Космическите събития през 2014 година – част втора

Първа част може да видите тук

През декември НАСА извърши първия успешен изпитателен полет на космическия кораб за многократно използване „Орион“. Той е първият американски пилотиран апарат, създаден за полети отвъд пределите на орбитата на Земята след края на лунната програма „Аполо“ през 1972 година. Американското космическо ведомство предвижда да го използва за по-нататъшно усвояване на космоса, включително за превоз на астронавти до Марс и до астероиди.

По време продължилия близо четири часа и половина полет, „Орион“ постави няколко рекорда. Той направи две обиколки на Земята, отдалечавайки се от нея на максималното разстояние от 5800 км. – 14 пъти по-далече, отколкото е Международната космическа станция. При връщането си космическият апарат навлезе в плътните слоеве на атмосферата със скорост близо 32 000 км/ч, а температурата на повърхността му достигна 2200 градуса Целзий.

Преди броени дни НАСА изведе от спящ режим космическия апарат „Нови хоризонти“, който започва изследване на планетата-джудже Плутон.

Годината обаче беше белязана и с някои неуспехи. На 28 октомври след старта се взриви ракетата „Антарес“. Тя трябваше да изведе в орбита товарния кораб „Сигнус“ на частната американска компания „Орбитъл спейс“. На 31 октомври над пустинята Мохаве в Калифорния се взриви суборбиталният космоплан „Спейсшип 2″ на компанията „Върджин галактик“, собственост на милиардера Ричард Брансън, предназначен за туристически полети. Катастрофата бе тежък удар за сектора на космическите полети за търговски цели.

През 2014 година се навършиха две големи и важни за България годишнини – 45 години от създаването на Института за космически изследвания към БАН и 35 години от полета на Георги Иванов, първия българин, летял в космоса. „За тези 45 години повече от 100 наши космически прибора и апаратура бяха изведени в космоса“ – съобщи директорът на института проф. Петър Гецов. През последните пет години учени от института са участвали в над 100 проекта, сред които и такива с практическа насоченост – например за дистанционно изследване на Земята.

Разработва се трето поколение българска космическа оранжерия „Свет“, в която ще може да се отглеждат ряпа, салата, пшеница. Освен че ще осигурява свежа храна, космонавтите ще получават по време на продължителни полети кислород, отделян по време на фотосинтезата на растенията. Български оранжерии вече са използвани по време на руски и американски космически полети. Извършват се два нови важни експеримента, свързани с космическата радиация и въздействието на условията в открития космос.

През март екип астрономи, ръководен от българския астрофизик Веселин Костов, откри с помощта на данни от космическия телескоп „Кеплер“ клатушкащата се екзопланета Кеплер-413b. Тя се върти около оста си като детски пумпал. За откритието на завършилия Софийския университет млад българин, който сега е докторант в университета „Джонс Хопкинс“, САЩ, писаха всички водещи научни издания по света.

с БТА

„Красавицата и Звяра“ е най-гледаният филм у нас

Очаквано игралната версия на една от най-популярните приказни истории на „Дисни“ – „Красавицата и Звяра“ – застана на първа позиция по зрителски интерес след миналия уикенд, сочат обобщените данни от киносалоните.

Филмът, показван у нас на 69 екрана едновременно, създаден по приказката на Габриел-Сюзан дьо Вилньов от 1740 г., е гледан вече от 57 751 зрители и има 586 911 лева приходи за първите три дни у нас. В световен мащаб лентата е реализирала общо 174,8 милиона долара в седмицата на дебюта си.

С това постижение филмът на Бил Кондън с участието на Ема Уотсън и Дан Стивънс подобрява няколко рекорда.

Той е най-големият хит за 2017-а досега, най-добрият дебют за семейна лента и се нареди сред 10-те най-доходоносни премиери в историята на киното. Специалистите очакват „Красавицата и звяра“ да събере глобални приходи от порядъка на 1 милиард долара.

На втора позиция е „Конг: Островът на черепа“, сниман на Хаваите, в Австралия и в Азия.

Приключенската история за неизследван остров, на който живеят митични зверове и огромната маймуна, и на който попада екип от авантюристи и военни, за да го изследват, е вече 10 дни на екраните у нас и е гледана от 48 736 зрители и има 505 162 лева приходи от тях.

