МКС, Китай и забраните

| от |

sts-129-640x425

След 2-3 години Китай може да бъде поканен да се присъедини към отделни програми на борда на Международната космическа станция. За такава възможност станало дума на конференцията по изследване на космоса, която тези дни се състояла във Вашингтон с участието на 30 страни. Китайската делегация там била едва ли не най-многобройната.

Пекин започнал да проявява голяма откритост и готовност за сътрудничество в областта на космоса, отбелязали делегати на конференцията. Сега Китай призовава други страни да се включат в построяването на негова орбитална станция, която се планира да бъде изстреляна към 2020 година. Освен това китайците имат намерение да влязат в Международната координационна група по изследване на космоса (International Space Exploration Coordination Group). Има «насрещно движение» и от страна на САЩ – главния противник на участието на Китай в проекта на МКС, за което посочи ръководителят на космическата агенция на Франция Жан-Ив Льо Гал. А консултантът на НАСА Джон Логсдън предположил, че покана за МКС, Китай ще получи от европейците след 2-3 години, а НАСА няма да я блокира.

Включването на Китай в програмата на МКС би се оказало изгодно по няколко причини, заяви академикът на Руската академия за космонавтика (РАКЦ) Александър Железняков:
– И Русия, и САЩ, и Европа разбират, че проектът МКС е нерентабилен. Колкото повече страни участват в него, толкова по-лесно партньорите ще могат да покрият разходите. И резултатът от сътрудничество с участието на Китай е достатъчно интересен. Независимо от факта, че китайците използваха наши и американски методи, те не стоят на едно място, не копират сляпо онова, което беше по-рано, а вървят напред. Те също разбират, че работейки с други партньори в космоса, те ще помагат не само с финанси, но и ще трупат опит на други космически държави.

В строителството на МКС са вложени стотици милиарди долари. Китай, присъединявайки се към нейната програма, ще получи всички изгоди почти даром. Но станцията вече отдавна е създадена и финансовият въпрос не е толкова актуален, отбеляза член кореспондентът на РАКЦ Андрей Ионин:

– Американците разбират, че китайската космическа програма активно се развива, а най-добрият начин да се контролира съперникът е да бъде създадено съвместно с него програма. Да се участва в разработването е най-добрият начин за контрол над развитието на своя конкурент.

Например, китайците биха могли да построят свой модул за МКС. За разработването и изстрелването му ще бъдат необходими не по-малко от 5 години. Но по-просто е да се върви по друг път – да се изстреля към МКС китайски кораб „Шенчжоу”, който прилича на „Союз”. Според експерта, в този кораб са използвани съветски разработки, предадени на Пекин в началото на 90-те години:

– Скачване на кораби „Шенчжоу” с МКС, както и посещение на тайконавти на МКС – това са въпроси, които могат да бъдат решени. Китайците вече извършиха скачване в космоса. Модулите за скачване, използвани от него и Русия, почти съвпадат и проблеми не могат да възникнат. Такова предложение може да бъде реализирано за една година.

Но всичко не е толково просто. Да не забравяме, че самият Пекин за сега не изразява явен интерес към работа на международната станция. Това, че той има намерение да построи собствена станция стана отговор на действията на САЩ, които навремето го отстраниха от проекта на МКС. Във Вашингтон обикновено обясняват това с факта, че технологии на НАСА чрез китайците могат да попаднат в КНДР или Иран. Приетият от конгреса на САЩ Закон 113-6 (раздел 535, подраздел b) забранява на НАСА да предоставя средства за сътрудничество с Китай, или с негови компании, а също посещение на официални китайски представители на обекти на НАСА (цитат: «to effectuate the hosting of official Chinese visitors at facilities belonging to or utilized by NASA»).

Но ситуацията може да се промени след скандала на конференцията по астрофизика, която се състоя в ноември в секретно подразделение на НАСА в Калифорния. Организаторите възприели Закон 113-6 твърде буквално и уведомили работещите в САЩ китайски учени, че те няма да бъдат допуснати на форума. Това възмутило колегите от САЩ, които обещали да бойкотират конференцията. В краен резултат НАСА отстъпила. Китайците получили писма, че забраната ще бъде преразгледана (оригиналът на писмото: «We have since been able to clarify the intent of the referenced legislation and are pleased to inform you that this decision has been reversed and your paperwork is being reviewed for clearance»).

Действайки по същия начин, НАСА би могла да разреши на китайците да работят в МКС, където биха им предоставили площадка за провеждане на научни експерименти, пише Гласът на Русия.

 
 

„Истински детектив“ ще има трети сезон

| от chronicle.bg |

Сериалът „Истински детектив“ на телевизия НВО вероятно ще има трети  сезон.

Работата над него изглежда вече е започнала, съобщава БТА.

Първият сезон на сериала е заснет от Кари Фукунага, с участието на Матю Макконахи и Уди Харелсън в ролите на детективи от Луизиана.

Той получи ласкави отзиви от критиката и предизвика голям зрителски интерес. Първият му епизод бе излъчен през януари 2014 г. Действието във втория сезон с участието на Колин Фарел, Рейчъл Макадамс и Винс Вон се развива в Калифорния. Отзивите на критиката обаче бяха противоречиви и това накара шефове на телевизия НВО да преустановят осъществяването на проекта.

