху марсианската повърхност. В работен режим тя ще кръжи на височина от 125 километра.

Масата на сондата е около 2,5 тона Размерите й са съпоставими с габаритите на автобус. Стойността на проекта се оценява на 671 милиона долара. Това е 21-вата мисия на НАСА до Марс от 1960 година насам. „Мейвън“ обаче е първата сонда, която ще изучава горните слоеве на атмосферата на Червената планета.

Стартът на „Мейвън“ (Mars Atmosphere and Volatile EvolutioN /MAVEN/ – Еволюция на атмосферата и летливите вещества на Марс) беше осъществен от компанията „Юнайтед лонч алайънс“ – съвместно предприятие на американските корпорации „Боинг“ и „Локхийд-Мартин“. Двигателите РД-180 на първата степен на „Атлас-5″ са изработени от руското предприятие „Енергомаш“.

Научната част от проекта на сондата е разработена от Лабораторията за физически изследвания на атмосферата и космоса на университета в щата Колорадо. С помощта на монтираните на борда на космическия апарат осем прибора учените ще се опитат да изяснят по какъв начин и защо марсианският климат, който преди това е бил топъл и влажен, е станал студен и сух. Според Брус Джакоски, професор в университета в щата Колорадо, първоначално атмосферата на Марс е била толкова плътна, че на неговата повърхност е имало вода в течно състояние. Учените предполагат, че вероятната причина за изменението е бил слънчевият вятър.

В продължение на стотици милиони години той е „разял“ марсианската атмосфера, за което е спомогнало слабото магнитно поле на Червената планета. Другата важна задача, която НАСА е поставила на „Мейвън“, е да поддръжа връзката с двата марсиански роувъра, които продължават мисията си – с „Кюриосити“ и „Опортюнити“. Сега те получават сигнали от Земята и предават обратно информацията с помощта на „Марс Одисей“ и „Марс рикънисънс орбитър“, които бяха изстреляни съответно през 2001 и 2005 година и постепенно изчерпват своя ресурс

 
 

10 реклами със звезди, преди да станат известни

| от chronicle.bg |

Свикнали сме да гледаме на холивудските звезди като на свръчовеци, които се подвизават само по големите екрани и червения килим, но дори някои от най-големите актьори и актриси са започнали кариерите си по не толкова бляскав начин.

Вижте някои реклами с участието на знаменитости. Преди да станат такива.

Бен Афлек в реклама на Burger King

Брад Пит рекламира Pringles

Дженифър Лорънс за MTV Super sweet 16

Обожаваме Стенли Тучи в „Дяволът носи прада“, но след като го видяхме в тази реклама на Levi`s, ни стана още по-симпатичен

Леонардо Ди Каприо пък рекламира дъвки през 80-те

А Наоми Уотс…тампони

Не сме и предполагали, че Илайджа Ууд толкова обича сирене

Кристен Стюарт пък участва в реклама на Porsche

Рекламата на Pop Tarts с Джозеф Гордън-Левит представя по друг начин това, което сме искали, гледайки го на кино – а именно да ни направи закуска

Деми Мур няма нужда от диетична кола, но я рекламира

 
 

Gipsy King: Кралският S-Class от Vilner

| от chronicle.bg |

Това, което виждате на снимките, е един от най-новите проекти на Art Studio Vilner. Автомобилът е топ изпълнението на Mercedes-Benz S-Class, като изключим S 65 AMG и Maybach, който реално е позициониран, като отделен модел.

Клиентът е избрал мощният 585 к.с. S-Class, с топ оборудване, но каталогът с опции на Mercedes-Benz така и не е успял да отговори напълно на желанията му за интериор, дори в секциите с AMG и Designo предложения. Това насочва ’The King’ – ще го наречем така, защото ни помоли да запазим името му в тайна -, към Art Studio Vilner.

