Най-важните характеристики на модерните технологии за българина са тяхната функционалност и възможността за свързаност с близките

| от |

Навиците и нагласите на българските интернет потребители по отношение на технологиите са в основата на проучване, проведено по поръчка на Samsung от Gemius през април. Отношението към модерните технологии и устройства, начина по който ги избират, за какво и как ги ползват, кои са предпочитаните марки са сред основните въпроси, включени в проучването. То е представително като обхваща потребители на всички технологични марки на възраст между 18-55 години от големите градове.

samsung_logo

Според българите основната роля на модерните технологии в живота им е тяхната функционалност (27.7%) и възможността за свързаност с близките (26.7%). На трето място потребителите поставят желанието за забавление посредством възможностите за игри, музика и снимки, които новите технологии предоставят (16.3%).

Потребителите обаче подхождат разумно към избора на технологични продукти – определящите фактори при покупка на нов уред или мобилно устройство са най-вече цената и качеството (50.7%). Много малък дял от респондентите биха заплатили повече пари за дадена джаджа, само и само за да са в крак с модата – едва 7.2%.

По отношение на забавния аспект на технологиите, логично на него отдават по-голямо значение по-младите (до 29 години) и необвързаните потребители. Функционалността е важна предимно за мъжете, докато свързаността с приятелите и близките – за жените. Съответно мъжете са по-склонни да платят и висока цена, за да притежават най-модерните джаджи,а най-голямо нежелание за инвестиране в големи суми проявяват хората над 40 години.

Що се отнася до притежаваните уреди, очаквано резултатите показват високо проникване на пазара от страна на лаптопите (74.5%), телевизорите с плосък екран (73.8%), смартфоните (66.2%)и настолните компютри (63.2%). Таблетите са значително по-слабо разпространени, но заедно със смарт телевизорите (15.3%) и смарт телефоните (19.4%) те са сред най-желаните уреди за покупка – съответно 16,6%.

„Модерните технологии са важна част от ежедневието на българина и резултатите от това проучване го показват. За нас в Samsung основен приоритет са нуждите на потребителите и именно те са в основата на всяка наша технология. Стремим да създаваме иновации, които вдъхновяват и правят по-лесен живота на хората. Смарт характеристиките на нашите уреди и мобилни устройства са водени именно от тази цел – да подобряват ежедневието на потребителите. Резултатите от проучването показват, че именно функционалността на уредите е най-важна за хората и това ни мотивира да продължим да следваме тази посока и да създаваме иновации, полезни и достъпни за всички”, заяви Кристина Щерева , ПР мениджър на Samsung в България.

Смартфони

Желанието за връзка с интернет е водеща причина за купуване на смартфон. Възможността за влизане в електронната поща е изтъквана от жените и хората между 20 и 39 години, докато желанието да са в крак с новите технологии е стимул за мъжете. Преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смартфона си, с различна честота на използване, като почти 80% от притежателите на смартфони се свързват с интернет през тях минимум няколко пъти на ден. Водещата марка сред притежателите на смартфон е Samsung (38.3%), следвана с голяма разлика от Nokia (18.7%), Sony/ Sony Ericsson (12.2%), HTC (11.2%) и Apple (11%).

Таблети

Подобно на смартфоните, всеки трети от притежателите на таблет посочва марката Samsung. Таблетите се ползват най-често за сърфиране в интернет, електронна поща, различни приложения и игри, четене на книги. По-голямата част от притежателите на таблети познават всичките им функции, но ги ползват с различна честота.

Телевизори

Малко под 40% от притежателите на телевизор с плосък екран имат смарт модел. Samsung e най-разпространената марка сред хората със смарт модели телевизори с дял от 35%. На второ място с 20.9% застава LG, следван от Sony с 18.9%. Отново преобладават хората, които познават всички допълнителни функции на смарт телевизора си, като почти 60% от потребителите ежедневно сърфират в интернет през телевизора си. Голяма част от притежателите на смарт телевизори обаче – над 30% – познават само някои или само основните функции и рядко използват други.За притежателите на телевизор, който не е смарт, най-исканите предимства на смарт телевизорите са отделните приложения (31.65%), като например видео по поискване, следвано от по-голямо удобство при сърфиране в интернет (20.6%).

 
 

Омара Портуондо носи в София магията на Buena Vista Social Club

| от chronicle.bg |

Омара Портуондо от  Buena Vista Social Club идва за концерт в София.

Единствената автентична певица в легендарната формация Buena Vista Social Club Омара Портуондо изрично пожела България да е включена в специална прощална серия от концерти тази пролет.

Кубинската Едит Пиаф идва у нас в компанията на най-обичаните музиканти от Хавана. Тя обикаля с тях целия свят през последното десетилетие.

След като през 2009 година спечели Грами за най-добър албум, а през 2015 година пя в Белия дом пред 500 специални гости, Омара Портуондо продължава да играе ролята на посланик на кубинската култура, Тя завладява сърцето на всеки, докоснал се до магията на тази музика, изтриваща следите на времето и вдъхваща желание за живот.

Концертът й у нас ще е на 28 април в зала 1 на НДК.

На сцената до нея ще застанат изключителни виртуози като Роландо Луна Карийо, Родни Барето, Гастон Хоя, Андрес Коайо.

В София ще чуем пианиста Роландо Луна, открит от самия Чучо Валдес, легендата на латино-джаза. През 1999 година Чучо му връчва първа награда на джаз фестивала в Куба и го запознава с Хесус Рамос и най-интересните и продуктивни музиканти. Оттогава Луна споделя сцената с Buena Vista Social Club. Паралелно с това събира овациите на публиката на редица международни състезания и събития. През 2007 печели изключително престижното първо място в категорията солово изпълнение на 41-вия Джаз фестивал в Монтрьо.