Създателят на сериала Ник Пицолато е написал сценариите за най-малко два епизода за потенциалния трети сезон и че му помага сценаристът ветеран Дейвид Милк, съобщава „Entertainment Weekly“.

Към момента сътрудничеството между Пицолато и Милк е в ранен стадий. Милк има концепция за следващ сезон на сериала и е започнал да работи върху сценария.

През 2016 г. програмният директор на НВО Кейси Блойс увери, че кабелната телевизия и Пицолато обсъждат възможността да бъде заснет още един сезон на сериала.

 
 

Моделки, които смениха имената си

| от chronicle.bg |

Точно, когато си мислиш, че познаваш някого напълно. Точно, когато си мислиш, че си изследвал всеки сантиметър от нейната личност и хоп! Името й не било точно така!

Животът на тези моделки до голяма степен е ходене и в още по-голяма степен дисциплина. Това не означава, че не можеш да имаш творчески псевдоним. Или поне да си преправиш името на „по-удобно за известен“.

Моделките в галерията ни днес са направи именно това. Вие може би не познавате някои от тях, сега е моментът да се запознаете напълно.

 
 

Норвегия строи единствения в света корабен тунел

| от chronicle.bg |

През последните години десетки моряци са изгубили живота си във водите, където се срещат Норвежко и Северно море.

Заради това крайбрежната агенция на Норвегия е решила да изкопае „корабен тунел“ – за да  създаде едно по-сигурно преминаване на търговските плавателни съдове.

По план съоръжението ще струва 272 милиона щатски долара.

Тунелът ще бъде с височина от 46 метра, 36 метра широк и дълъг една миля (1,6км). Норвежкият парламент е отделил един милиард норвежки крона за проекта „Национален план за транспорта за 2014-2023″. Очаква се строителство да започне през 2018г.

Корабите ще осъществяват достъп до тунела от север в Селе, с южен достъп чрез Молдфйорд. Това е най-тясното място на полуостров Стад. Настоящото предложение за тунела включва и мост в близост до южния достъп, така че пешеходците да могат да виждат корабите, които преминават.

Източник: The Verge

 
 

Ford Mustang GT с кожа от истински мустанг и кобри

| от chronicle.bg |

Ford Mustang е легенда. Историята на този култов автомобил се припомня от време на време, но никога не е излишно да се спомене отново.

Или поне накратко, защото колата го заслужава.

Представен на изложението в Ню Йорк на 17 април 1964 г., два месеца и девет дни след като „Бийтълс“ за пръв път свирят в САЩ, Mustang буквално смайва публиката и всички искат да го имат.

кола, форд мустанг

Ford стартира официалните продажби още същия ден, като те са рекордни – до края на 64-та марката реализира 97 705 автомобила в изпълнение ‘Notchback’ купе и още 28 833 открити коли. На следващата година пуска Mustang Fastback с елегантно спускащ се към задницата покрив, форма която се запечатва завинаги в съзнанието на хората и с която повечето асоциират името Mustang.

кола, форд мустанг

Форма в която Ford предлага и най-новото шесто поколение на модела (макар, че наскоро излезе фейслифт), първият Mustang създаден и с мисъл за Европа, както и първият с наистина независимо задно окачване.

кола, форд мустанг

И първият с 2,3-литров 4-цилиндров двигател, чиито показатели са стабилни. Конкретната кола обаче е в изпълнение GT с масивния атмосферен 5-литров V8 и 422 коня, идващ с подобаващия за един ‘Stang’ тътен. И макар интериорът на Mustang MkVI да е огромен качествен скок, собственикът на този автомобил иска седалките му не само да са от истинска кожа, а въпросната кожа да е от съответната порода – мустанг. Заедно с косъма.

кола, форд мустанг

Представителството на Vilner в Пекин се заема с педантичното изпълнение на този донякъде противоречив проект.

Клиентът е категоричен: „Това е истински Mustang, искам и кожата да е от мустанг…“ . Vilner решават, че най-удачно е да използват естествения материал с косъм за страниците на седалките, останалата им площ обвиват в същия материал, но обработен и на ръка. Ателието борави с респект и влага огромно количество ръчен труд в изработката. Обърнете внимание на перфорациите, всички те са нанесени педантично на ръка. Конците са червени, в контраст с екстериора на колата. В същото бордо са изпълнени и предпазните колани, както и шевовете около лоста на ръчната спирачка, също облицована с конска кожа.

кола, форд мустанг

Почти всички останали повърхности са облагородени с фина алкантара: корите на вратите, корите при задните седалки, таблото, воланът, който е комбинация кожа от мустанг/алкантара и таванът на Mustang GT, изпълнен според изискванията на клиента. Алкантареното платно над главите на шофьора и пасажера е ръчно изрисувано с две кобри, препратка към по-мощните Shelby изпълнения на колата, но изпълнено в традиционен китайски стил. Детайл завършващ този изключително автентичен и персонализиран интериор е металната табелка срещу пътника, на която е гравирано изображение с първото поколение Mustang и номер 01, идентфициращ уникалността на проекта.

кола, форд мустанг

2015 Ford Mustang GT, 4951 куб. см, V8, 422 к.с., 524 Нм, 6 ст. автоматична, задно предаване, 1732 кг.