На пътя Skoda Fabia – третият от династията

| от |

Новият брой на списание auto motor und sport Bulgaria е на пазара от утре, а ексклузивно само за читателите на Chronicle.bg представяме водещата история в него. Още много интересна информация от света на автомобилите можете да намерите на www.ams.bg

На пътя Skoda Fabia  – третият от династията

Моделът Fabia на чешката марка Skoda навлезе в третия етап от своето еволюционно развитие. Първи впечатления от новото издание на един от лидерите в сегмента на малките автомобили в Европа.

Първото нещо, което прави силно впечатление в новото поколение на Skoda Fabia, е неговата значително променена външност. От една страна автомобилът може безпогрешно да бъде разпознат като член на моделното семейство на Skoda, а това автоматично изключва евентуална радикална смяна в посоката на дизайна. Факт е обаче, че новата Fabia изглежда коренно различно от своя предшественик и това се дължи не толкова на някакви основополагащи промени във формите на каросерията, колкото в преосмислянето на нейните пропорции. Докато второто издание на модела имаше тясна и сравнително висока каросерия, сега Fabia притежава почти атлетична стойка – особено когато автомобилът е поръчан с някой от опционалните варианати за 16- и 17-цолови колела. Този ефект съвсем не е изюзия – широчината на каросерията е нараснала с цели 9 сантиметра, а височината е снижена с малко повече от 3 см. Възможностите за индивидуализация на автомобила са се умножили многократно в сравнение с предшественика – още един пункт, по който моделът бележи сериозен качествен напредък.

Изграден на напълно нова технологична платформа

Новостите обаче тепърва започват – Fabia се превърна в първият модел от малък клас в рамките на концерна Volkswagen, който е изграден на основата на новата модулна платформа за автомобили с напречно разположен двигател, наричана накратко MQB. Това означава, че малкият чешки автомобил има реалния шанс да се възползва от огромна част от най-съвременните технологични достижения, с които VW разполага към момента. Един от най-значимите плюсове на новата конструкция е възможността за максимално ефективно използване на наличния вътрешен обем – отвътре Fabia не само е станала по-просторна от своя предшественик, но може да се похвали и с най-големия багажник в своя сегмент – номиналният обем на товарното отделение възлиза на типичните за по-горния клас 330 литра.

Малък, но зрял

Сериозен прогрес личи и по отношение на впечатлението за качество – докато предишното издание на модела беше солидно изработено, но оставяше се усещаше по-скоро семпло, новата Fabia плътно се доближава до представителите на по-горната ценова категория. Това усещане за засилва още повече на пътя – с прецизна водимост, стабилно поведение както по участъци с много завои, така и по-магистрала, слабо странично накланяне на каросерията и забележително гладко абсорбиране на неравностите по пътя, ходовата част на Fabia се представя на извънредно високо за класа равнище. За отличния комфорт на пътуване допринася и впечатляващо ниското ниво на шум в купето.

Според чешките инженери разходът на гориво при новите двигатели е намален средно със 17 процента в сравнение с предходния модел. Отначало моделът ще се предлага с два атмосферни трицилиндрови мотора с 60 и 75 к.с., два бензинови турбомотора (90 и 110 к.с.), както и с две турбодизелови машини. Догодина се очаква особено икономичен Greenline модел със 75 к.с. и официален среден разход от 3,1 л/100 км. По време на първите изпитания на Fabia имахме възможността да съберем впечатления от четирицилиндровия бензинов турбомотор 1.2 TSI във варианти с 90 и 110 к.с. Макар да използват идентичен в основата си задвижващ агрегат, двете модификации се представят доста различно – една от причините за това се корени във факта, че по-слабата от тях се куплира с 5-степенна трансмисия, а по-мощната разполага с шест предавки. Заради стремежа си да снижат нивото на оборотите, а с това да намалят разхода и шума, чехите са избрали доста дълги предавателни числа за предавателната кутия на варианта с 90 к.с., което в много случаи отнема част от темперамента на иначе отличния мотор. При моделът с 110 к.с. шестстепенната предавателна кутия подхожда идеално на характера на двигателя, което го превръща не само в по-динамичната, но и по-икономичната в реални условия алтернатива.

Текст: Божан Бошнаков
Снимки: Skoda

ТЕХНИЧЕСКИ ХАРАКТЕРИСТИКИ

Каросерия

Петместен хечбек, дължина х широчина х височина 3992 x 1732 x 1467 мм, междуосие 2470 мм, собствено тегло 1109 кг, обем на багажника 330 л.