Трето място е за китайската анимация „Рок Дог“. Случващото се с тибетския мастиф Боди, след падането на радиоапарат от небето и влюбването му в рок-музиката, е гледано от 21 485 зрители и е събрало 195 348 лева приходи за 17-те дни на екраните у нас.

Четвърто място сред най-гледаните филми у нас е за „Логан: Върколакът“. За почти трите седмици на екран разказът за познатият герой Х-24, в чиято роля е Хю Джакмън, е гледан от 51 603 зрители и има общо 456 296 лева приходи.

Пето място е за продължението на историята на наемния убиец, решил да се оттегли и заживее спокойно – „Джон Уик 2″. Екшънът с Кеану Рийвс в главната роля, е вече месец по екраните у нас и е гледан от 34 207 души и има 287 483 лева приходи.

На шесто място е приключенският 3D екшън „Великата стена“. Филмовият разказ за търсенето на барута от двама европейски авантюристи в далечен Китай през 12-ти век и сблъсъкът им с чудовищни същества, е вече втори месец по екраните у нас и за това време е видян от 97 196 зрители и има 1 047 480 лева приходи.

Седмо място е за анимацията „Lego филмът: Батман“. Приключенията на създадения като лего-играчка герой и на неговият син, са гледани от 33 990 зрители и са събрали 309 820 лева приходи за месец и половина у нас.

На осма позиция е носителят на „Оскар“ за най-добър филм за миналата година – „Лунна светлина“. Филмът, създаден по училищния драматичен проект на Тарел Алвин Маккрейни за израстването на чернокожо момче с хомосексуална ориентация, е гледан от 1 074 зрители и има 7 142 лева приходи за първите три дни от премиерата му у нас.

Девета позиция е за комедията с Айс Кюб и Чарли Дей – „Между шамарите“. Схватката между двамата учители в общинска гимназия, която ги връща отново на работа, е гледана от 21 416 души и има 170 506 лева приходи за месец на екраните у нас.

На десето място е „Петдесет нюанса по-тъмно“. Еротичният разказ, създаден по мотиви от бестселъра на Е. Л. Джеймс и сценария на Ниъл Ленард, е месец и половина на екраните у нас и за това време е гледан от 134 925 зрители и има 1 129 719 лева приходи от тях.

Източник: БТА

Когато звездите бомбят снимки

Фотобомбите представляват накратко следното – когато човек влезе в кадъра при снимката на друг.

Винаги се получава смешно, но е най-забавно, когато фотобомби правят звездите.

Предлагаме ви в галерията списък със снимки на знаменитости, които „случайно“ се приплъзват в кадъра на друг.

Сред тях можете да видите бивш президент, британската кралица и много актьори и актриси.

Emirates и Дженифър Анистън срещу забраната за лаптопи

Американското правителство забрани преноса на лаптопи и друга електроника в ръчния багаж в самолет. Emirates отговарят на това с рекламен клип с Дженифър Анистън.

В рекламата, озаглавена „Let us Entertain You“ („Нека ви забавляваме“ – от англ. ез.), Дженифър Анистън пътува в икономична класа в Airbus A380. Със спота Emirates напомня за системата си за забавление, която включва над 2500 канала за филми, телевизия и музика. Тя е предостатъчна, за да не забележим липсата на лаптопи, заради забраната им.

Клипът всъщност е от реклама, която Анистън снима за авио компанията миналата година. Президентът на Emirates сър Тим Кларк уверява, че забраната ще се спази в срок. Освен Emirates забраната усещат и 8 други компании от Близкия Изток и северна Африка.

Клипът не разкрива нищо изненадващо, имайки предвид, че през 2016 компанията печели титлата „Най-добра авио компания на света“. Състемата им пък печели „Най-добрата система за забавление на пътници в света“.

Следва клипът:

Звезди, които намалиха своите гърди

Повечето звезди, които са известни със своите гърди, са известни с това, че те са големи. Много от тях ходят с импланти, но дамите в галерията ни са направили точно обратното.

Те или са махнали имплантите си, или са намалили естествено огромните си гърди. Това съвсем не означава, че гърдите им вече са малки. Напротив.

Може да звучи озадачаващо, но прекалено големите гърди създават проблеми. Болки в кръста, затруднения при тренировки, тичане, фитнес, постоянните погледи са само част от причините.

Някои от звездите в галерията ни може да ви изненадат.