Космическото събуждане на „Розета”

| от |

Comet-bound space probe sends message to Earth

Междупланетната станция на Европейската космическа агенция (ЕКА), изстреляна в космоса почти преди десет години, излиза от „спящ режим”, в който се намираше повече от две и половина години, и се готви за пристигане към целта – кометата 67Р/Чурюмова-Герасименко.

Ако всички планирани операции преминат успешно, то изследователите ще получат на свое разположение нови данни за веществото, от което е била изгладена Слънчевата система преди повече от 4 милиарда години.

Събуждането е само начало на най-отговорния етап в живота на „Розета”: сближаването с кометата Чурюмова-Герасименко, наблюдението й и спускане на нейната повърхност на апарата „Фила”. Срещата ще стане през август тази година, кацането е планирано за ноември. „Розета” и „Фила” ще дежурят цяла година по време на приближаването на кометата към Слънцето (август 2015 г.) и постепенното отдалечаване от него. Краят на мисията е планиран за декември 2015 година.

Кометата 67Р/Чурюмова-Герасименко се намира на издължена елипсовидна Орбита и се сближава със Слънцето на всеки 6,45 години. Нейната история е показателна: през 1840 година (както беше установено по анализа на орбитата) леденото тяло, което преди не привличало с нищо вниманието на наблюдателите от Земята, за първи път преминало в опасна близост към Юпитер. Втори път това станало през 1959 година. Гравитационното взаимодействие с планетата-гигант променило орбитата на кометата, като „я притеглила” към Слънцето. По такъв начин сега тя се приближава към светилото на по-малко от 200 млн. км. (в най-отдалечената точка на орбитата, кометата се отдалечава от Слънцето до почти 850 млн. км).

По такъв начин, 67Р влязла във вътрешните области на Слънчевата система от външните. Както се предполага, те дълго време запазвала „незасегнато” онова вещество, от което била образувана Слънчевата система преди повече от 4 млрд. години.

Сега това „консервирано” време по-малко се открива; с всяко приближаване към Слънцето, кометата губи част от веществото – по данни на наблюденията от периода 2002-2003 години, до 60 кг. в секунда. Целта на научните експерименти на апаратите е това вещество да бъде изучено всестранно. Научното натоварване на „Розета” включва 11 прибори за дистанционно изучаване на ядрото на кометата и още 9 апарата, които са разположени на „Фила”.

Самият апарат, изстрелян в космоса през 2004 година, заслужава внимание. Първо, това е първата автоматична станция на ЕКА, която трябва да стане изкуствен спътник на кометата и да извърши кацане на нейната повърхност на още един малък апарат. Второ, това е първият апарат, който полетял извън границите на Главния пояс на астероидите (между Марс и Юпитер), използвайки само слънчеви батерии, а не обичайните за такива далечни мисии радиоизотопни източници на енергия, пише Гласът на Русия.

 
 

Поглед зад кулисите на новия сезон на „Туин Пийкс“

| от chronicle.bg |

Същите актьори, малко остарели, малко променени, малко по-зловещи от преди.

„Туин Пийкс“ се завръща 26 години след последния си епизод, за да ни разкаже още една порция от историята.

Зад епизодите стоят Дейвид Линч и Марк Фрост – оригиналното дуо, създало култовия сериал. „Туин Пийкс“ промени телевизията завинаги, залагайки различен метод за разказване на криминални истории.

Очаква се трети сезон да бъде на екран от 21 май и ще включва 18 епизода.

В тях ще участват както Кайл Маклоклан в ролята си на агент Дейл Купър, така и нови имена като Наоми Уотс, Тим Рот и Моника Белучи.

Entertainment Weekly представи серия от снимки, които показват героите на сериала 25 години по-късно. Сред тях са Дана Ашбрук, Медхен Еймик, Шерилин Фен, Уенди Роби и Шерил Лий.

Вижте ги в галерията.

 
 

Emirates и Дженифър Анистън срещу забраната за лаптопи

| от chronicle.bg |

Американското правителство забрани преноса на лаптопи и друга електроника в ръчния багаж в самолет. Emirates отговарят на това с рекламен клип с Дженифър Анистън.

В рекламата, озаглавена „Let us Entertain You“ („Нека ви забавляваме“ – от англ. ез.), Дженифър Анистън пътува в икономична класа в Airbus A380. Със спота Emirates напомня за системата си за забавление, която включва над 2500 канала за филми, телевизия и музика. Тя е предостатъчна, за да не забележим липсата на лаптопи, заради забраната им.