Ходова част

Независимо окачване отпред, тип Макферсън с напречни носачи, отзад торсионна греда, с винтови пружини и телескопични амортисьори; вътрешно вентилирани дискови спирачки отпред, барабанни отзад.

Силово предаване

 

Предно предаване, петстепенна механична трансмисия.

 Двигател

 

Четирицилиндров редови бензинов мотор с директно впръскване, с турбокомпресор и охладител на сгъстения въздух, работен обем 1197 см³, мощност 66 кВт  (90 к.с.) при 4400-5400 об./мин, максимален въртящ момент 160 Нм при 1400-3500 об./мин.

 

Динамични характеристики

 

0-100 км/ч     10,9 сек

Максимална скорост     182 км/ч

Среден разход на гориво по ЕСЕ 95Н 4,7 л/100 км

 

Заключение

 

(четири воланчета)

 

Новото поколение на Fabia е нагледно доказателство колко зрял може да бъде един модел от малкия клас. С богати възможности за избор на модерни двигатели и трансмисии, увеличено вътрешно пространство, множество полезни във всекидневието решения, значително подобрено усещане за качество и още по-впечатляващ в сравнение с преди баланс между комфорт на возене и динамична водимост, новата Fabia в момента може би заслужава да се окачестви като най-добрият продукт в своя сегмент.

По-широката и по-ниска каросерия на новата Fabia кара фигурата й да изглежда значително по-атлетична в сравнение с тази не предшественика. Изборът от индивидуализиращи решения е разнообразен.

 

Много добро впечатление за качество, безупречна ергономия, множество практични решения и най-големият багажник в класа – новата Fabia демонстрира впечатляваща за един представител на малкия клас технологична зрялост.
kor 12.indd

В актуалния брой на водещото месечно автомобилно списание в България ще намерите също:

  • Теория на еволюцията – поглед към постиженията на автомобилната техника и техните предвестници от миналото
  • Rolls-Royce Silver Cloud I и Phantom Series II Drophead Coupe – великолепен завършек на сезона на кабриолетите
  • Nissan Pulsar – след дълго отсъствие японската компания отново предлага в Европа компактен хечбек
  • Зад волана на новото Volvo XC 90
  • Три актуални кросоувъра: сравняваме Kia Soul, Mini Cooper Countryman и Nissan Juke
  • Сто хиляди километра с Audi A6
  • Ferrari F12 Berlinetta – италианската спортна икона в подробен тест на auto motor und sport
  • Новости от Ловеч – сглобяваният в България Great Wall H6 вече се предлага и с бензинов турбомотор
  • Добре дошъл в Европа – новият Ford Mondeo дебютира на Стария континент
  • Три класически мощни кабриолета на Jaguar от различни епохи: XK 150, E-Type и XJ-S
  • Във Формула 1 Хамилтън спечели голямата битка с Розберг

Fa_009

 
 

#Fusionable: Посрещаме лятото с цялостен аутфит от магазин Fusion

| от Рада Копрева |

Сега имате възможността да посрещнете лятото с цялостен аутфит по ваше желание, осигурен от магазин Fusion! В периода 22 март – 05 април 2017 година можете да се запознаете с най-новите тенденции от световноизвестни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Diesel, Converse и Superdry в магазин Fusion в Serdika Center, да развихрите въображението си и да спечелите нови дрехи за страхотни летни моменти.

За кампанията говори Рада Копрева – млада Instagram звезда, която разбира от дрехи и не се страхува да пробва.
Ето и нейните впечатления от #Fusionable:
Да, признавам се за виновна. Обичам да пазарувам дрехи. Аз съм от онези, които наричат шопинга „терапия“ и които изпитват неподправено удоволствие от купуването на нови дрехи.
И все пак, до момента не ми се беше случвало истински да се развълнувам от шопинг кампания.

#Fusionable на магазин Fusion обаче се оказа истинско предизвикателство за спокойния сърдечен ритъм. Не се случва често магазин, който е представител на световно известни марки като Pepe Jeans, GAS, Lacoste, Converse и Superdry, да стартира кампания, която дава шанс на всеки да изглежда страхотно, носейки цялостен аутфит по собствен избор.

Fusion ще раздаде три ваучера на свои клиенти. Всеки един от тях носи стойност, която е достатъчна за да може човек да се облече от глава до пети в магазина така, както му харесва.

