Мегалетища

| от | |

Първият комерсиален полет на новото летище в Дубай се състоя само преди месец, но то вече е в надпреварата за най-натовареното летище в света. В Близкия Изток и Азия се наблюдава истински бум на мегалетища и затова нека видим някои от тях. Повечето от тях са разположени в свободни икономически зони, а някой от тях са с размерите на градовете, които обслужват. В доста от случаите те са второто (или даже третото) международно летище в района, който обслужват. Така че следващия път, когато летите някъде и се наслаждавате на новия терминал или писта, се замислете, че в Китай вече е проектираното първото в света летище с 9 писти.

Al Maktoum International Airport 2

Al Maktoum International Airport

Мегалетищетото в Дубай ще струва повече от 32 милиарда долара, за да бъде завършено напълно през 2027 година. Очаква се да обслужва над 160 милиона пътници на година, което ще го направи най-натовареното летище в света. Сегашното летище на Дубай, Dubai International, бързо се изкачва в тази класация и скоро ще бъде достигнат неговия капацитет.

 Al Maktoum International Airport 1

Beijing Daxing International Airport

След бума на авиацията от 90-те години Пекин се нуждае от ново международно летище, което да обслужва всичките пътници, които минават през страната. Летището ще се намира на 50 км от града и ще бъде третото международно летище, което обслужва столицата на Китай. За сега районът е само полета и земеделска земя, но властите ще налеят 11 милиарда долара, за да построят това мегалетище до 2018. Според The Guardian то ще обслужва от 120 до 200 милиона човека и ще има цели 9 писти, с три повече от сегашния рекордьор Denver International. Мегалетището ще бъде по-голямо от Heathrow, London и JFK, New York, а връзката с града ще се осъществи с високоскоростен влак, които ще взима разстоянието за по-малко от 30 минути.

Beijing Daxing International Airport 1

Hamad International Airport

Проектирано е с цел да замени сегашното летище на Доха, но строежът му е забавен поради опасения за безопасност и строителни проблеми. Очаква се да заработи още догодина и ще може да обслужва малко под 100 милиона човека на година. Според Airport Technology това мегалетище е с размер две-трети от размерите на Доха. Дизайнът му е инспириран от оазисите и зелените технологии. Hamad, заедно с новите летища на Дубай и Абу Даби, е част от бума, задвижен от така наречените MEB3 (Middle East Big 3) компании – Emirates, Etihad и Qatar Airways.

Hamad International Airport 2

Hamad International Airport 1

Abu Dhabi Midfield Terminal

Този масивен терминал ще бъде най-голямата сграда в столицата на ОАЕ и има за цел да облекчи увеличения пътникопоток, който изпитва летището в Абу Даби благодарение на MEB3. Само този терминал ще може да поеме от 12 милиона до 30-40 милиона пътници на година. Във всеки един момент на строителната площадка се намират не по-малко от 12 000 работници, които целят да завършат проекта възможно най-бързо.

Abu Dhabi Midfield Terminal 1

Bao’an International Terminal 3

Новият терминал на летището в Шънджън ще обслужва два града едновременно – Шънджън и Хонг Конг. Връзката между Хонг Конг и летището се осъществява посредством ферибот. Терминал 3 е проект на италианската архитектурна фирма на Massimiliano Fuksas.

Bao'an International Terminal 3 1

Bao'an International Terminal 3 2

Incheon International Airport

Макар че мегалетището на Сеул отваря врати преди повече от 10 години, то също заслужава да бъде в този списък, защото е моделът, по който много от модерните летища се строят. Освен че Incheon има една от най-високотехнологичните системи за обработка на багаж в света и невероятна транспортна инфраструктура, на територията на летището също така има Музей на корейската култура, кина, казино, а даже и болница. Летището представлява един малък град в града

Incheon International Airport 1

 
 

10 страхотни роли на Ейми Адамс

| от chronicle.bg |

Покрай не безпричинната шумотевица около филмите „Първи контакт“ и „Хищници в мрака“, името на Ейми Адамс започна често да се върти в устата на критици и фенове.

Адамс определено е една от отличните актриси на Холивуд и прецизните й изпълнения със замах я вадят от клишето, че красивите жени не са добри актриси и обратното. Тя е носителка на награда „Сатурн“ , награда на „Гилдията на актьорите“ и две награди „Златен глобус“, номинирана е по пет пъти за награда на „БАФТА“  и награда „Оскар“  и шест пъти за „Сателит“.

Ако не сте гледали „Първи контакт“ и „Хищници в мрака“, ви препоръчваме максимално скоро да наваксате. През това време, вижте в галерията 10 роли на Ейми, които доказват, че освен красавица, е силна актриса.

