Манипулирането на климата е неефикасно срещу климатичното затопляне

| от | |

_dryearthМанипулирането на климата по изкуствен начин, за да се води борба срещу затоплянето, няма да е от голяма полза, ако човечеството продължи да изхвърля големи количества въглероден диоксид в атмосферата, сочат резултатите от изследване, цитирани от Agence France-Presse.

Засаждане на гори, за да „уловят“ по-голямо количество въглероден диоксид, „наторяване“ на океаните с желязо, за да се увеличи поглъщането на въглероден диоксид от фитопланктона, разпръскване на частици в атмосферата, за да се попречи на част от слънчевите лъчи да затоплят планетата – учени от университета в Кил, Германия, направиха компютърна симулация, за да разкрият ефикасността на т.нар. геоинженерни технологии, както и страничните ефекти от тях, в свят, който продължава да изхвърля все по-големи количества въглероден диоксид във въздуха.

climate-change-earthВъпросните технологии, които все още са в експериментален стадий, са обект на нарастващ интерес, докато парниковите емисии непрестанно се увеличават и целта затоплянето да не надхвърля 2 градуса Целзий изглежда все по-трудно постижима. Дори ако бъдат въведени за продължителен период и във възможно най-големи мащаби, тези технологии сами по себе си са неефикасни, като намаляването на затоплянето ще е ограничено, а страничните ефекти ще са потенциално опасни, отбелязват учените.

Неотдавнашно изследване показа, че разпръскването на частици в атмосферата с цел да се имитира случващото се при вулканично изригване би могло да повлияе значително върху тропическите дъждове.

Новото изследване симулира използването на геоинженерни технологии при най-„лошия“ от четирите сценария, представени от експерти от Междуправителствената експертна група за климатичните промени. Този сценарий предвижда увеличаване на парниковите емисии, придружено от покачване на температурите с 2,6 – 4,8 градуса Целзий през 2100 г. Компютърната симулация сочи, че дори ако технологиите бъдат комбинирани, повишаването на средните температури на повърхността ще е далеч по-голямо от 2 градуса Целзий.

Учените са стигнали до заключението, че не трябва да сме подвластни на геоинженерните технологии, за да избегнем затоплянето на климата в бъдеще, и че намаляването на емисиите въглероден диоксид вероятно е най-ефикасно срещу климатичните промени. Резултатите от изследването са публикувани в Nature Communications.

Seawifs_global_biosphere

 
 

Звезди, които намалиха своите гърди

| от chronicle.bg |

Повечето звезди, които са известни със своите гърди, са известни с това, че те са големи. Много от тях ходят с импланти, но дамите в галерията ни са направили точно обратното.

Те или са махнали имплантите си, или са намалили естествено огромните си гърди. Това съвсем не означава, че гърдите им вече са малки. Напротив.

Може да звучи озадачаващо, но прекалено големите гърди създават проблеми. Болки в кръста, затруднения при тренировки, тичане, фитнес, постоянните погледи са само част от причините.

Някои от звездите в галерията ни може да ви изненадат.

 
 

Когато звездите бомбят снимки

| от chronicle.bg |

Фотобомбите представляват накратко следното – когато човек влезе в кадъра при снимката на друг.

Винаги се получава смешно, но е най-забавно, когато фотобомби правят звездите.

Предлагаме ви в галерията списък със снимки на знаменитости, които „случайно“ се приплъзват в кадъра на друг.

Сред тях можете да видите бивш президент, британската кралица и много актьори и актриси.

 

 
 

Дрю Баримор и нейното съвършено копие

| от |

През 1982 година малката Дрю Баримор е очарователна в ролята си в „Извънземното“.

Години по-късно тя вече е зряла жена, която има собствени деца. Една от дъщерите й обаче може спокойно да играе в римейк на филма, тъй като е наистина много прилича на майка си.