#Fusionable обича да облича и се фокусира върху хора, за които облеклото има значение. Като мен…
фешън, кифла

Когато дадете на една жена възможността да се облече както пожелае, може да сте сигурни, че тя ще лети по ескалаторите на мола с 200 конски сили. Когато влязох във Fusion, положих всички налични усилия да се представя „професионално“ и да се държа на ниво, като истински фешън маниак, който е виждал всичко и не се впечатлява от нищо, но уви… Нямаше как да скрия, че всъщност треперя от вълнение като пред първа среща с някого, когото ужасно харесваш – много превъзбуда, малко срам…Помните как е.

Само дето пред мен не стоеше също толкова притеснен младеж, а парче приказка, някак претворена в реалността: магазин с всичко, за което съм си мечтала. Дрехите и обувките съчетаваха не само страхотни, свежи цветове, а и бяха в крак с всички модни тенденции за идния сезон. Fusion предлага не само ежедневни дрехи и обувки, но и по-спортни, а по стелажите вече стоят плажни артикули, които ни надъхват за летния сезон.

 

фешън, кифла

Влюбих се в дрехите с лека и проветрива материя, с които обичам да глезя тялото си, както и във вечните дънки. По навик плахо попитах за по-малки размери, защото структурата на тялото ми не е особено епична и понякога се случва да хлътна по някоя дреха, след което продавачът да ме отпрати към детския щанд.

Не и тук. От моя размер имаше както рокли, така и блузи и къси панталони! Хукнах към пробните, все едно ме гонеше големия лош вълк, а там вече ме очакваше всичко, което щях да пробвам- две рокли (Superdy), два чифта къси панталони (Pepe Jeans и Superdy), две блузи (Pepe jeans и Superdry) и един абсолютно наложителен за всеки пролетен и летен сезон чифт бели маратонки на завинаги любимата Pepe Jeans.

 

фешън, кифла

Имах леки съмнения, че нещо друго, освен роклите и обувките, ще ми лепне така, че да се харесам веднага, но voila! Отново останах приятно изненадана. С всеки от четирите комплекта, които си бях избрала, се чувствах стилна, обгърната в комфорт и носеща собствената си индивидуалност. Можех да нося дрехите от тази пробна в най-различни варианти чак до октомври. Мотах се в магазина сигурно часове. Не исках да свалям дрехите от себе си. Нали познавате онези моменти, в които сякаш някакъв невидим пъзел се нарежда и всичко е точно такова, каквото трябва да бъде, а вие не смеете да мръднете, за да не го развалите?

Такъв беше престоят ми в магазина. Правенето по сто снимки с всичко, което си бях избрала пък се оказа квинтесенцията на истинското ми петъчно удоволствие.

Благодарение на кампанията #Fusionable, един от тези…всъщност дори всички комплекти дрехи (разбира се, и обувките!) могат да си останат мои. Затова ако имате нужда от развлечение и от обогатяване на гардероба…

Правилата на играта са прости: избери най-готините дрехи от магазин Fusion, Serdika Center, снимай се с тях и качи снимката в Instagram или Facebook с хаштаг #Fusionable и хаштагове на марките, с които си облечен, и се тагни от магазина. На 07 април ще бъдат избрани 3-ма късметлии, които ще спечелят награда, с която да обновят изцяло гардероба си!

 

 
 

Започна Българският фестивал на изкуствата в Канада

| от chronicle.bg, по БТА |

Седмото издание на Българския фестивал на изкуствата в Канада беше открито в Торонто на 24 март. Това съобщиха от Генералното консулство на България в Торонто.

Фестивалът на изкуствата започна в Торонто с концерт на Георги Дончев – акустичен бас, и Анка Гнот – вокали и китара. Открита бе изложбата „Contemplation“, посветена на съвременно фотографско изкуство. А също и експозиция на участници в организирания от генералното консулство на Република България в Торонто фотоконкурс „България! Че кой ли не я знае?!“ – 2016 г.

В рамките на откриването бяха наградени Държавната агенция за българите в чужбина, д-р Ирина Маркова и Асоциация на българските инженери в Канада. Наградите бяха връчени за активна родолюбива дейност, както и Веселин Лучански.