Клипът всъщност е от реклама, която Анистън снима за авио компанията миналата година. Президентът на Emirates сър Тим Кларк уверява, че забраната ще се спази в срок. Освен Emirates забраната усещат и 8 други компании от Близкия Изток и северна Африка.

Клипът не разкрива нищо изненадващо, имайки предвид, че през 2016 компанията печели титлата „Най-добра авио компания на света“. Състемата им пък печели „Най-добрата система за забавление на пътници в света“.

Следва клипът:

 

 
 

„Красавицата и Звяра“ е най-гледаният филм у нас

| от chronicle.bg |

Очаквано игралната версия на една от най-популярните приказни истории на „Дисни“ – „Красавицата и Звяра“ – застана на първа позиция по зрителски интерес след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.

Филмът, показван у нас на 69 екрана едновременно, създаден по приказката на Габриел-Сюзан дьо Вилньов от 1740 г., е гледан вече от 57 751 зрители и има 586 911 лева приходи за първите три дни у нас. В световен мащаб лентата е реализирала общо 174,8 милиона долара в седмицата на дебюта си.

С това постижение филмът на Бил Кондън с участието на Ема Уотсън и Дан Стивънс подобрява няколко рекорда.

Той е най-големият хит за 2017-а досега, най-добрият дебют за семейна лента и се нареди сред 10-те най-доходоносни премиери в историята на киното. Специалистите очакват „Красавицата и звяра“ да събере глобални приходи от порядъка на 1 милиард долара.

На втора позиция е „Конг: Островът на черепа“, сниман на Хаваите, в Австралия и в Азия.

Приключенската история за неизследван остров, на който живеят митични зверове и огромната маймуна, и на който попада екип от авантюристи и военни, за да го изследват, е вече 10 дни на екраните у нас и е гледана от 48 736 зрители и има 505 162 лева приходи от тях.

Трето място е за китайската анимация „Рок Дог“. Случващото се с тибетския мастиф Боди, след падането на радиоапарат от небето и влюбването му в рок-музиката, е гледано от 21 485 зрители и е събрало 195 348 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Четвърто място сред най-гледаните филми у нас е за „Логан: Върколакът“. За почти трите седмици на екран разказът за познатият герой Х-24, в чиято роля е Хю Джакмън, е гледан от 51 603 зрители и има общо 456 296 лева приходи.

Пето място е за продължението на историята на наемния убиец, решил да се оттегли и заживее спокойно – „Джон Уик 2″. Екшънът с Кеану Рийвс в главната роля, е вече месец по екраните у нас и е гледан от 34 207 души и има 287 483 лева приходи.

На шесто място е приключенският 3D екшън „Великата стена“. Филмовият разказ за търсенето на барута от двама европейски авантюристи в далечен Китай през 12-ти век и сблъсъкът им с чудовищни същества, е вече втори месец по екраните у нас и за това време е видян от 97 196 зрители и има 1 047 480 лева приходи.

Седмо място е за анимацията „Lego филмът: Батман“. Приключенията на създадения като лего-играчка герой и на неговият син, са гледани от 33 990 зрители и са събрали 309 820 лева приходи за месец и половина у нас.

На осма позиция е носителят на „Оскар“ за най-добър филм за миналата година – „Лунна светлина“. Филмът, създаден по училищния драматичен проект на Тарел Алвин Маккрейни за израстването на чернокожо момче с хомосексуална ориентация, е гледан от 1 074 зрители и има 7 142 лева приходи за първите три дни от премиерата му у нас.

Девета позиция е за комедията с Айс Кюб и Чарли Дей – „Между шамарите“. Схватката между двамата учители в общинска гимназия, която ги връща отново на работа, е гледана от 21 416 души и има 170 506 лева приходи за месец на екраните у нас.

На десето място е „Петдесет нюанса по-тъмно“. Еротичният разказ, създаден по мотиви от бестселъра на Е. Л. Джеймс и сценария на Ниъл Ленард, е месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 134 925 зрители и има 1 129 719 лева приходи от тях.

Източник: БТА

 
 

Когато звездите бомбят снимки

| от chronicle.bg |

Фотобомбите представляват накратко следното – когато човек влезе в кадъра при снимката на друг.

Винаги се получава смешно, но е най-забавно, когато фотобомби правят звездите.

Предлагаме ви в галерията списък със снимки на знаменитости, които „случайно“ се приплъзват в кадъра на друг.

Сред тях можете да видите бивш президент, британската кралица и много актьори и актриси.