мерцедес, кола

Фина черна кожа и алкантара, ромбоидно-квадратен десен, изразен чрез бели, контрастни шевове. Vilner изпълняват дори стелките от кожа с квадратна графика, като същият десен е повторен и от двете страници на таблото с алкантарата, които през повечето време остават скрити от затворените предни врати. Пресичащите се бели шевове вървят през централните области на седалките, отстрани на централния тунел, както и по тавана на автомобила. Кората на капака на багажника също е получила фино отношение, алкантара и бели шевове в квадратни графики.

мерцедес, кола

Секции от алкантара и фина кожа „Напа“ правят волана едновременно приятен за окото и на допир. Алкантара покрива гърба на вътрешното огледало, гърбовете на подглавниците и всички оригинално оставени голи пластмасови елементи в интериора. Тя присъства и на тавана, както покрива дори отварящото се „яйце“, което помещава бутоните за набиране на телефонни номера.

мерцедес, кола

2015 Mercedes-Benz S 63 AMG, 5461 куб. см, V8, 585 к.с., 900 Нм, 7 ст. автоматична, задно задвижване, 2045 кг.

 
 

WIZZ GO – нова ценова категория от Wizz air

| от CHR Aero |

Wizz Air, най-голямата нискотарифна авиокомпания в Централна и Източна Европа, пусна нов продукт. “WIZZ Go” е допълнителна опция към съществуващата “WIZZ Plus” (преди:”Plus Fare“) пакетна оферта, предлагаща по-голяма гъвкавост за пътниците.

Двете “WIZZ Go” и “WIZZ Plus” предлагат на клиентите намалена пакетна цена над базовата “Basic Fare” (за билет и малък салонен багаж), сумата от допълнителни услуги, ако се купят отделно и по-бърз процес на резервация.

Новата “WIZZ Go” е създадена за практични клиенти, които търсят ниски цени, отлични и стойностни оферти, и ползват най-популярните продукти и услуги на WIZZ. “WIZZ Go“ включва голям салонен багаж, 23 кг чекиран багаж и избор на място (с изключение на първия ред и местата с повече пространство за краката).

Wizz Air “WIZZ Plus” предлага дори повече допълнителни услуги и клиентите могат да се възползват от по-голяма гъвкавост и максимален комфорт по време на цялото пътуване: от момента на резервация на билета онлайн, до пристигането до избраната дестинация. „WIZZ Plus“ включва 32 килограма чекиран багаж, голям ръчен багаж, регистрация на летището, WIZZ Flex опция за промяна на датата на пътуване, избор на място (включително на първия ред и с допълнително пространство за краката), качване с предимство (също позволява вземане на допълнителна малка лична вещ на борда).

Kлиентите на WIZZ могат да запазват места за всички над 450 линии, на wizzair.com избирайки “WIZZ Go” и “WIZZ Plus”.

Джордж Михалополус, търговски директор на Wizz Air, каза: “Създадохме WIZZ Go за нашите практични клиенти, които не искат да се тревожат за избора на място и багаж. Това е междинно предложение, което ще се хареса на пътниците ни, които искат повече от базова тарифа, но не и целия продукт, включен в WIZZ Plus. Тъй като нашите клиенти имат различни желания, ние правим всичко възможто, за да излезем с продукт, които им отговаря най-добре.”

 
 

Изтекоха снимки на новия смартфон на Meizu

| от chronicle.bg |

Наскоро Meizu представи официално смартфоните Pro 6 Plus и M3X.

На 6 декември компанията ще даде пресконференция, на която вероятно ще представи още свои устройства. Слуховете твърдят, че Meizu ще покаже M5 Note, но на сцената ще се появи и друга джаджа с кодовото име Meizu Four (1206).

Днес в китайската социална мрежа се появи порция снимки на телефона.

Все още няма официална информация за спецификациите на смартфона, но според слухове, Meizu Four ще има извит 2K AMOLED Edge дисплей и Exynos 8890 чипсет.

Meizu-Four-leak_6

Източник: GSM Arena