 
 

Air France приветства първия си Boeing 787

| от CHR Aero |

На 2 декември, в 9 часа сутринта, Air France приветства първия си Boeing 787. По този повод, и според обичая, пожарникарите на летище Париж-Шарл де Гол посрещнаха самолета с традиционен поздрав с вода.

Франк Тернер, изпълнителен директор на Air France, заяви: „Това е голяма гордост и чест за нас, днес да посрещнем в Air France първия Boeing 787 и 9-ти в групата Air France-KLM. Boeing 787 бележи нов етап в модернизацията на флота ни и ще предложим на нашите клиенти най-добрите продукти на Air France „.

Air France предлага най-доброто на борда на Boeing 787:

– Най-новите салони на борда Air France: лукс в бизнес класата (30 места), комфорт за всички в новата Premium икономична (21 места) и в икономичната (225 места) класи;
– Wi-Fi връзка на борда, адаптирана към изискванията и навиците на клиентите (от 20MB до 200MB, на цени от 5 до 30 евро);
– Допълнителен комфорт и пространство с най-новите кресла в Premium икономичната класа;
– 30% по-големи люкове, в сравнение с подобни самолети;
– По-високи нива на влажност по време на полет за по-голям комфорт при пътуване.

Този самолет от ново поколение има и някои много важни преимущества:
– Разходът на гориво е намален с около 20% в сравнение с предходното поколение самолети, което намалява влиянието от поредно увеличение на цената на горивото;
– Значително намаляване на емисиите на CO2 (около 20%), както и емисиите на шум.

Boeing 787 на Air France ще направи първия си търговски полет до Кайро на 9 януари 2017.

Компанията ще посрещне втория си самолет през април 2017 г., който ще лети до Монреал от 1ви май, 2017.

 
 

Ново приложение позволява да информирате близките си, че сте добре

| от chronicle.bg |

Знаете какво се случва с комуникациите в случай на извънредна ситуция. След терористичните атаки в Париж и Ница, опцията на Facebook човек да се „чекне“, че е в безопасност, осигуриха спокойствието на милиони.

Сега Google е създала съвсем ново приложение, с което можете автоматично да споделите с близките си къде се намирате и в какво състояние сте. То се казва Trusted Contacts и за момента е на разположение за Android, а скоро ще бъде достъпно и за iOS устройства.

Ползването на приложението е лесно – избирате конкретни хора в адресната си книга като „доверени контакти“, приятели или членове на семейството ви. Когато отворят приложението, те ще бъдат в състояние да видят дали сте „активен“, дали сте били активни в последния час, или дали вашето устройство е с паднала батерия.

Тези „доверени контакти“ също могат да поискат да научат вашето местоположение, ако смятат, че може би сте в опасност. Приложението предлага прозорец, за да одобрите или да отхвърлите искането, но местоположението ви във всички случаи ще бъде видимо.

Разбира се, Google са предвидили потребителите да могат да ограничат тази опция от настройките, за да се предпазите от нежелано проследяване.

Източник: PC World

 
 

Заслужават ли студентите да празнуват на 8 декември?

| от |

Осми декември е – денят, в който всеки уважаващ себе си студент празнува факта, че тройката по история/литература/химия му е осигурила 4 години празници.  

Заслужават ли обаче студентите да имат свой празник? Свети Георги уби цяла ламя, за да заслужи 6 май. Христос загина на кръста за своя. Е, студентите съчетават тези две геройства, като спят с ламята, пияни на талпа.

Все пак какво оправдава 8 декември? Всъщност няколко неща.

Били ли сте на лекция скоро? Имате ли представа какво безбожно изтезание е това! Вярно, студентите сами си избират специалностите, които са им интересни, но това далеч (много далеч) не означава, че материалът не се преподава с отегчение, монотонност, безразличие и неприязън. Допълнителна емоция влива моментът, в който самият ти знаеш, че материалът е стар и невалиден. Ти, който си дошъл да учиш.

Едновременно ти идва да питаш преподавателите как самите те са приложили тази информация и изпитваш срам да не изложиш някого. Един въпрос сега. Този въпрос за образователната система е дъвкан хиляди пъти, нали.? Бихте ли седели 2 часа да ме слушате да ви го говоря? Не?. Добре дошли на лекция…

Младите се забавляват, голяма работа. Нека празнуваме и ние, че те все още нямат практиката да усещат колко са пияни и мъдростта да видят колко нелепо се държат. Това всъщност е хубаво и кажи-речи безболезнено. Оставете ги да слушат гадна музика, да счупят нещо, да безобразничат. Сладко е. Оставете ги да не могат да пишат правилно. Като им дойде до главата, ще се научат. Един ден ще одъртеят емоционално и ще се кротнат. След това ще одъртеят и физически и ще започнат да хулят следващата „днешна младеж“.

Осми декември не е кой знае какво. Осми декември – когато четвъртък не е достатъчен повод за пиене.