На 28 април за последен път у нас ще чуем изпълненията на своеобразни класики от репертоара на Buena Vista Social Club като Veinte años, Dos Gardenias, Candela, както и песни, превърнали се в част от световното културно наследство като Quizas, Quizas, Quizas. Освен на таланта на Роландо Луна. Ще се насладим и на невероятния барабанист Родни Барето, както и на виртуоза на челото Гастон Хоя, свирил със световни звезди като Стинг и Джил Петерсон.

Проектът Buena Vista Social Club доби световна популярност след едноименния филм на Вим Вендерс и последвалото световно турне на формацията.

Две десетилетия по-късно интересът към феноменалните музиканти и тяхната история не стихва.

Номинираната за Оскар Люси Уокър, известна на публиката с редица документални филми като Waste Land, вече е на финала на последния си проект. В него проследява в детайли развитието на Buena Vista Social Club и магията около него. Тя доказа на света, че Куба е музика, която всеки трябва да чуе.

На 28-и април в зала 1 на НДК ще имаме възможността да се докоснем до една ера, чийто завеси бавно и елегантно се спускат, оставяйки публиката винаги да иска още.

Билетите за концерта на Омара Портуондо са на цени от 45 до 100 лв. и са достъпни в бензиностанции OMV, The Mall, Билетен център НДК, Български пощи и мрежата на Eventim.bg.

 
 

5 неща, които не знаете за Жизел Бюндхен

| от chronicle.bg |

Тя е една от най-известните моделки и красавица №1, когато говорим за приятелки и съпруги на звездите от NHL. Тя е Жизел Бюндхен.

36-годишната бразилка има до себе си куотърбека на Ню Инглънд Пейтриътс, които тази година направиха най-великия обрат на Супербуол 51.

Освен всичко, Наоми Кембъл и Клаудия Шифър описват бразилката със златни коси като единственият останал супермодел.

Бюндхен бе ангел на Victoria’s Secret между 2000 и 2007 г. Тя бе и сред основните лица, които защитаваха кандидатурите на Бразилия за световното първенство през 2014-а и за Олимпиадата през 2016-а.

Има обаче и много неща, които не знаем за нея. Например как е открита?

В галерията може да видите 5 малко известни факта за Жизел Бюндхен.

 
 

Когато звездите бомбят снимки

| от chronicle.bg |

Фотобомбите представляват накратко следното – когато човек влезе в кадъра при снимката на друг.

Винаги се получава смешно, но е най-забавно, когато фотобомби правят звездите.

Предлагаме ви в галерията списък със снимки на знаменитости, които „случайно“ се приплъзват в кадъра на друг.

Сред тях можете да видите бивш президент, британската кралица и много актьори и актриси.

 

 
 

Skeptics in the Pub, Изкуствен интелект: Презареждане

| от chronicle.bg |

Chronicle.bg започва партньорство с ентусиастите от Skeptics in the Pub. Всичко най-интересно преди и след събитията на Ratio.bg може да четете тук или на сайта им.

Още от създаването си първите компютри започват да поемат задачи, дотогава изискващи човешки интелект. Прогресът е бърз: през втората половина на XX век се появяват първите невронни мрежи, ботове за разговори, програми, играещи шах, експертни системи, и изглежда, че всеки момент ще бъде създаден изкуствен интелект, съизмерим по възможности с човешкия.

Постепенно става ясно, че всяка от тези технологии е ограничена. Компютрите продължават да правят това, което им кажем, а не това, което имаме предвид. Помага и променливото разбиране на хората за изкуствен интелект: обикновено така биват наричани задачите, с които компютрите все още не се справят. В края на 80-те години финансирането на изследвания намалява драстично, преди да избухне отново преди няколко години, вече включващо обработка на данни в големи размери и комерсиални приложения като автономни коли.

Това възраждане обещава да промени цивилизацията ни из основи. Какви са приложенията днес и какво ще се случи в бъдеще.

На предстоящото събитие от серията Skeptics in the Pub ще се проведе на 23 март (четвъртък) от 19:30 часа в Carrusel Club (ул. Г. С. Раковски №108) ще се обсъждат:

  • как се вдъхновяваме от биологичните мозъци за да строим изкуствен интелект;
  • дисекция на електронен мозък – какво се случва вътре в изкуствения интелект;
  • възможен ли е общ изкуствен интелект и ако да – дали ще ни вземе работата или убие първо.

За лекторите:

По темата за изкуствения интелект ще говорят Никола Тошев и Константин Василев. Двамата са участвали в изграждането на софтуерната компания WizCom, по-късно закупена от VMWare. Днес Константин се занимава с мобилни апликации и игри, а Никола съосновава Sciant и развива machine learning в компанията.

За Skeptics in the Pub:

Skeptics in the Pub е неформално събитие, създадено, за да среща хора, които се интересуват от наука и критично мислене. Форматът е прост – в началото лектор говори по предварително подготвена тема, а след това е време за въпроси и свободни разговори между всички присъстващи. Под името Skeptics in the Pub вече се организират събития в повече от 20 европейски държави, a България се присъединява към списъка през септември 2014. Досега са проведени над 15 събития с около 100 гости на всяко от тях. Skeptics in the Pub се организира всеки месец от екипа на Ratio – повече за предстоящите събития може да видите на сайта.