Малката Франки навършва 3 години през 2017-а. Скоро тя се появи с майка си на събитие и всички бяха удивени от приликата между двете.
Сравнете и преценете сами:

дрю баримор
Франки Баримор Копелман е родена на 22 април 2014 година. Тя е второто дете на Дрю от бившия й съпруг Уил Копелман. Когато тя се роди, Баримор каза, че е искала по-голямата й дъщеря Олив да си има брат или сестра, защото самата актриса не е имала подобно детство.

„Олив обича Франки и просто иска да е с нея през цялото време. Иска да я храни. Много й харесва“, разказва Баримор.

Това не е първото дете, което прилича толкова много на майка си. Има цяла поредица звездни деца, взели най-красивите черти на родителите си. Можете да видите повече за тях тук.

 
 

И Тя е със сини очи

| от Кристина Димитрова |

Тя и той са телата, които линеят за една изгубена любов.

Те са със сини очи и черни коси. Знаят, че когато настъпи последната нощ, ще последва раздялата. Той й разказва една и съща история отново и отново. В стаята времето е спряло и сякаш героите са попаднали във вакуума на живота.

Тази типична любовна история на френската писателка Маргьорит Дюрас ще оживее на сцената на театър „Възраждане“, за да ви разкаже историята на двама души, сключили договор за обичане за 23 нощи.

„Очи сини, коси черни“ е театралната адаптация на едноименния роман на Дюрас, която е направена от писателката Ирена Иванова, вече позната като момичето с няколко спечелени престижни награди за ролята си във филма „Безбог“.

Освен че самата тя е със сини очи, е силно повлияна от Дюрас през последните няколко години от живота си.

Франция се стича като Рейн в творчеството на Ирена, а да посегне към адаптацията на „Очи сини, коси черни“ е едно от най-смелите й предизвикателства през последните месеци. Една от концепциите, които самата Дюрас залага в пиесата, е отчуждението на героите не само помежду им, а и от самите себе си.

Тя и Той са затворени в стаята на миналото, но търсят една друга стая, в която любовта е възможна. В тази стая може да влезете и вие на 31-ви март и 3-ти април и да станете свидетели на раждането на една повече-от-любов.

Всичко започва във фоайето на хотел Рош във френска морска провинция.

Никой в историята няма име. Мъжът от историята се приближава до прозорците на фоайето и вижда Странник с черна коса и сини очи, чиито очи не може да забрави и изгубва завинаги. Появява се жената от историята и отвежда Странника. Мъжът обикаля плажа с надеждата го срещне отново. Среща същата жена в кафене на брега на морето, но не я разпознава като жената отвела странника. Предлага й да прекара следващите вечери с него срещу заплащане, защото много прилича на изгубения Странник. Тя приема. Следват двадесет и три безсънни нощи…

Адаптацията на Ирена Иванова запазва характерната за Дюрас символика, залегнала в романа, а това е морето, корабът и стаята – интимното място за срещи, където се ражда невъзможната-възможна любов.

Прочитът на романа, на Ирена Иванова е многопластов и може да бъде разбран на повече от едно ниво.

Той се гмурка в дълбокото, после изплува, за да си поеме въздух и пак се гмурка. Залата на театър „Възраждане“ ще бъде озвучена от дълбокия и запомнящ се глас на актьора Велизар Бинев, за който това е завръщане на сцената след дългогодишните му актьорски появи на големия екран в над 80 чужди продукции. Зрителите ще чуят и въздействащия текст на поета Владислав Христов – „Писма до Лазар“.

Именно тази негова творба отразява историята по поетичен и абстрактен начин, прорязвайки я по цялото й протежение до края. Постановката е в характерния експериментален стил на Ирена Иванова, а на сцената ще излязат актрисата Дария Митушева в ролята на Жената и Николай Марков в ролята на Мъжа. Под звуците на традиционна индонезийска музика актьорите ще разкажат историята, чрез своите телата. Ирена очевидно не изневерява на Дюрасовия любовник, който често е с Азиатски произход.

Спектакълът е проект на Театрално ателие „Експериментика“ и е реализиран с подкрепата на Френския културен институт, Посолството на Република Индонезия, Нов български университет и Voice Academy.