Фестивалът ще продължи до 17 април 2017 г. в Торонто, Отава и Монреал. Ще участват на редица творци от България и чужбина. В програмата са включени изложби и концерти, прожекция на филми, рок и джаз музика, семинари, великденски концерт в изпълнение на хор и джаз трио и др.

 
 

Патриоти от всички магазини! На хорото!

| от |

Хората са страдали от всякакви моди – като започнем с мъжките чарлстони, през тамагочитата, до айфоните и Ледената кофа.

Днес на мода е да си патриот и съответно всички вече са патриоти. „Била“ организират уроци по хоро пред магазините си. Това няма да е един път, усещам.

Скоро всички магазини ще имат свои патриотични ивенти и хепънинги. Ние дори подозираме как ще изглеждат те. То е лесно.

Била

Безплатно хоро. Понеделник – право, вторник – дунавско, сряда пайдушко, четвъртък – лютеница „Хорце“ от Първомай и така до понеделник.

Също така има идеи и планове за ММА турнир – нещо като Мъжко хоро, без да е Йордановден и без ледени води. Победителят печели наденица. Сега заради наденицата ще се утрепат!

Фантастико

Фантастико преоткриват и модернизират застоялите тропи на патриотизма. Те превръщат „бащино ми огнище“ в „топлата ми витрина“. Продуктите има вкус на детство – компот, лютеница, бой, хляб със сирене. Две праскови и две кюфтета.

Лидл 

Когато си толкова беден, че си стигнал до просешка тояга, Лидл е мястото, откъдето си купуваш въпросната тояга. От тях ще може да си купите и двата края на цената на един. Ако си правите сметката обаче, че новата „Родна стряха“ ще ви подслони – не. Там положението е Блажиш ли, блажиш ли, дядо Попе, просто с друго име. Междувременно точно в духа на едно време в Лидл „пуснаха“ крем „Каро“, бонбони „Амфора“ и лимонови резенки. А дори не е Коледа.

Кауфланд

Кауфланд се опитаха се да направят нещо вносно ексклузивно и премиум, но не му е сега моментът. За съжаление цените на продуктите, които българите консумират най-много, са фиксирани на бандерола. Остава само Графа да се погрижи за настроението.

Икеа

В Икеа се появява нов продукт – той се казва Дървö. Този продукт служи, за да го ‘земете, когато някой ви ядоса и искате „да ‘земете едно дърво“. При покупка на повече дървета, получавате безплатно камъни.

И докато другите се занимават с глупости, в кварталното магазинче бай Иван дава на борч хлябове и кисели млека на бабите. Бай Иван знае, че бабите гласуват за хора, които после позволяват на големите вериги магазини да си правят каквото искат и това влияе на бизнеса му, но въпреки това бай Иван дава на бабите безплатно неща и ги записва на едно картонче.

 
 
Слави Трифонов, цензура

Цен*ура

„Евробет“ пусна нов продукт на българския пазар – „5 от 11″ НА ЖИВО!

| от РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ |

Истински пролетен дух и голяма доза адреналин получиха играчите на „Евробет“, след като компанията пусна своя най-нов продукт – числовата игра „5 от 11″ НА ЖИВО. Това е една от най-разтърсващите новости в историята на родната развлекателна индустрия. За първи път числата се теглят „на живо“ на всеки 5 минути от атрактивни момичета. Играта е достъпна онлайн на www.eurobet.bg и в букмейкърските пунктовете на „Евробет“.

5 неща, които ще превърнат „5 от 11″ в любима игра:

1. Тегления на всеки 5 минути, всеки ден – НА ЖИВО!
2. Динамична игра, представяна от КРАСИВИ МОМИЧЕТА!
3. Максимална печалба - 1 МИЛИОН ЛЕВА!
4. Игра с бързи темпове и атрактивни КОЕФИЦИЕНТИ!
5. Три игри в ЕДИН ТАЛОН!

„5 от 11″ се играе с талони, върху които са отбелязани числата от 1 до 11. Във всеки талон има три игри, а играчът може да избира как да познава числата – „с точен ред“, „без точен ред“ или „супер игра“. Минималният размер на залога е 0,60 лева, а максималният – 5 000 лева. Тегленията на „5 от 11″ се осъществяват чрез механична сфера, поставена в специално студио.

Страхотните момичета на „5 от 11″ Ви очакват 7 дни в седмицата, 15 часа в денонощието – от 08:00 ч. до 23:00 ч.

РЕКЛАМНА ПУБЛИКАЦИЯ